Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vroeger waren er veel mensen die wat bijzonders van hun monster probeerden te maken
Tegen woordig vinden ze Rizoma al gedurfd en rijden ze naar de dealer om er een nieuw stuurtje op te schroeven

Haha,of een ander setje handles of knippers erop laten zetten door de dealer *D

Aan de andere kant leende de oude Monster zich meer voor een verbouwing.
 
Volgens mij heb ik zo'n stuur nu op mn S4RS zitten. Ik heb bij Scarpa gevraagd het stuur te bestellen wat zo dicht mogelijk bij het origineel zit.
Tov origineel komt deze net ietsje dichter naar je toe. Dit heeft met name met de hoek te maken. De uiteinden staan wat schuiner naar binnen, dus je handen staan ook net iets anders op het stuur.

Als je echt origineel wilt blijven kun je ook een stuur bestellen van de Diesel uitvoering van de monster. (dacht ik) Daaraan is bijna alles zwart en nog te leveren door Ducati.

Mbt je stuurgewichten, geen idee.. ik heb gelijk alles van Rizoma er maar op laten zetten. Succes iig!

Ik heb er ook een Rizoma stuur op gehad maar had dan na een half uur rijden geen gevoel meer in mijn handen ook niet na het diverse keren te hebben versteld daarom het std stuur zwart gemaakt en terug gezet daarna nergens last van.
 
Laatst bewerkt:
Goedenmiddag allen,

sinds kort rijd ik met open hoge Termignoni's op mn 620 :}
hiervoor reed ik met standaard uitlaten en reed ik met oordoppen in( alpine party plugs :') ), tegen windruis en wat rust.
deze ben ik helaas kwijt, sinds dien rijd ik dus met in-ear oortjes, alleen is dit toch 3x niks.

het geluid is geweldig mooi natuurlijk, maar ik kom telkens met "doffe" oren van de motor af als ik langer dan een half uur gereden heb.

iemand een aanrader voor goede oordoppen? heb geen DB killers (en zit ook geen voorbereiding voor op) dus wil eerst deze optie proberen.
 
Goedenmiddag allen,

sinds kort rijd ik met open hoge Termignoni's op mn 620 :}
hiervoor reed ik met standaard uitlaten en reed ik met oordoppen in( alpine party plugs :') ), tegen windruis en wat rust.
deze ben ik helaas kwijt, sinds dien rijd ik dus met in-ear oortjes, alleen is dit toch 3x niks.

het geluid is geweldig mooi natuurlijk, maar ik kom telkens met "doffe" oren van de motor af als ik langer dan een half uur gereden heb.

iemand een aanrader voor goede oordoppen? heb geen DB killers (en zit ook geen voorbereiding voor op) dus wil eerst deze optie proberen.

Ik heb dopjes op maat laten maken bij Schoonenberg

Motor en cabrio

Speciaal voor motorrijders gemaakt. Bevallen erg goed. Zorg alleen dat je ze recent na aankoop op een langere rit (1-2 uur) non stop in hebt. Als ze dan niet lekker zitten merk je dat; dan kan je ze kosteloos laten bijslijpen.
 
Haha,of een ander setje handles of knippers erop laten zetten door de dealer *D

Aan de andere kant leende de oude Monster zich meer voor een verbouwing.


Achja, iedereen is anders.
Ik spendeer mijn tijd aan geld verdienen.. of aan het verbouwen van 1 van mijn andere motoren.
Zoiets als een S4RS leuk ik liever op met merkspullen en als die dan toch al bij de dealer staat voor onderhoud O-)
 
Ik heb er ook een Rizoma stuur op gehad maar had dan na een half uur rijden geen gevoel meer in mijn handen ook niet na het diverse keren te hebben versteld daarom het std stuur zwart gemaakt en terug gezet daarna nergens last van.

Heb je toen wel eerst geprobeerd om andere stuurgewichten te plaatsen. Gewicht van het stuur is anders, dus trillingen komen anders door..

Moet zeggen dat ik er nog geen last van heb gehad.
 
Heb je toen wel eerst geprobeerd om andere stuurgewichten te plaatsen. Gewicht van het stuur is anders, dus trillingen komen anders door..

Moet zeggen dat ik er nog geen last van heb gehad.

Nee dat niet,ik rijd met Rizoma bar end spiegels dus die gewoon over gezet,gisteren ruim 500 km gereden met het originele stuur en nergens last van dus die blijft er nu lekker op .
 
Ik ben op zoek naar termi's voor mijn monster 900 uit 2001. Ik kan ze alleen nergens vinden om te kopen. Heeft iemand een link of weet iemand een shop waar ik ze kan halen?
 
Hallo,

Hierbij wil ik mij voorstellen:
Ik ben Wouter, 25 jaar en mag volgende week mijn Rijbewijs ophalen.
Ik ben opzoek naar mijn eerste motor en mijn hard is gevallen voor een Ducati Monster 620.

Nu kom ik deze tegen op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3

Als een jaar na een ongeluk de kilometer teller en snelheidsmeter het niet doen, zou je het dan vertrouwen?

En wat vinden jullie verder van deze motor voor deze prijs?
 
Hallo,

Hierbij wil ik mij voorstellen:
Ik ben Wouter, 25 jaar en mag volgende week mijn Rijbewijs ophalen.
Ik ben opzoek naar mijn eerste motor en mijn hard is gevallen voor een Ducati Monster 620.

Nu kom ik deze tegen op Marktplaats:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=3

Als een jaar na een ongeluk de kilometer teller en snelheidsmeter het niet doen, zou je het dan vertrouwen?

En wat vinden jullie verder van deze motor voor deze prijs?

Ik ga die motor niet afkammen om mijn eigen waren aan te prijzen, maar ikzelf heb mijn monster 620 IE S ook te koop staan. Carbon uitlaten, originele zitten erbij, hele onderhoudshistorie zit er bij, net een grote beurt gehad, nieuwe distributieriemen, kleppen etc. Alle bonnetjes en onderhoudshistorie aanwezig.

Alles doet het naar behoren. Zitten enkel 2 scheurtjes in de tellerpartij (standaard dingetje wat helaas stuk gaat. Ik heb mij laten vertellen dat dit komt omdat de krans om de glazen heen te strak zit vanuit de fabriek. Italianen...).

Er zit een nieuw stuurkuipje op. in de tank zitten 2 deukies helaas. 2x omgegaan, 1x links en 1 keer rechts |( Deukies kunnen er nog worden uitgehaald / opgeknapt.

plus minus 47 k km stand. echte kilometers dus geen gesjoemel. Starten en lopen. gaat als een trein en geeft geen klap verkeerd. Ik heb er ook nog een onderdelengids en het hele werkplaatshandboek bij. Plus de masterkey & pasje om nieuwe sleutels te laten maken. standaard onderhoudsboekje zit er ook bij.

Stuur maar een PM bij interesse. :)
 
Te koop voor de liefhebber !
IK wil mijn Monster s2R 800 ook even onder de aandacht brengen.

altijd Ducati dealer onderhouden op niks bezuinigd.
Termignoni dempers en de slijtage onderdelen zijn nog goed.

≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen

Prijs is te bespreken ;)

2yjq53c.jpg
 
Hallo forumleden!

Ik wil me even voorstellen: Art, 26 jaar en sinds begin deze zomer in het bezit van m'n A! Vrij snel hierna werd m'n interesse gewekt door monster. Eerst gekeken naar de 600 maar om niet binnen een jaar uitgekeken te zijn hierop maar meteen een 900 uit '97 gekocht:

full


Het idee is om uiteindelijk ook m'n vriendin hiermee eens in de zoveel tijd te vervoeren, iemand ervaringen hiermee?
 
Het aanpassen van mijn monster begint op zijn einde te lopen. Denk ik. Maar aan de andere kant, dat heb ik al meerdere malen gedacht in de afgelopen jaren...

2016-10-07-09a.jpg


En met nogmaals grote dank aan Superduc Again voor het over kunnen nemen van zijn voorspatbord :t
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de kenners.
Vandaag wilde ik een stuk gaan rijden met een collega (chilipepper). Hij heeft een Ducati Monster 750.

Op de vorige pagina gaf hij al aan problemen te hebben met de koppeling en die zijn er dus nog steeds.
De motor is terug geweest naar de garage waar bleek dat er verkeerde en universele platen in zaten.

Nu dus wel originele platen geplaatst en de koppeling werkt weer tenminste totdat de motor warm is.
De koppeling begint dan te slippen en wat later pakt ie helemaal niet meer. De motor komt niet van zijn plek af zelfs.
Wat mij opvalt is dat de koppeling redelijk zwaar gaat en als hij het nog doet wat laat aangrijpt.
De koppelingsvloeistof is ook vervangen.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
De motor staat nu bij mij in de garage omdat er niet meer mee gereden kon worden en zal weer terug moeten.
Ik vind het een raar probleem en denk eigenlijk dat er iets anders aan de hand is. Platen zijn nieuw en de oude waren ook niet echt versleten.
 
Even een vraagje voor de kenners.
Vandaag wilde ik een stuk gaan rijden met een collega (chilipepper). Hij heeft een Ducati Monster 750.

Op de vorige pagina gaf hij al aan problemen te hebben met de koppeling en die zijn er dus nog steeds.
De motor is terug geweest naar de garage waar bleek dat er verkeerde en universele platen in zaten.

Nu dus wel originele platen geplaatst en de koppeling werkt weer tenminste totdat de motor warm is.
De koppeling begint dan te slippen en wat later pakt ie helemaal niet meer. De motor komt niet van zijn plek af zelfs.
Wat mij opvalt is dat de koppeling redelijk zwaar gaat en als hij het nog doet wat laat aangrijpt.
De koppelingsvloeistof is ook vervangen.

Iemand enig idee wat er aan de hand is?
De motor staat nu bij mij in de garage omdat er niet meer mee gereden kon worden en zal weer terug moeten.
Ik vind het een raar probleem en denk eigenlijk dat er iets anders aan de hand is. Platen zijn nieuw en de oude waren ook niet echt versleten.

Zou het kunnen dat het platenpakket te dun is?Als dan de drukstift helemaal teruggedrukt is in de slave?
Je zou kunnen proberen de drie boutjes van de slave iets te lossen zodat er wat ruimte komt.
 
Geen idee, er zitten nu originele platen in van het juiste type. Zou het iets te maken kunnen hebben met de vloeistof? Als die warm wordt of zo en dan de koppeling in drukt.
 
Weet iemand de naam van het stadslampje in de koplamp van de Ducati Monster series 1999-2006?

De grote is H4, de kleine is defect geraakt maar heb geen idee wat voor lampje het is. (ik ben op dit moment buiten het bereik van de koplamp en het lampje om te controleren wat er op staat :P )

Het kleinere lampje is een T4W. Deze stop je in een fitting+stekker/bedrading en die stop je in je koplamp. Ik had laatst de T4W gekocht (Praxis) en daarna kwam ik tot de ontdekking dat ik de die fitting niet heb/verstopt en hem dus niet aan kan sluiten. Toch maar even op nader onderzoek gaan.

Ik heb trouwens wel een monster 900 uit '97 dus weet eigenlijk niet of dat ook geld voor de motoren na '99.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, er zitten nu originele platen in van het juiste type. Zou het iets te maken kunnen hebben met de vloeistof? Als die warm wordt of zo en dan de koppeling in drukt.

Het pakketje van de koppelingsplaten moet ongeveer 1 á 2 mm binnen de korf vallen. Mocht dit niet het geval zijn is de set te dik/dun. Dit kan aangepast worden door middel van de stalen scheidingsplaten die in verschillende diktes te krijgen zijn.

Bij mij was het pakket te dik en ik heb dit trouwens gewoon opgelost door 1 scheidingsplaat (in het begin zitten er 2) te vervangen voor 2 oude koppelingsplaten (wel in de goede volgorde). Geen nette oplossing, maar ik vervang deze als het pakketje dunner is geworden door slijtage. Ik heb ook wel ergens gelezen dat tussen de veren en de drukplaat ringen worden geplaatst zodat deze dunner drukt. Allebei wat provisorische oplossingen: als je het goed wil doen zou ik voor andere scheidingsplaten zoeken met andere diktes.
 
Ik zou de motor ff op een plank oid zetten en dan op de jiffy.Als je dan het koppelingsdeksel eraf haalt loopt er geen olie uit.Pakking zit er niet tussen,afdichten met vloeibare pakking.

Dan goed kijken zoals gezegd of de dikte vh pakket klopt en kijken wat er gebeurt wanneer je de koppeling inknijpt.

Met warmte heeft het niets te maken.
 
Wat mij opvalt is dat de koppeling redelijk zwaar gaat en als hij het nog doet wat laat aangrijpt.
De koppelingsvloeistof is ook vervangen.

Is de koppelingscilinder al nagekeken? De beschreven symptomen lijken namelijk erg op hetgeen ik zelf heb meegemaakt op mijn 848 afgelopen jaar (natte koppeling weliswaar). Na een stukje sturen, ging het inknijpen van de motor steeds stroever. Hoe warmer de motor werd, hoe moeilijker wegrijden werd.
 
Niet slecht , best goed zelfs

Subtiele veranderingen welke recht doet aan het originele ontwerp maar wel oorspronkelijke uitstraling versterkt, blijkt een uitdaging met een monster te zijn. En daar gaan best veel aanpassingen en tijd overheen om dat punt te bereiken.

Tnx voor het compliment. Ik kan niet ontkennen dat jouw monster 1 van de inspiratie bronnen is geweest. :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan