Het Ducati Monster topic *deel 44*

Passend word lastig met radiale bevestiging :+

Er is op veel bespaard bij de 696, maar die radiale Brembo's doen het meer dan prima. Voorlopig geen plannen om die te veranderen.
 
Het zijn niet de meest fancy remmen, maar in praktijk zijn / waren die basic brembos super stoppers.
 
En, wordt het TT Rivierenland dit weekend met de voorspelde 17C? :9
Geen Rivierenland voor mij, ik rijd naar het zuidelijkste zuiden van de mooiste provincie van Nederland....🤟🏼🤩

Weer wat benzine bijgetankt (de hele winter de tank droog gehad i.v.m. eventuele 'E10-zwelling'), bandenspanning gecontroleerd en maar eens even een paar minuten warm laten draaien. Klinkt mij als muziek in de oren!!!
 
Geen Rivierenland voor mij, ik rijd naar het zuidelijkste zuiden van de mooiste provincie van Nederland....🤟🏼🤩

Weer wat benzine bijgetankt (de hele winter de tank droog gehad i.v.m. eventuele 'E10-zwelling'), bandenspanning gecontroleerd en maar eens even een paar minuten warm laten draaien. Klinkt mij als muziek in de oren!!!
Bekijk bijlage 1597502
Trek jij de hele tank leeg joh?
Zowiezo tank ik nooit E10, maar voor de winterstop heb ik erbij het aftanken na de laatste rit er een flesje fuel stabilizer in gegooid en hem vervolgens tot de rand gevuld.... Ben met een (half) lege tank toch altijd een beetje bang voor aanslag of roest (bij de gixxer destijds...)
 
Ik heb een S2R 800 (plastic tank) dus ik heb sowieso geen last van roest, wel van uitdijende tanks door toedoen van E10. Dat trekt vocht aan waardoor de tank opzwelt; met het uitkiezen van de plasticcompound na de millenniumwisseling werd daar natuurlijk nog geen rekening mee gehouden omdat er toen nog geen ethanol in de benzine zat. Als je hem een tijdje droog weglegt zou hij weer terug moeten krimpen naar originele afmetingen.

Nu kon ik niet merken ofzo dat de tank was opgezwollen, maar omdat ik hem voor de winter toch al bijna leeg had gereden (ivm grote beurt) heb ik de top gewoon open laten staan totdat de laatste 100mL ook waren verdampt.
 
Voor de vroege monsters wordt sowieso ook E10 afgeraden. Met name om die reden verwacht ik, maar Ethanol tast net zo goed andere delen in de motor ook aan. Waarom niet gewoon 98 tanken bij de Shell of BP? Zeker voor de winterstop...
 
Ik woon redelijk dicht langs de grens bij Duitsland dus ik tank altijd 102 bij de Aral. Nog beter..... :t Kwam toevallig zo uit dat ik de tank bijna leeg had dit keer.
 
Ja roesten ben ik idd ook niet bang voor met een kunststof tank, uitzetten van de tank was ik me overigens niet van bewust...
Formule 102 is bij ons gewoon in het dorp verkrijgbaar dus die gaat er bijna altijd in. 👍🏻
 
Hier in het zuiden gaat het prachtig weer worden. Zaterdag moet de vrouw helaas werken en de kinderen alleen thuis laten is niet echt een optie. Misschien dat ik zondag een moment kan vinden om haar eens uit de stal te halen.
Gaat wel weer echt tijd worden. Staat al sinds begin november met de pootjes van de vloer.
 
zijn jullie niet bang voor de pekkel / strooizout die mogelijk nog op de weg ligt?
Mijn ducje is nog maagdelijk schoon ondanks de leeftijd maar heb toch niet zoveel zin om ingevreten strooizout weg te moeten werken...
 
In mijn ogen blijft het een gebruikers voorwerp. Kleine moeite om hem daarna goed af te spoelen. Maar iedereen zijn eigen mening hierover.
 
Het goede weer is er weer. Misschien is het dit jaar wel mogelijk om op een aangepaste manier iets van een monster rit te organiseren. Is hier veel animo voor en zit daar een handig iemand tussen wat zoiets wilt organiseren. In het organiseren zelf ben ik niet zo handig, zal zeker mijn steentje willen bijdragen waar mogelijk.
 
Het goede weer is er weer. Misschien is het dit jaar wel mogelijk om op een aangepaste manier iets van een monster rit te organiseren. Is hier veel animo voor en zit daar een handig iemand tussen wat zoiets wilt organiseren. In het organiseren zelf ben ik niet zo handig, zal zeker mijn steentje willen bijdragen waar mogelijk.

Zou echt leuk zijn indd, even wegvluchten uit de corona en meetten met gelijkgestemden
 
Na alle tank talk over de S2R met de kunststof tank heb ik even een vraag. Mijn kunstof tank het bij de tankopening 2 gaatjes (zie foto), het lijken overloop en ontluchter. Nu heb ik de motor afgespoeld, en er bleef wat water in het randje rond de dop staan. Dit liep niet weg, en dat lijkt me niet goed. Ook als je bijvoorbeeld in de regen rijd komt er water onder de tankdop te staan.

Het zwarte robbertje is denk ik de ontluchting, maar hoe loopt overtollig vloeistof weg als dit blijft staan?? Is dat via het andere gaatje?
 

Bijlagen

  • 20210221_165748.jpg
    20210221_165748.jpg
    135 KB · Weergaven: 4
  • 20210221_161555.jpg
    20210221_161555.jpg
    110,2 KB · Weergaven: 6
Als het goed is zit er inderdaad een slangetje achter het gaatje waardoor het water en benzine kan weglopen. Die loopt door de tank naar onder. Ik zou even checken of er niet een verstopping zit of een lek in het deel in de tank.

1613929299162.png
 
Tegen het einde van de morgen, begin van de middag eerste een stukje 'heerlijk' gaan wandelen met vrouwlief en de kinderen. Echt leuk met al die motoren de hele tijd op de achtergrond.

Daarna thuis gekomen en moest nog eerst een klusje doen. Tegen een uur of 4 was ik klaar en mezelf er helemaal op ingesteld dat ik een stukje ging rijden. Zit er dan een vriendinnetje van de jongste bij ons binnen en vrouwlief moest nog even na de winkel. Godver de godver de godver... toen ze eindelijk terug was konden we al aan het eten beginnen. Daar gaat het ritje.

Uiteindelijk na het avond eten toch de motor uit de schuur getrokken en een heerlijk stukje gereden. Was weer heerlijk genieten..! Ondanks dat ze al van begin november stil stond, was het toch met 1 druk op de knop lopen. Laat er nog maar genoeg mooie dagen aankomen.
 
Als het goed is zit er inderdaad een slangetje achter het gaatje waardoor het water en benzine kan weglopen. Die loopt door de tank naar onder. Ik zou even checken of er niet een verstopping zit of een lek in het deel in de tank.

Bekijk bijlage 1598942
Hmm, de kunststof tank zit net iets anders in elkaar..

Het gat op 7 uur, lijkt gewoon schroefdraad te hebben. Krijg er ook niks dus doorheen oid en druk op de leiding onder het blok resulteert in ontluchting via het zwarte dopje. Dat klopt dus wel...
 

Bijlagen

  • 20210222_175318.jpg
    20210222_175318.jpg
    127,2 KB · Weergaven: 5
Maar beide openingen komen uit op hetzelfde stukje slang, dus als je de ontluchting dicht houdt zou je vrije luchtstroom door de overloop moeten hebben.

IMG_20210222_192733.jpg
 
Ff een ander vraagje aan de heren ducatisti... welke olie gooien jullie in de monster? Bij mij zit er een sticker op van shell advance 4t... maar welk smaakje?
Mijn vorige fiets (gsx r) luste letterlijk alles tot auto olie aan toe...
 
Terug
Bovenaan Onderaan