Het Ducati Monster topic *deel 44*

In de VS kregen ze er een nieuwe voor
Best wel flink zelfs dat je ze niet meer los kon krijgen aan de voorkant
Ok...maar als dat om de eerdere modellen gaat, zal het lastig openen en sluiten van de tank bij mijn motor niet daaraan te wijten zijn, maar simpelweg een kwestie van opnieuw afstellen van de snelspanner..
 
Snelspanner is niet echt het probleem. De tank wordt langer, waardoor hij klem komt te zitten tegen het contactslot. Het scharnier kun je nog naar achteren schuiven, maar ik heb de slobgaten iets verder moeten uitvijlen
 
Er zijn ook verhalen uit de vs van zoveel uitzetting dat ze te breed werden voor het frame, en dat de buitenkant begon te bobbelen. Ze hadden daar al veel eerder hoge ethanol gehaltes.
Voordeel was dat vervanging van de tank nog onder garantie viel, dat kunnen wij wel vergeten.

Mijn insteek: zoveel mogelijk E0/E5 tanken (premium fuels), goedkoper dan elke andere optie (coaten, stalen tank, toevoegingen)
 
c5ec851424bc1da89caf2d3d3811f564.jpg

2014-03-11-03-57-36-024.jpg

😍
 
Met de vroege Monsters zeker géén E10 tanken, zie ook E10 brandstofwijzer
Ethanol=alcohol en is behoorlijk agressief. Niet alleen vreet het van binnenuit de kunststof van de brandstoftank aan, het kan zelfs stalen tanks van binnenuit laten (door)roesten. Daarnaast is het brandstofsysteem van de vroege Monsters niet geschikt voor ethanol, rubbers e.d. worden ook aangevreten.

Eén keertje E10 tanken zal best kunnen. Het vermengt zich dan met het restant E5 in de tank, maar beter is 98 RON van BP (Ultimate) of Shell (V Power) of soortgelijke premium benzines te tanken. BP beweert, net als Shell en Tango dat er geen ethanol aan hun E5 is toegevoegd. Zou dus eigenlijk E0 moeten heten, maar die categorie bestaat niet.
 
Mooie kleur motor ook.. wat voor kleur is dat precies? Zo vind ik de framekleur van de S4R Tricolore ook erg mooi.

En dan nog over bellypan's ; zit daar ook wel eens over te denken. En kwam deze tegen,maar zie op de foto ook nog wat anders,namelijk een gevlochten slang die op de plek van de olievuldop zit.Is dat een olietemperatuurmeter , of iets anders?
carbon-belly-pan-for-monster.jpg
 
Is de Senna uitvoering kleur 0017 ppg😎
Heb hem gekocht met achterstallig onderhoud.
Voorvork lek/tellerglazen kapot en moest groot onderhoud hebben maar daar was de prijs ook naar👍
Heb de volledige historie compleet na getrokken en van desbetreffende dealers op papier gekregen incl de garantie claims.
Zo kwam ik er ook achter dat deze 1000Sie een tuning heeft gehad bij de Biggel en een koppeling modificatie 😎👍al met al geen slechte aankoop 😂👍
 
Mooie kleur motor ook.. wat voor kleur is dat precies? Zo vind ik de framekleur van de S4R Tricolore ook erg mooi.

En dan nog over bellypan's ; zit daar ook wel eens over te denken. En kwam deze tegen,maar zie op de foto ook nog wat anders,namelijk een gevlochten slang die op de plek van de olievuldop zit.Is dat een olietemperatuurmeter , of iets anders?
Het enige zinnige wat ik zou kunnen bedenken wat zo op die plek gemonteerd zit, is dat het iets van een breather is oid. Temperatuur hoor je in de olie te meten, dus zeker zo ver van het carter af heb je niks aan de temperatuur daar. De originele olie druk- en temperatuursensoren van de motor zitten ook vlakbij de vuldop, dus van zoveel meerwaarde zou het niet zijn.
 
Nadeel van de bellypan is de kleur. Het is het enige onderdeel uitgevoerd in carbon. Achterspatbord is zwart, maar gewoon kunststof.
In die zin detoneert de bellypan. Ik vind 'm overigens wel mooi staan, alleen de kleur klopt n.m.m. niet. Ik zou niet 1-2-3 een andere kleur weten.

Mooie fiets trouwens, smaakvolle kleuren! Dat is de Italianen wel toevertrouwd en dan nog in combinatie met één van de mooiste nakeds ooit gemaakt, chapeau *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan