Monster Marc
MF veteraan
- 7 nov 2005
- 4.354
- 0
TS, zou je de volgende foto in de OP willen zetten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Was in de schuur en dacht...wat staat daar eigenlijk onder dat dekentje
Dat had jij toch altijd al? Deel kwijt uit jouw geheugen
er blijkt nog een tweede monster topic te zijn waar ik mijn vraag beter kan stellen.
omdat ik enig sinds lui ben en weinig zin heb om alle delen door te spotten stel ik de vraag nog een keer.
Ik ben aan het oriënteren om een andere motor te kopen (ter vervanging van de gs500)
ik dacht eerst aan een monster 600 (1998) maar ik vrees dat dit vermogen tegen gaat vallen.
Toen kwam ik tot de ontdekking dat de eerste generatie monster ook geleverd is met een M900 welke met 80pk in mijn budget past.
Nu de vraag des vragen, heeft deze motor typische zwakheden waar ik op moet letten ?
ik heb me al verdiept in onderhoudsschemas en daar lijk je op leeg te lopen :p
waar moet ik rekening mee houden met een 10-15 jaar oude monster.
is een blokrevisie dan al noodzakelijk ?
er blijkt nog een tweede monster topic te zijn waar ik mijn vraag beter kan stellen.
omdat ik enig sinds lui ben en weinig zin heb om alle delen door te spotten stel ik de vraag nog een keer.
Ik ben aan het oriënteren om een andere motor te kopen (ter vervanging van de gs500)
ik dacht eerst aan een monster 600 (1998) maar ik vrees dat dit vermogen tegen gaat vallen.
Toen kwam ik tot de ontdekking dat de eerste generatie monster ook geleverd is met een M900 welke met 80pk in mijn budget past.
Nu de vraag des vragen, heeft deze motor typische zwakheden waar ik op moet letten ?
ik heb me al verdiept in onderhoudsschemas en daar lijk je op leeg te lopen :p
waar moet ik rekening mee houden met een 10-15 jaar oude monster.
is een blokrevisie dan al noodzakelijk ?
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?
Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro
Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?
Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro
Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?
Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro
Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)
Tsja, voor zeg €750,- extra ben je wel helemaal klaar3k is eigenlijk al meer dan ik Max wil uitgeven maar wellicht moet de "monsterdroom" nog even wachten
Dag mede-monster-fanaten
Mijn monster heeft 2 jaar stil gestaan..
Nu heb ik gister weer eens een stukje gereden en na 5 min begon hij hevig te stotteren.
Logisch denk/weet ik dat er natuurlijk wat vuil/bezinksel oid in de carburateurs is gekomen van het lange stilstaan (accu is vol dankzij druppelladers).
Zijn de carburateurs makkelijk zelf schoon te maken? Waar moet ik op letten?
Kan dat bijvoorbeeld met een volle tank? Of spuit dan overal benzine uit?
En daarnaast wil ik de olie een keer verversen en een nieuwe filter plaatsen.
Dat ziet er op youtube niet al te moeilijk uit
Alleen weet ik niet op mijn 900 (uit '98) ook zo'n membramfilter heeft? Of enkel zo'n magneetje.
Dat is dezelfde van je post daarvoor? Die 2 jaar stil heeft gestaan?Iets meer dan 3K, maar wel COMPLEET gereviseerd
En laatste 900s met carburateurs (en luchtgekoeld!)
http://link.marktplaats.nl/m785736348
Edit; Oja en de mijne is bij Biggelaar getuned; 84.4pk/102nm @4400rpm op het achterwiel!
Mijn monster 900 uit 2000 (injectie) gekocht voor nog geen 3k, stond toen net 33k op de teller. Noodzakelijk onderhoud gedaan en nu al heel wat km's verder.3k is eigenlijk al meer dan ik Max wil uitgeven maar wellicht moet de "monsterdroom" nog even wachten
Ja dat is ook de reden van verkoop; ik rijd nooit..Dat is dezelfde van je post daarvoor? Die 2 jaar stil heeft gestaan?
Idd. zonde van zo'n mooie fiets Succes met de verkoop!Ja dat is ook de reden van verkoop; ik rijd nooit..
Dag mede-monster-fanaten
Mijn monster heeft 2 jaar stil gestaan..
Nu heb ik gister weer eens een stukje gereden en na 5 min begon hij hevig te stotteren.
Logisch denk/weet ik dat er natuurlijk wat vuil/bezinksel oid in de carburateurs is gekomen van het lange stilstaan (accu is vol dankzij druppelladers).
Zijn de carburateurs makkelijk zelf schoon te maken? Waar moet ik op letten?
Kan dat bijvoorbeeld met een volle tank? Of spuit dan overal benzine uit?
En daarnaast wil ik de olie een keer verversen en een nieuwe filter plaatsen.
Dat ziet er op youtube niet al te moeilijk uit
Alleen weet ik niet op mijn 900 (uit '98) ook zo'n membramfilter heeft? Of enkel zo'n magneetje.
En de carburateurs eraf halen, schoonmaken en synchroniseren(moet dat altijd?)?Dat olie verversen is een makkie. Voor dat filter, bel een dealer of zoek op artikelnummer en je hebt je antwoord.
Mijn monster 900 uit 2000 (injectie) gekocht voor nog geen 3k, stond toen net 33k op de teller. Noodzakelijk onderhoud gedaan en nu al heel wat km's verder.
Zo kan het ook, en al helemaal als je zelf een beetje handig bent hoeft 't allemaal niet zo duur te zijn.