Het Ducati Monster topic *deel 44*

Grappig die Joe Bar figuurtjes, ik heb deze, omdat ik in het verleden een Moto Morini 3½ Sport (1975) gerestaureerd heb.
Bekijk bijlage 1631452

Voor restauratie:
Bekijk bijlage 1631454
Na restauratie:
Bekijk bijlage 1631455
Was een bijzonder overgangsmodel met nog spaakwielen en dubbele schijfremmen voor (één schijfrem was standaard, de 2e optioneel). Verder had ik uit Italië de speciale rem-/schakelset meegebracht. Blok is uit elkaar geweest en toen zijn grotere zuigers gemonteerd, waardoor de cilinderinhoud vergroot werd van 344cc naar 390cc. Gelijk ook een andere nokkenas geplaatst waardoor het vermogen beter verspreid werd over de hele toerenband. Motor liep en stuurde als de duivel, maar na 20 minuten had ik stevige lage rugpijn, vandaar dat ik 'm heb verkocht (voor veel geld).
Prachtig! Mooi resultaat. Jammer dat je hem weg hebt "moeten" doen. Gelukkig heb je de joe bar nog :P
 
Vandaag de paddock stand voor het eerst gebruikt. Ik vind de motor toch redelijk naar rechts hangen. Verder voelt het stevig aan en blijft hij stabiel staan, maar ik vroeg me af of jullie dit ook hebben. Gaat om een enkele achterbrug waarbij de pin van de paddock stand in de as zit..
20210515_133953.jpg
 
Vandaag weer een beetje schoongemaakt. Hij wordt steeds schoner en schoner. Ik kreeg van een buurman de tip om de uitlaat te doen met Harpic. Eerst met een schuursponsje met de zachte kant aanbrengen en in laten werken. Vervolgens met de schuurspons alles schoon schuren. En verrek, dat werkt als de brandweer. Voor nu is het schoon genoeg, maar als ik meer tijd en zin heb haal ik een keer de uitlaat er helemaal af om dan alles waar ik nu niet bij kon ook schoon te maken.

Voor:

20210515_133935.jpg


Tijdens:
20210515_133944.jpg

Na:
20210515_152105.jpg

20210515_152119.jpg


Moet hem nog wel nabehandelen met bijv. Belgom Aluminium ofzo..
 
Dat ding is gewoon niet goed,gauw terugbrengen
Zit hij wel strak in je achteras,dat gaat bij mij heel strak
Ja, dat wel. Bijna niet eruit te krijgen. Hij stond laatst bij StarTwin ook in de paddock stand, maar niet op gelet hoe hij daar stond. Maar lijkt me inderdaad niet de bedoeling..
 
Ik heb ook niet een hele dure hoor. Komt weg bij motea. Voor de mensen die hem ook willen bestellen, hij is rood, en niet zwart zoals de titel en omschrijving doen vermoeden. Nouja rood, de voorste is meer roze en de achterste is meer oranje. Maar zeker geen zwart :P

Ik heb een mail gestuurd. Kan het retour formulier waar ze over praten in de FAQ nergens vinden. Ben benieuwd..
 
Vandaag weer een beetje schoongemaakt. Hij wordt steeds schoner en schoner. Ik kreeg van een buurman de tip om de uitlaat te doen met Harpic. Eerst met een schuursponsje met de zachte kant aanbrengen en in laten werken. Vervolgens met de schuurspons alles schoon schuren. En verrek, dat werkt als de brandweer. Voor nu is het schoon genoeg, maar als ik meer tijd en zin heb haal ik een keer de uitlaat er helemaal af om dan alles waar ik nu niet bij kon ook schoon te maken.

Voor:

Bekijk bijlage 1632579

Tijdens:
Bekijk bijlage 1632580
Na:
Bekijk bijlage 1632581
Bekijk bijlage 1632582

Moet hem nog wel nabehandelen met bijv. Belgom Aluminium ofzo..
Waarom haal die vieze puist er niet tussen uit. Scheelt weer gewicht en mooier geluid.
 
Als ik mijn motor op de paddock stand zet staat de motor als een huis en ook kaarsrecht. Prima ding!

Uitlaatbochten worden weer mooi! Nadeel van RVS is dat het verkleurt. Mijne heb ik gepoetst met spul om laswerk na te behandelen.

"Vieze puist" is de catalysator. Als je die er tussen uit haalt moet je een nieuwe bochtenset kopen. Misschien ook de injectie laten herprogrammeren (flashen)?
 
Ik heb al een mailtje gestuurd naar Motea. Dit is echt een rukding. De motor staat op zich wel stevig, maar te scheef in mijn ogen. Ik durf geeneens de balhoofdlifter eronder te zetten.

Die Harpic werkt goed. Het schijn dat de zwarte Harpic Max nog beter werkt. Die van de week maar eens halen. Ga dan de uitlaten zelf ook doen en "de puist" eronder uithalen.

Ik had inderdaad kat-vervangers gezien. Zitten rond de 250 euro. Mavinck ofzo. Vraag me inderdaad af of ik dan de software moeten laten aanpassen. Maar is sowieso iets voor later. Vind het nu wel even prima zo. Inmiddels is mijn portemonnee van uienleer, de tranen schieten me in de ogen als ik hem opendoe.
 
Ik had inderdaad kat-vervangers gezien. Zitten rond de 250 euro. Mavinck ofzo. Vraag me inderdaad af of ik dan de software moeten laten aanpassen. Maar is sowieso iets voor later. Vind het nu wel even prima zo. Inmiddels is mijn portemonnee van uienleer, de tranen schieten me in de ogen als ik hem opendoe.
Eigen keuze 8)78)7
 
Leuk, welkom! Een 600tje zo te zien? Uit de tijd dat Monster-rijders hun frame en velgen nog in gekke kleuren lieten spuiten.
 
Leuk, welkom! Een 600tje zo te zien? Uit de tijd dat Monster-rijders hun frame en velgen nog in gekke kleuren lieten spuiten.
Originele kleurstelling voor zover ik weet. Vriend van me heeft deze inderdaad 600 geïmporteerd 14 jaar geleden uit Italië. Stuurt lekker!

Na een keer lenen was ik verkocht. Altijd 4 cilinder gereden.
 
Ik heb gisteren toch maar een nieuwe helm gekocht na zo’n 8 jaar. Hopelijk snel eens testen in de wind... Bij m’n vorige waaide de bril bijna om m’n oren als ik m’n hoofd draaide (was een Shark Raw). Nu weer voor integraal gegaan.
Mooi! Ben benieuwd of dit een "stille" helm is? Weinig windgeruis.
 
@Dizono e tutti

ff een vraag: tot nu toe is het mij niet duidelijk geworden waar de afkorting S2R op slaat. Wijkt ook erg af van de andere benamingen.

De 2 slaat misschien op 2 kleppen per cilinder, omdat de S4R 4 kleps koppen heeft? Maar kleppen zijn "valvoli"?
Heb ik nog de S en de R over,
De S misschien voor uitlaten, want dat zijn "silenziatori",
Hou ik de R over, kan niet rechts zijn, want dat is "a destra".

Wie weet het??
 
@Dizono e tutti

ff een vraag: tot nu toe is het mij niet duidelijk geworden waar de afkorting S2R op slaat. Wijkt ook erg af van de andere benamingen.

De 2 slaat misschien op 2 kleppen per cilinder, omdat de S4R 4 kleps koppen heeft? Maar kleppen zijn "valvoli"?
Heb ik nog de S en de R over,
De S misschien voor uitlaten, want dat zijn "silenziatori",
Hou ik de R over, kan niet rechts zijn, want dat is "a destra".

Wie weet het??
Het is begonnen met de S4, waarbij S volgens mij voor Superbike staat en 4 voor 4 kleppen per cilinder. Toen ze van de 916-motor overstapten op het 996-blok werd het de S4R. Die R is denk ik vooral om het extra prestatiepotentieel uit te drukken. Ik denk dat ze met de S2R-naam duidelijk hebben willen maken dat het qua uiterlijk een S4R is met SSA en dubbele dempers aan 1 kant, maar hij wel voorzien is van de desmodue-motor met twee kleppen per cilinder. In die zin denk ik niet dat de S en R direct ergens voor staan, maar simpelweg gekozen zijn vanwege de herkenbaarheid en duidelijkheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan