Het Ducati Monster topic *deel 44*

20cm ga je echt wel merken in geluid.
Dit was 7 cm:
IMG_3304.JPG
 
Bedankt voor de foto. Als ik dit zo zie kan ik hier ook wel mee wegkomen. Als dit 7 cm is zou dat genoeg zijn. Inderdaad eerst maar in kleine stapjes steeds kijken.

Zit ook een mooie tail chop op btw.
Het is dat de afstand wat groot is, anders hadden we er een groepssessie van gemaakt.
 
Heb de garage gebeld waar ik altijd kom en verteld wat ik nodig heb. Welke wol er komt is mij nog niet bekend. Komen wel rvs popnagels. Vetrouw wel op hun ervaringen in die spullen.

Kon het net toch niet laten om al een start te maken. 1 demper ligt al uit elkaar. Nu eerst koken en dan mag de flex erin.
16197971216652974685651538549697.jpg
 
Daar was ik wel voor in geweest inderdaad.

Welke popnagels en wol heb jij trouwens besteld als ik vragen mag?
Als de popnagels maar gasdicht zijn.

 
Krijg langzaam aan een beeld van het eindresultaat. De eerste uitlaat is al ingekort. Moet nog alleen nog nieuwe wol in en vastgepopt worden. Alles bij elkaar is de uitlaat nu bijna 7cm opgeschoven.

Wat is een verhaal nu zonder wat actie foto's. Oja nog een kleine tip. De binnenhuls door flexen op slippers is nou niet echt een super goed idee.

Zo zag het eruit toen de uitlaten er voor het eerst opzaten.
20210422_152846.jpg


Slachtoffer op de operatie tafel.
20210430_180220.jpg


20210430_192152.jpg
20210430_192755.jpg


En dan nu het eindresultaat.!
20210430_202527.jpg
20210430_202935.jpg
20210430_202927.jpg


Ben zelf tevreden met het resultaat. Nu nog de andere kant. Maar dat is een klusje voor morgen.
 
Krijg langzaam aan een beeld van het eindresultaat. De eerste uitlaat is al ingekort. Moet nog alleen nog nieuwe wol in en vastgepopt worden. Alles bij elkaar is de uitlaat nu bijna 7cm opgeschoven.

Wat is een verhaal nu zonder wat actie foto's. Oja nog een kleine tip. De binnenhuls door flexen op slippers is nou niet echt een super goed idee.

Zo zag het eruit toen de uitlaten er voor het eerst opzaten.
Bekijk bijlage 1626380

Slachtoffer op de operatie tafel.
Bekijk bijlage 1626381

Bekijk bijlage 1626382Bekijk bijlage 1626383

En dan nu het eindresultaat.!
Bekijk bijlage 1626384Bekijk bijlage 1626386Bekijk bijlage 1626385

Ben zelf tevreden met het resultaat. Nu nog de andere kant. Maar dat is een klusje voor morgen.
Netjes, maar ik had ze toch nog iets korter gemaakt.
 
Je zou de dempers nog vast kunnen maken aan de beugels onder het zadel, dan zijn de letters ook weer mooier zichtbaar.
En ze zitten dan weer een stukje hoger.
 
Laatst bewerkt:
Je zou de dempers nog vast kunnen maken aan de beugels onder het zadel, dan zijn de letters ook weer mooier zichtbaar.
En ze zotten weer een stukje hoger.
Het idee van de letters beter zichtbaar bevalt mij wel. Dempers hoger zetten gaat niet lukken. Dan klopt de lijn ook niet meer. Snap alleen even niet hoe de beugels verplaatst moeten worden.
 
Het idee van de letters beter zichtbaar bevalt mij wel. Dempers hoger zetten gaat niet lukken. Dan klopt de lijn ook niet meer. Snap alleen even niet hoe de beugels verplaatst moeten worden.

Even ingezoomd, bij die van mij zitten ze zo, met een beugeltje om die buis.
50CB1D41-D3EC-479A-8CC2-54948942A2C7.jpeg
 
Daar is indd nog over getwijfeld. Heb zelfs de vrouw haar mening gevraagd..! Hoe gek wil je het hebben. Denk wel dat het hier bij blijft. Of moet er morgen vroeg anders over denken.
Doe wat je zelf het mooiste vindt.
Persoonlijk vind de links-rechts demper opstelling de boel nogal breed maken aan de achterkant.
 
Doe wat je zelf het mooiste vindt.
Persoonlijk vind de links-rechts demper opstelling de boel nogal breed maken aan de achterkant.
Dit was bij de standaard opstellen met originele uitlaten ook al zo. Dat is nu eenmaal het ontwerp van dit model. Voor een eerste fietsje ben ik hier meer dan blij mee. En langzaam aan veranderd ze steeds meer na mijn zin.
 
Die beugeltjes is zo een gek idee nog niet. Gaat over nagedacht worden. Jou uitlaten zitten wel standaard al een stuk hoger.
Voordeel van de ovale vorm van je dempers is dat je ze op die manier ook wat verder naar binnen kunt zetten zodat het geheel wat ranker wordt.
Door de rondere vorm heeft de vorige eigenaar van m’n motor zelfs wat uit het achterspatbord gezaagd om het te laten passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan