Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat je met opnieuw bekleden al een heel eind komt. Bedenk wel dat het originele foam in het zadel van een oermonster al tussen de 27 en 12 jaar oud is. Nu houdt je zadeldek die verkruimelde meuk nog enigszins bij elkaar en in vorm, maar de werking is niet meer optimaal.
 
25801434-ABC5-4D24-9ABE-D9672E847330.jpeg
 
In Ten Boer bij Groningen zit MJ Seats, die maakt op een bestaande bodemplaten nieuwe zadels volledig naar wens van de klant. Dus ook de kleuren, stiksels, enz. Op m’n Honda heb ik zo”n zadel, die zit stukken beter dan origineel.
(Geen aandelen of zo, ken hem zelf ook niet, het kan een optie zijn om iets passends voor een Monster te vinden)
 
Laatst bewerkt:
Ik rij meestal polderwegen daar ga ik zo hard als ik zin heb , 90 of zo als hij nog warm moet worden , tot 160 als ik zin heb om een beetje door te rijden. Binnen de bebouwde kom , gewoon de aan gegeven snelheid , dijkjes , ligt er aan of er verkeer en zij straten zijn
Ben vandaag naar Zeeland geweest , moest wat ophalen , maar ik heb met de auto iets van tussen de 110 tot 120 gereden ( als ik niet in de file stond ) en ben denk ik door een auto of 10 in gehaald
Wat betreft zadel , Ducati heeft een jaar of 16 geleden een tijdje gel zadels verkocht
Daar heb ik er eentje van en daar kun je het zonder moeite een hele dag op volhouden

In Ten Boer bij Groningen zit MJ Seats, die maakt op een bestaande bodemplaten nieuwe zadels volledig naar wens van de klant. Dus ook de kleuren, stiksels, enz. Op m’n Honda heb ik zo”n zadel, die zit stukken beter dan origineel.
(Geen aandelen of zo, ken hem zelf ook niet, het kan een optie zijn om iets passends voor een Monster te vinden)

Dank voor jullie reacties.

@Duckati Dat is dat nou precies het probleem: "maakt op bestaande bodemplaten nieuwe zadels naar wens van de klant".

Ik weet niet exact wat ik moet wensen? Harder? Gel? Iets anders?
(Wat ik wel weet dat het zadel hoger mag, maar de vulling???)
 
Dank voor jullie reacties.

@Duckati Dat is dat nou precies het probleem: "maakt op bestaande bodemplaten nieuwe zadels naar wens van de klant".

Ik weet niet exact wat ik moet wensen? Harder? Gel? Iets anders?
(Wat ik wel weet dat het zadel hoger mag, maar de vulling???)
Tenzij je nog specifieke wensen hebt, denk ik dat dit soort bedrijven inmiddels zo veel ervaring en kennis hebben van vulling en vorm, dat je ze dat wel toe kunt vertrouwen. Uiteraard is er dan altijd nog een voorkeur van de klant, maar ik verwacht dat ze daar de juiste keus voor jou in kunnen maken. Iemand die ik ken had het ook eens laten doen (alleen vulling) en die hoefde alleen maar z'n gewicht op te geven. Hij had er nooit spijt van gehad iig
 
In Ten Boer bij Groningen zit MJ Seats, die maakt op een bestaande bodemplaten nieuwe zadels volledig naar wens van de klant. Dus ook de kleuren, stiksels, enz. Op m’n Honda heb ik zo”n zadel, die zit stukken beter dan origineel.
(Geen aandelen of zo, ken hem zelf ook niet, het kan een optie zijn om iets passends voor een Monster te vinden)


MJSeats kan ik ook aanraden, rij nu ongeveer 2 jaar met een zadel rond die ze daar vernieuwd hebben.
Zelf gekozen voor alles zwart met slechts 1 rode sticksel

Screenshot 2020-05-22 at 13.53.23.png
 

Bijlagen

  • Screenshot 2020-05-22 at 13.51.48.png
    Screenshot 2020-05-22 at 13.51.48.png
    440,5 KB · Weergaven: 10
  • Screenshot 2020-05-22 at 13.52.12.png
    Screenshot 2020-05-22 at 13.52.12.png
    521,9 KB · Weergaven: 10
Ik heb in het verleden eens het zadel van mijn Kanguro laten repararen. Werd heel kundig gedaan idd. Ik maak een afspraak en zal ter plekke de opties doornemen. Iig hoger en een steviger (gel??) vulling.

Gelijk maar gebeld en een afspraak gemaakt. Op 1 juli kan ik er terecht!
 
Laatst bewerkt:
0DA8CE8C-592E-448A-85DF-2C346774DD7A.jpeg


Heel goedkoop bij Louis, 37€
Gooien ze deze nog in de twee kleppers , vroeger wel
Ik gebruik hem ook in mijn Harley
Dus gelijk twee cans gekocht
 
Verdikke het lijkt wel kerst.. *D
Vandaag weer eens beetje MP in de gaten gehouden, mag graag bij Ducati onderdelen neuzen.
Kom ik een originele rearstand tegen, helemaal compleet, 15 km van huis.

Mooie aanwinst!
20200522_180022.jpg
kijken.

20200522_175436.jpg
 
Was vandaag ook weer eens op mp aan het snuffelen en toen zag ik een originele seatcover staan. Kon het toch niet laten en heb een bod gedaan. Morgen wordt hij verzonden. Eens benieuwd of deze een betere pasvorm heeft als de imitatie.

Gisteren een nieuwe luchtfilter erin gezet en bij het verwijderen van de oude vroeg ik mij af of dat wel al echt nodig was zag er nog redelijk schoon uit. Tegelijker tijd ook de kabel van de optimate druppellader geïnstalleerd. Voor nu niet echt nodig maar voor de winter lijkt het mij wel handig.
 
Lekker bezig, Monsters moeten toch een beetje op eigen smaak gebracht worden. Die riemkappen mogen ook wel eens een nieuw likkie transparante lak trouwens ;)

Vandaag ook even een lekker stuk gereden, en voor het eerst ook even foto's met m'n goede camera gemaakt. Nog geen heel uitgebreide fotoshoot, de motor was nog vies en ik zag later dat er nog een stofje op de sensor zat. Maar voor nu is het prima =)

fEhKJgs.jpg


8RptWgv.jpg


rm5IgX4.jpg


FPUrxtN.jpg
 
Vraagje: uitlaatbochten oppoetsen het beste doen met........?

Heel veel middeltjes, sommigen zeggen zelf met dikke bleek.

Ik pak meestal een stukje grijze scotch bride om de dikke aanslag of vlekken weg te halen.
En daarna met een metaalpolijst naar keuze, Belgom RVS of iets anders oppoetsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan