Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi,
ik heb een ducati monster 796
Nu moet me motor een beurt kleppen stellen enz
Wat zijn de kosten hier ongeveer van?

Mvg,

Twan
 
Ik moet zeggen dat ik het verrassend eenvoudig vond om zelf te doen. Voordeel was wel dat hij mij alleen twee openers iets bijgevijld moesten worden.
 
Ik weet niet wat de top is van de Ducati 620, van de week heb ik aardig stuk gereden op de M620 van mijn vriendin en moest wel redelijk moeite doen om naar de 200+ te gaan. Is de motor op dit moment ook op zijn gasslag begrensd?

Wellicht kan je even de tandwiel verhoudingen controleren, ik ging vorige week van verhoudingen (voor) 15 (achter) 48 naar (voor) 15 en (achter) 46 en de teller is nu ook nauwkeuriger aan de GPS.
Had er misschien wel bij moeten vermelden, dat het in een tunnel was. Voor zover ik weet, wordt de snelheid op het achterwiel gemeten toch? Bij de remschijf zit dacht ik een hall sensor, die getriggerd wordt door de bevestigingsbouten van de schijf. Tandwiel verhouding is als origineel, set heb ik afgelopen jaar nog vervangen.
De motor is inderdaad op de gashendel begrensd met een schroef.
 
Laatst bewerkt:
Had er misschien wel bij moeten vermelden, dat het in een tunnel was. Voor zover ik weet, wordt de snelheid op het achterwiel gemeten toch? Bij de remschijf zit dacht ik een hall sensor, die getriggerd wordt door de bevestigingsbouten van de schijf. Tandwiel verhouding is als origineel, set heb ik afgelopen jaar nog vervangen.
De motor is inderdaad op de gashendel begrensd met een schroef.

Bij de standaard verhouding is bij 9500 toeren de topsnelheid 204.
Met een echte 35kw ga je nooit de 200 halen.
 
Bij de standaard verhouding is bij 9500 toeren de topsnelheid 204.
Met een echte 35kw ga je nooit de 200 halen.

Ik heb zelf een tijd met een 35kw monster 620ie uit 2002 gereden, 167 hield het wel op (begrenst op de gashendel)

Specs geven aan dat de top ±190 zou moeten zijn met vol (44kw) vermogen
 
Ik heb zelf een tijd met een 35kw monster 620ie uit 2002 gereden, 167 hield het wel op (begrenst op de gashendel)

Specs geven aan dat de top ±190 zou moeten zijn met vol (44kw) vermogen
Eerdaags maar even een gps meting proberen te doen, om te kijken hoeveel m'n teller nou daadwerkelijk afwijkt. Lijkt me ook vrij sterk inderdaad..
 
die ja,
om de een of andere reden nergens te krijgen in donkergrijs

Er staat in dat rijtje geen donker grijze,of het moet de silver versie zijn en anders zal je dus of op E-bay moeten zoeken of op MP en hopen
dat er 1 een keer aangeboden word.Of proberen op Duitse onderdelensites ,die markt
is veel groter dan de onze en dus meer aanbod.Waar ook veel Ducati onderdelen worden
aangeboden is Kleinanzeigen https://www.google.nl/url?sa=t&rct=...anzeigen.de/&usg=AOvVaw0EYJPKmrhVfvrPULuJpD2t
De dure optie is een andere kleur kopen en overspuiten.
 
Laatst bewerkt:
Aankomend weekend 4 dagen sturen in Duitsland, de routes zijn goed voor 1250km. Hier een plaatje van vrouw op de Ducati van vorig jaar :]

full
 
Na een aantal jaren er tussenuit te zijn geweest, kriebelde het motorrijden toch weer. Altijd al met een schuin oog gekeken naar Ducati monsters. Ik ben fan van alles dat 2 cilinders heeft. Hiervoor een Aprilia RSV Mille en een Triumph Street Triple gehad.

Dus afgelopen week betrapte ik me erop opeens serieus te kijken naar een Monster :)
Met als resultaat dat ik aanstaande zaterdag mijn Monster 1000 ie ophalen. Mooi rood en helemaal origineel.
Vandaar een vraagje aan de kenners. Wat zijn de aan te bevelen goedkope upgrades, los van heel veel geld aan nieuwe spullen uit te geven? Ik denk hierbij aan:

- tandwiel setup (tegen het bokken)
- luchtfilter mod? (de Aprilia had daar destijds wel wat aan.)
- uitlaat mod? (Een pijpje vervangen bijv)
- goedkope kentekenplaathouder
- best uitziende spiegels
- etc?

Omdat ik er een tijdje tussenuit ben geweest, iemand suggesties voor het volgende?
- Beste website voor originele onderdelen (naast marktplaats)
- Beste website voor allerhande accessoires.


Alvast bedankt! :)
 
Laatst bewerkt:
- uitlaat mod? (Een pijpje vervangen bijv)
- goedkope kentekenplaathouder
- best uitziende spiegels

Hoge uitlaten staan heel mooi (onder het kontje), ik heb op marktplaats vrij goedkoop een set termignoni's aangeschaft. klinkt de motor toch net even wat beter :9

Spiegels: bar-end spiegeles. zelf rijd ik met de ovale, lijkend op de rizoma alleen dan voor minder dan de helft van het geld O-)
 
Na een aantal jaren er tussenuit te zijn geweest, kriebelde het motorrijden toch weer. Altijd al met een schuin oog gekeken naar Ducati monsters. Ik ben fan van alles dat 2 cilinders heeft. Hiervoor een Aprilia RSV Mille en een Triumph Street Triple gehad.

Dus afgelopen week betrapte ik me erop opeens serieus te kijken naar een Monster :)
Met als resultaat dat ik aanstaande zaterdag mijn Monster 1000 ie ophalen. Mooi rood en helemaal origineel.
Vandaar een vraagje aan de kenners. Wat zijn de aan te bevelen goedkope upgrades, los van heel veel geld aan nieuwe spullen uit te geven? Ik denk hierbij aan:

- tandwiel setup (tegen het bokken)
- luchtfilter mod? (de Aprilia had daar destijds wel wat aan.)
- uitlaat mod? (Een pijpje vervangen bijv)
- goedkope kentekenplaathouder
- best uitziende spiegels
- etc?

Omdat ik er een tijdje tussenuit ben geweest, iemand suggesties voor het volgende?
- Beste website voor originele onderdelen (naast marktplaats)
- Beste website voor allerhande accessoires.


Alvast bedankt! :)

Hier staan ook regelmatig spullen te koop,je moet er alleen wel snel bij zijn
want het vliegt weg.
Ducati Market Place
 
Laatst bewerkt:
Vaak zijn de beste mods iets als een tandwiel kleiner voor, vandaar dat ik het vraag.
En wellicht is de allerbeste mod een bezoekje aan Hyperpro voor de vering...



Hier staan ook regelmatig spullen te koop,je moet er alleen wel snel bij zijn
want het vliegt weg.
Ducati Market Place


Thnx!

Hoge uitlaten staan heel mooi (onder het kontje), ik heb op marktplaats vrij goedkoop een set termignoni's aangeschaft. klinkt de motor toch net even wat beter :9

Spiegels: bar-end spiegeles. zelf rijd ik met de ovale, lijkend op de rizoma alleen dan voor minder dan de helft van het geld O-)

Van welk merk?
Hoe slecht zijn die van Ali baba :')
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan