Het Ducati Monster topic *deel 44*

Nog even over de voorvork die @Dizono postte; als ik zoiets voor mijn Monster zou kopen, moet je natuurlijk ook aan andere remklauwen,en waarschijnlijk dus ook andere remschijven denken... maar zijn de standaard wielen wel nog te gebruiken,of wordt dat dan ook een ander verhaal?
Wielen zijn meestal wel het zelfde
Maar net zoals je zegt je komt van het ene in het andere en het telt lekker op ( 2000€?)
En als je hem probeert in te ruilen krijg je er geen cent meer voor
Kun je beter je monster inruilen voor eentje met een ohlins vork is goedkoper
 
Wielen zijn meestal wel het zelfde
Maar net zoals je zegt je komt van het ene in het andere en het telt lekker op ( 2000€?)
En als je hem probeert in te ruilen krijg je er geen cent meer voor
Kun je beter je monster inruilen voor eentje met een ohlins vork is goedkoper
Inruilen gaat niet gebeuren ;), en wat ik er ooit voor ga krijgen bij een eventuele verkoop boeit me ook niet zo. Maar al met al loopt het toch aardig in de papieren. Heb gekeken wat nieuwe klauwen en schijven gaat kosten, maar dan zit je al op de €1100..Dus als ik dan de originele wielen kan gebruiken,zou dat mooi zijn.
 
Kan je beter een hele voorpartij kopen van iemand die zn monster uit elkaar trekt, zoals deze kerel.


Nieuw is echt onnodig duur.
Volgens mij heb ik die advertentie al eens gezien,maar die verkoopt denk ik de voorvork niet. Hij bouwt immers de motor terug naar origineel.
 
Ah jammer, te vlot gelezen. Neemt niet weg dat die brembos ook goed tweedehands te vinden zijn, als je dit echt wil doen even wat zoekopdrachten aanzetten en snel reageren als er betaalbare dingen voorbij komen
 
Ah jammer, te vlot gelezen. Neemt niet weg dat die brembos ook goed tweedehands te vinden zijn, als je dit echt wil doen even wat zoekopdrachten aanzetten en snel reageren als er betaalbare dingen voorbij komen
Ik ga ook goed zoeken, ( heb de voorvork al gekocht ) dus geen haast . Eerst maar eens aan mijn uitlaat beginnnen :)
 
Bekijk bijlage 1825230
Nu wil ik ook een witte tank 🤩
D72EA7E4-235A-456E-AB5B-3A3364E0DA2C.png
 
Ik ga ook goed zoeken, ( heb de voorvork al gekocht ) dus geen haast . Eerst maar eens aan mijn uitlaat beginnnen :)
Goed bezig 👌

Zoeken naar Brembo M4’s BV, setje voor 300 wel te vinden. Spatbord van een gen 2 Monster moet je er voor hebben. Passing is volgens mij eender: 50/54.
 
Kan je beter een hele voorpartij kopen van iemand die zn monster uit elkaar trekt, zoals deze kerel.


Nieuw is echt onnodig duur.
Van hem heb ik z’n DP zadel en wat carbon gekocht. Prima ding, geloof iets van 55000 gelopen. Wilde er iets van 5000-5500 voor vangen. Viel me mee.
 
Goed bezig 👌

Zoeken naar Brembo M4’s BV, setje voor 300 wel te vinden. Spatbord van een gen 2 Monster moet je er voor hebben. Passing is volgens mij eender: 50/54.
Zoiets als dit bedoel je ?


Nou ja, eerst maar eens afwachten tot ik die voorpoten binnen heb,en dan eens kijken wat ik eigenlijk gekocht heb..
 
Ik heb net even gemeten beide monsters van mij hebben precies de zelfde afstand tussen de remschijven
Dus grote kans dat dat bij jouw monster ook zo is 12,4 cm buiten buiten
 
Alle radiale klauwen van 100mm passen. Japans is meestal 108mm. Budget optie zijn de klauwen die ik nu op m’n 696 heb. Die zou je voor 150 het setje moeten vinden. Maar als je toch aan het upgraden ben zou ik zelf kijken naar monoblocks.
 
Normaal wel, als je monster origineel dubbele vierzuigers had.

En ik zou niets extra geven aan de mono's, remmen doen ze allemaal hard genoeg voor monstergebruik.
 
Denk dat de remklauw met de minste remkracht voor mijn rijstijl nog voldoende zou zijn ,met trommelremmen had ik ook nog wel afgekund :+ De voorvork en dus de bijbehorende remmerij doe ik dan ook alleen omdat ik het mooi vind. Gaat mij er meer om of het één en ander met elkaar te combineren valt.
 
Heb zelf nog de axiale goldlines op mn Tuono zitten. Kan ik hem ook met 2 vingers mee op de neus zetten. Brembo maakt al jaren echt topspul
 
Nog een vraag; moet zowiezo nog schroeven bestellen voor het bevestigen van de klauwen op de voorvorkpoten, maar het leidingwerk op de S2R loopt anders dan op een Monster 1100S ; is er een speciale reden voor dat de twee klauwen onderling verbonden zijn met één leiding, anders dan op mijn S2R ?

s2r.png


1100s.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan