Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanaf volgende week is er weer een monsterrijder bij.
Ik heb er één aangeschaft.
Ga van een hangtiet naar een knikkerbak _O- .
Het is een 900IE geworden die optisch wel wat liefde kan gebruiken, maar technisch in orde is.
Dus ik mag met verf, roller en kwast in de weer om hem een beetje knap te krijgen.

Zijn de beste
 
Ik heb een heel net papieren luchtfilter element (origineel Ducati, onderdeelnr. 426.1.010.1A) te koop voor weinig (€ 12), excl. verzending.
Heb het vervangen voor een K&N filter, maar het originele filter is te mooi om weg te gooien.

Past op veel Monster modellen, 400-1000cc. Foto op verzoek. Stuur ff PB als je interesse hebt.
 
Toevallig net m'n filter vervangen, maar wellicht voor de aankomende eigenaar is het handig om te weten hoeveel km's het filter heeft doorstaan.
 
Vandaag mijn monster opgehaald. De eerste 230 Ducati kilometers zijn gemaakt na jarenlang Honda en BMW te hebben gereden. Wat was het een genot, wat loopt het lekker soepel.
Tuurlijk zijn er dingen die niet bevallen, maar dat is door toedoen van vorige eigenaren ( spiegels zijn but, zie niks en zijn niet te verstellen ).
Het lakwerk is niet bepaald flitsend en glimmend, maar daar heb ik al ideeën voor.

monster.jpeg
 
Je hebt een "Dark" uitvoering. Die heb ik zelf ook (S2R 800). De Dark was bedacht door de fabriek, omdat véél eigenaren de fraaie fabriekskleuren overspoten (lieten overspuiten) om de motor een persoonlijke uitstraling te geven.

Op zich vind ik de brons kleurige wielen/frame en accenten wel mooi, maar heeft het voorspatbord een vreemde kleur. Is het ingekort aan de achterkant?

Probleem met de spiegels had ik ook. Heb geïnvesteerd in Rimoza bar-end spiegels met fraaie afdekdoppen. Kost iets, maar geen seconde spijt van gehad en opeens zie je wie er achter je rijdt.

TomTom houder is van Givi, de 12V met een parallelstekker aangesloten op het parkeerlicht in de koplamp. Op die manier is de TomTom over het contact geschakeld. Werkt perfect.

cockpit-kl.jpg
 
Mooie kleurstelling inderdaad! Ook ik had zulk soort spiegeltjes erop zitten, toen ik mijn Monster kocht. Inderdaad ook voor bar-end spiegels gegaan. Geen seconde spijt van gehad. De motor wordt er wel nog iets breder van, maar daar valt prima mee te leven.
 
Darks hebben een zwart frame en wielen, dus dat is het zeker niet volgens mij. Spatbord lijkt carbon, afgezaagd?
Het lijken wel frame en wielen van een niet ie (hoewel de vorm dan niet klopt) maar het is idd heel mooi.
 
Toch zou ik verwachten, dat een vorige eigenaar de complete motor heeft overgespoten. Ter vergelijking van de M600 hierboven, hebben de vorkpoten bijvoorbeeld ook diezelfde bronze kleur.
 
tankard schreef op 16 september dat het om een 900IE ging. Op de website M 900 ie - Ducati Monster.be lees ik:

"Van deze Monster zijn er maar 4(!!) exemplaren gemaakt. Alleen in rode uitvoering en waren ergens in Europa besteld..."

Als dit klopt heeft tankard óf een hele bijzondere motor, n.l. één van de vier (die dan ook nog is overgespoten), óf hij heeft géén IE, maar een motorfiets met carburateurs?!


Ik schreef dat hij een Dark had. Dat klopt niet, omdat dan idd het frame en de wielen zwart moeten zijn, echter zijn tank en seatcover lijken wél van een Dark afkomstig. De zwarte 600 hierboven heeft een glanzende tank, terwijl de 900 een zijdemat exemplaar heeft (net als de Dark).
 
Inderdaad. Bronzen frame en wielen waren eerste serie. Maar die hadden een ander dashboard zonder toerenteller en de oude gouden vork. Deze heeft het dashboard van de ie, de showa van de ie, en de wielen van de ie, maar in de kleur van de eerdere (zelfs iets donkerder voor de wielen). De bronzen wielen hadden het brede stuk van de spaken aan de velg, niet aan de naaf zoals de latere.
Lijkt me zo op zicht ook dat het frame al de latere bredere buizen heeft.
Tank en seat cover zijn idd matzwart, zoals de dark, maar de darks waren de cheap uitvoering, met zwart frame en wielen.
Ik denk dat het gewoon een zeer smaakvol herspoten ie is.
 
Het is een IE. Wat er in zijn vorige leven mee is gebeurt weet ik niet.
Tank is zwaar verkleurd, dus lijkt al erg mat. Is zelfs grijs.
Voorspatbord is niet origineel, zit een carbon spatbord op.
Zal de rest van de delen eens poetsen, wie weet is hij ooit lakzwart geweest.
Ik wil hem in ieder geval ontzwarten en wat vrolijker maken ( tri colore ).

De spiegels heb ik al gevonden net als richtingaanwijzers voor.
Nu eerst het zadelslot iets beter gangbaar krijgen, want ik heb nu een kromme sleutel ;(.
 
Zo te horen kan het beestje wel wat liefde gebruiken. Wellicht kan je ook wat smering op het slot wat de buddy vasthoud krijgen, met een bus olie met een lang rietje
 
Dat slotje hoort uiterst soepel te openen. Probeer met WD40 en als ie los is met grafiet poeder.

Iets heel anders: op mijn Monster zitten de standaard voetsteunen. Ik vind ze iets te smal en vooral te glad.
Iemand ervaring met aftermarket voetsteunen voor een Monster? Zo ja, graag merk en type aangeven. In de catalogi van Puig en Rizoma vind ik niets, omdat die boekwerken niet teruggaan tot bouwjaar 2005.
 
TomTom houder is van Givi, de 12V met een parallelstekker aangesloten op het parkeerlicht in de koplamp. Op die manier is de TomTom over het contact geschakeld. Werkt perfect.
Bedankt voor de tip voor de navigatie.

Het slotje gaat wel soepel open, maar op slot absoluut niet. Daar loopt ie vast, lijkt mij dat dat ook soepel hoort te gaan als je de buddy naar beneden drukt.
 
Het slotje gaat wel soepel open, maar op slot absoluut niet. Daar loopt ie vast, lijkt mij dat dat ook soepel hoort te gaan als je de buddy naar beneden drukt.

Ja, hoort idd zeer soepel dicht te klikken. Ik zou de boel schoonmaken en een lading siliconenspray/WD 40 op spuiten, net zo lang tot ie wel lekker sluit.
 
Het slotje gaat wel soepel open, maar op slot absoluut niet. Daar loopt ie vast, lijkt mij dat dat ook soepel hoort te gaan als je de buddy naar beneden drukt.
Met een seatcover gaat het een beetje lastig, maar ik heb ook ondervonden dat je echt op de achterkant van het zadel moet drukken met redelijk wat kracht om 'm dicht te krijgen. Niet op de seatcover drukken overigens, dus dat is dan wel weer lastig
 
Ben al twee dagen achter elkaar op mijn monster weg geweest
Waar heb je die valnokken vandaan? Die wil ik ook graag op de motor gaan plaatsen.
Vandaag even goede foto's gemaakt van de staat van het lakwerk ( niet schrikken ;) ).
PA190003.JPG
PA190007.JPG
PA190003.JPG
PA190007.JPG


Beetje verschil.
Maar er zijn al plannen voor een totaal andere opmaak.
s4rs tric lhs.jpg
PA190003.JPG
PA190007.JPG
s4rs tric lhs.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan