Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar zal ik zeker eens voor kijken. En dan ook meteen een fatsoendelijke set ratels en doppen erbij.

Heb nu ook wel wat steeksleutels en doppensets liggen. Maar of dat ook de goede maten zijn is de volgende vraag.

Stapje voor stapje alles compleet maken. Wil nu nog zoveel hebben. Eerst volgende wat ik nu wil bestellen is een druppellader en/of een gsm houder.
 
Voor de druppellader zou je nog even op de voorjaarsactie bij Lidl kunnen wachten. Dan heb je voor ong. € 15 een prima druppellader. Heb 'm zelf ook en ben er zeer tevreden over.

Mocht je niet zo lang willen/kunnen wachten, een maand of 2 geleden heeft er een test in MotoPlus gestaan. Testresultaten kan ik evt. ophoesten.
 
Vandaag maar een beetje gaan poetsen. En kwam net iets tegen waarvan ik niet kan plaats waarvoor het gediend heeft. Misschien hebben jullie een idee.

Deze zit aangesloten bij het achterlicht.
 

Bijlagen

  • 20200125_140519.jpg
    20200125_140519.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 25
  • 20200125_140508.jpg
    20200125_140508.jpg
    181,4 KB · Weergaven: 24
-nevermind, janjaapdeluxe wist het beter én eerder-

Ben ook weer officieel van de partij:

cGDwrOC.jpg


RwPEJy4.jpg


2008 M696+, 12k gelopen en -voor de onderhoudsfreaks- 12k-beurt al gehad, inclusief de riemen. Ding is echt in hele mooie staat, ben er heel gelukkig mee.

Plannen:
-Chickenrings en draadjes van de banden rijden!
-Rearsetje zonder buddy steps
-Hitteschildjes van de uitlaat
-Iets verzinnen op de spiegels. Ziet er best ok uit, maar je ziet er te weinig door. Heb de originele er ook bij gekregen, maar die zijn dan wel weer erg groot.
 
Die spiegels hebben opzich wel iets. Is alleen niet mijn persoonlijke smaak. Vind het zelf mooier als ze aan de boven kant zitten.

De uitlaten zo hoog ziet er ook echt wel mooi uit.
 
-nevermind, janjaapdeluxe wist het beter én eerder-

Ben ook weer officieel van de partij:

cGDwrOC.jpg


RwPEJy4.jpg


2008 M696+, 12k gelopen en -voor de onderhoudsfreaks- 12k-beurt al gehad, inclusief de riemen. Ding is echt in hele mooie staat, ben er heel gelukkig mee.

Plannen:
-Chickenrings en draadjes van de banden rijden!
-Rearsetje zonder buddy steps
-Hitteschildjes van de uitlaat
-Iets verzinnen op de spiegels. Ziet er best ok uit, maar je ziet er te weinig door. Heb de originele er ook bij gekregen, maar die zijn dan wel weer erg groot.

Misschien je linker spiegel rechts zetten.


En andersom ;)
 
Spiegeltjes naar boven halen en de korte kant naar het midden gedraaid. Denk dat er weinig spiegels zijn, waarbij je zulk goed zicht zal hebben. De motor wordt er wel weer iets breder van op die manier, maar daar een je aan.
 
Vandaag nog even een stukje gereden en vooraf de db-killers erin (ok, met was te luid, maar het geluid was wel mooier), schildjes van de uitlaat en de spiegels in een opwaartse positie. Veel beter zo, genoeg ruimte voor mijn handen en prima zicht. De grijns staat nog wel wat dagen op m'n gezicht gebeiteld.

scmw3Si.jpg
 
Daar zal ik zeker eens voor kijken. En dan ook meteen een fatsoendelijke set ratels en doppen erbij.

Heb nu ook wel wat steeksleutels en doppensets liggen. Maar of dat ook de goede maten zijn is de volgende vraag.

Stapje voor stapje alles compleet maken. Wil nu nog zoveel hebben. Eerst volgende wat ik nu wil bestellen is een druppellader en/of een gsm houder.

Ik heb een druppellader van het merk Dunlop. Deze lader is te koop bij de Action en de Big Bazaar voor nog geen 12 euro.
Werkt uitstekend, laadt mijn Duc 620 en Zx10r er al een tijdje mee op.

Screenshot 2020-01-28 at 09.14.30.png
 
Misschien heb ik geluk, maar ik heb nog nooit een druppellader gebruikt tijdens de winters. Ook een week terug had de accu nog ruim voldoende pit om de motor aan het lopen te krijgen na een maand of 2 à 3 stilstand
 
Ik heb een druppellader van het merk Dunlop. Deze lader is te koop bij de Action en de Big Bazaar voor nog geen 12 euro.
Werkt uitstekend, laadt mijn Duc 620 en Zx10r er al een tijdje mee op.

Bekijk bijlage 1461479
Dat is echt niet te duur. Ik had zelf al een optimate 2 in gedachten. Maar dan meer voor het gemak van de stekkertjes wat erbij zitten. Maar deze is zeker ook eens het bekijken waard.

Action zit hier om de hoek. Vrouwlief straks maar eens lief aankijken of ze er eens wilt langsgaan.
 
Tot dusverre deze "winter" ook nog geen druppellader aangesloten. Afgelopen zondag ff een uurtje gereden om de accu weer een oppepper te geven. De motor sloeg vrijwel onmiddellijk aan na ruim een maand stilstand.

Zo te zien heeft de Action lader alleen 12V. Naast mijn Monster heb ik een oudere off-the-road met 6V accu. Daar bewijst de Lidl lader goede diensten, omdat die een 6V stand heeft.
 
Beste rijders,

Ik heb nog een K&N Filter liggen DU-9001.

Kan ik iemand hier daar blij mee maken (voor een zacht prijsje)?

Zie de volgende link voor de lijst met modellen waar dit filter op past:


Mocht je niet zo handig zijn, dan kan ik je eventueel ook helpen met de montage...
 

Bijlagen

  • 81014067_2761770897221306_4311548111735488512_o.jpg
    81014067_2761770897221306_4311548111735488512_o.jpg
    80,6 KB · Weergaven: 2
  • 81900550_2761770913887971_4928973892740972544_o.jpg
    81900550_2761770913887971_4928973892740972544_o.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 2
  • 82162799_2761770870554642_6790538196296925184_o.jpg
    82162799_2761770870554642_6790538196296925184_o.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 3
Was net onderweg en toen begon het benzine lampje te branden. Toen ik de vorige keer getankt heb, heb ik de trip meter op 0 gezet. Nu 150 km verder brandje het lampje al.

Nu is mijn vraag hoe veel km doen jullie ongeveer met een volle tank.?
 
Laat ik het zo zeggen. Ik heb net pas een maandje het rijbewijs en hoofdzakelijk in het donker gereden. Dus mijn rijstijl is nog niet echt tot je zegt pittig. Zitten wel veel autobaan km's tussen. Zo gemiddeld 120/130 km/h.
 
Dan zou ik toch eens checken of er niet ergens een lekkage in het brandstofsysteem zit... Met mijn oude 900 op carbs deed ik volgens mij 220-250 kilometer of zelfs meer met enthousiaste rijstijl...

M'n sensor was stuk trouwens, dus tankte redelijk op zeker 😅
 
Ik kan de originele advertentie ff zo niet linken, maar deze is als 2 druppels water:


In die as zitten idd 2 bouten.
Ik moest wel een beetje knutselen om het passend te krijgen. De pen voor de remcilinder was niet lang genoeg (originele pen aangepast en overgezet) en de meegeleverde spacers heb ik iets ruimer moeten maken.

Volgens mij is dit een replica van die van Sato Racing, maar die is 4x zo duur. Daar heb ik wel een avondje extra klussen voor over ;)

Toch nog even checken, heb jij nog iets van flex in de voetsteunen zitten? Vriend van me kocht een CBR met zo'n rear set en ik werd gewoon bang van de flex in die voetsteunen... Heb vriendelijk bedankt voor een ritje op z'n machine.
 
Z
Dan zou ik toch eens checken of er niet ergens een lekkage in het brandstofsysteem zit... Met mijn oude 900 op carbs deed ik volgens mij 220-250 kilometer of zelfs meer met enthousiaste rijstijl...

M'n sensor was stuk trouwens, dus tankte redelijk op zeker 😅
Dan moet ik toch maar eens kijken. In het weekend heb ik de motor een poets beurtje gegeven en ben niks geks tegen gekomen. Ook heb ik nog niks eronder zien liggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan