Het Ducati Monster topic *deel 44*

Iets anders , je ziet tegenwoordig best veel nep drogekoppelingen ( plexiglas ruitje ) bij Ducati’s
Zijn van allerlei merken te koop
Ze zien er best mooi uit op de foto
Maar ik vroeg me af hoe het er in de praktijk uit ziet , want het lijkt me sterk dat dat ruitje zo mooi helder blijft
Ik zag net deze foto en ik denk dat dat meer de werkelijkheid laat zien
Bekijk bijlage 1714259

Hmmm, ja en nee. De ruitjes zelf blijven lang mooi, maar als je te weinig met de motor rijdt krijg je inderdaad condens. Even een paar keer goed warmrijden en het is er zo uit.

Ik vind die nep droge koppelingen echt ultiem kut. Koop dan gewoon een motor met een droge koppeling als je dat zo graag wilt of een DP koppeling á €2000+.:)
Ik begrijp ergens wel dat mensen graag zoiets willen omdat het vroegâââh 'typisch' Ducati was maar het ziet er zo goedkoop uit....

Het grappige is dat ik het omgekeerde zie; 'vroegâh' toen de eerste Panigale net uit kwam was er veel vraag naar open koppelingen "zoals de droge koppeling van de 1198". Nu verkoop ik veel van die gesloten koppelingsdeksels (deze, voor het beeld) voor modellen met droge koppelingen, mensen willen "net zo'n deksel als op de Panigale". We blijven boeiende wezens :Y
 
Laatst bewerkt:
IMG_20220112_195642.jpg


Heb vandaag eindelijk de katvervanger kunnen monteren,maar ik had natuurlijk eerst wat foto's moeten maken van de oude situatie. Vraag me nu af of de speling tussen wiel en uitlaat hetzelfde is als voorheen (1cm).

IMG_20220112_195715.jpg


En ik kom 15cm tekort om de lambdasonde te kunnen aansluiten,das wel opmerkelijk. Vraag me af waarom die niet op de plek zit zoals bij de katalysator..
 
Bij mij is het ook ongeveer 1cm. Ik heb een Ducati Performance cat-delete. Wel zit het smalste stuk niet op de cat-delete maar op de pijpen van de Arrow dempers die al omhoog lopen zeg maar.
16420161944974746699912532579212.jpg


Kun je de draden naar de lambdasonde niet zó laten lopen dat je wat meer lengte creëert?
 
Bij mij is het ook ongeveer 1cm. Ik heb een Ducati Performance cat-delete. Wel zit het smalste stuk niet op de cat-delete maar op de pijpen van de Arrow dempers die al omhoog lopen zeg maar.
Bekijk bijlage 1715213

Kun je de draden naar de lambdasonde niet zó laten lopen dat je wat meer lengte creëert?
Oh, da's al een geruststelling, dat het bij jouw hetzelfde zit. :) Bij mij zit het smalste gedeelte ook in het stuk bocht van de demper,de katvervanger zit nog bijna gelijk met de band. Of er zoveel lengte zit in de kabel van de lambda, zal dat morgen eens bekijken. Maar is een flink end wat ik nog heb, en dat vind ik wel vreemd.. In ieder geval al bedankt voor het meedenken ;)
 
Vast begin met demonteren van desboard gemaakt, de plastglas ruitjes zitten opgesloten tussen buitenframe en binnenring🙈mooi uitdaging 👍
 

Bijlagen

  • CF4B7E2F-3D0A-448D-B361-7A62AD9D42B6.jpeg
    CF4B7E2F-3D0A-448D-B361-7A62AD9D42B6.jpeg
    283,3 KB · Weergaven: 24
  • 1E926929-848B-4C77-9DC7-7B38C9CA43F2.jpeg
    1E926929-848B-4C77-9DC7-7B38C9CA43F2.jpeg
    295,2 KB · Weergaven: 23
Ga nu eerst de oude ruitjes verwijderen en dan is ff kijken hoe we de nieuwe erin gaan maken👍
 
Beide ruitjes eruit, originele ruitjes zijn 2mm maar ik ga er 1.5 in terug plaatsen.
Moet nog ff een keer goed meten maar diameter moet z’n 78,5mm worden.
Ik ga ze ook niet verlijmen maar in speciale zwarte kit zetten
 

Bijlagen

  • EA0167E2-B2AB-4C7D-9997-CD9092D60E2E.jpeg
    EA0167E2-B2AB-4C7D-9997-CD9092D60E2E.jpeg
    286,1 KB · Weergaven: 12
Beide ruitjes eruit, originele ruitjes zijn 2mm maar ik ga er 1.5 in terug plaatsen.
Moet nog ff een keer goed meten maar diameter moet z’n 78,5mm worden.
Ik ga ze ook niet verlijmen maar in speciale zwarte kit zetten
Goed bezig. Zo te zien eruit gehaald door de ruitjes kapot te maken en in stukjes eruit te halen. Ik ben benieuwd hoe je de nieuwe er heel in zet :)
 
liefst zon zware die ze gebruiken om te vissen, kan je meteen door naar de schadehersteller voor de lakschade....
Zonder gekheid, mijn m620ie van 2004 heeft een kunstofvariant, volgens mij waren alleen de allereerste type staal toch?
Eventueel een magneet zou kunnen, ben je er zo achter. Wikkel hem wel ff in een doek tegen het krassen
 
Terug
Bovenaan Onderaan