Het Ducati Monster topic *deel 44*

20cm is wel veel hoor.
Geen idee wat we er toen hebben afgehaald.
Kan het ook niet nameten want de S4RS heeft al een tijdje een nwe eigenaar.
20 is misschien wat veel. Als het over centimeters gaat mag ik graag overdrijven. Maar het wordt minimaal tien denk ik..
 
20 is misschien wat veel. Als het over centimeters gaat mag ik graag overdrijven. Maar het wordt minimaal tien denk ik..
De herrie zal ook wel meevallen ook omdat je die kat er nog op hebt zitten.
Start maar eens met alleen de kat erop. Valt reuze mee.
 
Krijg langzaam aan een beeld van het eindresultaat. De eerste uitlaat is al ingekort. Moet nog alleen nog nieuwe wol in en vastgepopt worden. Alles bij elkaar is de uitlaat nu bijna 7cm opgeschoven.
Goed bezig! Mooi resultaat, al zou het van mij nog wel een centimeter of 3 korter mogen.

Kun je nu al verschil merken in geluid?
 
De herrie zal ook wel meevallen ook omdat je die kat er nog op hebt zitten.
Start maar eens met alleen de kat erop. Valt reuze mee.
Dan kan ik weleens doen. Goed idee. Want dat zou betekenen dat ik ook wel voor de GP shorty zou kunnen gaan. Die vind ik zo dik!

Offtopic, je gebruikersnaam. Op basis van de drumcomputer? Ik ben meer van de TR-909 :D
 
Dan kan ik weleens doen. Goed idee. Want dat zou betekenen dat ik ook wel voor de GP shorty zou kunnen gaan. Die vind ik zo dik!

Offtopic, je gebruikersnaam. Op basis van de drumcomputer? Ik ben meer van de TR-909 :D
De Termie shorty voor de S4Rs/t was ook maar een demper van niks. De kat dempt echt veel. Je kan de kat ook open zagen, leeg maken en weer dicht lassen.

Offtopic, Yes uit die tijd. De Tr-808 en Linn-drum waren de trendsetters
 
Dit was bij de standaard opstellen met originele uitlaten ook al zo. Dat is nu eenmaal het ontwerp van dit model. Voor een eerste fietsje ben ik hier meer dan blij mee. En langzaam aan veranderd ze steeds meer na mijn zin.
Ziet er al netjes uit zo. En inderdaad gewoon lekker langzaam aan naar je eigen smaak aanpassen.
 
Ik ook niet. Moderne motoren hebben geen pijpen en geen kont meer, en dat vind ik best jammer.
 
Wat blijven het toch prachtige dingen...
1619849147861.png
 
En originele spiegels (of mooie bar ends) en een ander stuur (snap geannodiseersd rood bij niet matchende rode lak nooit zo goed) en een tweede remschijf en klauw. Dan wordt het wel wat ja :))
 
Ik heb ook nog een setje liggen maar dat draadeind is te dik, de Italianen hebben een afwijkende maat gebruikt destijds.
 
En originele spiegels (of mooie bar ends) en een ander stuur (snap geannodiseersd rood bij niet matchende rode lak nooit zo goed) en een tweede remschijf en klauw. Dan wordt het wel wat ja :))
Nee hoor, was perfect zoals ie was destijds. :9~
Als eerste brommer voor €2000 was ik er heel erg blij mee. En het geluid dat uit die termicellos kwam ...
 
Nee hoor, was perfect zoals ie was destijds. :9~
Als eerste brommer voor €2000 was ik er heel erg blij mee. En het geluid dat uit die termicellos kwam ...
Dat is ook wel het leuke van Monsters, iedereen maakt ze naar eigen smaak. Maar uiteindelijk hebben we er allemaal vooral heel veel plezier aan :)
 
Hallo,
ik heb wat mooie spulletjes over van m'n Monster: koplampscherm, voorspatbord en duoafdekkap.
Van geborsteld aluminium en in goede, onbeschadigde staat.
De advertentie met foto's staat op Marktplaats, titel: Ducati Monster Stuurkuip etc.
Mag weg voor een fractie van de nieuwprijs.
 
Hallo,
ik heb wat mooie spulletjes over van m'n Monster: koplampscherm, voorspatbord en duoafdekkap.
Van geborsteld aluminium en in goede, onbeschadigde staat.
De advertentie met foto's staat op Marktplaats, titel: Ducati Monster Stuurkuip etc.
Mag weg voor een fractie van de nieuwprijs.
Niet lullig bedoeld. Ondanks dat het een kleine moeite is om de advertentie op MP op te zoeken, zo is het ook een kleine moeite om hier wat foto's neer te zetten en eventueel een vraagprijs.
 
Ben op het moment niet thuis en heb de foto’s niet op mn tablet........ dus doe die kleine moeite en kijk even op MP, sorry.
 
Klusje is eindelijk geklaard. Nu nog alle zooi opruimen voor vrouwlief thuis komt van werken.

Net even een stukje gereden en in het begin liep ze best beroerd. Pakte niet echt op en kwam niet lekker van de plaats af. Uiteindelijk begon ze steeds beter te lopen. Op het laatste liep ze weer als vanouds. Nu nog wachten tot ze de testbank op kan. Was wel echt blij met de poptang op accu.

20210501_142041.jpg


Heb ook nog een klein filmpje voor het geluid gemaakt. In het echt klinkt ze toch een stuk beter.
 
Klusje is eindelijk geklaard. Nu nog alle zooi opruimen voor vrouwlief thuis komt van werken.

Net even een stukje gereden en in het begin liep ze best beroerd. Pakte niet echt op en kwam niet lekker van de plaats af. Uiteindelijk begon ze steeds beter te lopen. Op het laatste liep ze weer als vanouds. Nu nog wachten tot ze de testbank op kan. Was wel echt blij met de poptang op accu.

Bekijk bijlage 1626698

Heb ook nog een klein filmpje voor het geluid gemaakt. In het echt klinkt ze toch een stuk beter.
Bekijk bijlage 1626699
Heb je ook een openlucht filter?
Zitten er nu ook nog DB-killers in?

2-Kleppers klinken mooier dan de 4-kleppers
 
Terug
Bovenaan Onderaan