Het Ducati Monster topic *deel 44*

Jammer genoeg niks meer gehoord. Zal toch nog verder moeten zoeken.
Kijk sinds een week ook op de Duitse Ebay en op de Poolse variant van marktplaats. Toch handig zulke Poolse collega's.
Een nieuw setje gaat het toch maar heel even niet worden. De vrouw des huizes wilde graag een nieuwe eettafel met bijpassende stoelen en bla bla. Leuk zulke accessoires allemaal. Zwaai zwaai budget nieuwe dempers.

Komende week zullen wel eindelijk de vers gespoten seatcover en windschield terug komen.
 
Gisteravond weer een heerlijke sessie op Midland gehad, wat ligt dat Mickey Mouse circuit dit lichte fietsje toch goed. Ik ga nog even een mooie foto zoeken, maar deze stormtrooper fotobomb vond ik zelf wel geestig.

leukopdefoto_1322341-large.jpg
 
Ik heb net weer een bestelling gedaan bij Star Twin. Heeft CMSNL ook dealer prijzen of zijn ze goedkoper?
 
Ik heb net weer een bestelling gedaan bij Star Twin. Heeft CMSNL ook dealer prijzen of zijn ze goedkoper?
Ik pak een setje riemen maar even als voorbeeld.

StarTwin:
+ 89.16 voor 2 exl. BTW
+ 18.73 BTW
+ 35.91 euro handelingskosten
-------------------
146.80 euro

CMSNL
+ 96 voor 2 excl. BTW
+ 5.95 verzending
+ 21.41 BTW
-------------------
123.36 euro

Eigenlijk niet schrikbarend anders dus. Mijn ervaring is dan ook dat je grote aankopen bij StarTwin moet doen en mogelijk goedkoper uit benr bij andere wanneer je kleine hoeveelheden nodig hebt.

Afhalen in Loenen als je er in de buurt woont is natuurlijk nog gunstiger.

Voor mij is het natuurlijk wel pure luxe dat ik onderdelen op 1 plek kan krijgen voor mijn hele wagenpark.

Edit: Koppelingsplatenset die ik een tijdje terug heb aangeschaft bij StarTwin voor 177.95 is 201 euro bij CMSNL. Beide excl. BTW.
 
Laatst bewerkt:
Op eBay heb je voor 147 incl verzenden een setje riemen met spanrollen voor een Monster 900. Dat soort service setjes kun je op eBay vaak goedkoop scoren in Dld of VK.
 
Zo hoe het nu uitziet is de uitlaat set toch voor mij. Gisteren toch nog maar eens een bericht gestuurd omdat de advertentie nog altijd online stond.

De eerste koper gaf aan dat het niet ging passen tussen zijn brug en de schetsplaat van de voetsteunen, de 2e wilde garantie dat het ging passen op zijn monster en zo verder. Heb toen meteen aangegeven dat het wel of niet passen niet de zorg van de verkoper is, maar die van mij.

De set staat nu ook gereserveerd voor mij. Hij ging nu kijken voor een passende doos om het te verzenden en anders rij ik wel daar heen. Nederland is relatief klein en een stukje heen rijden van 1.5uur is goed te doen. We gaan het zien.

Als het doorgaat kan er binnenkort eens gekeken worden of het 1 op 1 past. Zo niet voelen jullie zeker al de vraag aan komen of er iemand is die interesse heeft om het samen passend te maken. Uiteraard niet voor niks he. Tijd zal het leren.
 
Zo hoe het nu uitziet is de uitlaat set toch voor mij. Gisteren toch nog maar eens een bericht gestuurd omdat de advertentie nog altijd online stond.

De eerste koper gaf aan dat het niet ging passen tussen zijn brug en de schetsplaat van de voetsteunen, de 2e wilde garantie dat het ging passen op zijn monster en zo verder. Heb toen meteen aangegeven dat het wel of niet passen niet de zorg van de verkoper is, maar die van mij.

De set staat nu ook gereserveerd voor mij. Hij ging nu kijken voor een passende doos om het te verzenden en anders rij ik wel daar heen. Nederland is relatief klein en een stukje heen rijden van 1.5uur is goed te doen. We gaan het zien.

Als het doorgaat kan er binnenkort eens gekeken worden of het 1 op 1 past. Zo niet voelen jullie zeker al de vraag aan komen of er iemand is die interesse heeft om het samen passend te maken. Uiteraard niet voor niks he. Tijd zal het leren.
Staat mooi hoor, een setje hoge dempers.
174D4B8E-B36C-452E-9D55-F35E9948F492.png
 
Top @Noël89

Als ik het zo zie zijn die bochten origineel. Die van een 900 zijn iets anders dan die van een 620, maar de dempers die erop uitkomen zijn wel hetzelfde. Ik vermoed dat je gewoon de dempers van jouw motor kunt vervangen voor deze en je eigen bochtenset kunt laten zitten. Deze kun je dan nog op MP verkopen om wat van je toch al lage aanschafprijs terug te verdienen.

IMG_20210419_120404.jpg
 
Top @Noël89

Als ik het zo zie zijn die bochten origineel. Die van een 900 zijn iets anders dan die van een 620, maar de dempers die erop uitkomen zijn wel hetzelfde. Ik vermoed dat je gewoon de dempers van jouw motor kunt vervangen voor deze en je eigen bochtenset kunt laten zitten. Deze kun je dan nog op MP verkopen om wat van je toch al lage aanschafprijs terug te verdienen.

Bekijk bijlage 1621326
Misschien eens stome vraag, maar kun je het gedeelte van de bochtenset nog een toelichten. Bedoel je daarmee het gedeelte dat hier op de foto aan de demper zit of het gedeelte dat er naast ligt.? Nu heb ik lage gemonteerd zitten en zou het wel mooi vinden als ze hoog geplaatst kunnen worden. Maar alles is te maken of aan te passen verwacht ik zo.
 
Ik zie op de foto's al wel wat verkleuring van het carbon. Op zich nog geen probleem, maar ik zou er wel nieuwe demperwol instoppen.
En als je ze dan toch open hebt kun je ze gelijk een stukje inkorten :)
 
Misschien eens stome vraag, maar kun je het gedeelte van de bochtenset nog een toelichten. Bedoel je daarmee het gedeelte dat hier op de foto aan de demper zit of het gedeelte dat er naast ligt.? Nu heb ik lage gemonteerd zitten en zou het wel mooi vinden als ze hoog geplaatst kunnen worden. Maar alles is te maken of aan te passen verwacht ik zo.
Ik bedoel de losse stukken links onder. Die lange pijpen aan de dempers passen als het goed is gewoon op de plek waar je de oude dempers loshaalt, waardoor ze dus hoger komen te zitten.
 
Ik zie op de foto's al wel wat verkleuring van het carbon. Op zich nog geen probleem, maar ik zou er wel nieuwe demperwol instoppen.
En als je ze dan toch open hebt kun je ze gelijk een stukje inkorten :)
Vooral reflectie denk ik. Zou ze er gewoon opschroeven en eerst eens kijken hoe dat gaat en klinkt.
 
Ik bedoel de losse stukken links onder. Die lange pijpen aan de dempers passen als het goed is gewoon op de plek waar je de oude dempers loshaalt, waardoor ze dus hoger komen te zitten.
Komt dat mooi uit. Net nog bericht van de verkoper gehad om te vragen of ik die delen ook nodig heb. Zonder dat krijgt hij het net in een doos en blijft het onder het maximum gewicht. Dan maar zonder.
Prijs is wel iets duurder. Ik had hem 250 voor de set geboden.

Om op het stukje demperwol te komen. De wol een keer vervangen zal nooit kwaad kunnen. Daarna gelijk de demper iets in te korten zodat hij gelijk zit met de kont is ook nog niet eens zo een slecht idee. Maar eerst alles maar eens monteren.

Ben wel van plan om het monstertje uiteindelijk op de testbank te laten zetten en eens opnieuw laten afstellen. Nu eerst eens zorgen dat de set in huis is voor er te ver op de zaken vooruit gelopen wordt.
 
Beste Ducatisten/il Mostro fans, ik heb jullie hulp en inzichten nodig voor het volgende:

Na 18 jaar (vanaf mijn 18e) motorrijden en vele verschillende motoren (o.a. wat langer gehad de: zzr250 '96 - sv650s '01 - 916 '98 - 748S '01 - VFR800i '01, Superduke 990 '06 - en wat korter gereden de 4-in-lijn cilinders zoals: Hornet 600, Fazer600+1000, XJR1300) en de laatste 6 jaar (!) mijn fantastische Tuono uit 2004 met de nodige aanpassingen --> merk ik dat mijn rijstijl :$ is verandert en dat vooral het brute vermogen van de Tuono (vliegt van 3000rpm in 1 rechte lijn naar de toerenbegrenzer 10.500rpm :X, icm een fantastisch koppel) mij nu tegenstaat voor de 50/60 - 80 km/h wegen waar we voornamelijk in NL rijden + zelfs ook op de 80km/h wegen in bijv. noord Luxemburg.

Het rijwielgedeelte icm geupgrade vering, beter zitpositie en machnesium OZ velgen is fenomenaal: messcherp sturen,en geen 'uitloop' meer in de bochten. Dát wil ik niet kwijt :]. NU rijdt mijn vrouw rijdt een schitterende wit/rode Monster 796 met termi's, dat stuurt ook goed, die klinkt ook fantastisch (hoewel ik de rammelkoppeling wel mis...'yes, I'm that type of guy' :X .

Lang verhaal kort: ik zoek/kijk nu naar een andere V-twin bike...Duc...die het liefst wel een diepe grom geeft, een fantastisch rijwielgedeelte heeft (zonder daar tig upgrades aan te moeten zijn), maar niet zo aggresief/uitdagend/te temmen is als de Tuono. Ik ben het moe om teveel 'op mijn gashand' te moeten letten en daarmee bijna 'chirurgisch' te moeten doseren zodat ik niet afgeschoten wordt. 8)7

Bij andere merken zoals KTM (met een V-twin), kom ik ofwel op té sterke motoren uit (Superduke) met dezelfde hooligan eigenschappen ofwel een fiets zoals de Duke 790 (paralel twin) die te klein is (en ik lelijk vind) met mijn 190cm lengte.

Ik denk mijn antwoord hier te kunnen vinden, in bijvoorbeeld de Monster 1100 (S) met droge koppeling en het 'luiere/relaxere' 2-klepper blok met +- 90pk en 90Nm koppel icm een goed rijwielgedeelte. Ik wil hiermee lekker door de versnellingen trekken en actief rijden, terwijl er wel koppel aanwezig is en het niet meteen achterlijk hááárd gaat. De zithouding is al aardig OK.

Andere Ducati opties: 'oudere monsters' vallen af, die zitten mij te krap / Multistrada is niet mijn look + ik wil meer 'in' de motor zitten / Hypermotard lijkt een leuk ding, maar de houding is te rechtop en te SM'style / Streetfighter te aggresief maar wél goed sturen / misschien een andere verbouwde 2-klepper? :?

Wat zijn jouw Ducati suggesties en gedachtes hierbij? Welke modellen zie ik wellicht over het hoofd?
Bedankt alvast voor je bijdrage!!
 
Laatst bewerkt:
Een Sportclassic blijft eigenlijk nog open als andere optie dan, met het 1000DS blok dat ook in de Multistrada zit. Of een Hypermotard, maar of je daar nou beschaafder van gaat rijden dan met een Tuono... Maar ik herken je zoektocht, ben zelf van een SL1000 naar een Monster 696 overgestapt (en had een 1100 zeker overwogen als dit binnen budget was) en geen seconde spijt van.
 
Beste Ducatisten/il Mostro fans, ik heb jullie hulp en inzichten nodig voor het volgende:

Na 18 jaar (vanaf mijn 18e) motorrijden en vele verschillende motoren (o.a. wat langer gehad de: zzr250 '96 - sv650s '01 - 916 '98 - 748S '01 - VFR800i '01, Superduke 990 '06 - en wat korter gereden de 4-in-lijn cilinders zoals: Hornet 600, Fazer600+1000, XJR1300) en de laatste 6 jaar (!) mijn fantastische Tuono uit 2004 met de nodige aanpassingen --> merk ik dat mijn rijstijl :$ is verandert en dat vooral het brute vermogen van de Tuono (vliegt van 3000rpm in 1 rechte lijn naar de toerenbegrenzer 10.500rpm :X, icm een fantastisch koppel) mij nu tegenstaat voor de 50/60 - 80 km/h wegen waar we voornamelijk in NL rijden + zelfs ook op de 80km/h wegen in bijv. noord Luxemburg.

Het rijwielgedeelte icm geupgrade vering, beter zitpositie en machnesium OZ velgen is fenomenaal: messcherp sturen,en geen 'uitloop' meer in de bochten. Dát wil ik niet kwijt :]. NU rijdt mijn vrouw rijdt een schitterende wit/rode Monster 796 met termi's, dat stuurt ook goed, die klinkt ook fantastisch (hoewel ik de rammelkoppeling wel mis...'yes, I'm that type of guy' :X .

Lang verhaal kort: ik zoek/kijk nu naar een andere V-twin bike...Duc...die het liefst wel een diepe grom geeft, een fantastisch rijwielgedeelte heeft (zonder daar tig upgrades aan te moeten zijn), maar niet zo aggresief/uitdagend/te temmen is als de Tuono. Ik ben het moe om teveel 'op mijn gashand' te moeten letten en daarmee bijna 'chirurgisch' te moeten doseren zodat ik niet afgeschoten wordt. 8)7

Bij andere merken zoals KTM (met een V-twin), kom ik ofwel op té sterke motoren uit (Superduke) met dezelfde hooligan eigenschappen ofwel een fiets zoals de Duke 790 (paralel twin) die te klein is (en ik lelijk vind) met mijn 190cm lengte.

Ik denk mijn antwoord hier te kunnen vinden, in bijvoorbeeld de Monster 1100 (S) met droge koppeling en het 'luiere/relaxere' 2-klepper blok met +- 90pk en 90Nm koppel icm een goed rijwielgedeelte. Ik wil hiermee lekker door de versnellingen trekken en actief rijden, terwijl er wel koppel aanwezig is en het niet meteen achterlijk hááárd gaat. De zithouding is al aardig OK.

Andere Ducati opties: 'oudere monsters' vallen af, die zitten mij te krap / Multistrada is niet mijn look + ik wil meer 'in' de motor zitten / Hypermotard lijkt een leuk ding, maar de houding is te rechtop en te SM'style / Streetfighter te aggresief maar wél goed sturen / misschien een andere verbouwde 2-klepper? :?

Wat zijn jouw Ducati suggesties en gedachtes hierbij? Welke modellen zie ik wellicht over het hoofd?
Bedankt alvast voor je bijdrage!!

Mn oude M600 heb ik in 2015 gekocht en ik ben nog steeds niet zat van dat motortje, ook ik rij er hoofdzakelijk mee op 80 en 60 km-wegen en soms een stukje autoweg.
Wat je mbt je nieuwe rijstijl omschrijft zal je denk ik met een oude oer-Monster prima uit de voeten kunnen. Dan bedoel ik een oude 2-kleps M600, M750 of een M900.
 
Een Sportclassic blijft eigenlijk nog open als andere optie dan, met het 1000DS blok dat ook in de Multistrada zit. Of een Hypermotard, maar of je daar nou beschaafder van gaat rijden dan met een Tuono... Maar ik herken je zoektocht, ben zelf van een SL1000 naar een Monster 696 overgestapt (en had een 1100 zeker overwogen als dit binnen budget was) en geen seconde spijt van.
Bedankt, daar zal ik eens naar kijken inderdaad! Ik ben benieuwd hoe de zithouding hiervan is.

Mn oude M600 heb ik in 2015 gekocht en ik ben nog steeds niet zat van dat motortje, ook ik rij er hoofdzakelijk mee op 80 en 60 km-wegen en soms een stukje autoweg.
Wat je mbt je nieuwe rijstijl omschrijft zal je denk ik met een oude oer-Monster prima uit de voeten kunnen. Dan bedoel ik een oude 2-kleps M600, M750 of een M900.

Dat zijn inderdaad hele fijne motoren, alleen ben ik wat lang voor de oudere monsters. Zowel lage zadelhoogte naar stepjes (ik ben 190cm) als de positie naar het stuur was niet zo fijn. Mijn vrouw had hiervoor een hele mooie M900i.e. en de nieuwere 796 zit een stuk beter.
 
Ik heb trouwens een Ducati Performance zadel op m'n Monster gezet. Iets hoger en vooral comfortabeler op lange ritten. Aanrader!
 
Beste Ducatisten/il Mostro fans, ik heb jullie hulp en inzichten nodig voor het volgende:

Na 18 jaar (vanaf mijn 18e) motorrijden en vele verschillende motoren (o.a. wat langer gehad de: zzr250 '96 - sv650s '01 - 916 '98 - 748S '01 - VFR800i '01, Superduke 990 '06 - en wat korter gereden de 4-in-lijn cilinders zoals: Hornet 600, Fazer600+1000, XJR1300) en de laatste 6 jaar (!) mijn fantastische Tuono uit 2004 met de nodige aanpassingen --> merk ik dat mijn rijstijl :$ is verandert en dat vooral het brute vermogen van de Tuono (vliegt van 3000rpm in 1 rechte lijn naar de toerenbegrenzer 10.500rpm :X, icm een fantastisch koppel) mij nu tegenstaat voor de 50/60 - 80 km/h wegen waar we voornamelijk in NL rijden + zelfs ook op de 80km/h wegen in bijv. noord Luxemburg.

Het rijwielgedeelte icm geupgrade vering, beter zitpositie en machnesium OZ velgen is fenomenaal: messcherp sturen,en geen 'uitloop' meer in de bochten. Dát wil ik niet kwijt :]. NU rijdt mijn vrouw rijdt een schitterende wit/rode Monster 796 met termi's, dat stuurt ook goed, die klinkt ook fantastisch (hoewel ik de rammelkoppeling wel mis...'yes, I'm that type of guy' :X .

Lang verhaal kort: ik zoek/kijk nu naar een andere V-twin bike...Duc...die het liefst wel een diepe grom geeft, een fantastisch rijwielgedeelte heeft (zonder daar tig upgrades aan te moeten zijn), maar niet zo aggresief/uitdagend/te temmen is als de Tuono. Ik ben het moe om teveel 'op mijn gashand' te moeten letten en daarmee bijna 'chirurgisch' te moeten doseren zodat ik niet afgeschoten wordt. 8)7

Bij andere merken zoals KTM (met een V-twin), kom ik ofwel op té sterke motoren uit (Superduke) met dezelfde hooligan eigenschappen ofwel een fiets zoals de Duke 790 (paralel twin) die te klein is (en ik lelijk vind) met mijn 190cm lengte.

Ik denk mijn antwoord hier te kunnen vinden, in bijvoorbeeld de Monster 1100 (S) met droge koppeling en het 'luiere/relaxere' 2-klepper blok met +- 90pk en 90Nm koppel icm een goed rijwielgedeelte. Ik wil hiermee lekker door de versnellingen trekken en actief rijden, terwijl er wel koppel aanwezig is en het niet meteen achterlijk hááárd gaat. De zithouding is al aardig OK.

Andere Ducati opties: 'oudere monsters' vallen af, die zitten mij te krap / Multistrada is niet mijn look + ik wil meer 'in' de motor zitten / Hypermotard lijkt een leuk ding, maar de houding is te rechtop en te SM'style / Streetfighter te aggresief maar wél goed sturen / misschien een andere verbouwde 2-klepper? :?

Wat zijn jouw Ducati suggesties en gedachtes hierbij? Welke modellen zie ik wellicht over het hoofd?
Bedankt alvast voor je bijdrage!!
Ik ben na een aantal jaar niet meer rijden weer begonnen op een 1100. Heb hiervoor maar drie motoren gehad (niet zo'n hele reeks als jij, maar goed, wel wat ervaring) Ben ooit begonnen op een Honda CB400F uit '79 (ivm klein rijbewijs) en na twee jaar overgestapt naar een VTR SP2. Heerlijke motor was dat, zo'n 20.000 kilometer mee gereden, maar kreeg te snel last van mijn polsen dus toen een CB1000R gekocht. Ook dat was een erg fijne fiets, maar daarbij miste ik wel het twee cilinder gevoel. Duc's hebben me altijd getrokken, dus sinds vorig jaar op de 1100. Nog niet heel veel kilometers mee gereden, maar het rijdt wel heel makkelijk weg en is goed te doseren. Als je wil gaat ie hard(!), maar je kan er ook prima 100-120 mee rijden.
Ik ben zelf 1.83M en heb voldoende ruimte, dus schat in dat jij met 1.90m ook goed en comfortabel wind kan vangen :+.
 
Bedankt, daar zal ik eens naar kijken inderdaad! Ik ben benieuwd hoe de zithouding hiervan is.



Dat zijn inderdaad hele fijne motoren, alleen ben ik wat lang voor de oudere monsters. Zowel lage zadelhoogte naar stepjes (ik ben 190cm) als de positie naar het stuur was niet zo fijn. Mijn vrouw had hiervoor een hele mooie M900i.e. en de nieuwere 796 zit een stuk beter.
Zelf ben ik 1,87m, ze zijn wat klein inderdaad maar ik vind het wel te doen, wel heb ik een wat lager stuur op de motor.
 
Vandaag zouden eigenlijk mijn uitlaten bezorgd worden. Besluit de bezorger om gewoon niet aan te bellen en door te rijden. Ondertussen wel met dhl gebeld en netjes verteld dat ik hier niet echt van gediend was. Vrouwlief was gewoon thuis op het moment dat niemand thuis zou zijn en er lag niet eens een briefje in de bus.

Had mij eigenlijk al verheugd op het monteren ervan. Moet nu helaas tot morgen wachten voor ik het pakket mag ophalen bij een service punt. Morgenavond eigenlijk nog een avond klus op staan waar ik nu echt geen zin meer in heb. Hopelijk ben ik een beetje optijd klaar, dan kan ik er alsnog morgen aan beginnen. Net wel al even de uitlaat boutjes wat ingespoten met Wd40.

Geduld is een schone zaak. Alleen heb ik geen geduld....!! Dit kindje wilt zijn speeltjes...!!
 
Och DHL, hoe vaak ik wel niet mailtjes heb gekregen met 'je was niet thuis', terwijl ik dat wel was. Ik ben onderhand verbaasder als het wél wordt bezorgd. PostNL is iets beter, maar die hebben er ook nog wel eens een handje van (woon aan een straat die maar een bepaald deel van de dag met de auto begaanbaar is, dus anders moeten ze 50 meter lopen.)
 
Heeft iemand nog de originele schetsplaten van zijn m796 liggen of wil diegene ze ruilen tegen een soloset/raceset? M'n dochter wil graag achterop en dan is het wel handig als ze stepjes heeft
 
Terug
Bovenaan Onderaan