Het Ducati Diavel topic

Die lijst "lachen omdat het nét goed ging" wordt vanzelf langer 🙃 en inderdaad, je gaat er wel door vooruit haha
Ik heb ook al wel meerdere momentjes meegemaakt uiteraard. Maar die ene was wel echt WTFF hart in de keel die een paar x overslaat en vervolgens direct snelste route naar huis 🥴🥴

Beetje overmoedig
Gewoon meer uitdaging nodig ;)

(hoef ik niet over de route na te denken ;-) )
Ik had ook niets anders van een vrouw verwacht _O-

Rotondes driekwart rond bijvoorbeeld in een hogere versnelling pakken dan ik gewend ben, dan dweil ik af en toe naar rechts die rotonde af 😓 ... en dan níet van schrik naar rechts kijken maar hem met je hartverzakking en al nog wat schuiner brengen, begint inmiddels vertrouwd te voelen.
Die neem je in de 3? Ik neem rotondes standaard in de 3, is ook een kwestie van vertrouwdheid met de motor opbouwen ofc dmv veel kantelen en leunen, maar een diavel is heel makkelijk over rotondes te sturen door die dikke achterband *D

Laten we het niet hebben over omvallen uit stilstand, oké? 😑 (twee keer) Lang geleden, dus dat telt niet meer
Verder hebben mijn beschermengelen hun werk altijd goed uitgevoerd. En ik heb toch jaren gehad dat ik 40.000 km reed, ben hen wel dankbaar dus.
40.000km per jaar?!? Dat doe je knap dan. Voor je woon/werk dan denk ik? Heb je toch wel aardig wat ervaring *D Ik oefen op de bek gaan altijd met de crossmotor _O-
Hoe lang? In de vorige eeuw begonnen 😵‍💫 1998 rijbewijs gehaald, november 🥶 Laatste zes jaar niet (misschien zelfs wel tien, maar ik weet het gewoon niet meer, ze stonden lang in de schuur maar verkopen kreeg ik lange tijd niet over mijn hart) en nu dus sinds drie maanden weer. Merk wel dat deze Duc me veel beter past dan die supersport, ik was gewoon niet geschikt voor die RR. Hij was ook verlaagd en dat deed wat met zijn wegligging (was soms zo aan het hárken om de hoek om te komen, ik was altijd een beetje bang volgens mij dus dat was jarenlang stilstand qua techniek, beetje jammer wel).
Dan rijd je al langer dan ik :P en dan straks een combinatie van beide, veel vermogen maar wel goeie zithouding onder je kont. Die techniek verleer je niet dat gevoel heb je zo weer terug ;)

Ohh zielig, nu lijkt die Monster een slome slak en dat is ie echt niet. Andere klasse, dat wel 🤷‍♀️
Ja je hebt gelijk Caat.... maar niet heus 🤣

Hoe zit dat, laten we dit weer ff on-topic maken 😆 met de Diavel? Als ik 90 rijd, begint de Monster al te mekkeren dat ik weer moet schakelen, dus dan zit ik al in de 3 (dat schiet natuurlijk echt niet op 🙄 vergeleken met die supersport).
Deze trek je in de 2 door naar de 140 🤣🤣 heeeel soms kom ik onbewust wel eens de toerenbegrenzer tegen en ik ben echt wel van het doortrekken.

Je hebt met alles gewoon ruim gas over.... Even een auto inhalen op de provinciale weg gaat super makkelijk in de 6 bijv. Geen nood om terug te hoeven schakelen _O- ik vind dat echt super fijn iig
 
gewoon ruim gas over....
Oh, daar zie ik naar uit. En zit er ergens ook nog een prettig geluid bij? Even los van die blèr-pijp! Bijv Monster: als je opschakelt en hij zakt dan even wat in toeren en je geeft dan vol gas, dan begint dat open luchtfilter te blèren … love that 🥰 … zo’n vol en donker geluid. Ik jaag het verbruik aardig omhoog vrees ik, want ik doe het er steeds om 😍 Dat is ook de reden dat ik de originele dempers niet vervangen heb door bv Termi’s: ik wil die motor blijven horen, die uitlaat geloof ik wel

40.000km per jaar?!? Dat doe je knap dan. Voor je woon/werk dan denk ik?
Haha ja, als dat alleen fun was geweest 🙀 Heb jarenlang zomer en winter doorgereden (25.000 woon-werkverkeer en 15.000 fun, echt heel erg maar ik deed gewoon álles op de motor)

Ik oefen op de bek gaan
Dat kun je van nature niet nee?! _O-

die ene was wel echt WTFF
Ga je nog meer cliffhangers strooien?! Of kan ie alleen per pb?

Ik had ook niets anders van een vrouw verwacht _O-
Tssss …. wát zei ik nou over ik voorop rijden 🙄🙄 echt hè






Maar ook anders heb je heel misschien wel een ietsiepietsie gelijk … misschien hè … kuch
 
Laatst bewerkt:
En zit er ergens ook nog een prettig geluid bij? Even los van die blèr-pijp! Bijv Monster: als je opschakelt en hij zakt dan even wat in toeren en je geeft dan vol gas, dan begint dat open luchtfilter te blèren … love that 🥰 … zo’n vol en donker geluid. Ik jaag het verbruik aardig omhoog vrees ik, want ik doe het er steeds om 😍
Die van mij gromt als je hem vol open trekt *D zo'n heerlijk geluid ik kan het ook nooit laten om ff extra hard door te trekken _O-

Haha ja, als dat alleen fun was geweest 🙀 Heb jarenlang zomer en winter doorgereden (25.000 woon-werkverkeer en 15.000 fun, echt heel erg maar ik deed gewoon álles op de motor)
Dan rijd je echt veel! Vlgs mij rijd jij veel beter dan je zelf denkt ;)

Dat kun je van nature niet nee?! _O-
Niet bewust Caat draak

Ga je nog meer cliffhangers strooien?! Of kan ie alleen per pb?
Als je het echt wilt weten stuur maar pb dan vertel ik je het wel


Tssss …. wát zei ik nou over ik voorop rijden 🙄🙄 echt hè






Maar ook anders heb je heel misschien wel een ietsiepietsie gelijk … misschien hè … kuch
Je zei dat je ook wel voorop wou rijden maar dat het dan wel een hele lange rit zou worden want vrouwen raken altijd de weg kwijt 😁
 
Laatst bewerkt:
Vlgs mij rijd jij veel beter dan je zelf denkt
Daar kwam ik vandaag ook achter 😅 (vandaag bijna 1,5 uur gereden op een Diavel *O*) Met die oude techniek is het echt werken, zo'n moderne motor rijdt echt zó anders. Wauw.

Oké, mijn ervaring ... ik sta nog een beetje te wiebelen door alle indrukken en Termi-kabaal, merk ik, jeetje wat een rit was dat (en dan heb ik hem niet eens vol open gedraaid, ik had er weinig behoefte aan om onderuit te gaan in mijn enthousiasme, en ik wéét dat hij het kan dus het hóeft niet, maar natuurlijk wel een paar keer de teugels gevierd ... holy shit) Hij voelt rijdend trouwens niet zo groot als hij eruit ziet, maar dat merk je echt wel als je uit stilstand gaat manoeuvreren zonder gas te geven, alsof je een blok beton moet wegduwen.

Met alle adviezen die ik bij het starten kreeg over "waar op letten in de eerste meters" was ik wat voorzichtig, maar -vond ik echt heel leuk, eerlijk is eerlijk- ik reed zó weg, zoveel makkelijker dan die oude Monster, zo soepel. Bij de eerste hoek om gaan was ik iets minder stoer, ik moest echt wel even wennen aan het bochtenwerk, veel meer drukken op het stuur. Maar na een tijd went dat ook wel en hoef je er minder voor te werken, maar het is gewoon niet zo'n lichte en kleine gooi- en smijtfiets als die kleine Monster. Hij voelt wel heel stabiel en stevig, echt lekker. Die achterband 😳 heel gaaf en die voel je echt wel. Is wel even wennen. Waar ik niet op bedacht was: mijn rechter-onderbeen schroeide zowat weg (en na een tijdje voel je het overal, wat een hitte straalt hij uit!

Eentje huren is wel nodig, want ik twijfel echt over de zithouding, ik ben er eigenlijk net iets te klein voor |(Misschien is dat ook op te lossen met wat risers. Ik was echt aan het zoeken naar de juiste houding. Eigenlijk wil ik met mijn billen tegen de achterkant van het zadel zitten, om stabiel te zitten als je dat gas opendraait, want dat is echt wel nodig 😳 Dat ding gaat er als een malle vandoor, echt waanzin(nig). Maar om goed te zitten, moet ik eigenlijk helemaal tegen de tank aankruipen en dan kan er gewoon een hand tussen mij en de rand van het zadel 😖 Kort en goed: na nog geen uur voelde ik al wat nare pijntjes in sommige rugspieren, want ik zit er met behoorlijk gebogen rug op, omdat ik anders niet goed bij het stuur kan. Voor wie ook ervaringen zoekt: ik ben 1,68.

Mijn slachtoffer gaat een weekendje vrij regelen en dan ga ik hem eens duurtesten, want misschien is het ook gewoon wennen aan die houding. En de zaak waar ik hem kan huren, in Duitsland, heeft ook een Monster 1200 staan (zeker risers nodig) en een MT09, ook een mogelijk alternatief (maar ik wil eigenlijk geen Japanner meer 🤨). Hope so dat het op te lossen is, want conclusie: vet, vetter, vetst 😍
 
Laatst bewerkt:
vandaag bijna 1,5 uur gereden op een Diavel *O*
Nice

ik sta nog een beetje te wiebelen door alle indrukken en Termi-kabaal, merk ik, jeetje wat een rit was dat (en dan heb ik hem niet eens vol open gedraaid, ik had er weinig behoefte aan om onderuit te gaan in mijn enthousiasme, en ik wéét dat hij het kan dus het hóeft niet, maar natuurlijk wel een paar keer de teugels gevierd ... holy shit)
Ik kom ook altijd vol adrenaline eraf _O- je hoeft niet perse volgas te gaan om te merken hoe die rijdt ja haha.
Hij voelt rijdend trouwens niet zo groot als hij eruit ziet, maar dat merk je echt wel als je uit stilstand gaat manoeuvreren zonder gas te geven, alsof je een blok beton moet wegduwen.
Meer spinazie eten Caat 😂😂

Hij voelt wel heel stabiel en stevig, echt lekker. Die achterband 😳 heel gaaf en die voel je echt wel. Is wel even wennen. Waar ik niet op bedacht was: mijn rechter-onderbeen schroeide zowat weg (en na een tijdje voel je het overal, wat een hitte straalt hij uit!
Zat je met een korte broek aan erop dan? Ik voel die warmte die je bedoelt ook alleen niet zo erg dat mn onderbeen wegschroeit _O-

Eigenlijk wil ik met mijn billen tegen de achterkant van het zadel zitten, om stabiel te zitten als je dat gas opendraait, want dat is echt wel nodig 😳 Dat ding gaat er als een malle vandoor, echt waanzin(nig). Maar om goed te zitten, moet ik eigenlijk helemaal tegen de tank aankruipen en dan kan er gewoon een hand tussen mij en de rand van het zadel 😖
Als je volgas geeft kreeg je vast het gevoel dat je alleen nog aan het stuur hing haha. Gaat super hard ja. Ik heb eigenlijk 2 zithoudingen op de motor die lekker zitten. De soort racehouding, waar jij constant in zat wss. En ik noem het even de chill/tour houding... Dan kan ik idd met mn onderrug tegen het zadel gaan zitten en laat ik mn armen soort van hangen. Maar ik ben 1.80 dus dan gaat dat mss wat makkelijker ook.

misschien is het ook gewoon wennen aan die houding. En de zaak waar ik hem kan huren, in Duitsland, heeft ook een Monster 1200 staan (zeker risers nodig) en een MT09, ook een mogelijk alternatief (maar ik wil eigenlijk geen Japanner meer 🤨).
Nouja wennen in de zin dat je zelf aanvoelt wat het lekkerste zit. Het liefste doe je natuurlijk ook proefrijden op eentje die helemaal origineel is (ook de stepjes en het stuur) dan heb je evt een referentiepunt wat je wel en niet fijn vindt rijden. En nee geen standaard Japanner doen dan mis je alle fun ;)
Hope so dat het op te lossen is, want conclusie: vet, vetter, vetst 😍
Lekker Caat 8-)
 
sure

Nee, altijd leer en altijd pak/handschoenen/laarzen, al is het 40 graden. Aan de bovenkant van de kuiten, onder de knie, zit een stukje stof-achtig spul voor de bewegingsvrijheid, dus dat liet de stralingswarmte goed door tijdens het rijden, poah.

Mijn RR kon lekker blazen als ie heet was en dan zette je je voeten echt zo ver van hem weg als kon bij een stoplicht, maar deze Diavel was wel de overtreffende trap. Hóe kun je hierop rijden in short (even los van de voor de hand liggende redenen)?!

mn armen soort van hangen
Uitgesloten voor mij, kansloos

Als je volgas geeft kreeg je vast het gevoel dat je alleen nog aan het stuur hing
Dat dus, was er steeds op bedacht als ik echt even gas wilde geven (leuk stukje snelweg met een Mercedes, steeds samen ervandoor en dan weer moeten afremmen omdat er iemand naar links kwam, en vervolgens weer: hop ... heerlijk): dat stuur góed vasthouden, anders ben ik hem kwijt. Niet normaal dit :}

Begonnen in de touring-stand, maar na een tijdje de sport-stand aangezet en wat je zei: niet meer uitgezet. Wel echt Ducati-klunzig om die modus-wissel via het knipperlicht-knopje te doen. Ik druk daar -al rijdend, zonder te kijken- best vaak op, gewoon om zeker te zijn dat mijn knipperlicht uit staat. Moet die tic dus afleren
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week op en neer naar Italië geweest met de Diavel, 1100 km per dag.

Op het martelwerktuig dat ze bij Ducati 'zadel' noemen na, doet 'ie dat prima!
 
Afgelopen week op en neer naar Italië geweest met de Diavel, 1100 km per dag.

Op het martelwerktuig dat ze bij Ducati 'zadel' noemen na, doet 'ie dat prima!
Aardig stukje!

Ik hield een rit van 750km aardig vol op mn leren gen2 zadel. Die zit aardig wat beter dan de soort schuimrubberen standaard een gen1 zadel 👌🏻👌🏻
 
Afgelopen zomer een stuk gereden op een Diavel en op slag verslaafd! Sinds gisteren dan ook trotse eigenaar van een Diavel Carbon uit 2011.
C9DF8D4A-D9DD-4D8C-8D76-C12B7026AADF.jpeg


Daarbij wel al een aantal vragen, waarvan ik hoop hier antwoorden te vinden.
Heeft er iemand tekeningen/foto’s van het kabeltraject van de kentekenverlichting? Op mijn Diavel is de kentekenverlichting (Rizoma side-mount) niet aangesloten, dus ben op zoek naar het originele traject.

Daarnaast twijfel ik over teruggaan naar de originele houder met spatbord. Mocht iemand er 1 hebben liggen, hou ik mij aanbevolen!
 

Bijlagen

  • D852A124-C702-462F-B9F2-07AE4C22582E.jpeg
    D852A124-C702-462F-B9F2-07AE4C22582E.jpeg
    96,7 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
30D47924-37E8-4A45-85C9-B374DE955FB6.jpeg
62929E39-100D-42AB-BB1B-10D906C68567.jpeg


In afwachting van warmere dagen, afgelopen week het hitteschild op de uitlaat vervangen voor een Carbon exemplaar.
 
Hopelijk leest er nog iemand die al eigenaar is mee 8-)
Ik vraag me af wat het verbruik ongeveer is van de diavel 2013/2014?
Kan er online niet echt wat over vinden......
 
Ligt aan je rijstijl, bij rustig snelwegcruisen doe je ongeveer 200 km op een tank als ik het me goed herinner
Hopelijk leest er nog iemand die al eigenaar is mee 8-)
Ik vraag me af wat het verbruik ongeveer is van de diavel 2013/2014?
Kan er online niet echt wat over vinden......
 
Nog niet veel ervaring, want eigenaar sinds eind vorig jaar van een Diavel uit 2011. Uit mijn hoofd staat het gemiddeld verbruik op dit moment op 1:14. Afhankelijk van rijstijl heb ik begrepen dat het op 200 a 250km per tank moet uitkomen.
 
Hier nog een trotste eigenaar sinds 4 weken ni :)

Nog druk zoekende naar voetsteunen voor achter samen met een rugsteuntje.
 

Bijlagen

  • PSX_20230613_092059.jpg
    PSX_20230613_092059.jpg
    377,3 KB · Weergaven: 19
Wow.... Stil hier.
Zitten de Diavel rijders ergens anders?

Ik was eigenlijk wel benieuwd of er mensen zijn met oplossingen voor de slaande ketting. Bij gas loslaten maakt dat ding een hoop lawaai en ik kan er niet aan wennen...
 
Ik heb de Diavel afgelopen week goed schoongemaakt en hij staat met het natte weer nu heerlijk droog.

Slaande ketting heb ik zelf (nog) niets aan gedaan. Heb in het verleden wel eens gezocht en weet dat er DIY-oplossingen zijn, alleen heb hier geen ervaring mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan