Het Ducati Monster topic *deel 44*


Lijkt ok, als alles klopt natuurlijk. Wel weer een eind weg helaas. Keuzes keuzes keuzes.....
Even contact gezocht met verkoper: Parellel import, bj 2001, import 2009, 6 eigenaren afgelopen 15 jaar. Heeft 'm sinds februari, maar wil geen 2 naked bikes.

"paar 100 km gereden na riemen vervanging". Hij laat de prijs nu al zakken naar ultimo 2.750,--

Nog geen antwoord op wie het onderhoud heeft verricht.....

Opmerkelijk.... maar ga toch een keer kijken..... 🤞

OK, riemen door zoon gedaan, automonteur, van internet de instructies gehaald, "is absoluut goed gebeurd", maar bewijzen kan je nu niks. Vind 't wel een beetje link, deze...... Is trouwens een 900i.e.

Waard om eens te gaan kijken? Inspectie laten uitvoeren door dealer? Kost ook weer .... ?

Maar de S2R 1000 voor 3.250,-- met recente beurt door Biggelaar is ook niet mals slecht... 😳
 
Laatst bewerkt:
Maar de S2R 1000 voor 3.250,-- met recente beurt door Biggelaar is ook niet mals slecht... 😳

Ik vermoed van een "expatriot", ofwel van een buitenlander die in Zuid-Limburg werkzaam is. Als hij teruggaat naar z'n land wil ie vast snel van de motor af.
Foto's zijn niet heel erg scherp, maar die ik zie zien er goed uit en de prijs is zonder meer goed. Als hij de Biggelaar beurt kan bewijzen met een rekening zou ik zeker gaan kijken.
 
Inderdaad, maar een nieuwe km teller? Wordt ik wel wat nerveus van, of is dat niet nodig?

Heb op die 620 i.e. van mij ook een nieuwe teller geplaatst bij aflevering. Dit was bij 36.000km dus komt wel redelijk in de buurt. Oude teller zat vol met vocht en dat zorgde er weer dat alle electronica kapot was gegaan in de teller (blijft natuurlijk italiaans)

Inmiddels heeft de nieuwe teller er 15k op staan.
 
Verschillende versies
p747419277-4.jpg

p855482609-4.jpg

p428506451-4.jpg

p2082996831-4.jpg
 
Met alle respect, maar je zal toch een keer iets moeten kopen, dan pas kom je er achter of het echt wat iets voor je is. Ik zie hier nu 385 verschillende advertenties voorbij komen met vragen, maar uiteindelijk zul je toch zelf een keuze moeten maken over wat jij belangrijk vindt bij een motor...😉
 
Met alle respect, maar je zal toch een keer iets moeten kopen, dan pas kom je er achter of het echt wat iets voor je is. Ik zie hier nu 385 verschillende advertenties voorbij komen met vragen, maar uiteindelijk zul je toch zelf een keuze moeten maken over wat jij belangrijk vindt bij een motor...😉

Ja je hebt gelijk, maar ja, iemand zei hier evt geschikte ads neer te zetten en wat tips/ideeen te horen, dus dat heb ik maar gedaan, iets te enthousiast vrees ik.... OK, zal jullie niet meer zo zwaar belasten.... 😟
 
Oh, dat is een mooi en onverprutst exemplaar! Bijna zonde om zo'n originele Monster te gaan customizen, maar zo'n Dark vraagt wel echt om wat subtiele upgrades eigenlijk...
 
Lijkt ok, als alles klopt natuurlijk. Wel weer een eind weg helaas. Keuzes keuzes keuzes.....
Voor een motor naar je zin mag je best wat kilometertjes over hebben. Voor mijn vorige motor, triumph speed four heb ik ongeveer 115km van huis af gehaald en de monster ongeveer 165km. Als iets echt naar je zin is heb je er wel een paar uurtjes extra voor over.
 
Ik heb zelfs een maatje mijn gekochte 748 naar huis laten rijden toen (+150km) want geen rijbewijs. Op een gegeven moment moet je er gewoon voor gaan.
 
Toffe openingsposts @Dizono !

En inderdaad, die paar honderd kilometer reizen heen en weer moet je niet door laten weerhouden. Gewoon gaan kijken als het er leuk uitziet 👍

Hebben mensen hier ook circuit trainingen gedaan? Ik zat wat rond te snorren en kwam bijvoorbeeld deze aanbieder tegen. Het lijkt mij leuk om eens met een groepje rijders te gaan (collega's, famillie, enz.), puur ter kennismaking met het circuit. Heb nog nooit circuit gereden!
 
Volgens mij mag je bij MCT wel met textiel de baan op, geen jeans en geen schoenen met veters.

Net weer een upgrade dichter bij m'n perfecte Monster. Morgen testen, maar hij lijkt goed te werken *D

IMG_20200818_211918.jpg
 
Testrit gemaakt op de 900ie, klopt het dat dat model niet gestart kan worden als ie in vrij staat en op de zijstandaard?
 
Ja, alleen die stekkers los krijgen van de injectoren was een crime. Uiteindelijk bleek het met een hobbymes en een dun schroevendraaiertje vrij eenvoudig om die metalen clips om de stekkers los te krijgen. Daarna was het netjes draden wegwerken en met de telefoon door de setup wizard.
 
Ja, alleen die stekkers los krijgen van de injectoren was een crime. Uiteindelijk bleek het met een hobbymes en een dun schroevendraaiertje vrij eenvoudig om die metalen clips om de stekkers los te krijgen. Daarna was het netjes draden wegwerken en met de telefoon door de setup wizard.

Gaat dit over mijn vraag (starten op zijstandaard)? Snap 't in dat geval effe niet... sorry, nogal nube...
 
Terug
Bovenaan Onderaan