Het Ducati Monster topic *deel 44*

Ik gebruik gewoon de voorgeschreven Shell Advance 15W50. De gewone, niet de speciale Ducati-flesjes. Die kwamen pas een paar jaar na mijn motor, dus de reguliere Advance zal prima zijn. Maar kijk vooral even in je boekje welke viscositeit je Monster het liefst heeft.
 
Hoi allen, zou een Monster 1100 aan te duwen zijn als de accu te leeg is om te starten?
 
Met een 944 lukte het. In z'n twee, koppeling in, rennen en dan met een mooie zwaai op de motor en de koppeling loslaten bij de landing in het zadel. Succes!

Als de accu leeg is heb je geen kans, de computer moet wel eerst opstarten. Bij een defect startrelais of startmotor heb je wel kans daarentegen.
 
Ik gebruik gewoon de voorgeschreven Shell Advance 15W50. De gewone, niet de speciale Ducati-flesjes. Die kwamen pas een paar jaar na mijn motor, dus de reguliere Advance zal prima zijn. Maar kijk vooral even in je boekje welke viscositeit je Monster het liefst heeft.
Qah thanx. Ja dat boekje was dus een beetje een ding...ivm verbouwing staat de monster ingebouwd... of stond, aangexien ik morgen wil rijden maar ff opgeruimd en uitgegraven en dus onder het zadel in het boekje gekeken...10w40 shell ultra 4t advanced
 
Dan iets anders:

Ik ben aan het kijken voor andere handvatten omdat de mijne hard (en glad) zijn geworden in de loop der jaren. Het enige waar ik tegenaan loop is de vorm gasbuis; hier zitten aan het begin en uiteinde van die rare uitsteeksels -zie onderstaande foto's- waardoor 'standaard' handvatten volgens mij niet gaan passen (denk bv. aan domino's o.i.d.). Heeft iemand van jullie toevallig andere handvatten gemonteerd die wél passen, en mij deze kunnen aanbevelen?
IMG_20201215_151046.jpgIMG_20201215_150921.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20201215_150947.jpg
    IMG_20201215_150947.jpg
    148,4 KB · Weergaven: 8
Nee dat is dus het gekke, als ik via kenteken 9f type zoek krijg ik de melding dat ik met shell moet bellen voor advies....
Je hebt een 620 toch? Klik

@noetiepoerker26 Ik heb de progrip 732. Ze zijn in er in allerlei kleurencombo's, maar ik heb gewoon de zwarte. Mijn gashendel ziet er vergelijkbaar uit en dat paste prima. Ik heb een heel klein beetje kettingvet aan de binnenkant gedaan, dan glijden ze er wat makkelijker op, maar dat hardt ook uit, waardoor ze wel vast gaan zitten. Zonder kreeg ik ze er echt niet op. De oude er gewoon af gesneden. Wel echt een vooruitgang!

1614241609945.png
 
Je hebt een 620 toch? Klik

@noetiepoerker26 Ik heb de progrip 732. Ze zijn in er in allerlei kleurencombo's, maar ik heb gewoon de zwarte. Mijn gashendel ziet er vergelijkbaar uit en dat paste prima. Ik heb een heel klein beetje kettingvet aan de binnenkant gedaan, dan glijden ze er wat makkelijker op, maar dat hardt ook uit, waardoor ze wel vast gaan zitten. Zonder kreeg ik ze er echt niet op. De oude er gewoon af gesneden. Wel echt een vooruitgang!

Bekijk bijlage 1600333
Doe het altijd met wat lucht uit de compressor
Dan vliegen ze er zo op en af
 
Met een 944 lukte het. In z'n twee, koppeling in, rennen en dan met een mooie zwaai op de motor en de koppeling loslaten bij de landing in het zadel. Succes!

Als de accu leeg is heb je geen kans, de computer moet wel eerst opstarten. Bij een defect startrelais of startmotor heb je wel kans daarentegen.
Helaas niet gelukt... Toch maar Ducati Zaltbommel gemaild met de vraag om een afspraak te plannen om'm op te halen. Kunnen ze er gelijk een oplader met vaste kabel opzetten. En misschien wel een nieuwe accu... B|. Nu maar hopen dat ze snel tijd hebben... Wil toch wel weer een keer rijden!
Zat het weekend op de MTB en zag (en hoorde) toch aardig wat motoren nog... In Sint Michielsgestel nog een Monster (dacht 696) tegen gekomen.
 
Hij wordt vandaag opgehaald voor een nieuw accu en en acculader (met vaste kabel/stekker). Hopelijk snel weer rijden!:]
 
Wat voor monster heb je? Bij de oermonster is dat sowieso vrij eenvoudig volgens mij en ook bij m'n 696 heb ik de accu met een half uurtje wel vervangen.

Edit: 1100 dus. Opzich is het niet moeilijk om zelf te doen, je moet alleen even de volgorde weten waarin je de ca. 25 boutjes en moertjes moet losdraaien.
 
Dat zou je denken , heb een paar maanden geleden mijn accu vervangen , sinds dien loopt ie als een natte krant
Van alles geprobeerd, heb van ellende den biggelaar maar gebeld dat ze er naar kijken maar dat duurt nog een maandje of zo voor ze tijd hebben
Gelukkig heb ik nog een betrouwbare 40 jaar ouwe Harley
1614774123419.png
 
Krijgt 'ie wel genoeg brandstof? Dat er door het scharnieren van de tank een leiding klem zit oid? Wel mooi klote, gelukkig heb je die trekker nog =)
 
Wat voor monster heb je? Bij de oermonster is dat sowieso vrij eenvoudig volgens mij en ook bij m'n 696 heb ik de accu met een half uurtje wel vervangen.

Edit: 1100 dus. Opzich is het niet moeilijk om zelf te doen, je moet alleen even de volgorde weten waarin je de ca. 25 boutjes en moertjes moet losdraaien.
Klopt, het is vast zelf te doen... Maar is mij teveel werk. Die tijden heb ik wel gehad, wil nu gewoon een motor om mee te rijden niet om uit elkaar te schroeven. Had er wel even naar gekeken en ben gewend van mijn Honda's dat de accu makkelijk te bereiken is. Maar dat viel toch tegen. Aangezien ik de motor bij Ducati Zaltbommel heb gekocht krijg ik daar goede service. Dat is ook wat waard! Support your locals... ;-)
 
Tijd voor (flink?) onderhoud. Uit mijn hoofd 65.000 op de teller van de Ducati 620ie '04.

Ik zat even te zoeken maar kon het zo gauw niet vinden, Had iemand nou zijn benzine filter vervangen en open gehaald. Wie heeft de foto's nog?

Besteld en onderweg voor onderhoud:
Distributie riemen
Benzine filter
Koppelingsplaten set
En daarbij komt automatisch nieuwe olie + filter en wat pakkingen

Kunnen we er weer even tegenaan straks.
 
Ben van plan om mijn bagster tankhoes en tas weg te doen. Zijn er hier toevallig mensen die hem graag zouden willen overnemen.? Ben niet bepaald een marktplaats liefhebber en probeer het eerst liever hier.

Hij is nog open te ritsen waardoor hij hoger wordt, ook zit de regenhoes erbij. Als er iemand geïnteresseerd zijn kan ik nog wel wat foto's maken van de binnen kant en dergelijke.

Weet niet of het een probleem is dat ik dit hier zet voor ik het verkoop topic probeer. Zo ja dan hoor ik dat wel en zal ik het verplaatsen en er een echt advertentie van maken.
20200824_204939.jpg
20200824_204923.jpg
20200824_204912.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan