Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
TS, zou je de volgende foto in de OP willen zetten?
full
 
Hallo,

Ik heb ook een monster *D

Leuk topic *O* ga maar is ff lezen wat hier allemaal geschreven wordt :Y
 
Laatst bewerkt:
er blijkt nog een tweede monster topic te zijn waar ik mijn vraag beter kan stellen.

omdat ik enig sinds lui ben en weinig zin heb om alle delen door te spotten stel ik de vraag nog een keer.
Ik ben aan het oriënteren om een andere motor te kopen (ter vervanging van de gs500)
ik dacht eerst aan een monster 600 (1998) maar ik vrees dat dit vermogen tegen gaat vallen.

Toen kwam ik tot de ontdekking dat de eerste generatie monster ook geleverd is met een M900 welke met 80pk in mijn budget past.

Nu de vraag des vragen, heeft deze motor typische zwakheden waar ik op moet letten ?

ik heb me al verdiept in onderhoudsschemas en daar lijk je op leeg te lopen :p
waar moet ik rekening mee houden met een 10-15 jaar oude monster.
is een blokrevisie dan al noodzakelijk ?
 
er blijkt nog een tweede monster topic te zijn waar ik mijn vraag beter kan stellen.

omdat ik enig sinds lui ben en weinig zin heb om alle delen door te spotten stel ik de vraag nog een keer.
Ik ben aan het oriënteren om een andere motor te kopen (ter vervanging van de gs500)
ik dacht eerst aan een monster 600 (1998) maar ik vrees dat dit vermogen tegen gaat vallen.

Toen kwam ik tot de ontdekking dat de eerste generatie monster ook geleverd is met een M900 welke met 80pk in mijn budget past.

Nu de vraag des vragen, heeft deze motor typische zwakheden waar ik op moet letten ?

ik heb me al verdiept in onderhoudsschemas en daar lijk je op leeg te lopen :p
waar moet ik rekening mee houden met een 10-15 jaar oude monster.
is een blokrevisie dan al noodzakelijk ?

Ducati rijden kost geld. Stil staan iets minder.
Oudere modellen kosten meer dan nieuwere qua onderhoud.
Een blok reviseren kost rond de €2.000,-. Reserveer €50 - €100 per maand, naast benzine, verzekeringspremie en wegenbelasting voor regulier onderhoud om volgend jaar weer veilig de weg op te gaan. Ik chargeer een beetje maar een hobby mag tenslotte geld kosten.
 
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?

Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro

Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)
 
er blijkt nog een tweede monster topic te zijn waar ik mijn vraag beter kan stellen.

omdat ik enig sinds lui ben en weinig zin heb om alle delen door te spotten stel ik de vraag nog een keer.
Ik ben aan het oriënteren om een andere motor te kopen (ter vervanging van de gs500)
ik dacht eerst aan een monster 600 (1998) maar ik vrees dat dit vermogen tegen gaat vallen.

Toen kwam ik tot de ontdekking dat de eerste generatie monster ook geleverd is met een M900 welke met 80pk in mijn budget past.

Nu de vraag des vragen, heeft deze motor typische zwakheden waar ik op moet letten ?

ik heb me al verdiept in onderhoudsschemas en daar lijk je op leeg te lopen :p
waar moet ik rekening mee houden met een 10-15 jaar oude monster.
is een blokrevisie dan al noodzakelijk ?

Leeglopen is schromelijk overdreven. Je gaat meer uitgeven aan eventuele goodies dan aan onderhoud.
En blokrevisie noodzakelijk? Nou nee. Als et vorige baasje de fiets normaal behandeld heeft...
 
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?

Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro

Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)

Oh, die revisie staat in et boekje... Ik hoor er nu voor et eerst. Dan ga ik maar sparen, die mijne is al 8.
 
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?

Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro

Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)

Wesley,

Ik las dat je uit Utrecht kom. Steek je licht op bij Cor van Heerdt in Hilversum en laat je bijpraten door een van de monteurs / verkopers. Op zaterdag zijn er genoeg Ducati rijders die daar koffie komen drinken.
Als jij vertel dat jij van plan ben om Ducati te gaan rijden, dan ben jij de hele middag zoet.
 
Laatst bewerkt:
Dag mede-monster-fanaten :)

Mijn monster heeft 2 jaar stil gestaan..

Nu heb ik gister weer eens een stukje gereden en na 5 min begon hij hevig te stotteren.
Logisch denk/weet ik dat er natuurlijk wat vuil/bezinksel oid in de carburateurs is gekomen van het lange stilstaan (accu is vol dankzij druppelladers).

Zijn de carburateurs makkelijk zelf schoon te maken? Waar moet ik op letten?
Kan dat bijvoorbeeld met een volle tank? Of spuit dan overal benzine uit?

En daarnaast wil ik de olie een keer verversen en een nieuwe filter plaatsen.
Dat ziet er op youtube niet al te moeilijk uit :P
Alleen weet ik niet op mijn 900 (uit '98) ook zo'n membramfilter heeft? Of enkel zo'n magneetje.
 
Een hobby mag absoluut geld kosten daar ben ik me
van bewust. Maar een blok revisie in het onderhoudsboekje zetten gaat me echt te ver..
Hoevaak komt dit in de praktijk voor ?

Ik kijk naar een oudere m900 voor Max 3000 euro

Kleppen stellen en distributie kan ik zelf wel vervangen (filmpjes gezien, niet zo heel spannend)

Iets meer dan 3K, maar wel COMPLEET gereviseerd :)
En laatste 900s met carburateurs (en luchtgekoeld!) :)

http://link.marktplaats.nl/m785736348

Edit; Oja en de mijne is bij Biggelaar getuned; 84.4pk/102nm @4400rpm op het achterwiel!
 
Laatst bewerkt:
3k is eigenlijk al meer dan ik Max wil uitgeven maar wellicht moet de "monsterdroom" nog even wachten
 
Dag mede-monster-fanaten :)

Mijn monster heeft 2 jaar stil gestaan..

Nu heb ik gister weer eens een stukje gereden en na 5 min begon hij hevig te stotteren.
Logisch denk/weet ik dat er natuurlijk wat vuil/bezinksel oid in de carburateurs is gekomen van het lange stilstaan (accu is vol dankzij druppelladers).

Zijn de carburateurs makkelijk zelf schoon te maken? Waar moet ik op letten?
Kan dat bijvoorbeeld met een volle tank? Of spuit dan overal benzine uit?

En daarnaast wil ik de olie een keer verversen en een nieuwe filter plaatsen.
Dat ziet er op youtube niet al te moeilijk uit :P
Alleen weet ik niet op mijn 900 (uit '98) ook zo'n membramfilter heeft? Of enkel zo'n magneetje.

Werkt bijv. zoiets? http://www.pothoofd.nl/shop/inlaat--en-carburateur-reiniger.html
 
3k is eigenlijk al meer dan ik Max wil uitgeven maar wellicht moet de "monsterdroom" nog even wachten
Mijn monster 900 uit 2000 (injectie) gekocht voor nog geen 3k, stond toen net 33k op de teller. Noodzakelijk onderhoud gedaan en nu al heel wat km's verder.
Zo kan het ook, en al helemaal als je zelf een beetje handig bent hoeft 't allemaal niet zo duur te zijn.
 
Dag mede-monster-fanaten :)

Mijn monster heeft 2 jaar stil gestaan..

Nu heb ik gister weer eens een stukje gereden en na 5 min begon hij hevig te stotteren.
Logisch denk/weet ik dat er natuurlijk wat vuil/bezinksel oid in de carburateurs is gekomen van het lange stilstaan (accu is vol dankzij druppelladers).

Zijn de carburateurs makkelijk zelf schoon te maken? Waar moet ik op letten?
Kan dat bijvoorbeeld met een volle tank? Of spuit dan overal benzine uit?

En daarnaast wil ik de olie een keer verversen en een nieuwe filter plaatsen.
Dat ziet er op youtube niet al te moeilijk uit :P
Alleen weet ik niet op mijn 900 (uit '98) ook zo'n membramfilter heeft? Of enkel zo'n magneetje.

Dat olie verversen is een makkie. Voor dat filter, bel een dealer of zoek op artikelnummer en je hebt je antwoord.
 
Mijn monster 900 uit 2000 (injectie) gekocht voor nog geen 3k, stond toen net 33k op de teller. Noodzakelijk onderhoud gedaan en nu al heel wat km's verder.
Zo kan het ook, en al helemaal als je zelf een beetje handig bent hoeft 't allemaal niet zo duur te zijn.

Dat is een keurige prijs.
Vanaf 2000 is het een injectie blok geworden dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan