Het Ducati Diavel topic

Gewoon het stukje tekst selecteren en dan 'citeer dit bericht'. Ik zit ook gewoon op mn telefoon ;)
Zó simpel kan het niet zijn 🙄

Is het niet bij een motorzaak dan?
Dus wel zo simpel. Zeker wel, ik koop echt geen motor particulier. Vrouw hè, het houdt op bij "mooi / niet mooi" 🤷‍♀️ Maar kleinere zaak, eigenaar is even weg. En het is 12 minuten rijden van mijn huis, ik kan nog wel even terug voor een proefrit.

imo wel echt een 1 persoons motor
Absoluut! Maar het zijn zoons van hun moeder, dus ik kom er niet onderuit. Kon het bij de Monster met duoseat-cover nog twee maanden tegenhouden met het argument dat ze toch konden zien dat het een eenpersoonszadel was ... de prutsers hadden de passagiersstepjes al die tijd niet ontdekt, waren drukker met het geluid en het mogen starten van ‘m.

Ook niet met abs?
Wasda? Ik heb nog nooit een motor met ABS gehad (*). Ik zie er naar uit!

(*) tenminste, niet dat ik weet ... zie stukje over vrouw/houdt op bij 🤭

Het komt er kortgezegd op neer dat je hem in Sport 162pk High zet en daar niet meer uithaalt.
🤣 briljant

Je voelt iig dat je een echte motor aan het rijden bent
Na mijn Honda's heb ik dat bij deze Duc ook. Het gerammel, getril, gerinkel (gadver, die droge koppeling 💕zou ik echt wel missen), dat dode stuk in het gas, sowieso is het gas open of gas dicht, er is geen tussenweg bij dit ding, zelfs het gebok en gedonder van hem: er gebeurt echt wat, een beetje zitten suffen is er niet bij. Nou ja, dat gevoel -in moderne vorm- verwacht ik bij de Diavel ook. Daarom is er momenteel ook even geen ander merk voor me, ben wel head over heels gevallen voor Ducati zeg. Totaal onverwacht overigens, door alle horror-verhalen.

En als vrouw zijnde
Ik ga het zien, het voelt wel erg "buiten de gebaande weg" haha ... maar niets mis met een beetje ambitie. Zou wel vet zijn. Van de M900 zeiden meerdere mensen al dat ik als vrouw beter de 600 of 750 kon nemen. Zó niet mee eens! (Hoewel ik blij ben dat het niet mijn eerste was)
 
Laatst bewerkt:
Update: die motor zit me prima! Kan zelfs gewoon beide voeten plat op de grond (na wat ervaringen in het verleden wil ik geen getrut met hakken los of met maar één voet aan de grond kunnen)

Zithouding is fijn, meer rechtop dan op de 821 (monteur zei dat die vergelijkbaar zit met de M1200, en dat geloof ik dan maar). De beenhoek is duidelijk anders, dat voelt wel gek. Met de Monster heb ik voor mijn gevoel meer contact omdat je je onderbenen er meer tegenaan kunt drukken en je voeten meer onder je zitten, je bent meer één. Maar die is natuurlijk ook wel een stukje kleiner ☺️ Oh my, wat een monsterlijk grote motor is dit (ik had hem alleen door het raam zien staan hè)

DIE TANK als je erop zit 😳 (😍) Die Monster heeft al een beste tank, maar dit ... ik voel me nu echt een dwerg. Heel bruut

En nu? Gaan bekijken of ik het geld eraan wil uitgeven (heb wel geleerd: nóóit proefrijden als je iets vervolgens niet kan kopen, dat was echt naar) en dan proefrit regelen en een dag of weekend huren, wil er pijnloos 300 km mee kunnen rijden. Leuk project voor 2022 🤩
 
Wasda? Ik heb nog nooit een motor met ABS gehad (*). Ik zie er naar uit!

(*) tenminste, niet dat ik weet ... zie stukje over vrouw/houdt op bij 🤭
🤣🤣 Anti blokkeer systeem. Dat je wielen niet blokkeren bij het remmen. Oftewel je kan knijpen wat je wilt maar blokkeert dan niet.

Zó niet mee eens!
Nee je moet toch gewoon lekker zelf doen wat je leuk vindt. Ook altijd iedereen met zn eigen mening wat wel en niet goed voor je is _O-

Update: die motor zit me prima! Kan zelfs gewoon beide voeten plat op de grond
Fijn om te lezen dat ie lekker zit en ook jij met beide voeten plat op de grond kan komen :P zit er een standaard of een lederen zadel op? Want een lederen zadel zit namelijk nog 10x beter.

omdat je je onderbenen er meer tegenaan kunt drukken en je voeten meer onder je zitten, je bent meer één.
De zithouding is in het begin mss even wennen. En je zit ook nog stil. Zodra je aan het rijden bent ga je helemaal wel merken of je de zithouding fijn vindt en hoeveel contact je eigenlijk met de motor hebt :)


Oh my, wat een monsterlijk grote motor is dit (ik had hem alleen door het raam zien staan hè)

DIE TANK als je erop zit 😳 (😍) Die Monster heeft al een beste tank, maar dit ... ik voel me nu echt een dwerg. Heel bruut
_O- dit zeggen sommige mensen al tegen me als ik met een groepje aan het rijden ben. Dat er echt een dikke tank op zit haha. En die rijden zelf ook niet bepaald de kleinste motoren...

En nu? Gaan bekijken of ik het geld eraan wil uitgeven (heb wel geleerd: nóóit proefrijden als je iets vervolgens niet kan kopen, dat was echt naar)
Slim idd. Als iets niet binnen het budget ligt zeker niet forceren.... Maar je ging proefrijden op een te dure motor en bent er hardhandig achter gekomen?

wil er pijnloos 300 km mee kunnen rijden. Leuk project voor 2022 🤩
Ik heb er laatst een dagrit heen/terug incl stop uiteraard mee gemaakt van ~750km.... Mn kont begon op het laatst wel te zeuren maar overall gewoon goed te doen ;)
 
Anti blokkeer systeem
🤨🤨 dat zeg ik: wasda, nooit gehad. Is voor mietjes 😜

standaard of een lederen zadel op?
Was drukker met andere zaken hahaha. Geen idee



proefrijden op een te dure motor
Proefrit op een CBR600, gewoon omdat het me leuk leek en dan terug moeten op je CB500 … leek wel een brommer toen, terwijl ik er altijd heel blij mee was 😞

~750km.... Mn kont begon op het laatst wel te zeuren
Voor zo’n beetje klachten teken ik 😎 kan me met de RR herinneren dat ik na 200 km gewoon níet meer kon koppelen, kon níet meer knijpen (hele arm gestrekt naar voren, vingers achter handle halen en dan hele arm naar achter bewegen = koppelen, maar dan duurt de dag lang hoor pfff)
 
🤨🤨 dat zeg ik: wasda, nooit gehad. Is voor mietjes 😜
Okeej okeej speciaal voor jou is er ook de optie gemaakt om alles uit te kunnen schakelen *D
Was drukker met andere zaken hahaha. Geen idee
Heb je een foto?

leek wel een brommer toen, terwijl ik er altijd heel blij mee was 😞
Dat probleem heb ik nu ook.... En jij wellicht ook in de toekomst... want wat voor motor moet je hierna gaan rijden _O- denk dat heel weinig motoren in de buurt gaan komen van een diavel qua rijervaring. Ik vind wegracers niet interessant. Ik wil ook gewoon lekker relaxed en lui kunnen touren, dat gaat op een wegracer vrijwel niet.

Voor zo’n beetje klachten teken ik 😎 kan me met de RR herinneren dat ik na 200 km gewoon níet meer kon koppelen, kon níet meer knijpen (hele arm gestrekt naar voren, vingers achter handle halen en dan hele arm naar achter bewegen = koppelen, maar dan duurt de dag lang hoor pfff)
Exact. De koppeling van een diavel gaat heel soepel. En je zit er natuurlijk heel relaxed op. Je krijgt geen last van je polsen oid. Ben zeer benieuwd wat je van het rijden gaan vinden ook.... Ik denk dat je direct verkocht bent :YY
 
voor jou is er ook de optie gemaakt om alles uit te kunnen schakelen *D
Fuck it, dan maar een mietje 😎

Ik denk dat je direct verkocht bent
Dat vrees ik ook 😂 hè bah, dan kan ik zo ongeveer mijn faillissement gaan aanvragen, met beurten, verzekeringspremie en 100.000 zinloze-maar-leuke-ritjes per jaar, zit nu al op >1000 km per maand en ik hou me nog in 🙄 (maar ergens kan ik het me níet voorstellen dat het wat wordt … zie het stuk over gebaande paden 🤔 er zullen niet voor niks weinig vrouwen op dat ding rijden)

wat voor motor moet je hierna gaan rijden _O-
Je zit gewoon aan je max op je … hoe oud ben je?? dus … accepteer dat nou maar gewoon hahahaha
Moet ik niet over na gaan denken, niets meer te wensen hebben 😳 maar er komt hierna oprecht niks 🤷🏼‍♀️ (… edit: ik lees vaak Diavel en Multistrada in dezelfde zin, niet hetzelfde maar kennelijk zitten de liefhebbers in dezelfde hoek)
 
Laatst bewerkt:
Fuck it, dan maar een mietje 😎
Ik rij wel op alles bijna uit. Zitten 8 standen op. Maar ik houd mn abs en traction control wel lekker aan. Ik hoef niet zo nodig driftend door de bochten. Voel mn relatief nieuwe achterband vaak zat ff gaan. Komt ook omdat ik het leuk vind om gas te geven de bochten uit ofc O-)

De velgen zijn niet mijn smaak en hoewel de kleurstelling met wit hekwerk en witte banen over tank en kontje zeker mooi is, is er eigenlijk maar één kleur 😑
De velgen zijn er maar in 2 mogelijkheden dacht ik. De standaard type van de diavel. En je hebt de uitvoeringen carbon, dark, amg en nog wat limited editions.... Die van mij staat op papier als een carbon/amg. Verschil is vlgs mij 14 of 7 spaaks. Waren het dezelfde velgen als die ik heb?

De kleurstelling in het zwart vind ik iig het mooiste *D

Ik heb wel een originele gen2 uitlaat eronder in de goeie kleur, gelukkig voor een mooi prijsje kunnen kopen van iemand. Zijn nog best lastig te vinden. Het was of dat, of een zard, of een akra. Maar dit had de voorkeur en lijkt echt super al zeg ik het zelf O-)

dan kan ik zo ongeveer mijn faillissement gaan aanvragen
Nouja als je eentje kan kopen waarbij een desmo beurt al is gedaan ben je qua grote beurt kosten voor de aankomende 24.000km gedekt. Die intervallen heeft Ducati namelijk verlengt. Die beurt kost totaal ergens tussen 1000-1500eu. Wordt wel alles gedaan grote beurt met riemen vervangen en kleppen stellen.

Als je dus eentje koopt met meer dan 24.000km moet je zeker informeren of er aantoonbaar een desmo beurt is uitgevoerd.

Ik heb het bij die van mij direct maar gedaan na aankoop. Aangezien ik hem particulier heb geïmporteerd. Alle onderhoud zat er wel bij, maar direct desmo beurt gedaan ben ik direct klaar voor de aankomende 24.000km. Geeft een wat vertrouwder gevoel :YY

er zullen niet voor niks weinig vrouwen op dat ding rijden
Het is wel gewoon een dik ding. En je moet ervan houden. Ik ken ook vrouwen die op een superbike rijden... Dus waarom niet gewoon soort van combineren naked en superbike. Het misstaat in elk geval zeker niet. Eerder wel super stoer dat je als vrouw van zoiets afstapt. Of nog mooier, opstapt en ermee wegrijdt *D

Je zit gewoon aan je max op je … hoe oud ben je?? dus … accepteer dat nou maar gewoon hahahaha
Moet ik niet over na gaan denken, niets meer te wensen hebben 😳 maar er komt hierna oprecht niks 🤷🏼‍♀️
Om te motorrijden is leeftijd niet zo heel belangrijk zolang je ervan geniet hoe je dat zelf wilt ;) Ik kan me voorstellen dat ik nog heel lang op deze motor blijf rijden. Maar ik kan me ongetwijfeld ook voorstellen dat ik eens een 1260 ga proberen.

Ik heb ook een tijdje over een duc streetfighter nagedacht. Die v4 is ook zeer bruut. Alleen ik denk dat ik binnen 2 dagen mn rijbewijs kwijt ben met zo'n ding _O- wel een soort van ultieme naked is dat. Waarbij een diavel ook een soort naked is alleen ook een tour.. Met een superbike blok 8)7

ik lees vaak Diavel en Multistrada in dezelfde zin, niet hetzelfde maar kennelijk zitten de liefhebbers in dezelfde hoek
Een Multistrada vind ik ook een mooi ding. Zelfde blok. Alleen voor een heel andere doelstelling. Namelijk lange reizen/touren maken. Je kan er ongetwijfeld ook sportief mee rijden. Op dit moment iig niet wat ik in een motor zoek :)
 
abs en traction control
Die blijven bij mij zeker ook aan (jeetje, ik praat of ik hem al heb ... maar ik ga gewoon een krater in mijn spaargeld slaan, heb ik besloten ... #onelife ... volgende week even proefrijden op eentje en dan eentje huren. Ik heb al een slachtoffer gevonden dat wel een weekend mee wil gaan rijden 🙃) Ik trap die Monster nog wel eens te vroeg naar de 1, en dan voel je dat achterwiel zwabberen (eerste keer schrok ik, maar nu weet ik dat ie uiteindelijk wel weer grip krijgt en vind ik het leuk 🤫) en dan is een hulpsysteem wel fijn. Oh ja, ik heb geen wheelie-ambities, dus fijn dat dat onderdrukt wordt.

Waren het dezelfde velgen als die ik heb?
Moeilijk te zien welke kleur je velgen hebben op de foto, zijn het zwarte of die spiegel-glimmende? Waar ik vanochtend was, waren 9-spaaks. Versteeg Motoren in Bemmel, check maar even, Carbon Diavel met wit, gen2.

De desmo-beurt staat inderdaad op mijn aandachtspuntenlijst!

Waarbij een diavel ook een soort naked is alleen ook een tour.. Met een superbike blok 8)7
Motor met identiteitscrisis ... schizo-motard

Streetfighter is ook heel gaaf ja, ook daarbij valt het woord "porno" vaak 🤣
 
Laatst bewerkt:
Eerder wel super stoer dat je als vrouw van zoiets afstapt. Of nog mooier, opstapt en ermee wegrijdt *D
En dan op je bek pleuren omdat je gaat lopen stuntelen omdat je weet dat iedereen kijkt als ze zien dat je een vrouw bent. Mijn grootste schrik. Ik vind het wel fijn dat ze het kennelijk vaak niet zien haha (maar natuurlijk is het ook weleens leuk om je haren los te schudden als je afstapt en je helm afzet ... grappig om dan de verwarring te zien 🙃 )
 
Dit ook vooral. Als je iets wilt moet je het ook gewoon doen. Helemaal als je er verder ook gewoon een goed gevoel over hebt :YY

Oh ja, ik heb geen wheelie-ambities, dus fijn dat dat onderdrukt wordt.
Weet je het zeker 😂😂 zodra ik in de 1 en 2 vol optrekt komt ie gewoon omhoog 🤣🤣
volgende week even proefrijden op eentje en dan eentje huren. Ik heb al een slachtoffer gevonden dat wel een weekend mee wil gaan rijden 🙃)
Lekker en slim bezig. Gewoon eentje huren voor een weekend en ff uitproberen. Het slachtoffer gaat je wel bijhouden bedoel je? _O-

Waar ik vanochtend was, waren 9-spaaks. Versteeg Motoren in Bemmel, check maar even, Carbon Diavel met wit, gen2.
Screenshot_20220810-220622_DuckDuckGo.jpg
Deze bedoel je.. Opzich een vet ding wel met termi uitlaat, zijn al wel wat aanpassingen aan gedaan. De kleur vind ik ook niks. Ondanks die 9000km vind ik hem voor bj 2014 en 16k ook veelste duur. Voor ~3k meer heb je een 1260 :)

Screenshot_20220810-221518_Gallery.jpg
🥰🥰

Streetfighter is ook heel gaaf ja, ook daarbij valt het woord "porno" vaak 🤣
Ik wil Ducati ook niet verpornōên maar ik doe het lekker toch 🤣🤣
kijkt als ze zien dat je een vrouw bent.
Denk dat ze eerder zelf op de bek gaan 🤣🤣
grappig om dan de verwarring te zien 🙃
Voor een vrouw is dat uitermate grappig voor een man gewoon porno. Gewoon doen dus 🤣🤣🤣
 
Weet je het zeker 😂😂 zodra ik in de 1 en 2 vol optrekt komt ie gewoon omhoog 🤣🤣
Serieus?😳🙈 Top-functie wel dus

Het slachtoffer gaat je wel bijhouden bedoel je?
Ohhhhh zielig _O- (want nee, op de rechte stukken gaat-ie het zó afleggen haha ... ik ben altijd wel als eerste weg bij het stoplicht, reflex is snel zat, maar met mijn Monster blijf ik nergens als hij die 1000ccJapanner-met-kleiner-tandwiel-en-weet-ik-wat-voor-aanpassingen-allemaal-tbv-meer-vermogen opendraait. En die tijd is voorbij 😎 Maar in de bochten rijdt hij me zoek, ik ben gewoon geen bochtenvreter).

Ik wil Ducati ook niet verpornōên maar ik doe het lekker toch 🤣🤣
Denk dat ze eerder zelf op de bek gaan 🤣🤣
Voor een vrouw is dat uitermate grappig voor een man gewoon porno. Gewoon doen dus 🤣🤣🤣
Je bent niet goed 😂😂😂

Om hem dan maar af te maken ... zeg maar wat je thuis wil hebben zitten wachten 😜 (zo jammer wel dat het alleen jullie kant op werkt)

Wat zit thuis op je te wachten.JPG
 
waanzinnig mooi 💕
Dankje dat vind ik ook ❤️

De vraag is niet hoe hard wil je optrekken maar hoe hard durf je.. geen grap gaat echt gewoon abnormaal fucking hard _O-
ik ben gewoon geen bochtenvreter
Dat is wel juist het leuke van motorrijden ofc. Heb je wel eens geprobeerd om gewoon echt puur op je gevoel de bochten te nemen, dus zonder op je snelheidsmeter te letten. Ik weet natuurlijk ook niet wat voor wegen je het liefste rijdt. Maar ik denk wel wegen met wat snellere bochten etc..

Je bent niet goed 😂😂😂
Dankje Caat dit vat ik maar op als een compliment :YY

zeg maar wat je thuis wil hebben zitten wachten 😜
🤣🤣 Ducati ofc hahaha

(zo jammer wel dat het alleen jullie kant op werkt)
Nouja kan me voorstellen dat je voorkeur ook naar Ducati uit zou gaan _O-
 
echt gewoon abnormaal fucking hard
Zoooo benieuwd ... (geen DPL geloof ik, ergens jammer want lijkt me waanzinnig, maar beter ook niet ... dan word ik een parachuutje _O-)

De snelste die ik had was de 600RR ... toen ik die nog niet had, mocht ik een keer die van (destijds) vriend naar huis rijden. Weet niet of je Nijmegen kent, maar als je de stad uit reed, ging je meteen de Waal over en destijds mocht je na de Waalbrug nog gewoon 120 (nu 50, beetje jammer). Bij het stoplicht gas open en op de brug reed ik 240. Dat was zo vet, ik kan me de grote grijns op mijn gezicht nog zo goed herinneren. Maar wel achter een ruitje en dat heb ik met dat kanon straks niet, is wel even anders. En ik besef ook echt wel -mengeling van blijdschap en beetje angst haha- dat die Diavel nog wel even wat harder accelereert. Kort en goed: nee, niet bang het gas open te draaien (en achtbanen vind ik eng 8)7)

juist het leuke van motorrijden
Absoluut, maar zo veel mogelijk bochten achter elkaar ... daar ben ik op een gegeven moment wel klaar mee. Rijden is voor mij alles bij elkaar, de bewegingen, de acceleratie, het gevoel, de reactie van de motor op jou en het een zijn met hem, het geluid en gedonder onder je. En het compleet kwijt zijn van de tijd, full focus op rijden. En ja, bochten zijn heerlijk en ik word echt blij van een perfect getrokken bocht en vooral het gas erop als je de bocht uitkomt, maar voor mij niet zaligmakend, maar echt onderdeel daarvan. Mijn hart is trouwens ook niet groot genoeg voor circuit-taferelen :-S

… edit: deze lijst is eindeloos, al die kleine dingen waar ik blij van word en ik me ongeveer voel zoals die Ducati-vrouw op het plaatje 🤣: als je hem omhoog voelt komen uit de vering als je vol gas geeft als het stoplicht op groen springt, zo lekker … als je hem voelt duiken als je vol remt (oké, altijd met beetje onrust, wanneer rem ik mezelf een keer onderuit?)

kan me voorstellen dat je voorkeur...
😜
 
Laatst bewerkt:
Met deze moet je me even helpen want ik heb geen flauw idee wat DPL is...

Bij het stoplicht gas open en op de brug reed ik 240
Ik ben er wel eens in de buurt maar ik ben niet bepaald bekent in Nijmegen nee :p Klinkt alsof je wel heel super hard ging *D En je bent dus ook niet bepaald bang om je rijbewijs te verliezen met inbeslagname van de motor van iemand anders _O-

Maar wel achter een ruitje en dat heb ik met dat kanon straks niet, is wel even anders
Ik heb er wel een ruitje op alleen je moet dan wel op de tank gaan liggen wil je er helemaal achter zitten. Ik heb iig de 260 ermee gehaald.... Dat is ook iets dat doe je gewoon eenmalig, in Duitsland dat wel haha.

Kort en goed: nee, niet bang het gas open te draaien (en achtbanen vind ik eng 8)7)
Haha lekker zolang je zelf maar de controle dus hebt hoeveel gas je geeft *D

Rijden is voor mij alles bij elkaar, de bewegingen, de acceleratie, het gevoel, de reactie van de motor op jou en het een zijn met hem, het geluid en gedonder onder je. En het compleet kwijt zijn van de tijd, full focus op rijden.
Poeh ja dit begrijp ik volkomen. Gewoon lekker genieten van het rijden zelf idd. Alleen wel het liefst met veel bochten, lekker hangen in de bocht, je bochten perfect in en uit gaan. Juiste snelheid voor je gevoel, juiste versnelling. Je voelt direct of je lekker in de bocht zit, dan hoef je namelijk niets anders meer te doen dan je gas erop houden en in de bocht te gaan hangen, die perfecte balans ❤️

Zet je ook zelf wel eens routes uit oid naar Duitsland bijv?

