Het Ducati Diavel topic

Ik snap opzich wel wat je bedoelt als je het vergelijkt met bijv een R1.... Toen ik daar voor het eerst op reed stuurde dat ook alsof je op een 250cc zit zo licht als een veertje 😂😂 niet te vergelijken natuurlijk.

Maar heel eerlijk ik vind het heerlijk zo'n dikke slof... En ja op een diavel moet je soms ook gewoon lekker rouwdouwen en nee het rijdt gewoon niet soepel... Maar je rijdt wel motor _O- niet aan iedereen besteed nee lol
 
Ik heb hem verkocht, rijdt voor geen meter vind ik.
Jammer je moet er wel het type rijder voor zijn idd... Ik bijv vind een 3 of 4 cilinder wegracer echt 3x niks 😂😂 daar moet je lekker het circuit mee opgaan, 100% ongeschikt voor de openbare wegen, laat staan de Nederlandse rechtoe rechtaan wegen :)
 
Jammer je moet er wel het type rijder voor zijn idd... Ik bijv vind een 3 of 4 cilinder wegracer echt 3x niks 😂😂 daar moet je lekker het circuit mee opgaan, 100% ongeschikt voor de openbare wegen, laat staan de Nederlandse rechtoe rechtaan wegen :)
Ieder zijn ding natuurlijk. Was er vorig weekend mee in Luxemburg. Verschrikkelijk gevoel hoe je die achterband voelt zoeken in de bochten..
 
Verschrikkelijk gevoel hoe je die achterband voelt zoeken in de bochten..
Ik kan me daar echt totaal niet in vinden... Met welke setting reed je daar?
En vering hard of zacht?
Welke band?

Ik rij over het algemeen (mooie asfalt wegen) uiteraard op sport high met dtc op 3 en vering op vrij hard.

Ik rij met Pirelli Diablo Rosso II banden... Die zijn voor banden aan de zachte kant maar rijden wel super vind ik. Nadeel is dat je ze dus eerder moet vervangen
 
Ik kan me daar echt totaal niet in vinden... Met welke setting reed je daar?
En vering hard of zacht?
Welke band?

Ik rij over het algemeen (mooie asfalt wegen) uiteraard op sport high met dtc op 3 en vering op vrij hard.

Ik rij met Pirelli Diablo Rosso II banden... Die zijn voor banden aan de zachte kant maar rijden wel super vind ik. Nadeel is dat je ze dus eerder moet vervangen
Sport dtc 3 en rosso 3. Vering weet ik niet...
 
Beste duivels,

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Ducati Diavel van 2012. Ik ga eind mei een flinke tour doen en nu ben ik op zoek naar een goed windscherm en eventueel wat zadeltassen/koffers. Heeft iemand wat advies voor welke ik het best kan kopen? Heb al flink wat ik Google gespeurd maar kan geen fatsoenlijk windscherm vinden.

Alvast bedankt!
 
Beste duivels,

Ik ben sinds gisteren de gelukkige eigenaar van een Ducati Diavel van 2012. Ik ga eind mei een flinke tour doen en nu ben ik op zoek naar een goed windscherm en eventueel wat zadeltassen/koffers. Heeft iemand wat advies voor welke ik het best kan kopen? Heb al flink wat ik Google gespeurd maar kan geen fatsoenlijk windscherm vinden.

Alvast bedankt!
Er zijn ook strada uitvoeringen. Daar zit standaard zo'n hoge ruit op. Neem ook een lederen gen 2 zadel in overweging, als je die niet al hebt. Zit 10x beter.

En kijk ook eens in Italië om te shoppen. In het Italiaans zoeken dmv google translate vertalen.

Daar zijn de prijzen soms wel de helft goedkoper... Alleen verzenden is wel (veel) duurder, maar dan alsnog (veel) goedkoper ;)
 
Ik ga mijn Diavel binnenkort maar eens te koop zetten...2013 Dark met seatcover, nieuw Ducati Performance comfortzadel, nieuwe Pro grips, nieuwe Pirelli achterband, 1k geleden beurt gehad, full Termignoni kit en slechts 10k gereden.
 
