Carfixer
MF veteraan
- 7 apr 2004
- 4.209
- 35
Het is de ECU die bij de termies zit als je ze nieuw kooptIs gewoon plug & play.
Is het een Ducati Performance ECU?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is de ECU die bij de termies zit als je ze nieuw kooptIs gewoon plug & play.
Is het een Ducati Performance ECU?
Wat is TPS resetten?de huidige ECU kan ook herschreven worden met een DP mapping. Is exact hetzelfde als vervangen voor een andere ECU.
Je moet wel even de TPS (laten) resetten bij het vervangen of herschrijven van je ECU. Kan ik ook voor je doen eventueel
Ik las net ergens dat als je de ECU vervangen hebt je drie keer je contact aan en uit moet zetten om de TPS te resetten bij de nieuwe modellenen het mooiste is als je ook je Lambda sonde en exhaust valve uitschakeld. Dan heb je een andere motor die veel soepeler loopt in het onder en middengebied. Dus minder de koppeling erbij hoeven pakken bij laag toeren
Wat kost dat de tps resetten?Ik heb het HIER laten doen voor 135,- . Is de Ducati Performance mapping die hij geladen heeft
Ook de lambda en uitlaatklep kunnen loskoppelen zonder dat er foutmeldingen in de display verschijnen.
Een heel verschil met de standaard mapping
Dat komt door de alcohol (=ethanol) in de benzine. De ethanol verdampt boven een bepaalde temperatuur en vreet van binnenuit kunststof, metaal, rubber en aluminium aan. "Lekker" spul dus. Verder trekt het water aan. Water zakt door het hogere gewicht onder de benzine en vreet dan een metalen tankbodem aan.
Het beste kun je daarom benzines tanken die (nu nog) helemaal ethanol vrij zijn. Dan kom je uit op:
- BP Ultimate 98,
- Total Excellium 98,
- Esso/Mobil Energy Supreme+ 98,
- Shell V-Power 98,
- Firezone Competition 102.
Deze benzines hebben bovendien een hoger octaangetal (RON 98 of RON 102) en zijn 'klopvaster'. In het kort betekent dit, dat het risico op pingelen afneemt en de verbranding optimaler verloopt.
Op de BP site kun je een bestandje vinden voor je TomTom waardoor je via "mijn plaatsen" makkelijk het dichtstbijzijnde BP tankstation vindt.
Vorige week heb ik mijn Monster 695 eens aan de lader gehangen. Nadat ie opgeladen was klapte ik de tank weer naar voren en merkte ik dat het erg lastig was om de tank te vergrendelen dmv het beugeltje. Het leek wel alsof er ineens minder (nagenoeg geen) ruimte was tussen het beugeltje en het contactslot. Het is uiteindelijk wel gelukt maar het beugeltje heeft wel wat in de lak van de tank gekrast vrees ik (zie je niks van als de tank vast zit gelukkig). Ik heb de tank wel vaker los gehad maar zo lastig als het nu ging heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Ik heb wel eens wat gelezen over kunststof Ducati-tanks die vervormen door benzine waar bio-ethanol aan toegevoegd is, zou dit zoiets kunnen zijn?
Het zou ook mogelijk moeten zijn om de tank bij het scharnierpunt wat meer naar voren of naar achteren te verschuiven, maar bij mij kon hij alleen nog maar naar voren helaas.
Scharnier plaat eventueel iets uitvijlen, paar mm kun je dan nog winnen, maar zadel komt dan strakker op de tank.
Ik heb mijn tank in de winter leeg gehaald, pomp eruit en kleine ventilator erop. Helpt een beetje.
Daarna alleen premium benzine tanken
Hallo allen,
Ik heb afgelopen vrijdag een S2R 800 gekocht, compleet met volledig termignoni van voor tot achter. Een super leuke machine! Bij de papieren en volledige oh boekjes zit een vermogensuitdraai van Biggelaar + dat de ECU is aangepast.
Heeft een Power Commander III nog zin in deze situatie?
Heeft iemand daarnaast ervaring met het installeren van een TomTom rider op een Monster van rond 2005?
Ik heb afgelopen vrijdag een S2R 800 gekocht, compleet met volledig termignoni van voor tot achter. Een super leuke machine! . . . / . . .
Heeft iemand daarnaast ervaring met het installeren van een TomTom rider op een Monster van rond 2005?