en ik me ongeveer voel zoals die Ducati-vrouw op het plaatje 🤣: als je hem omhoog voelt komen uit de vering als je vol gas geeft als het stoplicht op groen springt, zo lekker … als je hem voelt duiken als je vol remt (oké, altijd met beetje onrust, wanneer rem ik mezelf een keer onderuit?)
🤣🤣 Ultiem genot ja _O- je houdt stiekem ook wel van wat racen dus *D je blijft er wel mee bezig idd. Dat remmen, je kan veeeel harder remmen dan je denkt, mits je goed remt ofc. Waarom denk je dat ik dat altijd weer ff doe voor ik weer echt begin met rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
Ducati Power Launch, launch control (maar zat net filmpje te kijken, lijkt niet eens zo hard te gaan ... maar daar zal ik me keihard in vergissen 🤣)

niet bepaald bang om je rijbewijs te verliezen met inbeslagname van de motor van iemand anders
Beter toch?! _O- (die motor dan)

Zonder dollen, ik had geen idee dat het zó hard ging, draaide gewoon dat gas vol open ... je hoeft bij dat ding amper te schakelen, in z'n 1 naar de 110 of zo, dan ergens 160/170 naar z'n 2, dus als je vol gas geeft en een paar keer omhoog tikt, zit je zo boven de 200. Wist ik veel. Ik keek even heel snel naar beneden (bij de RR zijn de cijfers op het scherm wél gewoon te lezen 😝) omdat ik nieuwsgierig was en schrok wel even haha. Dat was een paar honderd meter hè en meteen gas dicht, dus risico was te doen.

Godsjezus, da's toch niet normaal (tot 210 is oké -met motor dan, met de auto vind ik het doodeng-, maar alles daarboven vind ik zo angstaanjagend snel, brrr) Hoe comfortabel zit je dan, want je zit behoorlijk in de wind, en wat is voor jou een fijne cruise-snelheid op de Duitse Autobahn?

Eén keer de 250 aangetikt. Want wilde weten tot waar de snelheidswijzer van mijn 600F ging, dus ik achter die RR aan de grens over (zit ik op een kwartiertje rijden vandaan). Bijna allebei het leven gelaten toen hij op de linkerbaan opeens vertraagde vanwege een auto in de verte, ik enthousiast was over de snelheid, met mijn ogen knipperde en hem nog net rechts voorbij kon vliegen 😱 Ik denk dat al mijn beschermengelen in één keer op zijn gegaan toen, dus ik vind het wel best met die 200+ ... don't push your luck

Poeh ja dit begrijp ik volkomen. Gewoon lekker genieten van het rijden zelf idd. Alleen wel het liefst met veel bochten, lekker hangen in de bocht, je bochten perfect in en uit gaan. Juiste snelheid voor je gevoel, juiste versnelling. Je voelt direct of je lekker in de bocht zit, dan hoef je namelijk niets anders meer te doen dan je gas erop houden en in de bocht te gaan hangen, die perfecte balans ❤️

Zet je ook zelf wel eens routes uit oid naar Duitsland bijv?
Je beschrijft het precies lekker. Mijn probleem is dat ik vaak met een hogere snelheid de bocht in ga dan ik de bocht door durf, en dan dus in de bocht moet gaan corrigeren. Lekker handig. Maar rijd nu sinds drie maanden weer na zes jaar geen motor te hebben gehad en ben alles aan het opbouwen. Hoe die Monster zich gedraagt weet ik inmiddels wel, dus nu tempo aan het opvoeren op rotondes en in bochten en vooral ook de langzame bochten zo goed en schuin mogelijk proberen te nemen. Die snelheid komt er dan vanzelf achteraan, merk ik nu al (en er staat een bochten-training op het programma)

Zelf routes? Nope, ik ben helaas een volger 😄 Navigatie-skills van een visstick -teken "omkeren, verkeerde weg gepakt" zou ik vaak maken haha- en ik merk dat als ik achter iemand aan rijd (die ik vertrouw, niet zo'n malloot die je bij een rit weleens meemaakt en waarvan je weet dat je ver uit de buurt moet blijven) rijd ik echt veel harder. Ik zie gewoon vaak niet hoe de weg loopt, heel irritant, en dan word ik een slak of zo.

Rijd jij vaak in het buitenland?

Ultiem genot ja _O- je houdt stiekem ook wel van wat racen dus *D
Die arme oude Monster, awww, maar echt té leuk om te laten.
Dolle vijf minuten was pas geleden: tussen die file door en dan even naar links kijken waar die 1000ccJapanner-met-kleiner-tandwiel tussen de andere twee banen staat, en dan samen als een malle ervandoor als het groen wordt, echt geweldig. Stel kleuters. Maar wat ik al zei: in bochten rijd je me zoek hoor 🤷‍♀️
 
Laatst bewerkt:
Ducati Power Launch, launch control (maar zat net filmpje te kijken, lijkt niet eens zo hard te gaan ... maar daar zal ik me keihard in vergissen 🤣)
Kan je gewoon volgas geven zonder dat je achterover gaat 🤣🤣 ik heb het wel op mn kxf 250 crossmotor. Super handig wel aangezien dat ding in de 3e versnelling nog steeds omhoog komt _O-
Beter toch?! _O- (die motor dan)
Uhmmmmm _O-
draaide gewoon dat gas vol open
Lekker bezig Caat. Vaak ben je ook gewoon te bang ;)
Godsjezus, da's toch niet normaal (tot 210 is oké -met motor dan, met de auto vind ik het doodeng-, maar alles daarboven vind ik zo angstaanjagend snel, brrr) Hoe comfortabel zit je dan, want je zit behoorlijk in de wind, en wat is voor jou een fijne cruise-snelheid op de Duitse Autobahn?
Het is ook niet normaal maar ik wou het gewoon ff proberen hoe hard ie kan. Nouja zo hard dus. *D
Je zit er dan als een racer op, helemaal plat achter het ruitje 😂😂
Ik vind het niet erg die wind, ik rijd ook met otoplastieken in. De snelweg vermijd ik zoveel mogelijk alleen fijne snelheid op de Duitse Autobahn zal rond de 160 zijn. Ik houd wel van doorrijden. Is ook niet te vergelijken met hier in Nederland. Jouw ideale snelheid zal natuurlijk ook heel anders zijn.
Ik denk dat al mijn beschermengelen in één keer op zijn gegaan toen, dus ik vind het wel best met die 200+ ... don't push your luck
Dat zijn wel van die momentjes dat je weet dat je leeft idd 😱 Ik heb die van mij ook al eens allemaal in 1x verspeeld denk ik :X als ik aan dat moment terug denk dan had er zo ontiegelijk veel fout kunnen gaan,,, maar is allemaal goed gegaan.. het gekke is dat ik door dat moment bewuster maar wel met nòg meer vertrouwen motor rijdt _O- achteraf kan ik erom lachen. Het moment zelf leken mn gedachten in slow motion te gaan en deed ik dingen waardoor ik wss mn leven heb gered :P daarna ben ik direct door naar huis gereden 🤣🤣

vaak met een hogere snelheid de bocht in ga dan ik de bocht door durf
Hoe doe je dit.... want als ik op gevoel rijd dan ga ik eigenlijk nooit sneller de bocht in dan ik durf

Hoe die Monster zich gedraagt weet ik inmiddels wel, dus nu tempo aan het opvoeren op rotondes en in bochten en vooral ook de langzame bochten zo goed en schuin mogelijk proberen te nemen. Die snelheid komt er dan vanzelf achteraan, merk ik nu al (en er staat een bochten-training op het programma)
En het hoeft niet perse snel ofc. Als je eerst perfecte bochten kan rijden voor je gevoel dan kan je het daarna steeds sneller proberen. Tot het punt dat je er gewoon comfortabel bij voelt. Zo'n bochtentraining helpt daar zeker aan mee 👌🏻👌🏻

Zelf routes? Nope, ik ben helaas een volger 😄 Navigatie-skills van een visstick -teken "omkeren, verkeerde weg gepakt" zou ik vaak maken haha- en ik merk dat als ik achter iemand aan rijd (die ik vertrouw, niet zo'n malloot die je bij een rit weleens meemaakt en waarvan je weet dat je ver uit de buurt moet blijven) rijd ik echt veel harder. Ik zie gewoon vaak niet hoe de weg loopt, heel irritant, en dan word ik een slak of zo.

Rijd jij vaak in het buitenland?
_O- nou gelukkig ziet niemand het als je in je eentje een x verkeerd rijdt :+ het makkelijkste voor jou is idd gewoon het volgen van iemand die aanvoelt hoe jij ook rijdt. De route op je navi hebben scheelt ook een hoop. Dan weet je ook hoe de weg ongeveer loopt :)

Ik rijd het allerliefste gewoon in Duitsland ja. Want minder restricties en de wegen zijn er veel leuker. Als je nou ook een diavel hebt en ik ben eens in de buurt van Nijmegen, voor familie bezoek ben ik wel eens in Tiel, dan gaan we toch gewoon een dagrit door Duitsland maken. Zet ik wel een route uit en rijd ik wel voorop geen probleem, als je daar comfortabel bij voelt iig. Alleen dus wel op voorwaarde dat je een diavel (of iig wat snellere motor hebt)
Stel kleuters. Maar wat ik al zei: in bochten rijd je me zoek hoor 🤷‍♀️
Soms dan moet dat ook gewoon ff _O- je bochten rijd je ook gewoon zelf lekker je eigen tempo gaan rijden en bochten perfectioneren, dan gaat dat steeds fijner 👌🏻👌🏻
 
Hoe doe je dit.
Niet opletten? Zal soms wel het geval zijn (beetje lalala op die motor zitten 🙄 omdat je tot op heden alle rare situaties toch wel kon corrigeren) maar verder zit het vooral in mijn hoofd, dat ik bij het begin van de bocht me opeens bedenk over de snelheid, terwijl ik het eigenlijk gewoon kan. Dat zie ik bij bochten die ik goed ken (bijv. Velperbroek-rotonde, een bekende, aan de A12 richting Duitsland, die noemt iedereen hier niet voor niets het Velperbroek-circuit), daar is het echt verstand op 0 en gaan, puur op gevoel. Inmiddels is er sprake van een Pavlov-effect, instant blij als ik richting die rotonde rijd 😄
 
Niet opletten? Zal soms wel het geval zijn (beetje lalala op die motor zitten 🙄 omdat je tot op heden alle rare situaties toch wel kon corrigeren) maar verder zit het vooral in mijn hoofd, dat ik bij het begin van de bocht me opeens bedenk over de snelheid, terwijl ik het eigenlijk gewoon kan.
Of je rijdt gewoon een te saaie route dat je de mogelijkheid hebt om een beetje 'lalala' op de motor te zitten 🤣🤣
Je kan idd wel beter eerst wat zachter door de bocht en gaan perfectioneren dan dat je er direct uitvliegt _O-
En tuurlijk kan je dat Caat vaak ben je ook gewoon te bang. Je vliegt echt niet zomaar de bocht uit ofc.
Dat zie ik bij bochten die ik goed ken (bijv. Velperbroek-rotonde, een bekende, aan de A12 richting Duitsland, die noemt iedereen hier niet voor niets het Velperbroek-circuit), daar is het echt verstand op 0 en gaan, puur op gevoel. Inmiddels is er sprake van een Pavlov-effect, instant blij als ik richting die rotonde rijd 😄
Ja nice maar daar ben je dus bekend dus dan doe je het wel :) heeft dus gewoon te maken met een stukje vertrouwd zijn met iets. Ben je ooit wel eens gevallen dan? En hoe lang rijd je al in totaal motor?
 
Of je rijdt gewoon een te saaie route om ...
Beetje overmoedig soms

Je vliegt echt niet zomaar de bocht uit ofc
I know, maar zoek met ritten via FB-groepen (hoef ik niet over de route na te denken ;-) ) wel de grenzen van mijn comfort zone op en dat geeft af en toe wat buikpijn pfff. Rotondes driekwart rond bijvoorbeeld in een hogere versnelling pakken dan ik gewend ben, dan dweil ik af en toe naar rechts die rotonde af 😓 ... en dan níet van schrik naar rechts kijken maar hem met je hartverzakking en al nog wat schuiner brengen, begint inmiddels vertrouwd te voelen. Weer één voor mijn "lachen omdat ..."-lijstje 😅 (maar als ik moet inzetten op mijn eerste ongeval, dan is dat een dergelijke schuiver)

ooit wel eens gevallen dan? En hoe lang rijd je al in totaal motor?
Laten we het niet hebben over omvallen uit stilstand, oké? 😑 (twee keer) Lang geleden, dus dat telt niet meer
Verder hebben mijn beschermengelen hun werk altijd goed uitgevoerd. En ik heb toch jaren gehad dat ik 40.000 km reed, ben hen wel dankbaar dus.

Hoe lang? In de vorige eeuw begonnen 😵‍💫 1998 rijbewijs gehaald, november 🥶 Laatste zes jaar niet (misschien zelfs wel tien, maar ik weet het gewoon niet meer, ze stonden lang in de schuur maar verkopen kreeg ik lange tijd niet over mijn hart) en nu dus sinds drie maanden weer. Merk wel dat deze Duc me veel beter past dan die supersport, ik was gewoon niet geschikt voor die RR. Hij was ook verlaagd en dat deed wat met zijn wegligging (was soms zo aan het hárken om de hoek om te komen, ik was altijd een beetje bang volgens mij dus dat was jarenlang stilstand qua techniek, beetje jammer wel).
 
Laatst bewerkt:
(of iig wat snellere motor hebt)
Ohh zielig, nu lijkt die Monster een slome slak en dat is ie echt niet. Andere klasse, dat wel 🤷‍♀️ Je moet een beetje veel schakelen op dat ding en dat kost je steeds wat snelheid natuurlijk, en helemaal omdat je bij hem nogal eens tussen versnellingen in komt te zitten. Hoe zit dat, laten we dit weer ff on-topic maken 😆 met de Diavel? Als ik 90 rijd, begint de Monster al te mekkeren dat ik weer moet schakelen, dus dan zit ik al in de 3 (dat schiet natuurlijk echt niet op 🙄 vergeleken met die supersport).
 
Terug
Bovenaan Onderaan