Het Ducati Monster topic *deel 44*

Was bij mij ook rood idd. Gelukkig hoef je niet 21 freakin boutjes los te halen en de tank te lichten voor je bij de accu kunt. 🤣
 
Was bij mij ook rood idd. Gelukkig hoef je niet 21 freakin boutjes los te halen en de tank te lichten voor je bij de accu kunt. 🤣

bij ons netjes aan de zijkant, ik kan er zelfs bij met de zijkap er op 👌. Super handig en over nagedacht door die Italianen 👍😅
 

ik heb al eea getest, waaronder de slangen loshalen, vandaar de conclusie dat het de pomp wel eens kon zijn.

OEM pomp gaat richting de 140-150 euro wat ik zo her en der kan vinden. Dat moet goedkoper kunnen ;).
Kan ook een slang losgeschoten zijn in de tank
Loopt de pomp niet of pompt hij niet
En waarschijnlijker is het beruchte witte stekkertje aan de rechterkant onder de tank
 
Kan ook een slang losgeschoten zijn in de tank
Loopt de pomp niet of pompt hij niet
En waarschijnlijker is het beruchte witte stekkertje aan de rechterkant onder de tank
Zie het topic in techniek, zit ergens een rare weerstand/draadbreuk in de massakabel vanaf de voedingsstekker de tank in. Dank voor het meedenken in ieder geval!
 
Nieuwe bandjes
3ADE1EA8-C05C-4303-AC80-154828B4DA4B.jpeg
 
Hoi!

Tijdje geleden ook een monster (821 uit 2018) gekocht, en wat een plezier zeg!
Nu zag ik laatst iemand op reddit met een clear clutch cover van Ducabike. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Gefeliciteerd! Heeft een 821 geen natte koppeling? Daar zijn glazen covers voor, maar die zijn rammend duur. Dat geld kun je ook in uitlaat of demping steken...

Oeh la la, zo'n kitje om m'n 696 om te bouwen tot circuit racer..
20210611_164157.jpg
 
Die middelste is een oermonster. Lijn van een 916-kuip sluit minder mooi aan op een 2nd gen Monster.
 
Laatst bewerkt:
Vindt de eerste nog het mooist
Die ziet er uit alsof hij zo uit de fabriek komt
Denk als Ducati hem zo op de markt had gebracht dat ze er best wat van hadden verkocht
 
Het probleem met de brandstofvoorziening is opgelost, zie mijn topic in techniek.

wel een ander fenomeen: af en toe bij contact inschakelen gebeurt er niets, tot ik de verlichting uitschakel; dan slaan de tellers wel uit, maar gebeurt er nog niets als ik op de startknop druk. of met een variant: de tellers slaan ongelijk uit, de een minder ver of veel trager dan de ander. Paar keer contact af en/of sleutel eruit en dan start hij wel weer gewoon.

Een vriend suggereerde wellicht een accu probleem, iemand hier bekend mee? Het zou ook slechte massa kunnen zijm bedenk ik me net.

Verder rijdt hij super, volgende week nieuwe banden eronder en dan gaan! 😀 Voor mijn 2 meter plus is hij aan de kleine kant, heb gelukkig nog een R1100Gs staan voor mezelf 😉
 
wel een ander fenomeen: af en toe bij contact inschakelen gebeurt er niets, tot ik de verlichting uitschakel; dan slaan de tellers wel uit, maar gebeurt er nog niets als ik op de startknop druk. of met een variant: de tellers slaan ongelijk uit, de een minder ver of veel trager dan de ander. Paar keer contact af en/of sleutel eruit en dan start hij wel weer gewoon.

Een vriend suggereerde wellicht een accu probleem, iemand hier bekend mee? Het zou ook slechte massa kunnen zijm bedenk ik me net.

Ik herken de willekeur in contact om en wel/niet dashboard aan of flauwer dashboard (neutraal lampje). Ook het wel dashboard aan bij licht uit. Bij mij was het een relais, de starter relais; een gele op een Ducati 916.
 
Persoonlijk vind ik een stuurkuipje wel genoeg, alle techniek in het zicht is juist de charme wan een Monster.
 
Voor op straat vind ik een stuurkuipje eigenlijk al te veel, maar het lijkt me best tof om van een monster een soort supertwin-racer te maken. Dan is dit wel goud.
 
Vooral omdat het er geweldig uit ziet
Ik zit er trouwens over te denken om er een oud type stuurkuipje op te zetten , gewoon voor de lol
 
Vandaag ben ik met de motor bij biggelaar geweest voor een ecu-remap. Even een kleine 120km autobaan enkele rit.
IMG-20210612-WA0001.jpeg


Verder dan de fiets op de testbank zetten zijn we niet gekomen. Ik wist dat de ketting die erop zit niet meer de nieuwste is maar had niet verwacht dat hij al aan het einde van zijn leven zat. Gooi het er zelf op dat ik nog te onervaren ben om zoiets echt te herkennen. Je mag het gerust ook dom noemen.

Hij wilde haar liever niet opendraaien op de testbank met deze ketting, uit angst dat de ketting zou breken en er veel meer schade zou kunnen ontstaan.

Motor rijden is toch al een dure hobby en mijn eerste vraag was dan ook of hij dan niet meteen even een andere ketting erop kon werpen. Stond er nu toch al.
Hoeveel pech kan een mens hebben.? Heeft gisteren net de laaste ketting van die maat gemonteerd en heeft er geen meer op voorraad. De goeie man heeft er wel nog een belletje aan gewaagd bij een collega maar ook deze had er helaas geen meer liggen.

Hebben nu afgesproken dat ik volgende week terug ga en hij dan ook meteen een nieuwe kettingset erop legt.
Voelde mij wel behoorlijk lullig tegenover hem en heb ook mijn excuses aangeboden voor zijn verloren tijd.

Maar wat een geweldige zaak om te zien. Echt een garage waar ze sleutelen en het niet hoeft uit te zien als een laboratorium.
Kreeg wel neg een compliment over de vork, stuur en voorklauwen die erop zitten.
 


Iemand nog behoefte aan deze prachtig lopende machine? Mag inmiddels weg voor €2100.

Groet John
 
Terug
Bovenaan Onderaan