Dat was dan een heel slecht exemplaar , ik heb al 12 jaar een alu tandwiel en dat ie nog goed ( km of 40000)
Tandwielen slijten niet, kettingen slijten.Dat was dan een heel slecht exemplaar , ik heb al 12 jaar een alu tandwiel en dat ie nog goed ( km of 40000)
Als tandwielen niet slijten ( wat onzin is heb wel eens tandwielen gezien die eruit zien als haaientanden )Tandwielen slijten niet, kettingen slijten.
Hele set vervangen, veel geld uitgeven aan de ketting.
En hierboven: sterkte.
Klote man,gelukkig ben je zelf redelijk ongedeerd gebleven dat is nog veelHi, ik meld me even af voor dit deel van het forum helaas:
van een trotste Ducati-bezitter naar een motorloze thuiszitter![]()
Vorkpoten afgebroken en alles inclusief blok en frame krom. Dat wordt sparen deze winter.
Ride safe.
https://www.at5.nl/artikelen/185858/motor-en-auto-botsen-in-amsterdamse-bos
[afbeelding]
Altijd alles vervangen,de set is op elkaar ingelopen,ga je maar een gedeelte vervangenBeste,
Ongeveer 10000km Geleden is er een nieuwe ketting set op mijn Monster S2R 800 gekomen.
Alleen is er toen aan aluminium tandwiel op gekomen en dit is nu versleten, ketting en klein tandwiel zijn nog goed.
Wat is nu verstandig nog een alu tandwiel kopen? dit wordt dat een los tandkrans en adapter.
Of voor een staal tandwiel gaan? en deze ook gebruiken als er een nieuwe ketting op komt?
Mvg
Martijn
Hi, ik meld me even af voor dit deel van het forum helaas:
van een trotste Ducati-bezitter naar een motorloze thuiszitter![]()
Vorkpoten afgebroken en alles inclusief blok en frame krom. Dat wordt sparen deze winter.
Ride safe.
Ik vermoed dat als je voor en achter een nieuw setje Ohlins, hyperpro of wat dan ook voor vering monteert dat je dat wel goed gaat merken. Ik kan de vering van mijn supersport handmatig stugger of slapper zetten. Dat verschil is al enorm voelbaar en inderdaad bij een te slappe afstelling rijdt de motor niet lekker.Mannen, vraagje:
Heeft iemand ervaring met wat het verschil is als je je vering van je Monster vervangt. Ik heb op mijn 1000ie nog steeds de standaard veren zitten en ik vroeg mij af of het veel zou uitmaken als ik voor en/of achter Öhlins veren zou zetten. Soms 'bounched' mijn monster in de bochten, alsof er niet goed gedempt wordt. En dat maakt het niet eenvoudig om soepel te rijden. Ik heb geen idee of dat aan de achterveer, de voorveren of beide ligt.
Vandaar mijn vraag: Is de upgrade naar andere veren aan te raden en Is het verschil goed te merken de bochten?
Even geleden, maar een versleten tandwiel is enkel versleten doordat het opgevreten is door een versleten ketting.Als tandwielen niet slijten ( wat onzin is heb wel eens tandwielen gezien die eruit zien als haaientanden )
Waarom zou je dan de hele set vervangen
Misschien zit er op die plat gereden monster nog wel een goed setje voor weinig
Mocht iemand nog een mooie M620IE Dark uit 2005 met maar 26800 km zoeken met ingekorte achterkant en veel carbon ?
Hij staat te koop voor €3250
Volgens mijn zijn dat dezelfde uitlatenAllen,
Weet iemand hier of de uitlaatdemper van een Monster 620 zo op een 695 past?
Bij voorbaat dank,
![]()