Het Ducati Monster topic *deel 44*

Hiermee blijkt wel weer hoe smaken kunnen verschillen. De tank, uitlaat en koplamp kan ik niet bepaald mooi vinden.

Smaken verschillen, zeker, maar ik houd er gewoon wel van als iemand het lef heeft zoiets te doen, en het er nog mooi uit te laten zien ook.... Oud en nieuw combineren is wmb het nieuwe sjiek.
 
Net moest ik ff naar een BMW dealer voor een onderdeeltje voor een vriend. Gelijk over de verkoop afdeling gelopen. De R nineT komt dan het dichtste in de buurt van de naked Monsters en is best mooi, maar oogt klein. Ondanks de fraaie kleurstellingen zou ik zo'n R nineT toch niet willen ruilen voor mijn geliefde Monster.

OK, de "Beeeemer" heeft resp. 33pk en 40Nm meer in z'n boxerlijf en is voorzien van een cardan, maar voor een nieuwe tik je € 18.350 af en dan heb je een NAKED in de ware zin van het woord :X. Als je met de BMW "configurator" aan de gang gaat voor wat leuke accessoires, zoals een pakketje hier en een dingetje daar schiet je zomaar door naar € 23+ ruggen |(

Conclusie: ik blijf m'n Monster trouw :):)
 
Net moest ik ff naar een BMW dealer voor een onderdeeltje voor een vriend. Gelijk over de verkoop afdeling gelopen. De R nineT komt dan het dichtste in de buurt van de naked Monsters en is best mooi, maar oogt klein. Ondanks de fraaie kleurstellingen zou ik zo'n R nineT toch niet willen ruilen voor mijn geliefde Monster.

OK, de "Beeeemer" heeft resp. 33pk en 40Nm meer in z'n boxerlijf en is voorzien van een cardan, maar voor een nieuwe tik je € 18.350 af en dan heb je een NAKED in de ware zin van het woord :X. Als je met de BMW "configurator" aan de gang gaat voor wat leuke accessoires, zoals een pakketje hier en een dingetje daar schiet je zomaar door naar € 23+ ruggen |(

Conclusie: ik blijf m'n Monster trouw :):)

Ja maar heb je er wel eens op gereden. Poah wat een fijn ding. Ik heb hem afgelopen vakantie 1400km mee gehad in Duitsland en heb eigelijk alleen maar gelachen.

Ja het is wel een kleine/lage motor. Ik zelf ben 173 en als je een stuk groter ben is het al een stuk minder comfortabel.

Ik ben helemaal gek van het uiterlijk, maar voor dit geld kan je wel "meer" rijden.
e96b71df-3f3a-49e5-98f5-a68108808e63.JPG


IMG_0995.jpg
 
Ziet er idd mooi uit, maar meet zelf 1.92 dus weet niet hoe ik mij erop moet vouwen?!

In het verleden wel eens BMW gereden, mankeerde niets aan!
 
Ik heb hem ook overwogen voor ik mijn 821 kocht, zelfs een week proefgereden.
Maar het motorblok vind ik erg loom.
De zit is heel rechtop, waardoor ik het gevoel heb van de motor te waaien, terwijl ik op de Monster lekkerder voorover tegen de wind hang.
Het TFT scherm van de Monster vind ik mooier/fijner dan de klassieke klokken op de BMW.
Maar qua looks vind ik de NineT echt top, de prijs had mij ook niet tegen gehouden, maar na 1 dag was ik er eigenlijk al wel klaar mee.
 
Ik ben nog steeds van zins 'm een keer een dagje te huren..... Als de rninet racer ooit in het budget past.... DAN KOMT IE ER....

Zeg nou zelf.....

RNINE-T-RACER.jpg
 
Sorry, we hadden het over Rninet's? Of heb ik iets gemist...???

4 berichten over BMW's, allemaal prima, en als ik er iets over zeg is 't not done???

Wat is er aan de hand jongens?
 
Niet specifiek tegen jou denk ik, maar laten we het een beetje on topic houden.

Iemand nog dikke mods in het vooruitzicht?

a36550495ed5abbdb7dac96f5453421d.jpg

Zelf heb ik de oliekoeler klaar liggen voor montage, maar hik daar nog een beetje tegen aan. Komt vooral omdat ik moet sleutelen in de kelder van de parkeergarage. 😅
 
[off topic modus aan] On topic mag soms best even een uitstapje zijn naar de concurrentie.

@dirkzelf over de R nineT racer heb ik in een test gelezen dat je zwaar op je polsen hangt.[/off topic modus uit].

Daar heb ik op mijn S2R geen last van. Zithouding is iets voorover. Daarbij hou ik een normaal stuur vast, geen clip-ons.
Ik zou de zithouding op de S2R als "sportief toeren" willen omschrijven.

In de test op Motorfreaks lees ik daarover:

1e citaat Motorfreaks:
"Het eerste wat meteen opvalt als je plaatsneemt op deze S2R is de zithouding. Zeker ten opzichte van de "oude" monstergeneratie heb je het idee dat het hier om een totaal andere motor gaat. Terwijl het enige wat Ducati bij deze SR familie heeft veranderd is....het stuur. Onvoorstelbaar hoeveel verschil een stuur kan uitmaken. Nu waren monsters (natuurlijk) bekend en berucht om hun monsterachtige zithoudingen)*, maar ten opzichte van de SR versies is de standaard monster gedegradeerd tot een modelburger. Breed, agressief en licht voorover: dat is de zit van deze S2R."

)* het moet hier gaan om de voorgangers van de S2R, de M600, M750, M900.

"Breed en agressief" ben ik het niet mee eens :N, want het stuur is niet heel erg breed, maar ik vind de zit prima! Voetsteunen zouden wat mij betreft iets lager mogen. Aan de andere kant, zoals ze gemonteerd zijn kun je ze niet aan de grond rijden.

2e citaat Motorfreaks:
"Daarnaast werd ook de grond- speling van de motor vergroot. Dit wist men te realiseren door de as van de achterschokbreker met 3mm te verlengen en de voorvork 10mm hoger te monteren. Ducati claimt trouwens dat deze monstergeneratie met een hellingshoek van 48° de grootste theoretische grondspeling heeft. Iets wat wij trouwens wel konden beamen want hoezeer we het ook probeerden, het lukte ons ditmaal niet ook maar iets aan de grond te rijden".

Dit klopt wel :Y. Ik heb de S2R al een paar keer goed plat in de bocht gelegd, maar een voetsteun zelfs in de buurt van het asfalt te krijgen is onmogelijk.

@Dizono en zo zijn we weer geheel on topic :)
 
Ziet er idd mooi uit, maar meet zelf 1.92 dus weet niet hoe ik mij erop moet vouwen?!

In het verleden wel eens BMW gereden, mankeerde niets aan!

Of je nu moet vouwen op een R9T, of op een S2R, lijkt me de S2R toch wat krapper zitten met de hoge voetsteunen. Maar ik zou ook niet willen ruilen, met 196 cm op een S2R is het soms wel werken, maar man; wat stuurt dat ding scherp! Daarnaast inderdaad de grondspeling, de stepjes krijg je niet aan de grond!
 
IMG_20200906_131555.jpg

Gewoon maar gelijk de daad bij het woord voegen, de koeler zit erop. Ging makkelijker dan verwacht. Om on topic te blijven zit je nog net een stukje spaakwiel van een R nine T :+
 
Ik ben nog steeds van zins 'm een keer een dagje te huren..... Als de rninet racer ooit in het budget past.... DAN KOMT IE ER....

Zeg nou zelf.....

Bekijk bijlage 1540509

Zoek je gewoon zo’n soort kuipje op voor op je monster
BMW heeft ook gewoon de look van de oermonster gekopieerd voor deze
En wat betreft zit positie zou het niet zo zijn als bij de Ducati classic
Die was ook bedoeld voor de oudere jongere
Alleen zat die ook nogal oncomfortabel sportief ( was net wat te uit gestrekt
En dus eerst geen succes , nu inmiddels erg duur door de caferacers hype
 
Net ff een hooligan rondje gedaan op de monster
6 collega monster rijders tegen gekomen
Lekker! Het is bijna jammer dat de GP zo boeiend is (en nu stil ligt), maar heb ook wel zin om even te rijden.

Al heeft het testen van de koeler nu nog niet heel veel zin, ik zie net dat ik iets belangrijks ben vergeten:
Screenshot 2020-09-06 at 16.13.18.png


Dat gekke plaatje onder het oliefilter sluit een van de retourleidingen af, zodat alle olie door de koeler gaat. Die zit standaard niet op een 696 en wel op een 796/1100... Kan denk ik geen kwaad er nu mee te rijden, maar de oliekoeler doet zo erg weinig denk ik.
 
Werd het blok van je bike te warm zonder oliekoeler? De olieleidingen, hoewel netjes gerouteerd, vind ik helaas iets minder. Hoe strak moet je die koppelingen vastdraaien? Warme/hete olie is erg dun, . . . .

S2R heeft standaard een kleine oliekoeler. Op een warme dag loopt de olietemperatuur voor een stoplicht zomaar 4 graden op. Werkt daarom alleen optimaal in de volle rijwind.
 
Oké ,thanks guys. Persoonlijk vind ik de zit ook lekker pro aanval. Iets tè, eerlijk gezegd, toch wel, maar ik denk dat het stuur een keer losgeschroefd is en iets naar voren is gedraaid. Zeg maar over de kop. Effe een keertje terugschroeven....

Een kuipje a la R NineT racer is idd leuk, maar dan ook clip-ons, café racer stuurtje....?
 
IMG_20200906_132825.jpg

De leidingen vallen deels weg achter de covers. Maar warmte genereren doet de Monster wel, check die uitlaatbocht na 1 minuut (verhoogd) stationair. 🔥
 
Oké ,thanks guys. Persoonlijk vind ik de zit ook lekker pro aanval. Iets tè, eerlijk gezegd, toch wel, maar ik denk dat het stuur een keer losgeschroefd is en iets naar voren is gedraaid. Zeg maar over de kop. Effe een keertje terugschroeven....

Een kuipje a la R NineT racer is idd leuk, maar dan ook clip-ons, café racer stuurtje....?
Als je je standaard stuur al te vindt dan ga je clipons niks vinden
p205388037-4.jpg
 
Sorry, we hadden het over Rninet's? Of heb ik iets gemist...???

4 berichten over BMW's, allemaal prima, en als ik er iets over zeg is 't not done???

Wat is er aan de hand jongens?
Sorry, dirkzelf. Was niet de bedoeling je te beledigen.
bedoelde idd een beetje on topic blijven.
 
Korte vraag aan de heten, zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een monster. Voor komende winter wel ik de motor een grote beurt geven inclusief de riemen, met de viergangen een simpele soez was het kamerik, die kan je bij overal brengen maar met de ducati ben ik toch iets voorzichtiger, weet iemand een goede en betrouwbare specialist in de buurt van huizen?

En twee, ik heb links rechts termignoni dempers, heeft het aanpassen van de ecu nut en zoja wat zijn evt risico's?
 
Ja die had ik idd ook al op het oog maar, ik ben daar laatst langs geweest en de werkplaats hoeft voor mij geen ziekenhuis steriele omgeving te zijn.... maar wat een grot zeg! Heb jij ervaring met van heerdt?
Nee ik zie er alleen vaak ducati,s voor de deur staan,maar Cor staat niet slecht bekent,is een aardige kerel
Verder weet ik het niet,ik heb ook geen ducati
 
Terug
Bovenaan Onderaan