Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt een "Dark" uitvoering. Die heb ik zelf ook (S2R 800). De Dark was bedacht door de fabriek, omdat véél eigenaren de fraaie fabriekskleuren overspoten (lieten overspuiten) om de motor een persoonlijke uitstraling te geven.

Op zich vind ik de brons kleurige wielen/frame en accenten wel mooi, maar heeft het voorspatbord een vreemde kleur. Is het ingekort aan de achterkant?

Probleem met de spiegels had ik ook. Heb geïnvesteerd in Rimoza bar-end spiegels met fraaie afdekdoppen. Kost iets, maar geen seconde spijt van gehad en opeens zie je wie er achter je rijdt.

TomTom houder is van Givi, de 12V met een parallelstekker aangesloten op het parkeerlicht in de koplamp. Op die manier is de TomTom over het contact geschakeld. Werkt perfect.

Bekijk bijlage 1433938

Mooie spiegels!
Denk je dat als je deze andersom zou monteren met je tank weg komt? En überhaupt nog iets kan zien :P
Ik heb spy-r's van rizoma, als ik ze naar beneden monteer moet ik om m'n arm heen kijken zeg maar...
 
Mooie spiegels!
Denk je dat als je deze andersom zou monteren met je tank weg komt? En überhaupt nog iets kan zien :P
Ik heb spy-r's van rizoma, als ik ze naar beneden monteer moet ik om m'n arm heen kijken zeg maar...

Nee, andersom is geen optie. Heb ze nou juist geplaatst om optimaal zicht naar achteren te hebben.8-)
 
Hij staat nu in de schuur. Hoop nog ergens tijd te vinden om de tank een keer even leeg te rijden ( Was gedwongen E10 te tanken, ze hadden niks anders aan de pomp ).
Dan kan alles eraf en beginnen met schuren. Kuipje heb ik al zover dat die ontvet kan worden en eventueel in de primer om daarna wit te spuiten.
Is een leuk project.
Het is wel even wennen om de motor niet zo voor het grijpen te hebben staan, vroeger reed ik het hele jaar door. Tot nu toe ook altijd een cardan motor gehad ( Twee BMW's, twee NTV´s ).
 
Nieuwe Duc-rijder ;-)
Sinds vanmiddag eigenaar van een Monster 620S i.e.
eerste probleem (reeds opgelost) olie lek langs de overloop van de carterverluchting(luchtfilter). Bleek er 2L olie te veel in het blok te zitten.
Tweede probleem is electrisch. Dashboard lampjes werken allemaal bij aanzetten contact. Bij inschakelen groot licht of de dim schakelaar achteraan stuurblok licht het blauwe groot licht indicatielampje niet op. Iemand een idee waar dit probleem zich bevindt en hoe dit op te lossen?
Derde vraag is of de achterband iets breder kan zonder problemen en dan bedoel ik concreet naar een 170 breedte gaan ipv 160. Past wel tussen de achterbrug.
Alvast bedankt voor de hulp.
 
Lampje stuk? In het dashboard vervangen? Krijgt mss licht van de lampjes errond? Staat het groot licht ook effectief aan? Anders kabels nakijken.
160 houden, stuurt fijner, breed zat, geen reden voor een 170.
 
Lampje stuk? In het dashboard vervangen? Krijgt mss licht van de lampjes errond? Staat het groot licht ook effectief aan? Anders kabels nakijken.
160 houden, stuurt fijner, breed zat, geen reden voor een 170.
Lampje is niet stuk, groot licht gaat effectief aan, ook met schakelaar vooraan. 170 band zou ik erop leggen omdat ik die nog heb liggen van een vorige motor.
 
Volgende vraag. Motor blijft niet draaien en start niet als hij op de staander staat of als staander is uitgeklapt. Ik kan hem dus niet warm laten lopen en terwijl de garage afsluiten enzo nog van die kleine dingen doen. Zijn er nog mensen bij wie dit het geval is (geweest) en is hier iets aan te doen? Persoonlijk vind ik dit vervelend.
 
Volgende vraag. Motor blijft niet draaien en start niet als hij op de staander staat of als staander is uitgeklapt. Ik kan hem dus niet warm laten lopen en terwijl de garage afsluiten enzo nog van die kleine dingen doen. Zijn er nog mensen bij wie dit het geval is (geweest) en is hier iets aan te doen? Persoonlijk vind ik dit vervelend.

Echt? Zou normaal verwachten dat hij dat alleen doet als hij niet in zijn Neutraal staat..
 
Volgende vraag. Motor blijft niet draaien en start niet als hij op de staander staat of als staander is uitgeklapt. Ik kan hem dus niet warm laten lopen en terwijl de garage afsluiten enzo nog van die kleine dingen doen. Zijn er nog mensen bij wie dit het geval is (geweest) en is hier iets aan te doen? Persoonlijk vind ik dit vervelend.

Dit zou met de schakelaar van de "staander" (= zijstandaard) te doen moeten hebben. Als de staander is uitgeklapt moet de motor gewoon starten en lopen. Pas als je 'm in versnelling zet moet de motor afslaan. Dat is een beveiliging. De schakelaar bevindt zich aan de bovenzijde van de staander en is rond. In het midden zie je een schoef waarmee hij vastzit. Aan de schakelaar zit een stuk kabel met een waterdichte stekker aan het einde waarmee hij aan de kabelboom zit. Ik zou de stekker losmaken, schakelaar losmaken en het geheel eens goed schoonmaken met WD40. Het kan ook zijn dat de schakelaar ietsjes los zit of verdraaid is.

Hieronder de situatie op mijn Monster S2R800 die dezelfde schakelaar heeft, weergegeven in de rode cirkel.
schakelaar-zijstandaard.jpg
 
Dit zou met de schakelaar van de "staander" (= zijstandaard) te doen moeten hebben. Als de staander is uitgeklapt moet de motor gewoon starten en lopen. Pas als je 'm in versnelling zet moet de motor afslaan. Dat is een beveiliging. De schakelaar bevindt zich aan de bovenzijde van de staander en is rond. In het midden zie je een schoef waarmee hij vastzit. Aan de schakelaar zit een stuk kabel met een waterdichte stekker aan het einde waarmee hij aan de kabelboom zit. Ik zou de stekker losmaken, schakelaar losmaken en het geheel eens goed schoonmaken met WD40. Het kan ook zijn dat de schakelaar ietsjes los zit of verdraaid is.

Hieronder de situatie op mijn Monster S2R800 die dezelfde schakelaar heeft, weergegeven in de rode cirkel.
Bekijk bijlage 1442273
Deze had ik al nagekeken, als ik deze afkoppel van de kabelboom, dus een open contact maak dan doet hij niets of valt stil.
 
Volgende vraag. Motor blijft niet draaien en start niet als hij op de staander staat of als staander is uitgeklapt. Ik kan hem dus niet warm laten lopen en terwijl de garage afsluiten enzo nog van die kleine dingen doen. Zijn er nog mensen bij wie dit het geval is (geweest) en is hier iets aan te doen? Persoonlijk vind ik dit vervelend.
Volgens mij is dat standaard , ik heb er een kabeltje voor gekocht die je tussen de kabel van de start beveiliging steekt , hoe weet ik niet meer is al een jaar of 15 geleden dat ik dat gedaan heb
 
Net als ik al eerder heb gezegd het hoort zo dus er is niks kapot
Kabel eens nauw nagekeken. Bij de staander vertrekt de kabel met 3 kabeltjes, de stekker, waar deze inkomt, gaat verder met 2 kabeltjes, 3de connectie is van fabriek uit dichtgesmolten dus is inderdaad standaard zo, opgelucht ;-)
 
Volgend probleempje. Vandaag goei ritje gedaan en Monster verliest olie langs oliedrukcontact, bovenzijde, aan kabelconnectie. Niet veel maar verliest wel olie. oliedrukschakelaar vervangen? Vind deze niet in de online shops.
Was eerste grotere rit en ben dik tevreden, super handelbaar, klinkt heerlijk en rijdt super, zeker voor een 600 ;-) Me happyO-):]
 
Volgende vraag. Motor blijft niet draaien en start niet als hij op de staander staat of als staander is uitgeklapt. Ik kan hem dus niet warm laten lopen en terwijl de garage afsluiten.

Bij mijn S2R800 gaat dat wél. Van de week nog gedaan: motor op de zijstandaard (= "staander"). "Choke" open, contact aan, even wachten tot alle lampjes uit zijn, behalve groen (vrijstand versnelling) en rood. Dan één druk op de startknop en de motor loopt en blijft lopen op de zijstandaard. Ik regel dan gelijk de choke terug naar 15%. Voor ik wegrij, choke helemaal uit. Eerste 200~300m is de gasreactie erg "aan - - uit", maar daarna gelijk helemaal in orde en rijdt de motor perfect.

Bij mij draait de motor gewoon als hij op de zijstandaard staat.
 
Bij mijn S2R800 gaat dat wél. Van de week nog gedaan: motor op de zijstandaard (= "staander"). "Choke" open, contact aan, even wachten tot alle lampjes uit zijn, behalve groen (vrijstand versnelling) en rood. Dan één druk op de startknop en de motor loopt en blijft lopen op de zijstandaard. Ik regel dan gelijk de choke terug naar 15%. Voor ik wegrij, choke helemaal uit. Eerste 200~300m is de gasreactie erg "aan - - uit", maar daarna gelijk helemaal in orde en rijdt de motor perfect.

Bij mij draait de motor gewoon als hij op de zijstandaard staat.
Soms veranderen dingen bij zelfs Ducati
Vroeger klapte de zijstandaard automatisch in bij bijv de 916
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan