Het Ducati Diavel topic

Ben de vork even gaan opmeten , diameter boven/kroonplaat 56,5mm , diameter onderkant/t-stuk 58mm , totale lengte boven tot center wielas 760mm in gemonteerde toestand ,,
 
Mmm, ok dankjewel. Was aan het kijken of voorvork diavel past in vmax1700. Vmax is 52 mm en totale lengte 80cm. Nogmaals dank.
 
Ja veel te stil hier .... Na de Gen1 en Gen2 , via de X-Diavel rijdt zelfs de Diavel 1260 al rond .

diavel_mdw2019_01.jpg
 
Even een kleine bump van deze topic aangezien dit mijn lievelingsmotor is en gewoonweg rijdt als een beest 😘 👿
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200103-163617_Gallery.jpg
    Screenshot_20200103-163617_Gallery.jpg
    164,1 KB · Weergaven: 52
Ik zie dat de xdiavel een riem heeft in plaats van een ketting, wou graag weten of het ook andersom kan? Ik heb een proefrit gemaakt op een xdiavel en hij rijdt heerlijk soepel maar vond de zitpositie niks. Ik hou meer van mijn voeten onder mij in plaats van een cruise positie
 
Koplampen en knippers gewrapt met smokey dark folie.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200705-164842.jpg
    Screenshot_20200705-164842.jpg
    156,9 KB · Weergaven: 31
Ik zie dat dit topic al een tijdje niet heel actief is, maar omdat ik dit zo'n gruwelijk mooie motor vindt hoop ik toch dat er nog wat leden eens een kijkje nemen.

In het algemene rijlessen topic al een post gedaan dat ik (weer) begonnen ben met lessen nadat mijn AVB jaren geleden helaas verlopen is.

Ik heb ooit in 2012 voor het eerst een Diavel gezien die toen regelmatig bij mij op het werk geparkeerd stond in de garage en telkens als ik daar langsliep kon ik niet doorlopen en moest even staren. Nu wat jaren later en wijzer zijn natuurlijk ook financieel wat vriendelijker geprijst (tweedehands uiteraard). Ik vroeg mij af of er over de Gen 1 specifieke dingen bekend zijn als problemen. Dit om rekening mee te houden in mijn zoektocht.
 
De gen 1 had best wat kwaliteit issues en aandachtspuntjes, dus maak je borst maar nat ;)
Wat ik me nog kan herinneren van mijn gen1:

  1. Koppeling/remleidingen schuren langs balhoofd, waardoor het balhoofdmetaal wegslijpt. (op te lossen door een stukje tape op je balhoofd te plakken).
  2. Kentekenplaathouder wil wel eens spontaan in z'n geheel afbreken, heb het bij mij net op tijd tijdens het wassen ontdekt.
  3. Remvloeistof bakje op stuur zweet, waardoor de lak van het afdekkapje loslaat. (Oplossing geanodiseerd aftermarket kapje kopen)
  4. Bij sommige motoren kan je pech hebben, dat het motorblok zichzelf op eens opeet, reparatie is enorm duur.
  5. De knipperlicht schakelaar op het stuur werkt slecht, gevoelloos goedkoop knopje.
  6. Verbruik van de motor lag bij mij rond de 1:12, vraagt zo om hiermee te knallen ;)
  7. Standaarduitlaat maakt dusdanig veel lawaai, dat je je ochtends schaamt bij wegrijden (en is niet voor niets verboden op sommige trajecten in Oostenrijk).
  8. Je krijgt een grijns op je gezicht die niet meer wegtrekt 8-)

Heb er soms nog spijt van dat ik mijn oude gen 1 Carbon red verkocht heb, ondanks bovenstaande zaken..
 
De gen 1 had best wat kwaliteit issues en aandachtspuntjes, dus maak je borst maar nat ;)
Wat ik me nog kan herinneren van mijn gen1:

  1. Koppeling/remleidingen schuren langs balhoofd, waardoor het balhoofdmetaal wegslijpt. (op te lossen door een stukje tape op je balhoofd te plakken).
  2. Kentekenplaathouder wil wel eens spontaan in z'n geheel afbreken, heb het bij mij net op tijd tijdens het wassen ontdekt.
  3. Remvloeistof bakje op stuur zweet, waardoor de lak van het afdekkapje loslaat. (Oplossing geanodiseerd aftermarket kapje kopen)
  4. Bij sommige motoren kan je pech hebben, dat het motorblok zichzelf op eens opeet, reparatie is enorm duur.
  5. De knipperlicht schakelaar op het stuur werkt slecht, gevoelloos goedkoop knopje.
  6. Verbruik van de motor lag bij mij rond de 1:12, vraagt zo om hiermee te knallen ;)
  7. Standaarduitlaat maakt dusdanig veel lawaai, dat je je ochtends schaamt bij wegrijden (en is niet voor niets verboden op sommige trajecten in Oostenrijk).
  8. Je krijgt een grijns op je gezicht die niet meer wegtrekt 8-)

Heb er soms nog spijt van dat ik mijn oude gen 1 Carbon red verkocht heb, ondanks bovenstaande zaken..

Dankjewel. Het lijkt me dat een aantal punten op een motor van 8 jaar oud of een probleem zijn geweest of geen probleem zijn. Hopelijk.

van wat ik zo lees is het een haat liefde relatie zoals met bijna elke Italiaanse machine. Ik heb 2 Alfa Romeo’s gehad en kan je een waslijst geven aan dingen die er mis mee waren maar uiteindelijk heb ik van allebei spijt dat ik ze weg heb gedaan. Je punt 8 is daar de grootste reden voor.

Ben je wel Italiaans blijven rijden?
 
Ja en nee, na de diavel is er een multistrada gekomen. Wat was dat een heerlijke reismotor en bochten knaller.

Toen heb ik een paar jaar geen motor gehad, maar een Porsche, viel toch tegen... En nu een ktm 1290 super adventure s.

Maar ik moet zeggen, Ducati blijft wel kriebelen, en waarschijnlijk zal daarom de volgende weer een Duc worden.
 
Hallo beste diavel rijders. Wat blijft het een beest om op te rijden. Heerlijk touren of gewoon even lekker gasgeven

Inmiddels een aantal jaartjes in bezit en ik wil wss niet zomaar meer een andere motor 😂😂 gaat iig zeer lastig worden

Heb alweer mooie ritjes kunnen maken door NL

20210226_173446.jpg
 
Vandaag proef gereden op een XDiavel S, heel anders dan ik had verwacht, maar erg goed!

Ben gewend aan Harley's, dus de Diavel leek wel een brommer qua afmetingen en gewicht, maar dan wel een hele snelle.

Fijne zitpositie voor de langere mens, loopt hard, stuurt makkelijk en remt als een malle.

Voorvering zou voor mij stijver mogen en de achterkant iets hoger, maar dat is te fiksen. Power van de duc blijft iets raars...als je grote klappen gewend bent uit een V-twin, dan is de motorloop van de Duc heel vreemd...alsof er bijna geen vliegwiel in zit....maar goed aan te wennen.

Helaas kwamen we er qua prijs vandaag niet uit, maar ik wil nu dus wel een XDiavel S...zucht...
 
All right, vandaag een Diavel Black edition aangeschaft, dik ding, nu maar ff kijken welke rommel er allemaal voor te koop is!
 
Ik rij momenteel een GSX-S 750 uit 2020 en vandaag ben ik gaan proefrijden op een 1260.
Qua uiterlijk was ik al een tijdje verliefd op die 1260s en na kijken bij Goedhart Motoren twee weken geleden omdat ik twijfelde tussen de 1260s en de Z h2 was ik er qua uiterlijk uit, de 1260s had mijn hart gestolen. Maar nu nog rijden, want misschien zou dat wel tegen vallen.
Vandaag afspraak bij Ducati Amsterdam en een stuk gaan proefrijden, en ik ben helemaal om :) wat een ding!!!
 
De gen 1 had best wat kwaliteit issues en aandachtspuntjes, dus maak je borst maar nat ;)
Wat ik me nog kan herinneren van mijn gen1:

  1. Koppeling/remleidingen schuren langs balhoofd, waardoor het balhoofdmetaal wegslijpt. (op te lossen door een stukje tape op je balhoofd te plakken).
  2. Kentekenplaathouder wil wel eens spontaan in z'n geheel afbreken, heb het bij mij net op tijd tijdens het wassen ontdekt.
  3. Remvloeistof bakje op stuur zweet, waardoor de lak van het afdekkapje loslaat. (Oplossing geanodiseerd aftermarket kapje kopen)
  4. Bij sommige motoren kan je pech hebben, dat het motorblok zichzelf op eens opeet, reparatie is enorm duur.
  5. De knipperlicht schakelaar op het stuur werkt slecht, gevoelloos goedkoop knopje.
  6. Verbruik van de motor lag bij mij rond de 1:12, vraagt zo om hiermee te knallen ;)
  7. Standaarduitlaat maakt dusdanig veel lawaai, dat je je ochtends schaamt bij wegrijden (en is niet voor niets verboden op sommige trajecten in Oostenrijk).
  8. Je krijgt een grijns op je gezicht die niet meer wegtrekt 8-)

Heb er soms nog spijt van dat ik mijn oude gen 1 Carbon red verkocht heb, ondanks bovenstaande zaken..
Ik heb een gen2: Geen enkel van bovenstaand probleem is opgelost, haha
 
Met ietwat pijn in het hart de Diavel Stealth Black Gen 2 verkocht . Voor de geïnteresseerden heb ik hier nog de GIVI easylock zijkofferset liggen met rek . Extra nummersloten , sleutels en hoezen aanwezig . Zeer gemakkelijk te monteren en af te nemen .
Stuur maar een PB'tje .
 

Bijlagen

  • 20211001_154528.jpg
    20211001_154528.jpg
    204,7 KB · Weergaven: 16
  • 20211001_154536.jpg
    20211001_154536.jpg
    112,1 KB · Weergaven: 20
  • 20211001_154548.jpg
    20211001_154548.jpg
    126,4 KB · Weergaven: 17
  • 20211001_154507.jpg
    20211001_154507.jpg
    218,3 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan