Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ook een prachtig ding. Ik ben alleen nog opzoek naar zon typisch monster topkuipje. Deze zit er niet op, maar vind met kuipje toch wel heel mooi.

Ik hoop dan ook dat jullie me hier aan kunnen helpen.

Alvast bedankt

Mark
 
Mooi ding Mark!
Zo'n kuipje vind ik ook mooier (niet iedereen hier).
Bovendien prettig bij hogere snelheden.
Staan geregeld op MP.
 
wellicht gaat m'n vriendin zonder de stuurkuip rijden die er nu op zit, ze vindt de Monster zonder mooier. De stuurkuip is rood met een witte streep in het midden
 
Erg mooie Monster. Ondanks dat ik geen voorstander van stuurkuipjes ben, zal een carbon kuipje misschien wel het "handigste" zijn. Past in mijn ogen goed bij de Monster en je hoeft het niet te laten spuiten.

Veel plezier er mee.
 
Ik zou deze graag van je overnemen inclusief de bevestigingsdelen. Wat wil je ervoor?

Mocht het zover zijn dat we hem er afhalen en verkopen, zal ik het hier in het topic laten weten

full
 
Volgens mijn beperkte kennis moet je nooit warm water gebruiken om de pekel te verwijderen. Hier activeer je de pekel mee. Altijd met koud water afspoelen. Misschien waren anders je schetsplaten en motorblok ook nog netjes geweest.

Stukje van de ANWB site:
Schoonmaken na rijden in de pekel

Na het maken van een ritje is het in elk geval verstandig om je motor af te spoelen om hem van alle pekel te ontdoen. Doe dit met koud water. Warm water zorgt er juist voor dat pekel nog agressiever op het metaal reageert. Spoel daarom je motor pas af als het motorblok is afgekoeld. Let er daarnaast op dat je voldoende water gebruikt zodat je ook echt alle pekel wegspoelt en er geen resten achterblijven in de kieren.

Ai, dat wist ik niet. |(
 
Ik heb 8 van de 10 jaar de winter doorgereden met mijn monster 620. Ik heb de slang van het carterfilter eraf gehaald, zodat er geen condens terug loopt het blok in. Dit heeft goed geholpen tegen de mayonaise (sludge) in het blok die anders ontstaat. Verder mezelf gedwongen wekelijks de machine af te spoelen. Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik dat met warm water kon doen! Alleen de caoting op mijn schetsplaten en het motorblok is aangetast door de pekel. Verder weinig byzonderheden mee gehad. Dus gewoon doen.
Handvatverwarming heb ik overigens nooit aangedurft, omdat er verhalen gingen dat de accu dan te veel moest leveren...
Nu de monster met pensioen is, hoeft ie niet meer doot het slechte weer... ;)


Thx voor je reactie, toch maar besloten om de auto te pakken, scheelt elke dag weer wassen van de motor O-) vooral met de strooikunsten hier, hopen zout op de weg waar je bang van word :')
Ga m het weekend 1 keer wassen, en dan gaat die op lange winterslaap.
 
Ik zat te denken om nog een tankpad op de tank te plakken om eventueel beschadigen tegen te gaan. Nu zag ik dat veel Monsters deze ook niet hebben. Is het niet echt nodig omdat je rechter op zit, of vinden jullie het gewoon geen kijk?

Opzich vind ik het zonde om iets op de tank te plakken, maar een beschadiging zou helemaal zinde zijn natuurlijk.
 
Is geen gezicht zo'n ding.
Misschien als je met rits van je jas tegen de tank komt heeft het nut.
En als ik echt elk krasje wil voorkomen zet ik hem wel in een museum 8-)
 
Ik heb m er ook direct af gehaald. De tank van een monster is zo dat je er eigenlijk niet echt tegenaan komt met je jas. Of je moet misschien een hele grote buik hebben.....
 
Als je sportief rijd ga je voorover zitten/verzitten ik heb dus een pad op elke motor,
zie genoeg vegen op de pad dus hij doet ze werk goed.
ik heb ook een wat lossere jas,niet zoon strak race pakky dat speelt ook wel mee
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!
Inmiddels heb ik mijn Monster 620 nu 2 jaar en wordt het weer tijd voor nieuwe riemen. Ik ga dit zelf doen (kleppen hoeven nog niet, heb pas 10.000 gereden sinds de laatste beurt). Ook heb ik een nieuw tandwiel set, een keerring voor de aandrijfas en een aantal kleine pakkingen nodig. Waar raden jullie mij aan dit te halen? Hoeft niet origineel te zijn, zolang de kwaliteit maar goed is.
Ik mag inmiddels ook mijn "zware" motorrijbewijs halen en ga dit aan het begin van volgend seizoen doen, waarna ik ook eindelijk de begrenzing mag verwijderen (hoera voor de extra paar kW's! hahaha).
Aju!
 
Als "Delftenaar" slaat op "ik woon in Delft" zal ik alles origineel bij Goedhart of Sabra bestellen en halen. Prijsverschil ten opzicht van immitatie lijkt mij verwaarloosbaar voor die paar pakkingen. Ketting tandwielen zal misschien her en der wat prijsverschil in kunnen zitten. Houdt er wel rekening mee dat je een pons moet hebben voor het klinken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan