350-v-twin
MF veteraan
Ja, lijkt mij normaal, hele mooie machineNonedeju, hier word ik me een partij hebberig van...
(Daar kan dat nieuwe model een puntje aan zuigen).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja, lijkt mij normaal, hele mooie machineNonedeju, hier word ik me een partij hebberig van...
Prachtig! Mooi resultaat. Jammer dat je hem weg hebt "moeten" doen. Gelukkig heb je de joe bar nogGrappig die Joe Bar figuurtjes, ik heb deze, omdat ik in het verleden een Moto Morini 3½ Sport (1975) gerestaureerd heb.
Bekijk bijlage 1631452
Voor restauratie:
Bekijk bijlage 1631454
Na restauratie:
Bekijk bijlage 1631455
Was een bijzonder overgangsmodel met nog spaakwielen en dubbele schijfremmen voor (één schijfrem was standaard, de 2e optioneel). Verder had ik uit Italië de speciale rem-/schakelset meegebracht. Blok is uit elkaar geweest en toen zijn grotere zuigers gemonteerd, waardoor de cilinderinhoud vergroot werd van 344cc naar 390cc. Gelijk ook een andere nokkenas geplaatst waardoor het vermogen beter verspreid werd over de hele toerenband. Motor liep en stuurde als de duivel, maar na 20 minuten had ik stevige lage rugpijn, vandaar dat ik 'm heb verkocht (voor veel geld).
Mijn ktm met enkele brug staat kaarsrecht.Vandaag de paddock stand voor het eerst gebruikt. Ik vind de motor toch redelijk naar rechts hangen. Verder voelt het stevig aan en blijft hij stabiel staan, maar ik vroeg me af of jullie dit ook hebben. Gaat om een enkele achterbrug waarbij de pin van de paddock stand in de as zit..
Bekijk bijlage 1632576
Lijkt mij ook de bedoeling. Als ik hier nog de balhoofdlifter bij moet zetten heb ik het idee dat de boel zo om dondert..Mijn ktm met enkele brug staat kaarsrecht.
Dat ding is gewoon niet goed,gauw terugbrengenLijkt mij ook de bedoeling. Als ik hier nog de balhoofdlifter bij moet zetten heb ik het idee dat de boel zo om dondert..
Ja, dat wel. Bijna niet eruit te krijgen. Hij stond laatst bij StarTwin ook in de paddock stand, maar niet op gelet hoe hij daar stond. Maar lijkt me inderdaad niet de bedoeling..Dat ding is gewoon niet goed,gauw terugbrengen
Zit hij wel strak in je achteras,dat gaat bij mij heel strak
Bij mij staat hij juist een beetje naar links; wel lang niet zo veel als bij jou op de foto te zien is. Ik heb dan ook géén hele dure à €200 ofzo.maar ik vroeg me af of jullie dit ook hebben.
Waarom haal die vieze puist er niet tussen uit. Scheelt weer gewicht en mooier geluid.Vandaag weer een beetje schoongemaakt. Hij wordt steeds schoner en schoner. Ik kreeg van een buurman de tip om de uitlaat te doen met Harpic. Eerst met een schuursponsje met de zachte kant aanbrengen en in laten werken. Vervolgens met de schuurspons alles schoon schuren. En verrek, dat werkt als de brandweer. Voor nu is het schoon genoeg, maar als ik meer tijd en zin heb haal ik een keer de uitlaat er helemaal af om dan alles waar ik nu niet bij kon ook schoon te maken.
Voor:
Bekijk bijlage 1632579
Tijdens:
Bekijk bijlage 1632580
Na:
Bekijk bijlage 1632581
Bekijk bijlage 1632582
Moet hem nog wel nabehandelen met bijv. Belgom Aluminium ofzo..
Eigen keuzeIk had inderdaad kat-vervangers gezien. Zitten rond de 250 euro. Mavinck ofzo. Vraag me inderdaad af of ik dan de software moeten laten aanpassen. Maar is sowieso iets voor later. Vind het nu wel even prima zo. Inmiddels is mijn portemonnee van uienleer, de tranen schieten me in de ogen als ik hem opendoe.
Originele kleurstelling voor zover ik weet. Vriend van me heeft deze inderdaad 600 geïmporteerd 14 jaar geleden uit Italië. Stuurt lekker!Leuk, welkom! Een 600tje zo te zien? Uit de tijd dat Monster-rijders hun frame en velgen nog in gekke kleuren lieten spuiten.
Leuk Welkom!Na enkele jaren zonder motor weer eens rond gaan kijken en afgestapt van de Japanners. Eind een maand trotse eigenaar van een Duc, dus zomaar een foto! En terug op motor forum
Mooi! Ben benieuwd of dit een "stille" helm is? Weinig windgeruis.Ik heb gisteren toch maar een nieuwe helm gekocht na zo’n 8 jaar. Hopelijk snel eens testen in de wind... Bij m’n vorige waaide de bril bijna om m’n oren als ik m’n hoofd draaide (was een Shark Raw). Nu weer voor integraal gegaan.
Daar ben ik ook benieuwd naar... Zit wel een kinflap en goed nekkraag in, dus heb goede hoop. (neemt niet weg dat ik altijd met op maat gemaakte oordoppen rijd)Mooi! Ben benieuwd of dit een "stille" helm is? Weinig windgeruis.
Het is begonnen met de S4, waarbij S volgens mij voor Superbike staat en 4 voor 4 kleppen per cilinder. Toen ze van de 916-motor overstapten op het 996-blok werd het de S4R. Die R is denk ik vooral om het extra prestatiepotentieel uit te drukken. Ik denk dat ze met de S2R-naam duidelijk hebben willen maken dat het qua uiterlijk een S4R is met SSA en dubbele dempers aan 1 kant, maar hij wel voorzien is van de desmodue-motor met twee kleppen per cilinder. In die zin denk ik niet dat de S en R direct ergens voor staan, maar simpelweg gekozen zijn vanwege de herkenbaarheid en duidelijkheid.@Dizono e tutti
ff een vraag: tot nu toe is het mij niet duidelijk geworden waar de afkorting S2R op slaat. Wijkt ook erg af van de andere benamingen.
De 2 slaat misschien op 2 kleppen per cilinder, omdat de S4R 4 kleps koppen heeft? Maar kleppen zijn "valvoli"?
Heb ik nog de S en de R over,
De S misschien voor uitlaten, want dat zijn "silenziatori",
Hou ik de R over, kan niet rechts zijn, want dat is "a destra".
Wie weet het??