Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat Ruud-je zegt, sluit ik me ook bij aan.

Overigens zijn er meerdere hoogtes zadel te krijgen voor de Monster en het schakelpedaal is sowieso in hoogte verstelbaar, mocht het daar mis gegaan zijn.
Klopt dat had ik inderdaad gezien. Dat zou dan ook kunnen.
Ik laat wel weten wanneer ik een proefritje ga maken /gemaakt heb...

Eerst maar eens avb halen! 😂
 
1405844


Blijft toch een leuk fietsie, rij zelf een Kawasaki zx10r maar moet toegeven dat ik meer aan het glimlachen ben op de monster 620 i.e van mijn vriendin dan mijn eigen Kawa🤭
 
Monster liefhebbers! Ik heb een mooie Monster te koop staan! Over mooie lijnen gesproken...deze heeft ze!
Biedingen op MP zitten op de goede richting, heb je belangstelling, doe even een bericht! (MF korting is mogelijk!)

Dit beest is te mooi om stil te laten staan! KlikkerdekliknaarMarktplaats (ook voor meer foto's)

1406353


1406355



------
Hierbij te koop voor een leuke prijs: Een Originele Ducati Monster M600 uit 1996 met maar 43k op de teller.

Afgelopen winter heeft deze motor flink veel aandacht gehad en is helemaal opgefrist. De iconische looks van deze motor spatten er vanaf door de gepolijste boutjes en nieuwe bekleding van het zitje.

Door de open dempers komt het twee-cilinder blok heel lekker door, een genot voor de eigenaar! (en de buren)
Natuurlijk zitten er wel gebruikssporen op en heeft de motor een kleine deuk in de tank, maar het rijdt er zeker niet minder om!

Remblokken hebben nog ruim voldoende, ketting en tandwielen zijn als nieuw!

Verder;
• Nieuwe Bridgestone banden
• Nieuwe rem en koppelingsolie
• Nieuwe olie
• Goudkleurige velgen!
• Bar end spiegels
• Open dempers (!!!)
• Nieuwe oliedruksensor
• Carbon look zitting - nieuw!
• Meegespoten seatcover
• 2 sleutels, boekje en Haynes werkplaatshandboek
• Led knipperlichten voor en achter

Deze motor is dus he-le-maal klaar voor het nieuwe seizoen, en heeft nog voldoende pit om nog flink wat jaren mee te gaan!

Prijs komen we wel uit, vraagprijs is € 2150,- graag de biedingen serieus houden :)

Te bekijken in Brummen, proefrit mogelijk bij serieuze interesse.
 
Gisteren originele Ducati 620 stuur vervangen voor die van ABM. Wereld van verschil in rijden. Looks van een zwart stuur net even wat beter dan dat originele chrome.

1406807


Oude stuur was wel echt aan vervanging toe, Dat chrome is het toch niet helemaal.

1406808


Hier is het stuur af, navigatie er ook weer op gemonteerd. Nu enkel nog afstellen op het formaat van een meisje van 160cm maar verwacht dat alles wel goed staat zo.

1406809


Gelijk even wat leuke plaatjes geschoten tijdens het proefritje, stuurt compleet anders en fiets is nu nog speelser.

1406804
1406806
 
Is er eigenlijk vanuit de fabriek uit een tellerbak geweest met chromen tellerranden en knoppen? Dit heb ik namelijk wel, maar heb het tot nu toe bij geen enkele monster gezien. Betreft een 620, dus ook de grotere zusjes van dit jaartal wellicht?
 
Ik ben alvast aan het kijken voor het onderhoud van mijn S2R 800 voor aan het eind van het seizoen. Dit omdat de onderhoud historie gedeeltelijk bekend is en ik graag een duidelijk beeld heb wat de staat van de machine.

In de buurt heb ik Carl Nengerman die onderhoud doet aan Duc's, daarnaast ken ik vanuit de racerij de naam Biggelaar. Ze doen eventueel ook mechanische tuning aan de S2r, wat ongeveer 10 pk extra oplevert.

De prijzen verschillen fors, 280 eu excl. vloeistoffen en materialen tot Biggelaar met 895 incl vloeistoffen en materialen.

Heeft iemand hier ervaring met deze 2 zaken, en misschien met mechanische tuning van monsters? Ik ben zeer benieuwd waar jullie het onderhoud laten uitvoeren.

Daarnaast de vraag waar jullie je voorvork laten service / reviseren? Vermoedelijk is dit bij mijn monster vanaf 2003 al niet meer gedaan.
 
Hoi allen,

Ik ben sinds vorige maand na twee Japanners in het bezig van een mooie Monster 1200 uit 2014. Ik heb een aantal vragen omtrent mijn motor:

-Mijn motor heeft een verstelbare aftermarket koppeling- en remhendel met 6 standen. Ik heb het idee dat bij de standen 1-3 de koppeling niet volledig ontkoppeld. De motor schakelt dan iets moeilijker. Is dit normaal of is er tijdens de installatie iets niet goed gedaan?
-Ik begreep dat je een druppellader kan aansluiten onder het zadel. Wat voor verloopstekker heb ik dan nodig en is er nog een andere optie om de motor makkelijk aan een druppellader te hangen? Ik heb een Optimate druppellader.
-V-twin motoren staan bekend om fors te remmen op de motor. Ik vind dit bij die van mij enorm meevallen onderin de toeren. Zou dit te maken kunnen hebben met de mapping van de Termi uitlaat of geldt dit alleen voor hogere toeren?
-Tot slot, de motor heeft momenteel 25.000km gelopen dus ik verwacht aan het einde van het seizoen rond de 27.000km te zitten. De motor heeft in oktober nog een afleveringsbeurt gehad. Ik ben van plan om na de winterstalling de olie en oliefilter zelf te vervangen en halverwege volgend jaar bij 30.000km de motor voor een grote beurt naar de garage te brengen. Anders zou de motor bijna twee jaar geen onderhoud hebben gehad (wel maar 7.000km mee gereden). Of zouden jullie gewoon doorrijden tot de 30.000 met de huidige olie? Indien niet, met welke zaken moet ik verder nog rekening houden?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!
 
Hoi allen,

Ik ben sinds vorige maand na twee Japanners in het bezig van een mooie Monster 1200 uit 2014. Ik heb een aantal vragen omtrent mijn motor:

-Mijn motor heeft een verstelbare aftermarket koppeling- en remhendel met 6 standen. Ik heb het idee dat bij de standen 1-3 de koppeling niet volledig ontkoppeld. De motor schakelt dan iets moeilijker. Is dit normaal of is er tijdens de installatie iets niet goed gedaan?
-Ik begreep dat je een druppellader kan aansluiten onder het zadel. Wat voor verloopstekker heb ik dan nodig en is er nog een andere optie om de motor makkelijk aan een druppellader te hangen? Ik heb een Optimate druppellader.
-V-twin motoren staan bekend om fors te remmen op de motor. Ik vind dit bij die van mij enorm meevallen onderin de toeren. Zou dit te maken kunnen hebben met de mapping van de Termi uitlaat of geldt dit alleen voor hogere toeren?
-Tot slot, de motor heeft momenteel 25.000km gelopen dus ik verwacht aan het einde van het seizoen rond de 27.000km te zitten. De motor heeft in oktober nog een afleveringsbeurt gehad. Ik ben van plan om na de winterstalling de olie en oliefilter zelf te vervangen en halverwege volgend jaar bij 30.000km de motor voor een grote beurt naar de garage te brengen. Anders zou de motor bijna twee jaar geen onderhoud hebben gehad (wel maar 7.000km mee gereden). Of zouden jullie gewoon doorrijden tot de 30.000 met de huidige olie? Indien niet, met welke zaken moet ik verder nog rekening houden?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!


- Check even hoeveel speling je hebt onderaan waar je kabel je blok in gaat, als de kabel daar te los zit zou je hem even moeten kunnen spannen (boven of onder)
- Als je zoekt op optimate permanente accu stekker vind je wat je nodig heb
- En ik geloof dat het afremmen op de motor alleen bij wat ouder motorfietsen zo was, geloof dat dit voornamelijk bij aprillia vandaan komt. Heb een RSV mille gereden uit 2000 en daar was het extreem. Mijn Ducati 620 doet het al amper meer.
- Ligt er ook aan hoe jij met de motorfiets stuurt, volgends de handleiding dien je elk jaar je olie te vervangen, iemand die gruwelijk misbruik maakt van zijn motorfiets op het circuit doet het vaak al na 2 circuit dagen. Het zijn de kosten niet als je het zelf doet, zou voor alle zekerheid gewoon je olie wisselen.
 
Volgens mij heeft ook de 1200 een hydraulische koppeling. Kabel stellen is dan geen optie, omdat daar een gebrek aan is. Daarnaast hoort deze nooit onder spanning te staan, wanneer de koppelingshendel niet ingetrokken is. Hooguit zou je kunnen kijken, of de aanslag van de hendel op de plunjer te verstellen is. Let wel op, dat de plunjer wel genoeg naar buiten komt, zodat het compensatiegaatje van de pomp vrij komt. Zo niet, kan de koppeling gaan slippen. Daarnaast is het ook mogelijk, dat de slag in desbetreffende standen gewoonweg te kort is voor de pomp.

Een mille heeft 1000cc vs 620cc van je Monster @Brasser. Dat afremmen op de motor is in hoge toeren ook zeer zeker meer dan op lage toeren. Op hoge toeren moet het blok vaker de druk overwinnen van de compressieslag in hetzelfde tijdsbestek, die in de cilinders wordt opgebouwd. Zeker wanneer het gas eraf gehouden wordt, zal dit er dus voor zorgen dat de motor afremt. Kleptiming heeft hier ook nog iets mee te maken.

Oliewissel kan nooit kwaad. Zelf doe ik dit eigenlijk ook elk jaar. Wanneer zijn de riemen voor het laatst vervangen? Dat is zeker een belangrijk gegeven en wellicht raadzaam te (laten) doen. Ook geen raket wetenschap, als je een beetje handig bent.
Verder natuurlijk de staat van banden, remmen en andere slijtage delen.
 
Ik ben sinds vorige maand na twee Japanners in het bezig van een mooie Monster 1200 uit 2014. Ik heb een aantal vragen omtrent mijn motor:
-Mijn motor heeft een verstelbare aftermarket koppeling- en remhendel met 6 standen. Ik heb het idee dat bij de standen 1-3 de koppeling niet volledig ontkoppeld.
De motor schakelt dan iets moeilijker. Is dit normaal of is er tijdens de installatie iets niet goed gedaan?


Zoals hierboven al opgemerkt: je motor heeft zeer waarschijnlijk een hydraulische koppeling (net als op mijn 800cc). Rij gewoon ff langs bij een motorzaak. Die zien gelijk of de motor volledig ontkoppelt.

-Ik begreep dat je een druppellader kan aansluiten onder het zadel. Wat voor verloopstekker heb ik dan nodig en is er nog een andere optie om de motor makkelijk
aan een druppellader te hangen? Ik heb een Optimate druppellader.


Ik heb zelf een kabeltje gemaakt: 2 oogstekkertjes op de accu gemonteerd. Aan de andere kant een waterdichte connector, een zgn. "super seal connector". Aan de
druppellader de contra-connector gezet. Let op: deze stekkers kun je alleen goed monteren met een goede krimptang.


-V-twin motoren staan bekend om fors te remmen op de motor. Ik vind dit bij die van mij enorm meevallen onderin de toeren. Zou dit te maken kunnen hebben met de mapping van de Termi uitlaat of geldt dit alleen voor hogere toeren?

Kan ik geen antwoord op geven: verschilt per motor/model. Op mijn Monster 800cc heb ik er geen last van.

-Tot slot, de motor heeft momenteel 25.000km gelopen dus ik verwacht aan het einde van het seizoen rond de 27.000km te zitten. De motor heeft in oktober nog een afleveringsbeurt gehad.

Dat vind ik zo'n vage term "afleveringsbeurt". Wat is er aan de motor gedaan? Alleen een inspectie, olie alleen bijgevuld, of nieuwe riemen, nieuwe vloeistoffen e.d.? Is dat na te gaan?

>>Ik ben van plan om na de winterstalling de olie en oliefilter zelf te vervangen en halverwege volgend jaar bij 30.000km de motor voor een grote beurt naar de
garage te brengen. Anders zou de motor bijna twee jaar geen onderhoud hebben gehad (wel maar 7.000km mee gereden). Of zouden jullie gewoon doorrijden tot de 30.000 met de huidige olie? Indien niet, met welke zaken moet ik verder nog rekening houden?


Ik zou dan de olie en het filter vóór de winterstalling vervangen. Dan zet je 'm weg met schone olie. Idd bij 30k een grote beurt. Kun je door het kijkglaasje
het oliepeil zien? Na korte ritten slaat dat glaasje vaak wit uit, maar na een wat langere rit zou je moeten kunnen zien of de olie nog mooi geel is. Als dat het
geval is zou ik doorrijden tot 30k. Is de olie bruin, dan zou ik 'm vervangen (en dan is dat bij de afleverbeurt niet gedaan).
 
Ik ben alvast aan het kijken voor het onderhoud van mijn S2R 800 voor aan het eind van het seizoen. Dit omdat de onderhoud historie gedeeltelijk bekend is en ik graag een duidelijk beeld heb wat de staat van de machine.

In de buurt heb ik Carl Nengerman die onderhoud doet aan Duc's, daarnaast ken ik vanuit de racerij de naam Biggelaar. Ze doen eventueel ook mechanische tuning aan de S2r, wat ongeveer 10 pk extra oplevert.

De prijzen verschillen fors, 280 eu excl. vloeistoffen en materialen tot Biggelaar met 895 incl vloeistoffen en materialen.

Heeft iemand hier ervaring met deze 2 zaken, en misschien met mechanische tuning van monsters? Ik ben zeer benieuwd waar jullie het onderhoud laten uitvoeren.

Daarnaast de vraag waar jullie je voorvork laten service / reviseren? Vermoedelijk is dit bij mijn monster vanaf 2003 al niet meer gedaan.

ik heb mijn 620IE bij Biggelaar gekocht en ook altijd daar geweest voor onderhoud (Hij geeft ook garantie op onderhoud trouwens).
een grote beurt daar is veelal anders (grondiger) dan bij een "gewone" andere dealer.
Biggelaar trekt als het ware heel je blok open. de cilinders gaan er af en alles wordt grondig gecontroleerd daar tijdens een grote beurt.

Althans, dat is wat ik altijd begrepen heb, je kan ook gewoon even bellen wat het precies inhoud om het zeker te weten.
qua kennis en ervaring met Ducati zit je bij biggelaar iig goed.
 
>>ik heb mijn 620IE bij Biggelaar gekocht en ook altijd daar geweest voor onderhoud (Hij geeft ook garantie op onderhoud trouwens).
een grote beurt daar is veelal anders (grondiger) dan bij een "gewone" andere dealer.
Biggelaar trekt als het ware heel je blok open. de cilinders gaan er af en alles wordt grondig gecontroleerd daar tijdens een grote beurt.


Volgens mij heb je op iedere beurt garantie, maar dat zou je kunnen navragen bij de Bovag. Hoort te staan in de "Algemene Voorwaarden" van het bedrijf in kwestie (dat niet altijd lid van de Bovag hoeft te zijn). Wat het voordeel is van het blok opentrekken ontgaat mij in het geheel. Het zijn allemaal arbeidsuren die terugvindt op de factuur en die jij gewoon betaalt. Mijn 800cc is nog nooit uit elkaar getrokken, heeft wel z'n normale onderhoud gehad uiteraard. Ik rij normaal, nooit op het circuit en laat steeds op tijd het onderhoud uitvoeren. Inmiddels (bijna) probleemloos meer dan 70.000km op de klok. Ik heb 2 pechgevallen gehad:

1) kapotte krukassensor (made by Bosch=Duits). Dat had ook niet voorkomen kunnen worden door het blok open te trekken.
2) kapotte stator (dynamo made by Kokusan=Japans). Had ook niet voorkomen kunnen worden door het blok open te trekken, was hoogstens iets eerder ontdekt.

Een vriend van mij heeft jaren geleden een Yamaha ingeleverd voor een onderhoudsbeurt. Niet bij een dealer, maar bij een Algemeen bekend motorfietsbedrijf dat onderhoud en reparaties verricht voor vele merken. Na de rekening betaald te hebben kreeg hij binnen enkele km's een vastloper. Wat bleek?! Bedrijf had wel de beurt uitgevoerd, maar geen nieuwe olie in het blok gedaan. Gewoon een domme, menselijke fout. Helaas wees het bedrijf alle aansprakelijkheid af. 0,0 garantie dus. Hij draaide zelf voor de reparatiekosten op. Misschien heeft hij zich iets te gemakkelijk laten afschepen, want ik had dat tot voor de rechtbank uitgevochten.

Goede zaak dus om vooraf de garantievoorwaarden van het betreffende bedrijf te kennen.

>>Althans, dat is wat ik altijd begrepen heb, je kan ook gewoon even bellen wat het precies inhoud om het zeker te weten.
qua kennis en ervaring met Ducati zit je bij biggelaar iig goed.


Biggelaar heeft een uitstekende naam, buiten kijf! Het is aan jou of je bereid bent de meerkosten van het "uit elkaar trekken" te betalen.

N.B. niet 100% zeker, maar volgens mij is het iets makkelijker om de desmodromische kleppen te stellen als eerst de cilinderkoppen gedemonteerd worden. Klopt dat?
 
Koppen gaan er af om te zorgen dat de kleppen heel goed op de zittingen passen en dus niet lekken
Wat betreft koppeling , zou de leiding keertje goed ontluchten
 
Hi allemaal,

Dank voor jullie reacties! Motor remt inderdaad hoog in de toeren fors en onderin nauwelijks. Ik heb de interval van de riemen opgezocht en dit is 5 jaar (de motor is van maart 2014). Dus de riemen worden volgende maand na mijn vakantie vervangen. Ik geef hem maar meteen een jaarlijkse beurt (oktober 2018 was de vorige beurt, maar door de vorige eigenaar) en dan volgend jaar de 30.00 beurt (zit nu op 25.300 km).

Ik ga bij deze beurt meteen vragen of ze naar de hydraulische koppeling willen kijken. Het zijn Pazzo Racing hendels, dit is volgens mij geen goedkope rommel. Er is verder niks zelf te verstellen aan deze hendels of aan de motor (buiten ontluchten)?

Tot slot, ik zag dat de kabel die naar de uitlaatbuis gaat is opengescheurd (onder de achtervering / zadel) en je ziet nu de kabeltjes in deze kabel. Kan dit veel kwaad en is het duur om dit te vervangen?
 
Biggelaar heeft een uitstekende naam, buiten kijf! Het is aan jou of je bereid bent de meerkosten van het "uit elkaar trekken" te betalen.

N.B. niet 100% zeker, maar volgens mij is het iets makkelijker om de desmodromische kleppen te stellen als eerst de cilinderkoppen gedemonteerd worden. Klopt dat?

precies wist ik het ook niet meer, vandaar dat ik zei "bel ze even". maar ik gok dat het idd om de koppen gaat. (Ik zit ook wel eens mis :X )
Dus wil je weten wat je precies krijg voor je geld? bel de betreffende motorzaken waar je interesse naar uit gaat en vergelijk ze even met elkaar.
 
Tot slot, ik zag dat de kabel die naar de uitlaatbuis gaat is opengescheurd (onder de achtervering / zadel) en je ziet nu de kabeltjes in deze kabel. Kan dit veel kwaad en is het duur om dit te vervangen?

Geen idee, ga naar de onderdelencatalogus op de website van Startwin Loenen
Star Twin: the online shop for Ducati OEM spare parts and accessories.

Daar kun je uitvogelen welk onderdeel die kabel is en wat dat onderdeel kost. Als je erbij kunt kan je 'm misschien zelf vervangen? Scheelt weer arbeidsloon.
 
Ik ga bij deze beurt meteen vragen of ze naar de hydraulische koppeling willen kijken. Het zijn Pazzo Racing hendels, dit is volgens mij geen goedkope rommel. Er is verder niks zelf te verstellen aan deze hendels of aan de motor (buiten ontluchten)?

Tot slot, ik zag dat de kabel die naar de uitlaatbuis gaat is opengescheurd (onder de achtervering / zadel) en je ziet nu de kabeltjes in deze kabel. Kan dit veel kwaad en is het duur om dit te vervangen?
Aan de koppeling is verder niks te verstellen nee. Dat is ook eigenlijk weer het voordeel van een hydraulische koppeling. De slag blijft hetzelfde, ondanks de slijtage van de koppelingsplaten. Wellicht is het dan beter om gelijk de vloeistof te laten vervangen ipv ontluchten.
Zolang de kern niet open ligt, moet dat nog niet zo'n probleem zijn. In dat geval even met isolatietape het gat dicht plakken.
 
>>ik heb mijn 620IE bij Biggelaar gekocht en ook altijd daar geweest voor onderhoud (Hij geeft ook garantie op onderhoud trouwens).
een grote beurt daar is veelal anders (grondiger) dan bij een "gewone" andere dealer.
Biggelaar trekt als het ware heel je blok open. de cilinders gaan er af en alles wordt grondig gecontroleerd daar tijdens een grote beurt.


Volgens mij heb je op iedere beurt garantie, maar dat zou je kunnen navragen bij de Bovag. Hoort te staan in de "Algemene Voorwaarden" van het bedrijf in kwestie (dat niet altijd lid van de Bovag hoeft te zijn). Wat het voordeel is van het blok opentrekken ontgaat mij in het geheel. Het zijn allemaal arbeidsuren die terugvindt op de factuur en die jij gewoon betaalt. Mijn 800cc is nog nooit uit elkaar getrokken, heeft wel z'n normale onderhoud gehad uiteraard. Ik rij normaal, nooit op het circuit en laat steeds op tijd het onderhoud uitvoeren. Inmiddels (bijna) probleemloos meer dan 70.000km op de klok. Ik heb 2 pechgevallen gehad:

1) kapotte krukassensor (made by Bosch=Duits). Dat had ook niet voorkomen kunnen worden door het blok open te trekken.
2) kapotte stator (dynamo made by Kokusan=Japans). Had ook niet voorkomen kunnen worden door het blok open te trekken, was hoogstens iets eerder ontdekt.

Een vriend van mij heeft jaren geleden een Yamaha ingeleverd voor een onderhoudsbeurt. Niet bij een dealer, maar bij een Algemeen bekend motorfietsbedrijf dat onderhoud en reparaties verricht voor vele merken. Na de rekening betaald te hebben kreeg hij binnen enkele km's een vastloper. Wat bleek?! Bedrijf had wel de beurt uitgevoerd, maar geen nieuwe olie in het blok gedaan. Gewoon een domme, menselijke fout. Helaas wees het bedrijf alle aansprakelijkheid af. 0,0 garantie dus. Hij draaide zelf voor de reparatiekosten op. Misschien heeft hij zich iets te gemakkelijk laten afschepen, want ik had dat tot voor de rechtbank uitgevochten.

Goede zaak dus om vooraf de garantievoorwaarden van het betreffende bedrijf te kennen.

>>Althans, dat is wat ik altijd begrepen heb, je kan ook gewoon even bellen wat het precies inhoud om het zeker te weten.
qua kennis en ervaring met Ducati zit je bij biggelaar iig goed.


Biggelaar heeft een uitstekende naam, buiten kijf! Het is aan jou of je bereid bent de meerkosten van het "uit elkaar trekken" te betalen.

N.B. niet 100% zeker, maar volgens mij is het iets makkelijker om de desmodromische kleppen te stellen als eerst de cilinderkoppen gedemonteerd worden. Klopt dat?
De onderhoudsintervallen zijn ook langer als je de beurt door Biggelaar laat doen,en alles blijft in topconditie,dat je motor 70000km probleemloos heeft gereden zal wel,maar of die nog steeds in top conditie is dat is de vraag,kleppen gaan op ten duur altijd lekken,en met de beurten door
Biggelaar word dat voorkomen,een maat van mij heeft een 900SS en heeft die nieuw gekocht,staat nu op 120000km en is altijd door Biggelaar onderhouden,enigste probleem is een kapot versnellingsbak lager geweest bij 44000km.
Of het je het waard vind ligt aan jezelf,motoren halen ook hoge km standen zonder dat ze in topconditie zijn en ook Ducati,s
zijn in de loop der jaren verbeterd zodat ze langer heel blijven dan vroeger.
 
Laatst bewerkt:
Mede monsteraars,

Ik heb een probleempje, mijn thermostaat van de monster S2r 800 is defect. Het aansluitknopje is afgebroken en er moet dus een nieuwe op. Helaas is de levertijd bij Motorspareparts en StarTwin meer dan 4 weken. Dit is lastig omdat er binnen 1 week een motorvakantie gepland staat.

Het gaat om onderdeel 55210452A, de oliethermostaat die in de meshfilter zit. Iemand enig idee waar ik deze heel snel kan verkrijgen?
 
Heb het even opgezocht, maar dit is geen thermostaat. Zoiets heet een olietemperatuursensor :P Deze zijn zo te zien onder alle modellen van het zelfde jaar uitwisselbaar. Misschien dat je daar nog wat verder mee kan komen.
Mocht de sensor nog werken, kan je ook een stuk draad op de plek solderen, waar het pikkie is afgebroken. Aan het andere uiteinde van het draad het mannelijke deel maken, die je in het kabelschoentje steekt (welke je dus normaal direct op de sensor zou aansluiten). Zorgen dat er niet teveel gewicht op het soldeerpunt komt te hangen en het moet goed komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan