Het Ducati Diavel topic

Ben ook een Diavel rijder, standaard model, wordt helaas te weinig op gereden, maar als je er op rijdt, wil je er ook niet meer vanaf :]

7FC93B49-9413-447D-AF9A-BAC92ADD1E1E.jpeg
 
Ik heb nog een als nieuw Ducati comfort zadel voor een Gen1 Diavel te koop, mocht iemand op op zoek zijn.
 
Hallo.

Ik heb mijn Diavel Gen1 verkocht maar de koper was niet geïnteresseerd in de Ducati Performance indoor hoes

Heeft er hier iemand interesse??

Gr Robin
 

Bijlagen

  • ACE53317-A152-4EEB-BA13-4A50EE324905.jpeg
    ACE53317-A152-4EEB-BA13-4A50EE324905.jpeg
    173,5 KB · Weergaven: 26
  • 8F412386-5F6E-4917-9336-005C4DA29C48.jpeg
    8F412386-5F6E-4917-9336-005C4DA29C48.jpeg
    199,9 KB · Weergaven: 25
  • 22F93EA0-FBBA-456C-A5B0-85AC40C49C33.jpeg
    22F93EA0-FBBA-456C-A5B0-85AC40C49C33.jpeg
    277,3 KB · Weergaven: 24
Hallo , zijn er hier mensen die lang zijn (zelf 1.94) en in het bezit zijn van een Diavel ? Hoe ervaren jullie de langere ritten en de zit etc?
Ik heb zelf nu een jaar op de Z1000 gereden en ben aan het oriënteren voor de diavel. Heb echter door de kou alleen nog een kort ritje kunnen ervaren ahah
 
Ik ben 1.86 en heb er een hoger zadel opgezet. Standaardzadel kreeg ik echt last van. Nu zit ik erg goed en kan er wel een paar uur op zitten. En zoals hierboven staat geschreven, als je eenmaal aan het rijden bent wil je er niet meer af.

ps: ik heb dus nog een perfect origineel gen2 zadel over. Iemand interesse?
 
Ding is gemaakt om te rijden. 50K km is geen probleem, ben je zeker dat de kleine ongemakken aangepakt zijn.
 
Ben 1.96 en kan prima, ook met originele zadel hoor. Is alleen spijkerhard, dat wel.
 
Heb een seat cover en spatbordje te koop. Overigens ook kappenset voor rondom de accu (mocht die van je vol steenslag zitten)
 

Bijlagen

  • duc9876432.jpg
    duc9876432.jpg
    268,5 KB · Weergaven: 13
  • duc12345678.jpg
    duc12345678.jpg
    282,9 KB · Weergaven: 12
Hallo luitjes,
Allereerst wil ik zeggen, wat jammer dat er zo weinig leven zit hier. Blijkt toch maar weer wat voor niche motor dit is. Jammer, want het is een geweldig machine!!

Ik zit nu zelf een aantal jaar zonder motor. Zelf heb ik de Diavel Cromo uit 2012 gehad. Wat een pracht ding was dat! Die ging in 2016 de deur uit omdat ik een huis ging kopen.

Nu wil ik binnenkort weer een motor gaan kopen en ben ik toch ook weer aan het kijken naar de Diavel. Ik zit echter ook naar andere modellen te kijken die misschien wat “allrounder” te gebruiken zijn. Sport/tour fietsen zoals bijv. de multistrada of de KTM 1290 GT. Misschien zelfs een s1000XR maar weet niet of ik een 4 in lijn wil.
Geen van deze motoren hebben trouwens de “sex-appeal” die de Diavel heeft vind ik :p. Qua uiterlijk kan daar niks tegenop.

Ik weet wel dat de diavel cromo die ik had uit 2012 de lage snelheden niet zo grappig vond. Dan liep die aardig stotterend. Dit was het enige wat mij soms een beetje stoorde aan het motorblok gedrag.
Verder vond ik lange stukken op de snelweg ook niet zo grappig. Je vangt natuurlijk aardig wat wind.

ik wil met de motor aardige stukken gaan touren, zal af en toe op de snelweg zitten en door de stad heen tuffen. In de toekomst zal ik hem ook gaan gebruiken voor woon/werk.

Iemand hier die misschien een of meerdere van deze motoren heeft gehad en die zijn of haar ervaringen kan delen?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Heb ook een Diavel, als je 'm aan zijn oren trekt dan rijdt 'ie prima, verder is het niks.

Ik zou gaan voor de KTM 1290 GT alsbik jou was.
 
Ik weet wel dat de diavel cromo die ik had uit 2012 de lage snelheden niet zo grappig vond. Dan liep die aardig stotterend.
Dit komt door de emissie eisen waardoor ze hem bij lagere snelheden wat armer laten lopen. Dit is op te lossen door een Memjet Evo en een Oxymett te installeren...daarmee fop je de temperatuur sensor en de lambdas + je laat hem naar eigen inzicht rijker lopen... Kan je vertellen... Zo vloeiend een 2 cilinder met zoveel power is serieus gevaarlijk 😂😂😂
Screenshot_20220320-122108_DuckDuckGo.jpg

Verder vond ik lange stukken op de snelweg ook niet zo grappig. Je vangt natuurlijk aardig wat wind.
Hoger ruitje monteren? Met mijn ruitje vang ik ook nog aardig wat wind idd... Maar ook eenvoudig op te lossen ofc, ten koste van de looks vind ik.
Heb ook een Diavel, als je 'm aan zijn oren trekt dan rijdt 'ie prima, verder is het niks.
Hard rechtuit rijden kan iedereen.... Ding heeft een sublieme handling korte bochten, lange bochten, zithouding etc etc allemaal top imo.... Je hebt hem toch wel al eens met de stepjes aan de grond gehad mag ik hopen?

Nadeel is de lage voetrem en schakelpook....zijn al 2x afgebroken bij mij omdat ie niet schuiner wil O-)

Ik heb er een racesetje voetpedalen voor moeten halen die de stepjes hoger leggen 🥴🥴
 
Laatst bewerkt:
Hallo luitjes,
Allereerst wil ik zeggen, wat jammer dat er zo weinig leven zit hier. Blijkt toch maar weer wat voor niche motor dit is. Jammer, want het is een geweldig machine!!

Ik zit nu zelf een aantal jaar zonder motor. Zelf heb ik de Diavel Cromo uit 2012 gehad. Wat een pracht ding was dat! Die ging in 2016 de deur uit omdat ik een huis ging kopen.

Nu wil ik binnenkort weer een motor gaan kopen en ben ik toch ook weer aan het kijken naar de Diavel. Ik zit echter ook naar andere modellen te kijken die misschien wat “allrounder” te gebruiken zijn. Sport/tour fietsen zoals bijv. de multistrada of de KTM 1290 GT. Misschien zelfs een s1000XR maar weet niet of ik een 4 in lijn wil.
Geen van deze motoren hebben trouwens de “sex-appeal” die de Diavel heeft vind ik :p. Qua uiterlijk kan daar niks tegenop.

Ik weet wel dat de diavel cromo die ik had uit 2012 de lage snelheden niet zo grappig vond. Dan liep die aardig stotterend. Dit was het enige wat mij soms een beetje stoorde aan het motorblok gedrag.
Verder vond ik lange stukken op de snelweg ook niet zo grappig. Je vangt natuurlijk aardig wat wind.

ik wil met de motor aardige stukken gaan touren, zal af en toe op de snelweg zitten en door de stad heen tuffen. In de toekomst zal ik hem ook gaan gebruiken voor woon/werk.

Iemand hier die misschien een of meerdere van deze motoren heeft gehad en die zijn of haar ervaringen kan delen?

Thanks!
Die van mij komt volgend weekend te koop :)
 
Dit komt door de emissie eisen waardoor ze hem bij lagere snelheden wat armer laten lopen. Dit is op te lossen door een Memjet Evo en een Oxymett te installeren...daarmee fop je de temperatuur sensor en de lambdas + je laat hem naar eigen inzicht rijker lopen... Kan je vertellen... Zo vloeiend een 2 cilinder met zoveel power is serieus gevaarlijk 😂😂😂
Bekijk bijlage 1740311

Hoger ruitje monteren? Met mijn ruitje vang ik ook nog aardig wat wind idd... Maar ook eenvoudig op te lossen ofc, ten koste van de looks vind ik.

Hard rechtuit rijden kan iedereen.... Ding heeft een sublieme handling korte bochten, lange bochten, zithouding etc etc allemaal top imo.... Je hebt hem toch wel al eens met de stepjes aan de grond gehad mag ik hopen?

Nadeel is de lage voetrem en schakelpook....zijn al 2x afgebroken bij mij omdat ie niet schuiner wil O-)

Ik heb er een racesetje voetpedalen voor moeten halen die de stepjes hoger leggen 🥴🥴
Ahh oke dat zou idd wel een oplossing kunnen zijn voor het stotteren. Had ook wat voorbij zien komen van tuneboy. Die flasht de ECU.

Ben het met je eens dat zo’n ruitje ten koste gaat van de looks. Maarja functionaliteit is ook wel iets waard. Maar jij hebt zo’n ruitje dus en vangt nog steeds veel wind? Hoe hoog is die dan?
 
Die flasht de ECU.
Dat kan ook idd... Alleen als je hem weer standaard wilt moet het weer terug geflashed worden?
Met die 2 tooltjes haal je het eraf en is het weer standaard :)
Maar jij hebt zo’n ruitje dus en vangt nog steeds veel wind? Hoe hoog is die dan?
Nee ik heb een laag ruitje erop... Als ik geen wind wil vangen met 200+ dan moet ik als een supersport op de tank gaan liggen
Screenshot_20220320-151505_Gallery.jpg

Screenshot_20220320-151522_Gallery.jpg


Er zijn ook van die strada ruitjes daar zit je wss wel gewoon mee uit de wind. Maar gaat ten koste van de looks vind ik

Screenshot_20220320-151921_DuckDuckGo.jpg
 
Dat kan ook idd... Alleen als je hem weer standaard wilt moet het weer terug geflashed worden?
Met die 2 tooltjes haal je het eraf en is het weer standaard :)

Nee ik heb een laag ruitje erop... Als ik geen wind wil vangen met 200+ dan moet ik als een supersport op de tank gaan liggen
Bekijk bijlage 1740350
Bekijk bijlage 1740351

Er zijn ook van die strada ruitjes daar zit je wss wel gewoon mee uit de wind. Maar gaat ten koste van de looks vind ik

Bekijk bijlage 1740352
Ah zo’n kort ruitje heb je. Nee dat zal niet veel doen tegen rijwind haha.

Zo’n strada ruitje ziet er idd niet uit…
 
Dit komt door de emissie eisen waardoor ze hem bij lagere snelheden wat armer laten lopen. Dit is op te lossen door een Memjet Evo en een Oxymett te installeren...daarmee fop je de temperatuur sensor en de lambdas + je laat hem naar eigen inzicht rijker lopen... Kan je vertellen... Zo vloeiend een 2 cilinder met zoveel power is serieus gevaarlijk 😂😂😂
Bekijk bijlage 1740311

Hoger ruitje monteren? Met mijn ruitje vang ik ook nog aardig wat wind idd... Maar ook eenvoudig op te lossen ofc, ten koste van de looks vind ik.

Hard rechtuit rijden kan iedereen.... Ding heeft een sublieme handling korte bochten, lange bochten, zithouding etc etc allemaal top imo.... Je hebt hem toch wel al eens met de stepjes aan de grond gehad mag ik hopen?

Nadeel is de lage voetrem en schakelpook....zijn al 2x afgebroken bij mij omdat ie niet schuiner wil O-)

Ik heb er een racesetje voetpedalen voor moeten halen die de stepjes hoger leggen 🥴🥴
Ik bedoelde dat de motor vooral goed loopt als je er...enthousiast mee rijdt.

Stuurt inderdaad prima, hoewel ik weinig gevoel heb met de brede achterband, dus geen stepjes aan de grond.
 
Stuurt inderdaad prima, hoewel ik weinig gevoel heb met de brede achterband, dus geen stepjes aan de grond.
Je moet natuurlijk ook niet over je eigen limiet heen gaan en rijden hoe je zelf het beste gevoel en vertrouwen geeft.

Ik zit wel redelijk snel met de stepjes aan de grond. De motor kan iig verder kantelen dan je voor je gevoel wss ooit gaat doen.

En dan komen eerst nog de stepjes en pookjes ;)

Dus als je banden goed warm zijn op een mooi stukje klaverblad.... Druk hem maar eens goed naar beneden met wat trekkend gas erop... Je gaat dan hangen in de bocht, druk hem dan nog wat verder ;)

En wat ik zeg jij drukt deze motor nooit over de limiet heen, heeft puur met vertrouwen in het principe van de motor (middelpunt vliedende kracht) te maken. Desnoods zet je de dtc op max als je bang bent te spinnen

Ik rij standaard op sport met dtc op 3... Dat rijdt voor mijn gevoel iig lekker
 
Laatst bewerkt:
Je moet natuurlijk ook niet over je eigen limiet heen gaan en rijden hoe je zelf het beste gevoel en vertrouwen geeft.

Ik zit wel redelijk snel met de stepjes aan de grond. De motor kan iig verder kantelen dan je voor je gevoel wss ooit gaat doen.

En dan komen eerst nog de stepjes en pookjes ;)

Dus als je banden goed warm zijn op een mooi stukje klaverblad.... Druk hem maar eens goed naar beneden met wat trekkend gas erop... Je gaat dan hangen in de bocht, druk hem dan nog wat verder ;)

En wat ik zeg jij drukt deze motor nooit over de limiet heen, heeft puur met vertrouwen in het principe van de motor (middelpunt vliedende kracht) te maken. Desnoods zet je de dtc op max als je bang bent te spinnen

Ik rij standaard op sport met dtc op 3... Dat rijdt voor mijn gevoel iig lekker
Euhmmm...ik weet wel hoe ik motor moet rijden hoor maar toch bedankt ;)

Ik ben kwa sturen gewoon niet zo'n fan van de 240 achterband, da's alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan