Het Ducati Monster Topic *Deel 42*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd, iemand kan de schuld wel naar de motor verschuiven maar als iemand gespannen op de motor zit zal je op elke motor makkelijk vallen.
Trots in slikken en nog eens wat lesjes nemen, of een cursus, of meedoen aan motogymkhana.
Tijdje geleden met de RS onderuit gegaan in bijna stilstand. Niets kunnen vinden waardoor het gebeurde ja 1 klein vetvlekje op de achterband. Nu nieuwe banden eronder maar blijft toch een beetje eng. -O-
 
met deze motor ben ik niet gevallen. bedankt voor de tips maar die helpen niet. vertrouwen in de motor is er wel. alleen het vertrouwen in mijzelf niet. ik zit er stijf op en kan mezelf niet meer over dat punt heen krijgen.
dus hij moet niet weg maar gaat wel weg. gebruik hem nu ook niet.
 
Hallo "monstermannen",

ik lees al vaker stilletjes mee, maar heb voor mijn moeder een Ducati Monster M900 op de kop getikt met wat werk (deuk in tank, invoeren).

De Duc komt uit 2000 en heeft 9000km gelopen, mist wat liefde de laatste tijd.. Dus dat moet goedkomen.

Heb nog een paar vragen aan de experts, wat word er vaak gedaan mbt verlaging voor smurfjes van 1.60m :X ? Is dat:

- vorkpoten wat verder door de kroonplaten
- achterveer max uitdraaien
- zadel aanpassing onderzijde?

Heb ik ook nog een vraag mbt werkplaats handboeken/manuals. Van mijn eigen motormerk (KTM) heb ik ongeveer alles wat er bestaat aan beschrijvingen.. Van de ducati kan ik weinig vinden...

Alvast bedankt heren !
 
Hallo "monstermannen",

ik lees al vaker stilletjes mee, maar heb voor mijn moeder een Ducati Monster M900 op de kop getikt met wat werk (deuk in tank, invoeren).

De Duc komt uit 2000 en heeft 9000km gelopen, mist wat liefde de laatste tijd.. Dus dat moet goedkomen.

Heb nog een paar vragen aan de experts, wat word er vaak gedaan mbt verlaging voor smurfjes van 1.60m :X ? Is dat:

- vorkpoten wat verder door de kroonplaten
- achterveer max uitdraaien
- zadel aanpassing onderzijde?

Heb ik ook nog een vraag mbt werkplaats handboeken/manuals. Van mijn eigen motormerk (KTM) heb ik ongeveer alles wat er bestaat aan beschrijvingen.. Van de ducati kan ik weinig vinden...

Alvast bedankt heren !

Nou ben ik nog geen expert. Maar er zijn ook verlaagde zadels van Ducati zelf te krijgen. Ik heb begrepen dat de 696 zadels passen en dat deze een stuk lager zijn en dit dus wel vaker wordt gebruikt om de vorige generatie monster mee te verlagen. Maar een dealer kan je daar meer over vertellen, of de mannen hier.

Op de S4R zat de optie om de veer anders te monteren en zo de hoogte te bepalen, op de 900 zul je denk ik met een andere lengte dogbones moeten gaan werken. En daarbij dan ook aan de voorzijde doorsteken om te compenseren. Als je alleen aan de voorzijde doorsteekt win je er niet veel mee en gaat de fiets puur meer op z'n neus staan. Zal wat vlotter gaan insturen maar bij teveel doorsteek wordt de motor er niet stabieler op.

Succes, en ben benieuwd naar de aanvulling van de echte experts ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo "monstermannen",

ik lees al vaker stilletjes mee, maar heb voor mijn moeder een Ducati Monster M900 op de kop getikt met wat werk (deuk in tank, invoeren).

De Duc komt uit 2000 en heeft 9000km gelopen, mist wat liefde de laatste tijd.. Dus dat moet goedkomen.

Heb nog een paar vragen aan de experts, wat word er vaak gedaan mbt verlaging voor smurfjes van 1.60m :X ? Is dat:

- vorkpoten wat verder door de kroonplaten
- achterveer max uitdraaien
- zadel aanpassing onderzijde?

Heb ik ook nog een vraag mbt werkplaats handboeken/manuals. Van mijn eigen motormerk (KTM) heb ik ongeveer alles wat er bestaat aan beschrijvingen.. Van de ducati kan ik weinig vinden...

Alvast bedankt heren !


http://www.ducatimonster.eu/forum/viewtopic.php

Manuals
 
Hallo "monstermannen",

ik lees al vaker stilletjes mee, maar heb voor mijn moeder een Ducati Monster M900 op de kop getikt met wat werk (deuk in tank, invoeren).

De Duc komt uit 2000 en heeft 9000km gelopen, mist wat liefde de laatste tijd.. Dus dat moet goedkomen.

Heb nog een paar vragen aan de experts, wat word er vaak gedaan mbt verlaging voor smurfjes van 1.60m :X ? Is dat:

- vorkpoten wat verder door de kroonplaten
- achterveer max uitdraaien
- zadel aanpassing onderzijde?

Heb ik ook nog een vraag mbt werkplaats handboeken/manuals. Van mijn eigen motormerk (KTM) heb ik ongeveer alles wat er bestaat aan beschrijvingen.. Van de ducati kan ik weinig vinden...

Alvast bedankt heren !

0510361532-L.jpg
 
hahaha heel erg bedankt!

Vind die laatste optie toch wat duur, maar afijn.. Mijn moeder kan best zelf schoenen kopen!

Zal misschien nog wel met wat vragen komen, er zit een deuk in de tank. (was omgekukeld, omdat mevrouw dacht dat de standaard uitstond?!)

Maar zitten er dan geen nokken op het frame die ervoor zorgen dat de vorkpoot met stuur eraan NET niet ver genoeg gaat om de tank te raken?
 
Vraagje, ik heb bij een m600 witte vlekken op het kunststof achterkapje onder het achterlicht. Lijkt wel wat op kalkdruppels maar dan witter en groter, spetters zitten over de gehele kap. Misschien wax vlekken? In ieder geval krijg ik het er niet af, iemand enig idee hoe dat wel is te doen?

Cockpitspray helpt niet (maskeert alleen een beetje) kunststofreiniger ook niet, wd40 ook niet, pindakaas helpt ook niet, sopje met afwasmiddel en schuursponsje heeft ook geen effect.
 
Vraagje, ik heb bij een m600 witte vlekken op het kunststof achterkapje onder het achterlicht. Lijkt wel wat op kalkdruppels maar dan witter en groter, spetters zitten over de gehele kap. Misschien wax vlekken? In ieder geval krijg ik het er niet af, iemand enig idee hoe dat wel is te doen?

Cockpitspray helpt niet (maskeert alleen een beetje) kunststofreiniger ook niet, wd40 ook niet, pindakaas helpt ook niet, sopje met afwasmiddel en schuursponsje heeft ook geen effect.

Kom eens langs in Leiderdorp, ik denk dat we wel een oplossing kunnen vinden
 
Zo! De duc staat in de schuur (zal binnekort even foto posten)

Hij heeft nog wel wat liefde nodig zoals ik al zei..

Paar vraagjes, zit mijn voorwiel nou zo vast in de bus (km teller opnemer zijde) want die spacer blijft aan de as hangen...

Stationair zonder choke wil hij nog niet goed volhouden, na 10 seconde kakt hij wat in en valt hij op te lage toeren uit..

Bij mijn oliekoeler zit ervoor een 2 of 3 weg kraantje, waar dient dat voor? Kan ik uit de manuals niet halen..

Zit wel een heerlijke sound in!!!
 
:o mijn hemel, waar begin je aan.

Als je een tablet of laptop hebt, naast je motor op een tafel ofzo zetten en YouTube-filmpjes bekijken.
Als je Engels goed is vind je genoeg om je te ondersteunen.
Al zal je qua gereedschap soms stuk lopen of handig genoeg zijn om zelf in elkaar te lassen.
Anders toch echt wegbrengen, je wilt toch wel veilig op de weg en geen blok hebben die vastloopt door matig tot slecht onderhoud.
Riemen moeten vervangen worden als jij niet weet of ze ouder dan een jaar zijn.

Succes en welkom bij het Ducati tijdperk, ga maar eens op zo'n 2 Klepper rijden. Je wilt hem niet meer aan je moeder geven })
 
Hallo allemaal,

Sinds kort de trotse eigenaar van een M620IE Dark uit 2005.
Voorzien van Sil motor uitlaten met een heerlijk geluid :)
Hiervoor een Honda Sevenfifty gehad, maar wat is dat dan een verschil zeg.
Veel meer beleving en vooral qua geluid is de Ducati geweldig *D

Marc
full
 
:o mijn hemel, waar begin je aan.

Als je een tablet of laptop hebt, naast je motor op een tafel ofzo zetten en YouTube-filmpjes bekijken.
Als je Engels goed is vind je genoeg om je te ondersteunen.
Al zal je qua gereedschap soms stuk lopen of handig genoeg zijn om zelf in elkaar te lassen.
Anders toch echt wegbrengen, je wilt toch wel veilig op de weg en geen blok hebben die vastloopt door matig tot slecht onderhoud.
Riemen moeten vervangen worden als jij niet weet of ze ouder dan een jaar zijn.

Succes en welkom bij het Ducati tijdperk, ga maar eens op zo'n 2 Klepper rijden. Je wilt hem niet meer aan je moeder geven })

Moeten die riemen ieder jaar????

Ja mijn ktm haal ik ook uit elkaar dus waarom die duc niet? Het is toch gewoon een motor?

Ik geloof niet dat deze 2 klepper mijn hart nog laat beroeren zoals mijn 195pk sterke ktm 2 cilinder dat kan... Helaas
 
Zo! De duc staat in de schuur (zal binnekort even foto posten)

Hij heeft nog wel wat liefde nodig zoals ik al zei..

Paar vraagjes, zit mijn voorwiel nou zo vast in de bus (km teller opnemer zijde) want die spacer blijft aan de as hangen...
De voorvork heeft aan beide kanten boutjes zitten, toch? Alleen aan de kant van de (grote)inbus moet je deze losdraaien. Aan de andere kant blijft de bus dan zitten

Stationair zonder choke wil hij nog niet goed volhouden, na 10 seconde kakt hij wat in en valt hij op te lage toeren uit..
Klinkt als een beetje valse lucht ergens vandaan

Bij mijn oliekoeler zit ervoor een 2 of 3 weg kraantje, waar dient dat voor? Kan ik uit de manuals niet halen..
Hiermee kan je warme olie door de dubbelwandige vlotterbakken van de carbs laten stromen. In de winter kan dit nog wel eens handig/nodig zijn tegen ploffen en knallen

Zit wel een heerlijke sound in!!!
 
Van mij heeft de neiging om uit te vallen als ik m in versnelling zet terwijl ie in zijn vrij gewoon liep. Standaard is ingeklapt en bij nog een keer starten doet ie t meteen.
 
Zo! De duc staat in de schuur (zal binnekort even foto posten)

Hij heeft nog wel wat liefde nodig zoals ik al zei..

Paar vraagjes, zit mijn voorwiel nou zo vast in de bus (km teller opnemer zijde) want die spacer blijft aan de as hangen...

Stationair zonder choke wil hij nog niet goed volhouden, na 10 seconde kakt hij wat in en valt hij op te lage toeren uit..

Bij mijn oliekoeler zit ervoor een 2 of 3 weg kraantje, waar dient dat voor? Kan ik uit de manuals niet halen..

Zit wel een heerlijke sound in!!!

Kraantje is een optie om je carburateur te verwarmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan