Motor Forummer
MF veteraan
- 4 feb 2020
- 2.916
- 1.254
Ben ook een Diavel rijder, standaard model, wordt helaas te weinig op gereden, maar als je er op rijdt, wil je er ook niet meer vanaf
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
2Ding is gemaakt om te rijden. 50K km is geen probleem, ben je zeker dat de kleine ongemakken aangepakt zijn.
Trek hem in alle versnellingen ff goed doorVerder nog dingen waar ik op moet letten?
Komt goed thanksTrek hem in alle versnellingen ff goed door
Dit komt door de emissie eisen waardoor ze hem bij lagere snelheden wat armer laten lopen. Dit is op te lossen door een Memjet Evo en een Oxymett te installeren...daarmee fop je de temperatuur sensor en de lambdas + je laat hem naar eigen inzicht rijker lopen... Kan je vertellen... Zo vloeiend een 2 cilinder met zoveel power is serieus gevaarlijkIk weet wel dat de diavel cromo die ik had uit 2012 de lage snelheden niet zo grappig vond. Dan liep die aardig stotterend.
Hoger ruitje monteren? Met mijn ruitje vang ik ook nog aardig wat wind idd... Maar ook eenvoudig op te lossen ofc, ten koste van de looks vind ik.Verder vond ik lange stukken op de snelweg ook niet zo grappig. Je vangt natuurlijk aardig wat wind.
Hard rechtuit rijden kan iedereen.... Ding heeft een sublieme handling korte bochten, lange bochten, zithouding etc etc allemaal top imo.... Je hebt hem toch wel al eens met de stepjes aan de grond gehad mag ik hopen?Heb ook een Diavel, als je 'm aan zijn oren trekt dan rijdt 'ie prima, verder is het niks.
Die van mij komt volgend weekend te koopHallo luitjes,
Allereerst wil ik zeggen, wat jammer dat er zo weinig leven zit hier. Blijkt toch maar weer wat voor niche motor dit is. Jammer, want het is een geweldig machine!!
Ik zit nu zelf een aantal jaar zonder motor. Zelf heb ik de Diavel Cromo uit 2012 gehad. Wat een pracht ding was dat! Die ging in 2016 de deur uit omdat ik een huis ging kopen.
Nu wil ik binnenkort weer een motor gaan kopen en ben ik toch ook weer aan het kijken naar de Diavel. Ik zit echter ook naar andere modellen te kijken die misschien wat “allrounder” te gebruiken zijn. Sport/tour fietsen zoals bijv. de multistrada of de KTM 1290 GT. Misschien zelfs een s1000XR maar weet niet of ik een 4 in lijn wil.
Geen van deze motoren hebben trouwens de “sex-appeal” die de Diavel heeft vind ik :p. Qua uiterlijk kan daar niks tegenop.
Ik weet wel dat de diavel cromo die ik had uit 2012 de lage snelheden niet zo grappig vond. Dan liep die aardig stotterend. Dit was het enige wat mij soms een beetje stoorde aan het motorblok gedrag.
Verder vond ik lange stukken op de snelweg ook niet zo grappig. Je vangt natuurlijk aardig wat wind.
ik wil met de motor aardige stukken gaan touren, zal af en toe op de snelweg zitten en door de stad heen tuffen. In de toekomst zal ik hem ook gaan gebruiken voor woon/werk.
Iemand hier die misschien een of meerdere van deze motoren heeft gehad en die zijn of haar ervaringen kan delen?
Thanks!
Ahh oke dat zou idd wel een oplossing kunnen zijn voor het stotteren. Had ook wat voorbij zien komen van tuneboy. Die flasht de ECU.Dit komt door de emissie eisen waardoor ze hem bij lagere snelheden wat armer laten lopen. Dit is op te lossen door een Memjet Evo en een Oxymett te installeren...daarmee fop je de temperatuur sensor en de lambdas + je laat hem naar eigen inzicht rijker lopen... Kan je vertellen... Zo vloeiend een 2 cilinder met zoveel power is serieus gevaarlijk
Bekijk bijlage 1740311
Hoger ruitje monteren? Met mijn ruitje vang ik ook nog aardig wat wind idd... Maar ook eenvoudig op te lossen ofc, ten koste van de looks vind ik.
Hard rechtuit rijden kan iedereen.... Ding heeft een sublieme handling korte bochten, lange bochten, zithouding etc etc allemaal top imo.... Je hebt hem toch wel al eens met de stepjes aan de grond gehad mag ik hopen?
Nadeel is de lage voetrem en schakelpook....zijn al 2x afgebroken bij mij omdat ie niet schuiner wil
Ik heb er een racesetje voetpedalen voor moeten halen die de stepjes hoger leggen
Die van mij komt volgend weekend te koop
Merkte je veel verschil tussen die twee?Heb ook een Diavel, als je 'm aan zijn oren trekt dan rijdt 'ie prima, verder is het niks.
Ik zou gaan voor de KTM 1290 GT alsbik jou was.
Dat kan ook idd... Alleen als je hem weer standaard wilt moet het weer terug geflashed worden?Die flasht de ECU.
Nee ik heb een laag ruitje erop... Als ik geen wind wil vangen met 200+ dan moet ik als een supersport op de tank gaan liggenMaar jij hebt zo’n ruitje dus en vangt nog steeds veel wind? Hoe hoog is die dan?
Ah zo’n kort ruitje heb je. Nee dat zal niet veel doen tegen rijwind haha.Dat kan ook idd... Alleen als je hem weer standaard wilt moet het weer terug geflashed worden?
Met die 2 tooltjes haal je het eraf en is het weer standaard
Nee ik heb een laag ruitje erop... Als ik geen wind wil vangen met 200+ dan moet ik als een supersport op de tank gaan liggen
Bekijk bijlage 1740350
Bekijk bijlage 1740351
Er zijn ook van die strada ruitjes daar zit je wss wel gewoon mee uit de wind. Maar gaat ten koste van de looks vind ik
Bekijk bijlage 1740352
Ik bedoelde dat de motor vooral goed loopt als je er...enthousiast mee rijdt.Dit komt door de emissie eisen waardoor ze hem bij lagere snelheden wat armer laten lopen. Dit is op te lossen door een Memjet Evo en een Oxymett te installeren...daarmee fop je de temperatuur sensor en de lambdas + je laat hem naar eigen inzicht rijker lopen... Kan je vertellen... Zo vloeiend een 2 cilinder met zoveel power is serieus gevaarlijk
Bekijk bijlage 1740311
Hoger ruitje monteren? Met mijn ruitje vang ik ook nog aardig wat wind idd... Maar ook eenvoudig op te lossen ofc, ten koste van de looks vind ik.
Hard rechtuit rijden kan iedereen.... Ding heeft een sublieme handling korte bochten, lange bochten, zithouding etc etc allemaal top imo.... Je hebt hem toch wel al eens met de stepjes aan de grond gehad mag ik hopen?
Nadeel is de lage voetrem en schakelpook....zijn al 2x afgebroken bij mij omdat ie niet schuiner wil
Ik heb er een racesetje voetpedalen voor moeten halen die de stepjes hoger leggen
Je moet natuurlijk ook niet over je eigen limiet heen gaan en rijden hoe je zelf het beste gevoel en vertrouwen geeft.Stuurt inderdaad prima, hoewel ik weinig gevoel heb met de brede achterband, dus geen stepjes aan de grond.
Euhmmm...ik weet wel hoe ik motor moet rijden hoor maar toch bedanktJe moet natuurlijk ook niet over je eigen limiet heen gaan en rijden hoe je zelf het beste gevoel en vertrouwen geeft.
Ik zit wel redelijk snel met de stepjes aan de grond. De motor kan iig verder kantelen dan je voor je gevoel wss ooit gaat doen.
En dan komen eerst nog de stepjes en pookjes
Dus als je banden goed warm zijn op een mooi stukje klaverblad.... Druk hem maar eens goed naar beneden met wat trekkend gas erop... Je gaat dan hangen in de bocht, druk hem dan nog wat verder
En wat ik zeg jij drukt deze motor nooit over de limiet heen, heeft puur met vertrouwen in het principe van de motor (middelpunt vliedende kracht) te maken. Desnoods zet je de dtc op max als je bang bent te spinnen
Ik rij standaard op sport met dtc op 3... Dat rijdt voor mijn gevoel iig lekker