Goedendag ik kom ook even spieken hier,
Binnenkort eigen naar van een ducati diavel 2013 carbon.
zijn er nog dingen waar ik zwaar op moet letten bij een GEN1?
heb de mijne gekocht bij ducati amsterdam
groet
1446175.jpg
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort eigen naar van een ducati diavel 2013 carbon.
Nice :)
zijn er nog dingen waar ik zwaar op moet letten bij een GEN1?
Niet bepaald... Enige wat ik tot nu toe heb buiten het normale onderhoud is de achterrem die moet meer dan normaal ontlucht worden.

Maar dat is bij meerdere Ducs zo. De remslangen lopen bij de katalysator langs. Remvloeistof gaat bij ~300 graden koken. En de kat wordt tegen de 400 graden. Oftewel je krijgt lucht in je achterrem. Je kan racevloeistof gebruiken die hebben een hoger kookpunt. Is ook weer (veel) duurder.

Ik doe gewoon als ik merk dat het weer sponzig wordt laten ontluchten.

Zelf ontluchten is ook een optie maar een pain in the ass. De remklauw zit omgekeerd, de ontluchtingsnippel zit dus onder + abs systeem wat omhoog loopt waar allemaal lucht in kan blijven hangen.

Beste moet dus het wiel eraf, remklauw omdraaien en dan ontluchten.

Om het wiel eraf te halen heb je speciaal gereedschap nodig. En deze zit zoals op een naaf van een autowiel. Ingenieus systeem. Maar je moet 100% zeker zijn dat ie gecentreerd zit voordat je hem terug met 250Nm vast op tijd zet.

Voor die paar tientjes per jaar mogen ze hem van mij bij de dealer ontluchten 🥴🥴

Dit is een Multistrada maar is hetzelfde voor een Diavel, je krijgt enkel de remklauw niet door het wiel bij een Diavel

 
Weet iemand waar je zo zijkant kenteken houder kan vinden voor mijn type 2013 en befaamde tour zadel?
Via het internet te koop.. Houd rekening met zo'n 200eu gemiddelde prijs nieuw voor een side mount.
En zadel ook gewoon te bestellen via internet uiteraard wat je zelf het beste past.

Ik heb mijn lederen gen2 zadel in nieuwstaat 2ehands voor dacht 120eu overgenomen van iemand.
 
Goedendag ik kom ook even spieken hier,
Binnenkort eigen naar van een ducati diavel 2013 carbon.
zijn er nog dingen waar ik zwaar op moet letten bij een GEN1?
heb de mijne gekocht bij ducati amsterdam
groetBekijk bijlage 1766240

Naja dat alle recalls zijn uitgevoerd, en dat zijn er nogal wat geweest. Let met name op je kentekenhouder, die breekt af bij gen 1 zonder de recall.

En je zou eens je balhoofd kunnen checken waar alle kabels langslopen, deze kabels willen na verloop van tijd het metaal van je balhoofd wegvreten. Een stukje plasticfolie is daar geen overbodige luxe.
 
Hoi iedereen. Ik heb vorig jaar in juli een 2021 Diavel 1260s aangeschaft en tot november een kleine 9000 km mee gedaan.
Vond het op alle punten de beste motor die ik al had gehad, power, sound, beleving, looks, degelijkheid (gevoel), maar heb hem in december vorig jaar toch ingeruild voor een nieuwe multi V4s.
Ik was met de Diavel bij de dealer voor een nieuwe achterband (na 8000 km :-) ) en vroeg voor de grap, wat zou je geven voor de Diavel als ik inwissel voor een Multi... en vandaar ging de bal aan het rollen
Waarom?
  1. Ik rij 365 dagen per jaar en doe +- 25000 km per jaar. Toegegeven dat wist ik op voorhand, maar het hart wint soms :-)
  2. Bagage mogelijkheden zijn beperkt. Er komt een reis naar Schotland aan en dat zag ik niet zitten.
  3. Pijn in de onderrug. Ik vond me spijtig genoeg geen goede zithouding
  4. De eigenlijke doorslaggevende reden : het inruilvoorstel (verliezen doe je altijd, maar was toch zeer mooi)
De 1260 met termi is toch één van de mooist klikkende setups (in mijn ogen).
Ik mis hem wel nog tijdens pleziertochtjes, alhoewel de multi op geen enkel van de sportieve onderdelen moet onderdoen...
 
Ik ben bezig om het achterspatbord te verwijderen omdat ik het wiel wil zien. Ben nu dus noodgedwongen zelf gereedschap aan het maken om die "fijne" inbusbouten los te krijgen waarmee de beugel van het spatbord vast zit aan de achterbrug. Die sleutel moet namelijk een precieze lengte hebben om tussen de beugel en het achterwiel te passen.
Heeft iemand misschien nog tips hoe je die beugel er er af krijgt zonder dit te doen?
 
Ik ben bezig om het achterspatbord te verwijderen omdat ik het wiel wil zien. Ben nu dus noodgedwongen zelf gereedschap aan het maken om die "fijne" inbusbouten los te krijgen waarmee de beugel van het spatbord vast zit aan de achterbrug. Die sleutel moet namelijk een precieze lengte hebben om tussen de beugel en het achterwiel te passen.
Heeft iemand misschien nog tips hoe je die beugel er er af krijgt zonder dit te doen?
Als het een blijvende verandering is.. Gewoon door de dealer laten doen?

In de tijd dat je zelf loopt te klooien met gereedschap maken hebben ze hem er wss al 10x af gehad :)
 
Hi … in april hing ik rond in het Monster-forum, maar nu hier (moet pagina 20-38 nog wel lezen, maar eerst maar even mijn vraag hier neerzetten).

Morgen ga ik even zitten op een Diavel, zag dat de stepjes wat meer naar voren zitten en dat lijkt me vreselijk. Maar, ben duidelijk nog niet 100% ingelezen in de Diavel, ik hoor ook dat er verschillen zijn qua voetpositie zijn tussen het ene en het andere Diavel-type. Klopt dat?

Ik ben verder heel nieuwsgierig naar ervaringen met een Monster 1200 vs de Diavel.

Ik heb nu -sinds eind april- een zo ongeveer eerste generatie Monster 900. Dikke liefde, ook al sta ik nogal eens weinig lady-like op hem te schelden 😄 Ik kom echter vermogen tekort als ik met sommigen meerijd, en wil toch kijken naar een andere motor. En aangezien ik nu -verdomme- verliefd ben op Ducati, moest dat dus een Monster 1200 worden. De gewone, niet de R of de S.

Een paar weken geleden stond ik echter door het raam van een gesloten motorzaak te turen en daar zag ik een Diavel in een hoekje staan. Niet eerder van gehoord, maar wat is dat pure porno 😍 (mijn hart miste ongeveer een slag, en dat heb ik met weinig motoren).

Dat gewicht wordt natuurlijk een ramp als ik bij het parkeren moet manoeuvreren 😖 Maar goed, misschien zit-ie morgen voor geen meter en dan is dat probleem ook opgelost en kan ik gewoon gaan proefrijden op een Monster 1200. Maar ik hoop dat ik gewoon naar de sportschool moet voor krachttraining haha.

Ervaringen zijn welkom 🤞🏻
 
Er zit standaard geen verschil in de voet/zitpositie tussen een gen1 of 2... Wel tussen een gen1/2 en bijv xdiavel of 1260

Je kan de voet/zitpositie wel aanpassen dmv allerlei accessoires ofc.

Ik kom echter vermogen tekort
Daar heb je met een diavel geen last van, vermogen te over

wat is dat pure porno 😍
Dit ben ik uiteraard geheel met je eens_O- ik kan me op dit moment geen andere motor voorstellen. Mss een 1260 *D

Dat gewicht wordt natuurlijk een ramp als ik bij het parkeren moet manoeuvreren
Dit valt reuze mee. De motor ziet er veel zwaarder uit dan ie is en stuurt super gemakkelijk. Je zit ook vrij laag en dus makkelijk met de voeten aan de grond. Ter vergelijking, een z800 weegt ongeveer evenveel ;)

Een diavel vind ik in meerdere opzichten de perfecte motor. Je kan er zowel lekker relaxed en lui mee touren of als je sportief bochtenwerk wilt rijden kan ook. Er ligt immers gewoon een 1200cc sportblok onder :YY

Gewoon lekker proefritje gaan maken dan ben je er snel genoeg achter of het iets voor je is :)
 
Laatst bewerkt:
Er zit standaard geen verschil in de voet/zitpositie tussen een gen1 of 2... Wel tussen een gen1/2 en bijv xdiavel of 1260
Kijk, dit is heel helder, thanks!

Wat een verschrikkelijk vette motor is dat zeg 😍 Grappig dat je zegt dat ie super gemakkelijk stuurt, je leest soms zúlke tegengestelde ervaringen. Maar goed, je moet het toch zelf ervaren. Ik vind mijn M900 bijvoorbeeld heel fijn rijden (oké, vergeet even het afslaan bij lage toeren als-ie koud is, en die gare versnellingsbak waardoor je steeds tussen de versnellingen in zit, echt lachen als je schakelt in een scherpe snelweg-oprit 😆) maar komend vanaf een gladde Japanner is het toch echt wel werken. Nu is dit ook een oud beestje, dus daarmee vergeleken is die Diavel de hemel, schat ik in.

Wat betreft gewicht vrees ik hem toch wel. Het is nu al zweten als ik de Monster op een schuiner lopend stuk weg “even” een stukje naar achter moet duwen
*ik wil ook lange benen 😑
 
Laatst bewerkt:
Wat een verschrikkelijk vette motor is dat zeg 😍
Ik ben er stiekem ook gewoon verliefd op :Y
Grappig dat je zegt dat ie super gemakkelijk stuurt, je leest soms zúlke tegengestelde ervaringen.
Je kan er vrij kort mee draaien als je wilt. Tenminste is mijn ervaring hoor.

Enige nadeel wat ik kan bedenken aan de originele uitvoering zijn de lage voetstepjes, schakelpedaal en rempedaal.... Als je er sportief op gaat rijden heb je vrij snel de stepjes aan de grond, druk je hem daarna nog iets verder dan breken je schakel/rempedaal af omdat ze de grond raken :+ na de 2e x dus maar een rem/schakelsetje gekocht. Het geheel ligt nu allemaal wat hoger..... En die stepjes komen ook alweer aan de grond _O-
Dat schat je idd heel goed in ;) sowieso qua opties, rijden en veiligheid (elektronica) ga je er zwaar op vooruit. ABS en traction control zijn instelbaar. 3 rijmodus. Ridebywire... oftewel electronisch gasgeven... Reageert abnormaal hard en direct op je gas.

Is mss even wennen. Je hebt behoorlijk wat meer vermogen onder je kont dan :)

Abnormaal hard remmen kan overigens ook ermee 8)7
Wat betreft gewicht vrees ik hem toch wel.
Dit gaat je heel erg meevallen denk ik.

Je gaat morgen ook minimaal ff proefrijden denk ik? Ben benieuwd wat je ervan vindt en hoe je het rijden gaat vinden :)
 
Crisis, hoe zet jij al die quotes onder elkaar in één post?! Ga ik ander keertje rustig uitzoeken, ‘t helpt ook niet dat ik op een telefoon aan het prutsen ben (🙄 wel hele Diavelforum gelezen haha, genoeg info om morgen mee te nemen)

Nee, morgen alleen even zitten helaas. Eigenaar is op vakantie en monteur is er toevallig, daarom kan ik even langskomen. Hoewel ik voor de zekerheid toch maar op de motor ga (jongste zoon zou misschien meegaan en dan wil-ie natuurlijk helemaal, als hij achterop mag haha). Stel dat ik toch even een stukje kan … zou top zijn.

Zat vroeger jarenlang achterop een Black Max en ik verwacht van de Diavel toch wel iets vergelijkbaars (wat was ik blij met dat mini rugsteuntje destijds en dan zometeen met een stuur om me aan vast te houden).

Vrij korte draai? Ik ben benieuwd, de wielbasis is 6 cm langer dan mijn M900, en die heeft de draaicirkel van een olietanker (maar toch is hij superwendbaar) Ik ga de stepjes niet afslijten, denk ik, mijn hart is niet zo groot 🙈

En abnormaal harde rem? Dat mag ik hopen 😄 is hard nodig met zo’n bak vermogen onder je kont. Ik vond het idiote remvermogen van mijn 600RR altijd een beetje eng, heb hem denk ik nooit vol in durven zetten, dat zal hij de Diavel wel vergelijkbaar zijn. Mijn Monster heeft zo ongeveer geen remmen, daarmee vergeleken. Ook die rijmodi vind ik nog wel een uitdaging. Heb nu niks, zelfs geen toerenteller, maar hij laat duidelijk horen en voelen wat er moet gebeuren 🥰
Maar wat een luxe gaat die Diavel dan worden. Hoewel het nog steeds wel werken is, vergeleken met die gladde Japanners. ‘t blijft een Duc … Italiaanse rommel karakter. Hou ervan

Bedankt voor al je tips & ervaringen, heel blij mee!!
 
Laatst bewerkt:
Crisis, hoe zet jij al die quotes onder elkaar in één post?!
Gewoon het stukje tekst selecteren en dan 'citeer dit bericht'. Ik zit ook gewoon op mn telefoon ;)
Nee, morgen alleen even zitten helaas. Eigenaar is op vakantie en monteur is er toevallig,
Is het niet bij een motorzaak dan? Ik zou zeker proberen om te regelen dat je ff stukje kan rijden. Als je er toch bent.
Ik heb ook wel eens iemand achterop gehad... Heel ideaal is dat niet, voor degene die achterop zit dan. Als de buddy een cover heeft (zoals op die van mij) ook nog eens zeer onpraktisch want dat ding moet je eraf schroeven. Het is imo wel echt een 1 persoons motor.
Soort coupé idee van een auto... Daar kan je achterin zitten, maar doe je liever ook niet :P

Vrij korte draai? Ik ben benieuwd, de wielbasis is 6 cm langer dan mijn M900, en die heeft de draaicirkel van een olietanker (maar toch is hij superwendbaar) Ik ga de stepjes niet afslijten, denk ik, mijn hart is niet zo groot 🙈
Het stuur met het balhoofd staan onder een bepaalde hoek icm een vrij breed stuur maakt hem vrij makkelijk om te sturen. Ondanks de zeer dikke achterband. De gewichtsverdeling hebben ze ook over nagedacht. De accu ligt helemaal onderin voor een laag zwaartepunt. Dus je gooit hem zo van links naar rechts en een beetje verder ;) voelt zeer vertrouwd.

heb hem denk ik nooit vol in durven zetten,
Ook niet met abs? Vaak het allereerste wat ik doe zodra ik weer begin met rijden, zoek ik een afrit op met een mooi stukje asfalt, ga 80km/u rijden.... En dan remmen... Omkeren, nog een keer maar dan harder remmen.... Tot ik hem in de abs rem :) dan weet ik weer hoe dat voelt en hoe abnormaal hard ik kan remmen O-)

Ook die rijmodi vind ik nog wel een uitdaging
Het komt er kortgezegd op neer dat je hem in Sport 162pk High zet en daar niet meer uithaalt. Tenzij het regent _O-

Hoewel het nog steeds wel werken is
Het is wat anders dan een 4cilinder idd ff tandje ruwer en dikker allemaal. Je voelt iig dat je een echte motor aan het rijden bent 8-) Ik hou daar ook wel van zoals je zegt.

Bedankt voor al je tips & ervaringen, heel blij mee!!
Er zijn niet zo heel veel mensen in Nederland die een diavel rijden.... En als vrouw zijnde is dat natuurlijk helemaal best wel stoer *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan