Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé fraai die koplamp. Gelijk een vraag, n.l. wat is de diameter?
De Monsters hebben volgens mij een afwijkende (grotere) diameter dan de 2 meest gangbare maten.
Hoe heb je dat opgelost? Waar heb je deze koplamp vandaan?
Thx.
 
Hé fraai die koplamp. Gelijk een vraag, n.l. wat is de diameter?
De Monsters hebben volgens mij een afwijkende (grotere) diameter dan de 2 meest gangbare maten.
Hoe heb je dat opgelost? Waar heb je deze koplamp vandaan?
Thx.

Aliexpress.

Heb de koplamp inmiddels al twee jaar in gebruik en hij bevalt tot nu toe heel goed. Had hem ook vast gezet in weer een andere koplamp. Niet wetende dat je er gewoon complete behuizingen voor heb.

Klik hier voor een link

Collega heeft bij deze verkoper een lamp en behuizing gekocht, was binnen 8 dagen al in huis! Is allemaal vrij universeel. zoek je op ali op ''Daymaker'' dan kom je er wel. Lamp met unit en alles zal je ongeveer 70 euro kosten en kan gewoon bevestigd worden aan je huidige bevestigings punten op je motor.

Die van het linkje heeft een Eagle eye ring, naast je normale stekker zullen er twee aansluit punten langs de kabel komen, sluit 1 van die aan voor een oranje of witte ring aan je stadslamp.

Koplamp is 7 inch, past niet in je standaard behuizing
 
Laatst bewerkt:
Ziet er fraai uit, maar gaat 'm voor mij niet worden. Op de S2R heb ik een mini kuipje om de koplamp. Jouw lamp is lamp is 2,8cm kleiner in diameter en dat is mij te veel.

NB Er is een Amerikaanse website waarop de juiste maat verkocht wordt, 8,11" alleen daar kost zo'n lamp een godsvermogen: v.a. $ 539.
Slimme vogel heeft een vulring gedraaid van rvs: $$$ KASSA $$$

LED Headlight for Ducati Monster (93-08) • MOTODEMIC
 
Ziet er fraai uit, maar gaat 'm voor mij niet worden. Op de S2R heb ik een mini kuipje om de koplamp. Jouw lamp is lamp is 2,8cm kleiner in diameter en dat is mij te veel.

NB Er is een Amerikaanse website waarop de juiste maat verkocht wordt, 8,11" alleen daar kost zo'n lamp een godsvermogen: v.a. $ 539.
Slimme vogel heeft een vulring gedraaid van rvs: $$$ KASSA $$$

LED Headlight for Ducati Monster (93-08) • MOTODEMIC

De lamp zojuist gemonteerd, heb even een foto gemaakt zodat je de verschillen kan zien in grootte van de oude lamp vergelijking met de nieuwe lamp.
Het licht/led gedeelte is kleiner, maar door het systeem van de behuizing komen ze net zo groot uit.

040A7416-3A0F-453C-B312-1CC90251549C.jpeg

Verder ziet het plaatje er zo uit
2BF5DFB7-120A-40C2-B8DB-C085DB0DA404.jpeg 8610EADA-C670-4F0B-AED6-D1F284AF9F70.jpeg DDD2871B-8BA6-4714-9798-3AE4836D6FF2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit. Maar die behuizing, wat is daar dan de buitendiameter van. De afstand tussen de gaten voor de bevestigingsbouten?
Ik zie op jouw foto 2 behuizingen. Wat zijn de verschillen? Welke behuizing moet ik dan hebben voor m'n Monster?
 
Ziet er heel goed uit. Maar die behuizing, wat is daar dan de buitendiameter van. De afstand tussen de gaten voor de bevestigingsbouten?
Ik zie op jouw foto 2 behuizingen. Wat zijn de verschillen? Welke behuizing moet ik dan hebben voor m'n Monster?

Gaat om deze twee, Ik zal even wat metingen verrichten om het eventuele verschil in diameter te vinden.
Koplamp zit wel aan de oude bevestiging punten vast gemaakt, daar lijkt wel een minimaal verschil te zijn.

Meten = weten, vanavond bij thuiskomst weet ik meer.

Screenshot 2018-11-07 at 08.30.22.png
 
Heb je nog kans gehad wat metingen te verrichten? De parker in de buitenring is trouwens niet mooi, maar misschien te camoufleren?
 
Soms zie je bij Monsters dat het kontje wat hoger staat zoals op onderstaande foto.
De doorgezakte lijn van het kontje vind ik optische het meest storende aan de standaard Monster.
Ik ben aan het kijken naar een Monster die ik met wat kleine aanpassingen een sportievere look kan geven.

Heeft iemand ervaring met het verhogen van het kontje?
Is dit mogelijk met de standaard achterbrug en schokbreker?
En is de zitpositie nog prettig of komt er teveel druk op je polsen?

c1587822935e6621406c75154b9a3ed1.jpg
 
Heb je nog kans gehad wat metingen te verrichten? De parker in de buitenring is trouwens niet mooi, maar misschien te camoufleren?

Klein beetje vergeten ivm het bouwen van een nieuwe schuur en bij behorende nieuwe verlichting plan waar de motoren staan.
Ik zal vanavond even (proberen) te kijken.

De lelijke parker is een stelschroef zodat je de lamp naar links of rechts kan stellen. Schroef is vrij lang met een veer aan de achterkant, zal hem even zwart verfje geven.
 
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Otto en woon in Nijmegen. Ik heb net een Monster S4R van 2008 gekocht. Ik ben terug gegaan van een Hypermotard die op de achtergrond staat, naar een Monster.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, wie weet of er dempers van een andere model op passen. Natuurlijk wel van de Monster, maar dan bv van het model hier voor of een S2R

Gr Otto
 

Bijlagen

  • 20181102_131955-2016x1512.jpg
    20181102_131955-2016x1512.jpg
    825,7 KB · Weergaven: 42
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Otto en woon in Nijmegen. Ik heb net een Monster S4R van 2008 gekocht. Ik ben terug gegaan van een Hypermotard die op de achtergrond staat, naar een Monster.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, wie weet of er dempers van een andere model op passen. Natuurlijk wel van de Monster, maar dan bv van het model hier voor of een S2R

Gr Otto

Welkom, Welkom
 
Ha Otto, welkom!
Wat is de diameter van de aansluiting op de uitlaatbocht? Op mijn S2R800 is de diameter van de uitlaatbocht 50mm (5cm). Daar schuift de uitlaatpijp op. Op mijn motor heb ik Gianelli's. Ik vind ze erg mooi, maar volgens mij is dat model niet meer leverbaar. Ze zijn rond en goed in proporti.

20160817_185249-b.jpg
 
Ik zal het op moeten meten. Heb al op verschillende sites gekeken, en dan blijkt dat van bv S2R niet past op een S4R
Zal morgen de boel ff checken.
 
Het is een Termignoni Shorty geworden. Dus gelijk op de katelisator. Kan hem alleen nog niet beluisteren. Motor in zijn winterstalling gezet, en net onder een schapje waar een glazen kom af is gedonderd. Mijn tank is naar de spuiter. 😥
 
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, wie weet of er dempers van een andere model op passen. Natuurlijk wel van de Monster, maar dan bv van het model hier voor of een S2R

Gr Otto

Hallo Otto,

Heb zelf een S2R 800 met Termignoni uitlaat er op. Aan weerszijden van de buddyseat 1 demper.

IMG-20160707-WA0005.jpg


De dempers en pijpen vanaf de katalysator zijn bij de S2R 800, de S2R 1000 en de S4R 1000 allemaal gelijk. Mijn Termignoni 's (dempers en tussenpijpen) hebben eerst 100 kilometer op een S4R gezeten. De voorbochten zijn wel heel verschillend dus als je een volledig uitlaatsysteem wil hebben moet je wel opletten voor welke S*R de uitlaat is.

IMG_129241437088808.jpeg


Op de foto zitten de carbon hielbeschermers er nog niet op.

Mijn Termignoni's hebben geen dB-killer maar door de katalysator is het uitlaatgeluid niet overmatig luid.

Voor de juiste afstelling van de injectie zou ik wel effe langs de dealer gaan. Hij kan de mapping aanpassen.

Succes.
 
Hallo monster vrienden,

Ik heb een racing ECU op de kop getikt voor mijn termies op de 1100evo. Is dit plug and play of heb je de code card nodig...die ik niet meer kan vinden 😪
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190123-172641_Facebook.jpg
    Screenshot_20190123-172641_Facebook.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 16
de huidige ECU kan ook herschreven worden met een DP mapping. Is exact hetzelfde als vervangen voor een andere ECU.
Je moet wel even de TPS (laten) resetten bij het vervangen of herschrijven van je ECU. Kan ik ook voor je doen eventueel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan