Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag de nieuwe uitlaatjes erop :9~
full
 
Dames/heren, mijn vrouw is eruit...gisteren een 796 ABS gereden, en dat moet hem worden. :]

Komende tijd gaan we de verkoopsites in de gaten houden, mocht er hier nog iemand zijn/haar 796 ABS willen verkopen (met goed aantoonbaar onderhoud/+uitlaatje) dan hoor ik het graag! (Pm?) :}
 
Laatst bewerkt:
Proficiat! Jammer van de vrouw wel, maar ja als je moet kiezen...


Precies zoals ik het ook las _O-


Ik heb ook nog een vraag. Hoe zit het nou precies met de riemen vervangen?
Ik lees overal dat dit elke 20k km of 2 jaar moet gebeuren. Nou staat mijn 620IE al enige tijd stil (herstel na operatie :/ ). Heeft in 2 jaar denk ik 3000km gelopen.

Zijn de riemen dan in 2 jaar tijd al zo kort en droog aan het worden dat ze vervangen moeten worden? Slijten doen ze niet echt als ze niks doen. En in het grote magazijn liggen ze soms ook vrij lang voor dat ze überhaupt in een winkel of op een motor komen?

Ik dacht; het is zaterdag, ik plaats even een wat diepere vraag :+
 
Laatst bewerkt:
In het kort: Ducati specialisten 'moeten' 2jr aanhouden.

Praktisch komt het niet zoveel voor dat een riem breekt. Ik zou er met gerust hart 5jr mee rijden (binnen de km marge).

Anderzijds, 80 euro materiaal en een uurtje werk.
 
In het boekje van bijv. de 796 staat gewoon nog om de 24mnd. (is wel uit 2011 geloof ik).
Maargoed, daarnaast is de spanning op de riem ook belangrijk om gecontroleerd te hebben meen ik.
 
Laatst bewerkt:
In het boekje van bijv. de 796 staat gewoon nog om de 24mnd. (is wel uit 2011 geloof ik).
Maargoed, daarnaast is de spanning op de riem ook belangrijk om gecontroleerd te hebben meen ik.

Thx voor de reactie, dan kan ik met een gerust hart opstappen als ik weer kan rijden :)

Voordat de motor deze winter op stal ging is die nog even bij baggelaar geweest voor een kapotte klepseal, was een "garantie gevalletje" (Top service daar!). Dus ik denk dat alles nog wel goed zit, anders had hij er wel wat van gezegd denk ik :9

mijn vraag was ook puur uit nieuwsgierigheid, en verveling, omdat ik nog niet kan rijden met dit prachtweer :X
 
Mooie bike!! Persoonlijk vind ik die 'oude' modellen mooier dan de nieuwe, . . . .


V.w.b. de discussie over de riemen: voor die paar tientjes zou ik geen risico lopen en gewoon volgens voorschrift vervangen. Ik heb mij afgelopen zondag laten vertellen dat

"de achterste cilinder warmer wordt dan de voorste en dat daarmee de achterste riem iedere per keer iets meer opgerekt wordt dan de voorste".

Voor wat het waard is die opmerking, want we praten hier niet over mm's.
 
Vaak staat de achterste cilinder nog wat rijker en blijft daardoor weer iets koeler. Zo is het verschil echt minimaal
 
Ok, omdat de monster is verkocht heb ik nu over:

1 setje (2pads x2) originele Ducati Brembo Remblokken (nieuw in verpakking).
- wie heeft er interesse in? 5 tientjes incl verzending en inclusief onderstaande bougies
1 setje originele bougies (2x) (nieuw) NGK, modelletje/type zoek ik vanavond even op.

1 'laag' zadel voor op de oude monster modellen, ik meen dat het 2cm lager is dan het originele Monster 900 zadel (dat was de hoogste). En dat dit zadel gelijk is van een S2R. Dit zadel is ook wat slanker zodat je nog wat beenruimte wint. Voor mijn vrouw was het ideaal (168cm) om de noodzakelijke ruimte te winnen.

- wie heeft er interesse in? nieuwprijs is 165 euro, => nu € 100,= incl verzendingg.

Liefst even via PM, thanks!
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier nog iemand een paddock stand voor de Monster (748/916/hyper/s2r/s4r/ etc) te koop?? Tips zijn uiteraard ook welkom! :)

EDIT: ben inmiddels voorzien
 
Laatst bewerkt:
Ook hier een Monster 900 (944) die nog een nieuw huisje zoekt voor een zacht prijsje. Iemand interesse?

AetpEHH.jpg
 
whooohooooo, de 796 is eindelijk binnen!!!

Nu wil ik de TomTom aansluiten, en lijkt er onder het zadel (naast de diagnose stekker) 2x een geschakelde 12v stekker te zitten.

Uiteraard alleen de stekker, weet iemand waar ik de contra stekker hiervan kan vinden??? Heeft iemand al eens een TomTom aangesloten via die stekkers?

EDIT: Sumitomo HM stekker blijkbaar.
Eens kijken of de dealer die ook heeft liggen (http://www.easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/Sealed/SM-HM/sm-hm.html )
 
Laatst bewerkt:
Dames/heren, mijn vrouw is eruit...gisteren een 796 ABS gereden, en dat moet hem worden. :]

Komende tijd gaan we de verkoopsites in de gaten houden, mocht er hier nog iemand zijn/haar 796 ABS willen verkopen (met goed aantoonbaar onderhoud/+uitlaatje) dan hoor ik het graag! (Pm?) :}

Ros motoren heeft er1 staan,top zaak met top service,
DUCATI MONSTER 796 ABS
 
Thanks RG...maar afgelopen zaterdag hebben we een schitterende 2013 ABS'er opgehaald met een hele lage (verklaarde) kilometerstand, praktisch nieuw.

Witte 796 met termignoni's en wat carbon spul.

Plan binnenkort GPS in te bouwen, zie m'n vraag hierboven mbt de stekker/aansluiting hiervoor:

whooohooooo, de 796 is eindelijk binnen!!!

Nu wil ik de TomTom aansluiten, en lijkt er onder het zadel (naast de diagnose stekker) 2x een geschakelde 12v stekker te zitten.

Uiteraard alleen de stekker, weet iemand waar ik de contra stekker hiervan kan vinden??? Heeft iemand al eens een TomTom aangesloten via die stekkers?

EDIT: Sumitomo HM stekker blijkbaar.
Eens kijken of de dealer die ook heeft liggen (http://www.easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/Sealed/SM-HM/sm-hm.html )
 
Beste,

Ongeveer 10000km Geleden is er een nieuwe ketting set op mijn Monster S2R 800 gekomen.
Alleen is er toen aan aluminium tandwiel op gekomen en dit is nu versleten, ketting en klein tandwiel zijn nog goed.
Wat is nu verstandig nog een alu tandwiel kopen? dit wordt dat een los tandkrans en adapter.

Of voor een staal tandwiel gaan? en deze ook gebruiken als er een nieuwe ketting op komt?

Mvg

Martijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan