Het Ducati Monster topic *deel 44*

Heren experts, mijn laadspanning van de Duc is circa 13,3 Volt. Dus lampen aan of uit maakt weinig verschil en gewoon stationair lopen. Zodra ik gas geef zakt ie naar 13 of zelfs 12,9. Lijkt me erg weinig en bij lange stukken rijden merk ik ook dat ie het minder leuk vindt om te starten. Bijvoorbeeld tijdens weekend in Duitsland zonder druppellader.

Nu lukt het altijd wel en een 600 duw je zo aan maar zou ik een halven bak Dynamo hebben ofzo?
Alles wat ik lees over spanningsregelaar is dat ie juist meer volt afgeeft dan nodig als die kapot is dus daar lijkt me geen issue in te zitten.

Spanning zonder lopende motor is 13v. Ding hangt dag en nacht aan de optimate vandaar dat ik er niet veel last van heb. Maar als winterproject wil ik onder andere dit gaan bekijken.

Alvast dank voor jullie wijsheid!
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde problemen had ik vorig jaar met m'n speed triple. SR naar z'n grootje en vervangen door een originele nieuwe die na een tijdje weer hetzelfde probleem gaf. Uiteindelijk vervangen door een mosfet SR van Carmo Electronics, sindsdien geen problemen meer gehad. Mosfet SR zijn wel wat duurder maar gaan ook niet meer kapot, dus ik vond het de investering meer dan waard.

De avatar moet nog worden aangepast, ik heb sinds een paar maanden voor het eerst van m'n leven een Ducati. Het is een Monster 1200 geworden, Ik hoop dat die gaat bevallen na meer dan 10jaar KTM gereden te hebben :+
 
Dezelfde problemen had ik vorig jaar met m'n speed triple. SR naar z'n grootje en vervangen door een originele nieuwe die na een tijdje weer hetzelfde probleem gaf. Uiteindelijk vervangen door een mosfet SR van Carmo Electronics, sindsdien geen problemen meer gehad. Mosfet SR zijn wel wat duurder maar gaan ook niet meer kapot, dus ik vond het de investering meer dan waard.

De avatar moet nog worden aangepast, ik heb sinds een paar maanden voor het eerst van m'n leven een Ducati. Het is een Monster 1200 geworden, Ik hoop dat die gaat bevallen na meer dan 10jaar KTM gereden te hebben :+
Thanks voor de tip. Zie op de site geen voor mijn type maar ik ga ze mailen.

Herstel gevonden: CARR511 - Ducati Moto Guzzi 2 fase MOSFET Spanningsregelaar gelijkrichter [CARR511 Ducati Guzzi regular] - €105,50 : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
 
71EF6EAF-9E83-4E12-9045-A66381783C07.jpeg

Oei dat gaat geld kosten
 
Heb diezelfde dingen voor mijn Monster ook al een tijdje op het oog, die zijn dat welliswaar niet gelagerd ,en ook geen mogelijkheid voor omgekeerd schakelen volgens mij (hoeft voor mij ook niet) , maar die vind ik ook nog stervensduur

rem-schakelset-corse-monoposto.jpg



Maar wel mooi ! :)
 
Neeeeeeee geen geanodiseerd rood op een Ducati-rode fiets... Doe dan zilveren of grijze accenten als je zwart saai vind, maar twee tinten rood is toch geen pan? :X
 
Neeeeeeee geen geanodiseerd rood op een Ducati-rode fiets... Doe dan zilveren of grijze accenten als je zwart saai vind, maar twee tinten rood is toch geen pan? :X
Heb je gelijk in , je hebt ze ook in het zwart
Grootste voordeel van die voor de 950 is dat je die duo steunen kwijt raakt
Wel vreemd is dat er geen beugel bij zit voor de uitlaat
En ze zijn zo vers dat ze alleen bij geg op de site staan dat belooft niet veel goeds voor de levertijd ( iets met Italianen en leveren 😩)
 
Neeeeeeee geen geanodiseerd rood op een Ducati-rode fiets... Doe dan zilveren of grijze accenten als je zwart saai vind, maar twee tinten rood is toch geen pan? :X
Het is niet dat ik zwart saai vind, maar de combinatie rood-zwart vind ik gewoon mooi... Maar inderdaad, de tint rood van dat geanodiseerde spul is wel heel anders dan het Ducati rood. Dat heb ik al met het rood-geanodiseerde deksel over de koppeling.. En soms denk ik ook wel eens dat het te kitscherig wordt, met al dat geanodiseerde spul, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer erg mooi.

Deze vind ik ook wel erg geslaagd, maar de standaard plastic reservoirs zijn misschien nog wel veel mooier, en staan ook erg goed op de Monster

remvloeistof-reservoir-25ml-pramac-limited-edition.jpg
 
Nee, vooralsnog zijn die rood. Misschien dat daar ook nog eens een Carbon setje voor komt. Wel de zijpaneeltjes van de olie koeler en het stukje rondom het contactslot in carbon erbij.

Gaat beetje deze kant op dus:

Bekijk bijlage 1823717

Die covers over de riemen zien er ook mooi uit, eigenlijk veel mooier dan die covers met een raam erin. Is volgens mij zoiets ,toch?

 
Klopt, al kun je dan net zo goed gewoon zonder riemcover rijden.

Check ook z’n roestige span rollen trouwens. Kreeg ik ook last van. Alleen zonder cover rijden als je echt nooit door de regen rijdt.
 
Klopt, al kun je dan net zo goed gewoon zonder riemcover rijden.

Check ook z’n roestige span rollen trouwens. Kreeg ik ook last van. Alleen zonder cover rijden als je echt nooit door de regen rijdt.
Ja, dat viel mij ook al op; een hele mooie motor ,een hoop mooi custom spul, en dan die roestige rollen... En zonder die riemcovers kan natuurlijk ook, maar ik vond het er wel mooi uitzien zo op die foto. Die covers met een raam erin komen weer wat kitscherig over, op de een of andere manier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan