Het Ducati Monster topic *deel 44*

Hoppekee. Gisteren leidingen binnen maar door Rammstein vandaag pas sleutelen. Alles zit. Blij mee!
 

Bijlagen

  • IMG_20220706_215812004.jpg
    IMG_20220706_215812004.jpg
    116,4 KB · Weergaven: 27
De motor stottert nogal bij het optrekken, heb hem laatst helemaal opnieuw laten afstellen want hij viel uit bij stationaire motor en er was nogal wat vervangen aan de motor. TPS en luchtstelschroeven zijn gesynchroniseerd en afgesteld. Leek allemaal goed te gaan en motor reed perfect. Na ongeveer 200 kilometer rijden uit meerdere ritten had ik opeens stotterend blok.

Heb er nu injectie reiniger in gedaan met de hoop dat het wat beter gaat worden. Heb daar nu ongeveer 30 km mee gereden. Maar toch even de vraag want wellicht hebben jullie dit al eens meegemaakt en vergeet ik nog iets. De motor gaat sowieso terug voor een nieuwe/goede afstelling maar als ik iets vergeet te checken of wat ik kan doen hoor ik dat graag.
Wat voor benzine tank je? Misschien alle benzine uit de tank aftappen en verse 98RON (E5) erin. Gelijk de vlotterbakken leeggooien. Misschien dat na 200km je tank dusdanig leeg was dat er met water vervuilde benzine overbleef?

Als je eerder 95RON (E10) tankte, dan kan ik dat van harte afraden. Alcohol in E10 trekt water aan uit de lucht. Bovendien laat het de kunststof tank van de Monsters zwellen.
 
Wat voor benzine tank je? Misschien alle benzine uit de tank aftappen en verse 98RON (E5) erin. Gelijk de vlotterbakken leeggooien. Misschien dat na 200km je tank dusdanig leeg was dat er met water vervuilde benzine overbleef?

Als je eerder 95RON (E10) tankte, dan kan ik dat van harte afraden. Alcohol in E10 trekt water aan uit de lucht. Bovendien laat het de kunststof tank van de Monsters zwellen.
Bedankt voor het meedenken! Gisteren weer 10 liter 98 getankt, denk dat het wel deel van het probleem kan zijn. Heb geen lambada sensor meer dus kan me voorstellen dat weer, maar ook brandstof een merkbaar verschil kan geven. Was net voor de tank eraf is geweest wel begonnen met E10 tanken... toeval? Kijken of het nu beter wordt.
 
Wat voor benzine tank je? Misschien alle benzine uit de tank aftappen en verse 98RON (E5) erin. Gelijk de vlotterbakken leeggooien. Misschien dat na 200km je tank dusdanig leeg was dat er met water vervuilde benzine overbleef?

Als je eerder 95RON (E10) tankte, dan kan ik dat van harte afraden. Alcohol in E10 trekt water aan uit de lucht. Bovendien laat het de kunststof tank van de Monsters zwellen.
Dat verhaal klopt, er gaat alleen maar 98 in de benzinetank om deze reden.

Maar dat doet mij wel denken om een keer naar het benzinefilter te kijken. staat inmiddels ruim 60k op de teller en geen of die ooit vervangen is.
 
Hoi allemaal, even een niet monster gerelateerd vraagje. Ik zou heel graag eens de Isle of Man TT willen bezoeken maar weet niet hoe ik dit handig aan kan pakken. Iemand dat toevallig al eens gedaan?
Ik ben een keertje met Ride-on motortours geweest, ook een prima club!
 
Iemand bekend met deze monster?
https://www.marktplaats.nl/v/motore...i-monster-s4r-996-dit-weekend-ophalen-voor-3k
Tenaamstelling 6-5, en 17-5 de advertentie geplaatst.
Er staat me iets bij dat deze al eerder tekoop stond als omgebouwde S4, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik zoek iets voor erbij naast mn 848(als je 2 ducs hebt is er vast altijd wel 1 die het doet :+ ) en een monster met een pak vermogen lijkt me best grappig.
 
Nou een omgebouwde S4 dan heeft ie toch wel erg veel moeite gedaan
Lijkt redelijk origineel wat betreft de kleur , zal waarschijnlijk wel een dikke duizend € aan onderhoud aan te komen
 
Iemand bekend met deze monster?
https://www.marktplaats.nl/v/motore...i-monster-s4r-996-dit-weekend-ophalen-voor-3k
Tenaamstelling 6-5, en 17-5 de advertentie geplaatst.
Er staat me iets bij dat deze al eerder tekoop stond als omgebouwde S4, maar dat weet ik niet zeker meer.
Ik zoek iets voor erbij naast mn 848(als je 2 ducs hebt is er vast altijd wel 1 die het doet :+ ) en een monster met een pak vermogen lijkt me best grappig.
Ik heb die vorig jaar volgens mij ook al lange tijd op MP te koop zien staan, althans de gekleurde leidingen van de waterleidingen komen mij bekend voor. Maar 3000 euro's is wel erg weinig voor zo'n motorfiets,toch?
 
Ik heb die vorig jaar volgens mij ook al lange tijd op MP te koop zien staan, althans de gekleurde leidingen van de waterleidingen komen mij bekend voor. Maar 3000 euro's is wel erg weinig voor zo'n motorfiets,toch?
Dat ligt er natuurlijk compleet aan hoe de staat van onderhoud is. Ik kwam toevallig vandeweek een topic tegen van iemand die €5k tegen een monster aan gegooid had in onderhoud, en nogsteeds een slecht rijdende machine had.
Daarnaast lees ik dat er een remleiding lek is, wat betekend dat een proefrit er niet in zit.
Ik ben niet bang van een beetje sleutelwerk, dat kan ik tenslotte zelf, maar op de 1 of andere manier krijg ik een raar gevoel bij deze fiets, en ik hoopte dat iemand toevallig meer wist.
 
Lijkt me als je zo'n motor te koop aanbiedt,die volgens de adverteerder goed loopt en in keurige staat is, er dan op zijn minst voor zorgt dat een proefrit mogelijk is , en iets simpels als een remleiding die vervangen moet worden, je dat toch (laat) doen?
 
Dat ligt er natuurlijk compleet aan hoe de staat van onderhoud is. Ik kwam toevallig vandeweek een topic tegen van iemand die €5k tegen een monster aan gegooid had in onderhoud, en nogsteeds een slecht rijdende machine had.
Daarnaast lees ik dat er een remleiding lek is, wat betekend dat een proefrit er niet in zit.
Ik ben niet bang van een beetje sleutelwerk, dat kan ik tenslotte zelf, maar op de 1 of andere manier krijg ik een raar gevoel bij deze fiets, en ik hoopte dat iemand toevallig meer wist.
Volgens mij klopte er ook een hoop niet aan die eigenaar van die monster van die 5k onderhoud
Zoiets blijft eeuwig op het internet staan
Maar net zoals gezegd beetje vreemd een lekkende leiding bij die km stand , komt wel goed uit geen proefrit mogelijk
 
Lijkt me als je zo'n motor te koop aanbiedt,die volgens de adverteerder goed loopt en in keurige staat is, er dan op zijn minst voor zorgt dat een proefrit mogelijk is , en iets simpels als een remleiding die vervangen moet worden, je dat toch (laat) doen?
Inderdaad beetje raar. Leiding vervangen kan iedereen, kost ook geen klap. Beetje raar verhaal.
 
Ik dénk dat dat ook weleens de bron van de lekkage kan zijn.
Overigens heb ik wat contact met de verkoper gehad en die doet natuurlijk alsof het het koopje van de week is.
Ik heb gelukkig absoluut geen haast, de 848 heeft me vandaag weer 350km rond gebracht, en het is ook nog geen winter (sleuteltijd)
 
Die splitst halverwege ergens in tweeen. Bij een dergelijke beunoplossing aan iets cruciaals als de remmen zou ik de motor lekker laten staan…
 
Terug
Bovenaan Onderaan