~~~ Het drietiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat kan ook nog. Ik zal het braaf en lief maken. Nee geen valse lucht.
Ik dacht het probleem verholpen te hebben dat de motor inhoud en stotteren bij gas volledig open.
De jet in de tweede carb. zat voor 40% dicht. Dus nog niet.
Ik ga de naalden bij allebij geheel omhoog brengen kijken of dat helpt.
 
Ik ga binnenkort een 3tb blok slopen, dus mocht er iemand nog op zoek zijn naar onderdelen stuur even een berichtje. Blok is in redelijk goede staat 27500 km gelopen, alleen krukas is niet goed meer. Alles zit er op dus ook kleine deeltjes zijn beschikbaar.

Zal ook een topic openen in te koop wanneer ik foto's heb gemaakt.
 
Kijk daar heb ik wat aan!
Ik heb Leo gemaild. Die heeft inderdaad wel wat moois liggen. Nu even afwachten hoe hoog de rekening van m'n kapotte auto wordt. Als die meevalt kan ik binnenkort aan de slag

Wie er waarschijnlijk wel een heeft liggen is Leo Streppel van Offroadcentrum.Reviseren of een nieuwe er onder, wereld van verschil.
 
ik ben nog opzoek naar een uitlaat voor mijn xt500 uit 79. deze die er nu opzit is maakt te veel geluid. asociaal zeg maar ;), iemand hier die mij kan helpen?
Ik heb net voor mijn eigen 500 een Marving aangeschaft. Is een eenvoudige uitlaat, maar verder is er niet veel te krijgen.
edr-10-v5414.jpg
 
Stomme bougie's die ineens besluiten om niet meer te vonken :(

Moest ik helemaal naar huis lopen (2.2km :+ )

Nieuw bougie'tje ingedraait en hij deed het weer *O*
 
super bedankt! vandaag nog offerte ontvangen van een andere ....... maar 650,- vond ik best wel aardig aan de prijs voor een motor van 300,- ;)
 
Paar dagen terug bij een 'te goed om waar te zijn' motor wezen kijken. Ik heb wel eens geluk gehad met die gevallen dus het is altijd het proberen waard. Gaat over deze motor:

http://www.speurders.nl/overzicht/xt-550-151961271.html

Stond toen nog voor €750, en ik mocht hem voor €500 ophalen. Ik had hem alleen voor het motorblok nodig gezien ik een mooi lopend blok voor mijn 550 zoek. Deze 550 staat bij een motorzaak.

Kom je daar, ook echt zo'n kerel weer met zo'n verhaal dat ie van een vriend was, door de nieuwe zuiger zoveel compressie dat ie hem niet meer kon starten, hij was spuiter enz. enz.

Dan ga je goed kijken, elk onderdeel van die motor was wel iets mee, tellers, stuur, wielen, brug, vering, verlichting. Delen zijn parelmoer wit gespoten of zo, maar de kraan was gewoon mee gespoten dus hoe goed het gebeurt is valt te betwijfelen. Dus echt te verkopen waren alle onderdelen al niet meer. En uit te wisselen met onderdelen van mijn 550 die dan slechter zouden zijn kon ik geeneens iets van vinden dat beter was. Zadel was ook gewoon een of andere hoes omheen getrokken, liever mijn eigen zadel met wat scheuren dan. Uitlaat was helemaal kapot geboord. Start je 'm, krijg ik hem geeneens aan (weer zo'n verhaal, normaal aaaltijd 1 keer kicken en hij loopt! Wat gek nu zeg.), start ie uiteindelijk loopt ie wel rond maar hoog stationair van de choke af. Blok had een goede tik erin, vraag je daarnaar, 'Ik hoor niets hoor'. Zet je hem normaal stationair begint ie te bonken en rammelen alsof je zuiger kantelt of dat er een big end/small end verrot was. Ik heb hem vriendelijk bedankt, krijg je weer zo'n verhaal over dat je voor €500 nergens iets beters koopt, bla bla. Kijk, ik verwacht niks voor dat geld, maar dit was naar mijn mening minder dan niets, en voor minder dan niets is €500 een hoop geld als je voor €1000 een wél mooi lopende 'nette' 550 kan kopen.

Die man had meerdere motoren te koop staan (Ducati's Triumph's en nog wat), en dan vraag je of je ff de straat op en neer kan om het blok en de versnellingen te voelen: 'Nee dat kan niet', heeft u dan geen groene platen? 'Nee die heb ik niet'.

Misschien dat ik het gewoon allemaal verkeerd hoorde en zag, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik voor €300 nog goed na zou moeten denken, bijna niets was écht bruikbaar naar mijn mening.

Mochten er mensen willen gaan kijken en een heel eind voor moeten rijden, weet je in ieder geval hoe en wat.
 
Laatst bewerkt:
Vervolg motor. Alles op maximaal gezet mbt mengsels bij de carburator. Brandstof hoogte in de carb ook op max gezet, zowel het vlotternivo als de twee naalden Nog steeds het zelfde. Loopt heel mooi tot 4000 rpm en daarna slecht. Ik weet het niet meer.
Kan het ook aan de ontsteking liggen? De waarden van de bobine en de spoel zijn volgens het boekje.
Ook nog wat met choke gespeelt tijdens de acceleratie. Ook geen verschil.

Ik heb Gebben een mail gestuurd of hun tijd hebben om er naar te kijken.
Of kan iemand uit de omgeving Zwolle een keer op mijn XT rijden en kan aangeven wat het eventueel kan zijn?
 
Hoi allemaal,

lees hier al een tijdje incognito mee heb het rijbewijs pas begin zomer gehaald, rij zelf op een XT600e van 1997.
Er zijn nog wel een paar dingen wat moeten gebeuren maar rijden is natuurlijk het belangrijkste.
Was eigenlijk wel nog op zoek naar een paar tankkappen met originele stickers of stickers los, deze ontbraken toen ik de motor kocht.

Ik zal proberen om een foto erbij te zetten, als hij hieronder staat is het gelukt.

xt600%20verkleind1.jpg


Gr Royz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan