Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor zadels kan je best eens naar "nopper" zoeken op motor forum.
Zit in Belgie en levert voor een zeer schappelijke prijs topkwaliteit en precies zoals jij het wil hebben...
 
Gisteren voor het eerst in het donker gereden na installatie van de Led lamp (H4 Daymaker)
Prima licht dacht ik zo.

full
 
Gisteren voor het eerst in het donker gereden na installatie van de Led lamp (H4 Daymaker)
Prima licht dacht ik zo.

Ziet er zeker goed uit! :9 Heb je ook een foto van de voorkant van de motor bij daglicht?
Ben benieuwd hoe/of die lamp eruit ziet.

Is het 1 maat, of zijn er verschillende maten? Welke maat heb jij?
 
Ziet er zeker goed uit! :9 Heb je ook een foto van de voorkant van de motor bij daglicht?
Ben benieuwd hoe/of die lamp eruit ziet.

Is het 1 maat, of zijn er verschillende maten? Welke maat heb jij?

Zeer zeker, had een pagina terug geloof ik ook het vooraanzicht gepost.

Dit is een 17 Inch, heb dus een hele nieuwe unit gehaald. De standaard lamp is net even iets groter.

full

full
 
Had mijn interesse, aangezien het koplampglas van mijn S2R800 2 flinke butsen van steenslag had en sinds kort ook nog 2 flinke barsten.

Heb inmiddels voor €30 een splinternieuw glas gescoord (en zelf) gratis gemonteerd.
 
Beste Lezers,

Ik lees al een tijdje mee dus ik dacht laat ik me eens voorstellen.
Sins vorig jaar ben ik in het bezit van een Ducati monster 600 met een A2 rijbewijs. Erg tevreden tot nu toe. Wel heb ik een vraag; Wanneer de motor koud is maakt hij een tikkend geluid. Dit verdwijnd wanneer ik ongeveer 10 tot 15 minuten heb gereden. Op internet lees/zie ik veel vaker dat ducati's dit geluid maken en vooral modellen rond het jaar 1999. Ik vroeg me af waardoor dit komt, en of dit schadelijk is. Aan het eind van deze video start hij de motor en dit is exact het geluid wat ik bedoel:

Hebben jullie hier ervaring mee?


full

full
 
Laatst bewerkt:
Beste Lezers,

Ik lees al een tijdje mee dus ik dacht laat ik me eens voorstellen.
Sins vorig jaar ben ik in het bezit van een Ducati monster 600 met een A2 rijbewijs. Erg tevreden tot nu toe. Wel heb ik een vraag; Wanneer de motor koud is maakt hij een tikkend geluid. Dit verdwijnd wanneer ik ongeveer 10 tot 15 minuten heb gereden. Op internet lees/zie ik veel vaker dat ducati's dit geluid maken en vooral modellen rond het jaar 1999. Ik vroeg me af waardoor dit komt, en of dit schadelijk is. Aan het eind van deze video start hij de motor en dit is exact het geluid wat ik bedoel:

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ha Vincent!

Welkom, leuke motor heb je!

Onder mijn Monster hangt een ander blok en ik ken dit geluid niet van mijn motor. Ik hou de oorzaak op de klepspeling. Als de motor warm wordt zet het metaal ietsjes uit en dat kan de oorzaak ervan zijn dat het geluid dan weg is: immers de speling wordt dan minder.

Als anderen het met mij eens zijn, dan kun je de klepspeling opnieuw laten afstellen. In tegenstelling tot andere motorfietsen zou ik dat bij een Ducati niet zelf doen, omdat Ducati's zgn. "desmodromisch" bediende kleppen hebben. Eén nok duwt de klep open en een andere nok duwt de klep weer dicht.

Voor het afstellen van de klepspeling heb je speciaal gereedschap en shims (vulplaatjes) nodig en je moet heel goed weten wat je doet, want anders . . . . . -O-

Het kan zijn (lijkt erop) dat de vorige eigenaar iets op het onderhoud beknibbeld heeft. Als je dan toch de kleppen laat stellen, laat dan ook gelijk de tandriemen vervangen. De kosten daarvan vallen reuze mee. Een gebroken tandriem kan behoorlijke schade veroorzaken aan de kleppen/zuigers.
 
Bedankt voor je leuke reactie. Inmiddels heb ik de Volgende onderhoudswerkzaamheden zelf al verricht:
Olie,
Luchtfilter,
Nieuwe riemen en de
Remvloeistof.

Verder heb ik bij een Ducati specialist in de buurt geïnformeerd over het kleppen stellen.
Ik vroeg wat enkel de kleppen stellen zou kosten. Indien de sluiters ook moesten worden gesteld
kwam dit neer op 500 euro. Ik neem aan dat dit elders op hetzelfde neer komt?
Of hebben jullie goeie tips/ervaringen met kleppen stellen in noord/midden Nederland.

Graag hoor ik van jullie
 
Verder heb ik bij een Ducati specialist in de buurt geïnformeerd over het kleppen stellen. Ik vroeg wat enkel de kleppen stellen zou kosten. Indien de sluiters ook moesten worden gesteld kwam dit neer op 500 euro. Ik neem aan dat dit elders op hetzelfde neer komt? Of hebben jullie goeie tips/ervaringen met kleppen stellen in noord/midden Nederland.

Graag hoor ik van jullie


De kleppen van mijn motor zijn sinds ik 'm heb nog niet gesteld. €500 vind ik echter een bak geld. Het werkplaats uurtarief voor een garage ligt tussen de €70 en €90 (per uur, inclusief BTW). €500 zou betekenen dat deze specialist 6 à 7 uur (bijna de hele werkdag) bezig is met het stellen van totaal 4 kleppen.

Als ik ff google, dan vind ik "Carl Nengerman Ducatispecialist" (25 jaar actief als Ducati monteur en als Ducati racer). Hij rekent €280 voor een grote beurt voor de M600. Dat is exclusief onderdelen. Verder lees ik: "Het advies is om (tegen meerprijs) de kop te laten demonteren voor het kleppen stellen".

Ik zou ff bellen en vragen hoeveel hij rekent voor het stellen van de kleppen. Kun je gelijk naar zijn mening vragen over die tik die je hoort.

Voor de goede orde: ik ken Carl Nengerman niet, heb nooit eerder van 'm gehoord.

Je kan natuurlijk nog even een paar andere specialisten/dealers bellen. Dan kun je de prijzen vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Op de site van Biggelaar zie ik €99,50 per kop staan dus dan ben je voor €200 klaar mits het bij stellen blijft.
 
losse kop ja ;) dus distributie er af pakkingen kopen voor de kop, kop demonteren en monteren $$$ dus als je dat zelf kan is het 200 ja ex pakkingen
 
Laatst bewerkt:
Ah daar zit de adder. (Pakkingen zitten er wel bij volgens de site dus dat scheelt weer:p) maar tel er nog twee uur werkplaatstarief a €80 bij op en dan zit je nog ruim onder de €500
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Monster 1200S uit 2017 op het oog (demo motor, ~3000km). Weet iemand wanneer de 2018 model uit komt? Gaat misschien de prijs van de 2017 model omlaag? Misschien verstandiger om nog een paar maanden te gaan wachten?
 
Bedankt voor de reacties. Inmiddels heb de kleppen laten stellen bij Aral Motorservice Zwolle. Dit is erg goed gevallen. Tevens was dit 150 euro (gestripte motor aangeleverd).
 
Bedankt voor je leuke reactie. Inmiddels heb ik de Volgende onderhoudswerkzaamheden zelf al verricht:
Olie,
Luchtfilter,
Nieuwe riemen en de
Remvloeistof.

Verder heb ik bij een Ducati specialist in de buurt geïnformeerd over het kleppen stellen.
Ik vroeg wat enkel de kleppen stellen zou kosten. Indien de sluiters ook moesten worden gesteld
kwam dit neer op 500 euro. Ik neem aan dat dit elders op hetzelfde neer komt?
Of hebben jullie goeie tips/ervaringen met kleppen stellen in noord/midden Nederland.

Graag hoor ik van jullie

Ik las dat je het al bij ARAL had geregeld :t
 
Laatst bewerkt:
Ook ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb afgelopen dinsdag eindelijk mijn rijbewijs gehaald.
Zit al een tijdje te zoeken naar een mooie Monster 696, omdat me dit een mooie motor lijkt om mee te beginnen en ook nog enigszins binnen mijn budget past.

Ik heb er één gevonden die aan al mijn wensen voldoet, juiste kleur, juiste opties, termignoni uitlaten en (naar zeggen verkoper) goed onderhouden is.
Deze Monster heeft echter wel wat meer kilometers op de teller als de gemiddelde, namelijk ca. 30.000. Is dit nu echt veel voor een 696? Als ik het terugreken per jaar (2008) is het ca. 3300km per jaar, wat mij niet raar lijkt.
De prijs komt hierdoor ook wat gunstiger uit.

Zijn er specifieke onderdelen die rond deze kilometerstand echt op zijn? De riemen zijn wel recent gewisseld.

Als aanvullende vraag vroeg ik me af of de Monster 696 een beetje vriendelijk is om in kleine ruimtes te manouvreren. Ik wil hem namelijk in mijn berging stallen, waar ik eerst een klein gangetje doormoet en dan een redelijk haakse bocht mijn berging in moet... |(
 
Laatst bewerkt:
Hallo Monster vrienden....jaartje of 10 voor het laatst in het topic geweest :z maar heb jullie kennis nodig.

Ik denk dat mijn brandstof pomp niet meer werkt.
Mijn M620 wil niet aan slaan...heb een vonk, startmotor werkt....hoor als ik het contact aan zet niet de brandstofpomp gaan...

Nu heb ik geinformeerd wat een pomp kost....en die zijn behoorlijk aan de prijs. €650 ex btw

iemand een idee waar ik event. een tweedehandsje kan oppikken?

Grt Carfixer
full
 
Hallo Monster vrienden....jaartje of 10 voor het laatst in het topic geweest :z maar heb jullie kennis nodig.

Ik denk dat mijn brandstof pomp niet meer werkt.
Mijn M620 wil niet aan slaan...heb een vonk, startmotor werkt....hoor als ik het contact aan zet niet de brandstofpomp gaan...

Nu heb ik geinformeerd wat een pomp kost....en die zijn behoorlijk aan de prijs. €650 ex btw

iemand een idee waar ik event. een tweedehandsje kan oppikken?

Grt Carfixer[afbeelding]
Ik zou eerst het relais vd pomp checken,kost nog geen tientje....
 
Ook ik lees al een tijdje mee op dit forum en heb afgelopen dinsdag eindelijk mijn rijbewijs gehaald.
Zit al een tijdje te zoeken naar een mooie Monster 696, omdat me dit een mooie motor lijkt om mee te beginnen en ook nog enigszins binnen mijn budget past.

Ik heb er één gevonden die aan al mijn wensen voldoet, juiste kleur, juiste opties, termignoni uitlaten en (naar zeggen verkoper) goed onderhouden is.
Deze Monster heeft echter wel wat meer kilometers op de teller als de gemiddelde, namelijk ca. 30.000. Is dit nu echt veel voor een 696? Als ik het terugreken per jaar (2008) is het ca. 3300km per jaar, wat mij niet raar lijkt.
De prijs komt hierdoor ook wat gunstiger uit.

Zijn er specifieke onderdelen die rond deze kilometerstand echt op zijn? De riemen zijn wel recent gewisseld.

Als aanvullende vraag vroeg ik me af of de Monster 696 een beetje vriendelijk is om in kleine ruimtes te manouvreren. Ik wil hem namelijk in mijn berging stallen, waar ik eerst een klein gangetje doormoet en dan een redelijk haakse bocht mijn berging in moet... |(

Die km stand is geen enkel probleem als ie een beetje op tijd nieuwe olie heeft gehad.
De 696 is een lichte fiets,lijkt me makkelijk te verplaatsen.
 
Hallo Monster vrienden....jaartje of 10 voor het laatst in het topic geweest :z maar heb jullie kennis nodig.

Ik denk dat mijn brandstof pomp niet meer werkt.
Mijn M620 wil niet aan slaan...heb een vonk, startmotor werkt....hoor als ik het contact aan zet niet de brandstofpomp gaan...

Nu heb ik geinformeerd wat een pomp kost....en die zijn behoorlijk aan de prijs. €650 ex btw

iemand een idee waar ik event. een tweedehandsje kan oppikken?

Grt Carfixer[afbeelding]

Misschien is dit iets...

Ducati Monster 620 2002-2008 (M620) Benzinepomp (0580453408) - Boonstra Parts
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan