Het Ducati Monster topic *deel 44*

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de nieuwe 'Il Monstro' kan me wel bekoren.8)7 Ja, hij heeft geen buizenframe en IMO wat te veel 'kuipwerk' op/rondom het blok, maar je herkent er nog steeds (na 27 jaar!!!!) duidelijk een Monster in. Ik vind de uitlaten ook érrug mooi, zeker als je die vergelijkt met de biervaten die op sommige concurrerende modellen zitten.

Een buizenframe is véél duurder om te produceren dan bv. een gegoten aluminium frame, dat zal denk ik één van de redenen zijn waarom ze er vanaf zijn gestapt (onder druk van Audi???)
Bekijk bijlage 1570486
Nou ik zie er weinig monster in , je zag bij alle types de monster tank wel min of meer terug komen
Maar ach zal best wel een markt voor zijn
 
_Ducati_Monster_lead.jpg

OK, dit vind ik niet meer mooi.
Thx AUDI.
 
Wat ik voornamelijk zo mooi vond aan de oermonster, was de lijn van de hele bovenzijde van de motor. Deze gaat zo vloeiend in elkaar over van de koplamp naar de tank en richting de kont van de motor. Daar is nu werkelijk waar niks van over 😪. Dat is echt 1 van de dingen die de Monster zo'n sexy apparaat maakte. Het klopte gewoon. Bij deze Monster is daar niks meer van over. Net als de 90° L-twin zo te zien. En ik weet niet wie het bedacht heeft, om die voorste uitlaatbocht in zo'n vorm te leggen?
Gemiste kans, als je het mij vraagt...
 
Prijs: Vanaf €13.390,- valt niet tegen, voor extra's betaal je je waarschijnlijk helemaal scheel net als BMW, maar dat terzijde.
 
Ik herken er nog wel een Monster in, maar supermooi vind ik 'm niet. Ik hou ook meer van wat rondere vormen. Als dit het blok is van de Multistrada 950 (waarschijnlijk iets aangepast), dan is dat wel een uitstekende keuze. In de pers niets dan lof over dit motorblok!!

Wat mij betreft: oer-Monster rules, nog steeds onovertroffen.
 
Welke jaren zijn van de oermonster, want dat er op termijn een Duc komt staat vast maar dus dusver heb ik alleen de recente 821 en 1200 gereden en vond ik de 821 eigenlijk leuker rijden.
 
Tot 2000 praktisch. Toen kreeg je injectie, maar feitelijk nog wel met hetzelfde uiterlijk. Tot en met de 695 en dat was volgens mij rond 2007 á 2008. Daarna kreeg je de 696, en volgens mij de 821 en de 1100.
 
Welke jaren zijn van de oermonster, want dat er op termijn een Duc komt staat vast maar dus dusver heb ik alleen de recente 821 en 1200 gereden en vond ik de 821 eigenlijk leuker rijden.
Kwestie van definitie denk ik. Voor mij geldt v.a. 1993 (introductie Monster 900) t/m 2007 of 2008, maar dan de modellen met het eerste type trellis frame. Uit die periode zijn er veel modellen die uiterlijk bijna gelijk zijn, maar die een andere cilinderinhoud hebben. Je hebt in die periode de overgang van fietsen met carburateur (600cc, 750cc, 900cc), naar injectie (620cc, 695cc, 803cc, 1.000cc) vaak voorzien van de letters i.E, elektronische injectie). De injectiemodellen hebben mijn voorkeur. In die modellen komen de mooie vormgeving en de modernere techniek (injectie) samen.

Veel informatie over de oer-Monsters vind je op de website ducatimonster.be

Mocht je op zoek zijn: ik heb een zeer complete Monster S2R800 Dark (2005) te koop, stuur maar persoonlijk bericht als je interesse hebt.
 
Laatst bewerkt:
Welke jaren zijn van de oermonster, want dat er op termijn een Duc komt staat vast maar dus dusver heb ik alleen de recente 821 en 1200 gereden en vond ik de 821 eigenlijk leuker rijden.
Check de openingspost!

Ik heb die nieuwe Monster even op me in laten werken en lelijk vind ik hem niet. Alleen wat ik mis is dat 'pure' wat een Monster oorspronkelijk kenmerkte. Natuurlijk is dat steeds lastiger, met watergekoelde motoren en allerhande randzaken, maar als ik dan kijk hoe bijvoorbeeld Triumph de Trident heeft vormgegeven, dan zijn zij wat mij betreft beter geslaagd in het neerzetten van een 'pure' naked.

1606992659919.png

Hier zie ik tenminste een motorblok, bij de Duc gaat eigenlijk alles schuil achter kapjes.

1606992685388.png
 
Prijs: Vanaf €13.390,- valt niet tegen, voor extra's betaal je je waarschijnlijk helemaal scheel net als BMW, maar dat terzijde.

14k en dan nog niet eens een instelbare voorvork. Voor 14k heb je (sorry ben een beetje bevooroordeeld) ook een Street RS met het beste van het beste en een slordige 15pk meer.
 
Ik heb die nieuwe Monster even op me in laten werken en lelijk vind ik hem niet. Alleen wat ik mis is dat 'pure' wat een Monster oorspronkelijk kenmerkte. Natuurlijk is dat steeds lastiger, met watergekoelde motoren en allerhande randzaken, maar als ik dan kijk hoe bijvoorbeeld Triumph de Trident heeft vormgegeven, dan zijn zij wat mij betreft beter geslaagd in het neerzetten van een 'pure' naked.
Je hebt gelijk! Aan de andere kant: de Triumph lijkt de achterbrug van de 696 te hebben: en loopt daarmee two steps beyond Ducati, haha.
(dan vind ik om meerdere redenen de 696 mooier dan de Triumph).

Blok vh nieuwe Monster gaat idd schuil achter allerlei kapjes. Die trend is al ingezet met de Diablo. Nieuwe Monster: rare knik in de tank (zijkant, midden) vind ik oerlelijk.

nicbupikjxg0.jpg
 
Dat motorfietsen op elkaar lijken is van alle tijden. Zet maar eens een rijtje Italiaanse 100-250cc bikes uit de jaren '60 naast elkaar.
De Aermacchi's, Gilera's, Guzzi's Morini's, Laverda's, Ducati's, vaak allemaal rood zijn alleen door liefhebbers van elkaar te onderscheiden. Dat er dan een merknaam op de tank staat helpt ook wel :)
 
Net nog een eindje gereden/ geracet , was lekker geen fietsers op de dijk dus ik had het rijk alleen
Wel donders koud , maar de handschoenen met verwarming zijn in aantocht
En net een andere accu besteld want de lithium accu van 11 jaar oud is op zijn eind met deze kou
 
vind em wel wat hebben van een recente Brutale 800. zeker de voorkant, lijn ...
 

Bijlagen

  • MV_Agusta_Brutale_Rosso_2.jpg
    MV_Agusta_Brutale_Rosso_2.jpg
    90,9 KB · Weergaven: 19
  • 2021-ducati-monster-950-5fc83cb09bbf7.jpg
    2021-ducati-monster-950-5fc83cb09bbf7.jpg
    56,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan