Het Ducati Monster topic *deel 44*

Ik las op het andere Ducati forum dat Ducati adviseert iedere 10.000km dat filter te vervangen. Het filter heb ik al, volgens het wph ook goed te doen, maar daar staat niks over vervangen van het filter.. bestel dan toch ook maar die O-ring voor de zekerheid.
Lijkt me erg overdreven, rij al 160000 km met mijn auto zonder dat ooit vervangen is , en bij mijn monster 50000 km
 
Lijkt me erg overdreven, rij al 160000 km met mijn auto zonder dat ooit vervangen is , en bij mijn monster 50000 km
Ik kom sporadisch weleens auto's, vaak Bmw, tegen waar het originele brandstoffilter na 250k km nog onder hangt(benzine auto's). Als je die loshaalt en je kijkt naar de kleur van de brandstof die eruit komt, dan weet je dat die toch wel ff eerder vervangen had mogen worden.
 
Ik kom sporadisch weleens auto's, vaak Bmw, tegen waar het originele brandstoffilter na 250k km nog onder hangt(benzine auto's). Als je die loshaalt en je kijkt naar de kleur van de brandstof die eruit komt, dan weet je dat die toch wel ff eerder vervangen had mogen worden.
250000 km is wat anders dan elke 10000 km
 
Zo lus ik er nog wel een paar , zou je ook elke 2000 km de olie ver vangen , of je voorvork poten reviseren ( beide nuttiger dan een filter dat niet verstopt zit vervangen )
Jij wacht dus liever tot je filter verstopt zit, dan dat je een paar tientjes tegen wat preventief onderhoud aan gooit?
 
Nog een aanvulling ik heb best veel tanks verwisseld op mijn duc ( ik heb er een stuk of vier en wil soms een ander kleurtje ) en zeker bij mijn Harley, dan kijk je daar ook in hoe het er uit ziet , de binnenkant is altijd brandschoon
 
Nog een aanvulling ik heb best veel tanks verwisseld op mijn duc ( ik heb er een stuk of vier en wil soms een ander kleurtje ) en zeker bij mijn Harley, dan kijk je daar ook in hoe het er uit ziet , de binnenkant is altijd brandschoon
Doe je dat met je onderbroek ook? Oh,hij ziet er nog schoon uit, kan nog wel een dagje :+

Zonder grappen, het wordt natuurlijk niet voor jan boterletter preventief onderhoud genoemd, voorkomen is beter als genezen
 
Maar de meesten vinden het een k*tklus, (ook dealers)en doen het niet, ondanks voorschrift. Elk filter moet vervangen worden.
De pomp wordt er duidelijk stiller van, minder weerstand, beter voor de pomp.
 
Ik heb net voor de grap eens even in de werkplaatshandboeken van een 2006 749, 2005 S2R800 en 2006 S2R1000 (fiets van @Aleksej) gekeken, en alleen in het WPH van de 749 wordt bij de Routine Maintance überhaupt het brandstoffilter genoemd!_O- Check and adjust every 20,000 km wat in de praktijk dus niemand doet. Je zou wel elke 10,000 km je luchtfilter moeten vervangen, misschien dat daar de verwarring is ontstaan.

Ik zou er überhaupt niet aan beginnen als het nog goed loopt; een S2R **** heeft een kunstof tank dus weinig kans op roestschilfers, en de kans dat je een boutje/moertje doldraait is vele malen groter. Blijkbaar (ja óók op een forum gelezen;)) zijn die brandstofpomp flenzen nog wel eens een stelletje krengen om los te krijgen.
 
Die 10.000km interval had ik van het Ducati forum, niet vanuit het wph. En inderdaad, in de engels talige digitale handleiding die ik heb staat het niet eens bij de service-beurten.Zal eens kijken of het in dat duits talige handboek wel vermeld wordt ..
 
Ik zag pas een filmpje van een man die een sprint filter monteerde bij een Hyper , dat ga je ook niet voor de lol doen ,wat een werk , vroeger was het tank omhoog , werkje van 5 minuten bij een monster
Dit was een gekloot met een paar benzine leidingen waar natuurlijk een apart stukje gereedschap voor nodig is dat de dealer wel heeft
 
Iets anders , je ziet tegenwoordig best veel nep drogekoppelingen ( plexiglas ruitje ) bij Ducati’s
Zijn van allerlei merken te koop
Ze zien er best mooi uit op de foto
Maar ik vroeg me af hoe het er in de praktijk uit ziet , want het lijkt me sterk dat dat ruitje zo mooi helder blijft
Ik zag net deze foto en ik denk dat dat meer de werkelijkheid laat zien
2FBECFAB-6196-4859-AF8B-A2EDB3FCB1F3.jpeg
 
Ik vind die nep droge koppelingen echt ultiem kut. Koop dan gewoon een motor met een droge koppeling als je dat zo graag wilt of een DP koppeling á €2000+.:)
Ik begrijp ergens wel dat mensen graag zoiets willen omdat het vroegâââh 'typisch' Ducati was maar het ziet er zo goedkoop uit....
 
Ik vind die nep droge koppelingen echt ultiem kut. Koop dan gewoon een motor met een droge koppeling als je dat zo graag wilt of een DP koppeling á €2000+.:)
Ik begrijp ergens wel dat mensen graag zoiets willen omdat het vroegâââh 'typisch' Ducati was maar het ziet er zo goedkoop uit....
EAFF5DA3-D1A8-4187-9611-F33CE2EDE522.jpeg

Rustig maar ik heb een echte ,ik vroeg me alleen af hoe een neppert er uit ziet in dagelijks gebruik
STM verkoopt ook echte droge maar die zijn 3000+
 
Iets anders , je ziet tegenwoordig best veel nep drogekoppelingen ( plexiglas ruitje ) bij Ducati’s
Zijn van allerlei merken te koop
Ze zien er best mooi uit op de foto
Maar ik vroeg me af hoe het er in de praktijk uit ziet , want het lijkt me sterk dat dat ruitje zo mooi helder blijft
Ik zag net deze foto en ik denk dat dat meer de werkelijkheid laat zien
Iets anders , je ziet tegenwoordig best veel nep drogekoppelingen ( plexiglas ruitje ) bij Ducati’s
Zijn van allerlei merken te koop
Ze zien er best mooi uit op de foto
Maar ik vroeg me af hoe het er in de praktijk uit ziet , want het lijkt me sterk dat dat ruitje zo mooi helder blijft
Ik zag net deze foto en ik denk dat dat meer de werkelijkheid laat zien

Ik laat naar alle waarschijnlijkheid deze monteren op mijn V2. Ben nog aan het rondkijken naar wat voor kleur en merk. Jouw vraag heb ik ook op de diverse Ducati Facebook pagina’s gesteld. Er waren rijders die deze modificatie 1000-en kilometers er op hadden zitten en het glas was nog niet smerig. Wel kan het glas de eerste kilometers wat wazig worden, maar eenmaal op temperatuur verdwijnt dit.
 
Werd vroeger al courant gedaan bij monsterkopieën bv TL.
Open koppeling, ook bij droog, hoeft voor mij gewoon helemaal niet. Moest ik een gesloten deksel vinden voor de mijne, ik vees het erop.
 
Iets anders , je ziet tegenwoordig best veel nep drogekoppelingen ( plexiglas ruitje ) bij Ducati’s
Zijn van allerlei merken te koop
Ze zien er best mooi uit op de foto
Maar ik vroeg me af hoe het er in de praktijk uit ziet , want het lijkt me sterk dat dat ruitje zo mooi helder blijft
Ik zag net deze foto en ik denk dat dat meer de werkelijkheid laat zien
Bekijk bijlage 1714259
kennis van mij heeft dit op zijn XDiaval zitten al een kleine 35K kilometer en het ziet er nog uit als nieuw.
Zodra de motor even loopt trekt de condens weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan