Het Ducati Monster topic *deel 44*

De db-killers zijn heel braaf gemonteerd. De originele luchtfilter heb ik vervangen voor een k&n filter. Voor de rest ben ik wel van het luchtfilter huis afgebleven.
Zie ze wel eens open gezaagd. Snap hier alleen het doel niet echt van.
 
Meer aanzuiggeluid gok ik? Daar heb je ook weer liefhebbers van.

Maarre lekkere donkere toon heeft die uitlaat. Klinkt ook niet alsof het veel herrie is, dus ik ben fan *O*

Zelf vandaag aangeduwd op de monster, de accu was plat na 1 mislukte startpoging. Daarna even ~40 KM snelweg geblazen met de lampen uit en toen was het weer goed. Gok dat de Yuasa accu die erin zit weinig capaciteit over heeft vanwege de leeftijd, het is ook maar een kleine accu.

Oh en de kermis was ook weer open. Toerenteller zwaaide vrolijk naar me en het laag brandstofniveau stond weer in stroboscoop stand. Wel heerlijk gereden. Was prettig rustig op de N wegen dus kon enthousiast optrekken. Dat blijft toch wel erg leuk met dat vroege koppel.
 
De db-killers zijn heel braaf gemonteerd. De originele luchtfilter heb ik vervangen voor een k&n filter. Voor de rest ben ik wel van het luchtfilter huis afgebleven.
Zie ze wel eens open gezaagd. Snap hier alleen het doel niet echt van.
Meer lucht maar dat heeft alleen zin als je de ECU laat herschrijven.
Dat moet je eigenlijk ook laten doen met andere uitlaten.
De boel staan nu wss te schraal waardoor je kans hebt niet goed loopt, te warm wordt.
En met DB-killers in carbonuitlaten kan het ook warm worden en branden deze door.

Dus gooi er nog wat geld tegen aan om de boel goed af te laten stellen.
En dan beste ECU herschrijven dan bv van de boxjes ertussen (rapidbike e.d.)
 
Klusje is eindelijk geklaard. Nu nog alle zooi opruimen voor vrouwlief thuis komt van werken.

Net even een stukje gereden en in het begin liep ze best beroerd. Pakte niet echt op en kwam niet lekker van de plaats af. Uiteindelijk begon ze steeds beter te lopen. Op het laatste liep ze weer als vanouds. Nu nog wachten tot ze de testbank op kan. Was wel echt blij met de poptang op accu.

Bekijk bijlage 1626698

Heb ook nog een klein filmpje voor het geluid gemaakt. In het echt klinkt ze toch een stuk beter.
Bekijk bijlage 1626699
Mooi geworden hoor! En klinkt helemaal niet overdreven. Hoeveel centimeter heb je er nu vanaf gehaald?
 
Dus gooi er nog wat geld tegen aan om de boel goed af te laten stellen.
En dan beste ECU herschrijven dan bv van de boxjes ertussen (rapidbike e.d.)
Dit staat ook op de planning. Zodra er plaats is, gaat ze de testbank op.

Mooi geworden hoor! En klinkt helemaal niet overdreven. Hoeveel centimeter heb je er nu vanaf gehaald?
Van de demper zelf is nog 5 cm afgehaald. Alles bij elkaar is de uitlaat nu bijna 7cm opgeschoven.
 
Gisterenavond heb ik nog geluk gehad met de schroefjes van het spatbord. Heb in de avond nog een rondje gemaakt van een uurtje en bij thuiskomst zag ik pas dat ik de schroefjes gewoon los erin had gedraaid. Dacht draai ze maar terug erin dan weet ik ze altijd te vinden. Gelukkig zaten ze alle 4 nog erin.
 
Oh, dat heb ik ook wel eens met de boutjes van de voorste remklauwen gehad met een eerdere motor O-)
 
Vraagje over de paddock stand van ducati performance. Ik vraag me af of deze paddock stand past op mijn S2R uit 2006. Volgens de informatie die ik vind past de stand voor achter wel, maar die voor voor niet. Wat ik eigenlijk niet helemaal vertrouw. Misschien dat jullie uitsluitsel kunnen geven?

96797410B Paddock voor (zou niet passen)

96797310B Paddock achter (zou wel passen)

En als de 96797410B niet zou passen, welke dan wel?
 
Ik zou een balhoofd standaard voor de voorkant nemen, veel makkelijker met wiel demonteren of vork servicen. Voorst stand is van Constands (Motea) en achterste van Bike Lift. Beide prima spul, degelijk en veel goedkoper dan die van Ducati zelf.
IMG_20210315_173712.jpg
 
Is zo'n balhoofd standaard ook geschikt om de motor te stallen? Wellicht handiger ja als dat kan. Ik vroeg me al af hoe je het voorwiel kan verwijderen bij die stand van ducati, terwijl dat wel bij de omschrijving staat.

"Front paddock stand from Ducati Performance. It is essential equipment, in the garage or the pits, for front wheel removal, brake and fork servicing, and tire warmer use"
 
Vraagje over de paddock stand van ducati performance. Ik vraag me af of deze paddock stand past op mijn S2R uit 2006. Volgens de informatie die ik vind past de stand voor achter wel, maar die voor voor niet. Wat ik eigenlijk niet helemaal vertrouw. Misschien dat jullie uitsluitsel kunnen geven?

96797410B Paddock voor (zou niet passen)

96797310B Paddock achter (zou wel passen)

En als de 96797410B niet zou passen, welke dan wel?
Wil je persé Ducati Performance?! Erg duur.

Zelf heb ik een JM Original. Ik heb ff de maten van de pen opgemeten die in de achternaaf verdwijnt:

Totale lengte vd pen 9,1cm. Dit zijn ongeveer maten, mijn schuifmaat vertoonde wat kuren.
vanaf de paddock stand:
- eerste stuk 3cm diameter, 1,7cm lang
- middenstuk 2,5 cm diameter, 4cm lang (hier rust de motor op)
- derde stuk 2,2cm diameter, 3,65cm lang (dit stuk gaat het eerst in het gat vd achternaaf)

Hier zie je de juiste maten uitgetekend.
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vraag me echter af of de voorste stand van ducati performance past, omdat bij goedhardt en bij die site die ik linkte de S2R er niet tussen staat. Wat erg vreemd lijkt. Maar vind ook geen ducati performance stand voor de vooras die wel past :|
 
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vraag me echter af of de voorste stand van ducati performance past, omdat bij goedhardt en bij die site die ik linkte de S2R er niet tussen staat. Wat erg vreemd lijkt. Maar vind ook geen ducati performance stand voor de vooras die wel past :|
Voor de S2R heb je er een nodig met pennen die omhoog steken onder in je vork.

Deze

Dat is het model wat toen ook Ducati gebruikte, alleen waren ze grijs.
 
Laatst bewerkt:
Voor de S2R heb je er een nodig met pennen die omhoog steken onder in je vork.

Deze

Dat is het model wat toen ook Ducati gebruikte, alleen waren ze grijs.
Ik dacht eerst dat je me liep te dissen hèhè. Maar dit schijnt inderdaad de juiste te zijn. Jammer, want had een leuk setje performance stands gezien op MP :(

Bedankt voor jullie info. Nu even kijken wat ik doe. Ik zag dit setje, wat prijstechnisch (€179,-) volgens mij wel interessant is.

a030773-01-1603282865-A028789-0.jpg


Maar blijkbaar kun je het net zo gek ($229.-) maken als dat je zelf wilt:

F0100-200-1000x1000.jpg
 
Het nut van die voorste dragert ontgaat mij een beetje. Achterdrager is heel nuttig bij het schoonmaken en smeren van de ketting.

@tr-808 In die Ducati Performance catalogus zie ik rechtsonder een centrale standaard. Was die alleen leverbaar voor de 750/900 modellen?


1620137880692.png
 
Als ik mij niet vergis is deze voor een S4.
Voor zo ver ik weet zijn er voor S*R modellen geen middenbok beschikbaar.
 
Het nut van die voorste dragert ontgaat mij een beetje. Achterdrager is heel nuttig bij het schoonmaken en smeren van de ketting.
Deze jongens hebben hem ook niet nodig :P :P


Maar ik wil de motor graag met de banden van de grond stallen van het winter en zelf wat klein onderhoud doen. Ook wil ik het wiel goed schoon kunnen maken en loop met het idee om het binnenste van de remschijven te spuiten in de kleur van de wielen of in goud..
 
Ik heb nog een zgan setje zwarte Brembo's liggen. 320mm ,6 gats, BCD: 80mm, binnendia. 64mm, offset 10mm. Veelvoorkomende maat op veel Italiaanse motoren uit midden jaren '90 tot ca. 2010. Verven wordt denk ik nooit heel mooi.

1620140238743.png
 
Overigens is dat Motea-setje met de juiste code nog goedkoper. Ik heb die voorste en da's echt een prima ding. Erg stevig.

1620140399869.png
 
Ik heb nog een zgan setje zwarte Brembo's liggen. 320mm ,6 gats, BCD: 80mm, binnendia. 64mm, offset 10mm. Veelvoorkomende maat op veel Italiaanse motoren uit midden jaren '90 tot ca. 2010. Verven wordt denk ik nooit heel mooi.
Hier heeft Tarabass helaas niets aan, die 320mm's passen alleen op de S2R 1000 aangezien de S2R800 300mm dubbelzuigers heeft*D;) Óf je moet (zoals ik) brembo P4's (a.k.a. Goldlines) remklauwen monteren, dan gaat het uiteraard wel.

Verven zou ik ook niet doen, die harten zijn eigenlijk altijd geanodiseerd. Je kunt volgensmij wel de klinknagels uitboren en zo het hart van de schijf loshalen. Dan het hart in een andere kleur laten anodiseren en nieuwe 'zwevende' klinknagels monteren. Ik weet dat zulke setjes worden verkocht om van normale remschijven 'zwevende' te maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan