Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geef je onderhoudsmannetje wel even door dat het om een 696 vork gaat, anders heeft hij mooi de verkeerde keer ringen en evt glijbussen liggen. 😅
Dat heb ik ook meteen erbij gezegd toen ik de afspraak maakte. Ook heb ik hem de maat van de binnenpoot doorgegeven.
 
Denk verstandig , kan er money pit zijn
En waar kun je dat extra vermogen gebruiken
Gooi een wat kortere gearing op je 900 dan is ie ook opeens veel sterker ( dat voelt in ieder geval zo 😁)
Helemaal mee eens, maar s4r(s) gaat er nog een keer komen. Alleen de looks van zo'n machine🤤🤤. Kijk vermogen is totaal niet nodig, met de 900 zit je ook zo op illegale snelheden net als met elke monster. Maar waarom worden er nog PANIGALE's verkocht en andere 1000+cc machines
 
S4R gaat hem niet worden. Onderhoud niet bekend, sowieso riemen. En logistiek hebben we hier voorlopig geen tijd en ruimte. Dan maar verder genieten van de 900, wat ook echt geen straf is😉

Waarschijnlijk geen onverstandig besluit. Heb de foto's op MP beter bekeken en lijkt een kermisbak :+. Als dan ook het onderhoud onbekend is zou ik er mijn vingers (zeker bij een S4R) niet aan willen branden.
 
Waarschijnlijk geen onverstandig besluit. Heb de foto's op MP beter bekeken en lijkt een kermisbak :+. Als dan ook het onderhoud onbekend is zou ik er mijn vingers (zeker bij een S4R) niet aan willen branden.
Vooral dat onderhoud houd me tegen. Kijk grote beurt kost rond de €1000 en heb m'n 900 ook nog niet superlang en ook al aardig wat in geïnvesteerd, hoewel ik de 900 hoe dan ook met winst van de hand kan doen als ik de prijzen zo op marktplaats zie.

Voor de s4r, goedkoop moet geen duurkoop worden
 
Even een beetje nerden. Voor m'n verjaardag van m'n zusje een modelletje gehad van mijn 696. Heel aardig, maar hij klopte niet helemaal. Dus nu met 'carbon' voorspatbord, dito dempers en hitteschild, korte kentekenplaathouder en kleine rearsets. :+ Nu nog even kleine termi-stickertjes printen en een mini kentekenplaatje en tankgrips.

q2gbS2y.jpg


Het origineel: https://asset.conrad.com/media10/isa/160267/c1/-/en/1176401_BB_00_FB/image.jpg

wel grappig dat bijna het hele modelletje van plastic is en alleen de tank van metaal, terwijl het bij een echte Duc nou net andersom is...
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik pas een 900 voor m'n vriendin gevonden. Is dan wel een S4, maar wel het model van de oer monster.
Zijn maar weinig modellen van te vinden.
Ja er is een onmeunig lelijk model in 1:18 wat nog niet eens lijkt op een monster.
De Revell 1:9 bouwdoos is alleen nog te vinden voor de hoofdprijs..
Minichamps heeft een hele mooie 1:12, maar is niet meer leverbaar.
 
Gisteren maar eens een paar motor schoenen gehaald. Ree nog steeds rond met een paar werkschoenen.

Vanmorgen was ik al vroeg wakker en rond een uur of 9 een lekker ontbijtje gemaakt. De vrouw vond het al wat verdacht en toen ik vertelde dat ik een stuk ging rijden viel pas het kwartje.
Heerlijk stukje rondgereden verstand op nul en kijk wel waar ik uit kom. Helaas moest ik weer om half 12 thuis zijn omdat de vrouw moest werken.
 
Zat ook op een stalen ros vanmiddag, maar dit maal de fiets om 30km rond te trappen.
20200517_130847.jpg

Fiets is even zwart als m'n Monster Dark. Wel verende voorvork, maar niet upside down.

Om even bij het thema motor te blijven: van de week een zwarte bagagerol gekocht voor achterop de motor. In het geval ik nog eens een weekje op pad ga.
Dit is mijn keuze: Enduristan Tornado, 51 liter, 100% waterdicht:

20200515_114427.jpg
 
Vraagje, ik heb een mooi tasje voor dagtochtjes achter op mijn seat.
Maar wat gebruiken jullie voor bagage mogelijkheden als je een weekend op pad gaat?

Met die hoge uitlaten op de 1100 kun je maar weinig kwijt.

Ik zag wel de bagage rol een paar posten hierboven maar ben bang dat zoiets gaat doorhangen.
 
Vraagje, ik heb een mooi tasje voor dagtochtjes achter op mijn seat.
Maar wat gebruiken jullie voor bagage mogelijkheden als je een weekend op pad gaat?

Met die hoge uitlaten op de 1100 kun je maar weinig kwijt.

Ik zag wel de bagage rol een paar posten hierboven maar ben bang dat zoiets gaat doorhangen.

Om het doorhangen te voorkomen, heb ik een bagagerek gekocht bij Startwin. Die maken voor alle Monsters dat soort bagagerekken.
Op mijn motor monteer je dat bagagerek op 4 punten mbv inbusbouten en dat kost nog geen 3 minuten tijd.

Deze tas (niet voldoende waterdicht) heb ik nu vervangen door de bagerol. De zijtassen zijn van GiVi. De zijtassen leunen tegen speciale beugels van GiVi. Deze beugels voorkomen dat je tassen tegen de uitlaat en/of het achterwiel komen.

BTW: altijd spanbanden e/o een net gebruiken en nooit een spin, omdat het elastiek kapot kan met alle gevolgen van dien.

Hier een foto (net voor mijn vertrek naar Sardinië, 2017 :P:P:P):
Bagagerek.jpg
 
Jofama zadel tas, ideaal en goed te betalen. Zet je vast met een aantal bandjes en op/af binnen 5 minuten.
Vakjes aan de zeikant zitten nu ramvol daarom lijken ze erg laag te zitten, als je er alleen een flesje water in doet zitten ze niet zo laag mocht je last krijgen tegen hoge uitlaten.

klik hier maar eens

56469736-F7EE-454A-9C01-7AF4BAA92E20.JPG

2E643589-F384-4D13-B475-51E7C496518D.JPG IMG_2664.JPGC72FD5AF-9E85-4487-BECD-F28485ED08A0.JPG
 
Vandaag een stuk gereden. Monster rijdt perfect. Op de snelweg reed ik door mijn favoriete snelwegbocht. Helaas mag je nu nog maar 100km/u, ietsjes opgerekt naar 104, want dan val je buiten de boetes. Toen het nog kon knalde ik met 120km/u perfect door die bocht, waarbij het Monster rotsvast koers hield, écht perfect.

Alleen het zadel, . . . . krijg na een tijdje behoorlijk last van mijn achterste. Wie had dit ook en heeft er iets aan gedaan? En wat heb je er dan aan gedaan, of laten doen?
 
Vandaag een stuk gereden. Monster rijdt perfect. Op de snelweg reed ik door mijn favoriete snelwegbocht. Helaas mag je nu nog maar 100km/u, ietsjes opgerekt naar 104, want dan val je buiten de boetes. Toen het nog kon knalde ik met 120km/u perfect door die bocht, waarbij het Monster rotsvast koers hield, écht perfect.

Alleen het zadel, . . . . krijg na een tijdje behoorlijk last van mijn achterste. Wie had dit ook en heeft er iets aan gedaan? En wat heb je er dan aan gedaan, of laten doen?
Ik rij meestal polderwegen daar ga ik zo hard als ik zin heb , 90 of zo als hij nog warm moet worden , tot 160 als ik zin heb om een beetje door te rijden
Binnen de bebouwde kom , gewoon de aan gegeven snelheid , dijkjes , ligt er aan of er verkeer en zij straten zijn
Ben vandaag naar Zeeland geweest , moest wat ophalen , maar ik heb met de auto iets van tussen de 110 tot 120 gereden ( als ik niet in de file stond ) en ben denk ik door een auto of 10 in gehaald
Wat betreft zadel , Ducati heeft een jaar of 16 geleden een tijdje gel zadels verkocht
Daar heb ik er eentje van en daar kun je het zonder moeite een hele dag op volhouden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan