Het Ducati Monster topic *deel 44*

Schiet wel op, dat verkopen van die Monster 🤡

Gefeliciteerd met de Alfa, Twin Sparkje?

Heb trouwens zelf nog nooit een echte Italiaanse vierwieler gehad. Alleen een in Italië ontworpen en gebouwde Peugeot. Wel een hele mooie was dat (406 Coupe)
Tsja, blijkbaar vraag ik er te veel voor of kopen mensen liever bij een handelaar.... Ik weet in ieder geval wel waar mijn voorkeur naar uitgaat, en dat is niet de 2e.

Gaat binnenkort wederom in de verkoop, wil plaats creeëren voor een circuitmotor. Is geschorst, dus ook totaal niet op gereden afgelopen jaar.

Yes een 1.6, geen speciale uitvoering o.i.d. maar deze had pas 65k gelopen en auto was voor het geld echt nog in prima staat.

Sturen willen die dingen wel!
 
Tsja, blijkbaar vraag ik er te veel voor of kopen mensen liever bij een handelaar.... Ik weet in ieder geval wel waar mijn voorkeur naar uitgaat, en dat is niet de 2e.

Gaat binnenkort wederom in de verkoop, wil plaats creeëren voor een circuitmotor. Is geschorst, dus ook totaal niet op gereden afgelopen jaar.

Yes een 1.6, geen speciale uitvoering o.i.d. maar deze had pas 65k gelopen en auto was voor het geld echt nog in prima staat.

Sturen willen die dingen wel!
105pk zonder, of 120pk mét nokkenas versteller?
Denk er wel om dat ze graag olie lusten, en dat van te weinig olie de drijfstanglagers érg snel kapot willen gaan.
Ook niet vergeten dat het interval van de distributieriem 3j of 60k km is.
 
105pk zonder, of 120pk mét nokkenas versteller?
Denk er wel om dat ze graag olie lusten, en dat van te weinig olie de drijfstanglagers érg snel kapot willen gaan.
Ook niet vergeten dat het interval van de distributieriem 3j of 60k km is.
105, veloce is weinig vindbaar hier in NL lijkt het. Had wel proefgereden in een 120pk Veloce met 160k gelopen, die voelde dus langzamer dan de 105 die ik uiteindelijk heb gekocht.

Nu zou het verschil ook alleen in de hogere toeren moeten zitten (wel vs geen verstellende nokkenassen) maar je merkte gewoon dat dat blok niet meer 'vers' was.
 
105, veloce is weinig vindbaar hier in NL lijkt het. Had wel proefgereden in een 120pk Veloce met 160k gelopen, die voelde dus langzamer dan de 105 die ik uiteindelijk heb gekocht.

Nu zou het verschil ook alleen in de hogere toeren moeten zitten (wel vs geen verstellende nokkenassen) maar je merkte gewoon dat dat blok niet meer 'vers' was.
Een 120pk zou echt wel aanmerkelijk vlotter moeten zijn dan een 105 hoor, het kan zijn dat bij die 120pk de distributie niet op de correcte manier vervangen is geweest en dus niet goed op tijd stond, daar kunnen ze flink trager van worden.
 
Lekke keerring van de voorvork.. maar daar staan ze geloof ik wel een beetje om bekend, als ik het goed heb?
20230225_100440.jpg
 
Daar staat het öhlins helaas een beetje om bekend inderdaad. Achteraf misschien makkelijk lullen, maar had je niet voor montage meteen nieuwe keerringen gemonteerd?
 
Daar staat het öhlins helaas een beetje om bekend inderdaad. Achteraf misschien makkelijk lullen, maar had je niet voor montage meteen nieuwe keerringen gemonteerd?
Nee, heb ik niet gedaan. Niet dat ik niet een keerring kan vervangen, maar heb er simpelweg de ruimte niet voor in de schuur. En om nu in de woonkamer de vorkpoten te laten uitlekken en te kloten met olie ,dat zag ik niet zitten, en ze waren volgens mij niet lek ook. Maar ik kan eind volgende maand terecht in Tiel om de boel te laten servicen, en dan gelijk goed te laten afstellen. Dus voorlopig staat de motor weer in de woonkamer te pronken :)
 
Niet te veel schrik van hebben, gewoon rijden. Kan binnen 500 km vanzelf over zijn als de vork lang stil stond.
Of erger, maar dat merk je vanzelf.
 
Niet te veel schrik van hebben, gewoon rijden. Kan binnen 500 km vanzelf over zijn als de vork lang stil stond.
Of erger, maar dat merk je vanzelf.
Een keerring die uit zichzelf stopt met lekken?? Als de vork leeg is , dan zeker? En raar dat er dan maar een kant lekt? Nee, neem geen risico, ik laat de boel wel even nakijken, dan weet ik zeker dat het goed zit.
 
Soms helpt het om met een flexibel stukje plastic tussen de vorkpoot en stofring te schrapen. Kan net die ene vervuiling (zand o.i.d.) weghalen. Doen ze in de cross ook veelvuldig.

B.v.: Zoiets
Kun je prima zelf namaken!
 
Kan van neer te liggen of om te draaien bij manipulatie / montage wat vochtig gestaan hebben, dat nu langzaam langs de dichting loopt door een vuiltje. Helemaal lekdicht hoeft dat niet te zijn, zolang het niet genoeg is om druppels te vormen is het best ok. Eens dat beetje residu weg, komt de poot misschien weer droog. Het gros van de olie zit IN de binnenpoot he, niet errond.

Keer schrapen kan ook helpen, maar niet schrikken als het dan eerst even erger wordt.

Nu goed, preventief seals vervangen is nooit slecht, en na enkele jaren maakt nieuwe olie een groot verschil.
 
Laatst bewerkt:
In die mate lekt het gelukkig niet bij mij. Maar volgende maand laat ik ze zowiezo nakijken, dan heb ik er hopelijk het komende seizoen geen omkijken meer naar.
 
Heb ook een kort ritje gemaakt. Lag nu toch iets meer olie onderop de vork..En piept ook een beetje, dus ik wacht maar met rijden tot ik terecht kan voor een service van de vork. Zonnetje was lekker, maar de wind maakt het toch wel fris.
 
Heb ook een kort ritje gemaakt. Lag nu toch iets meer olie onderop de vork..En piept ook een beetje, dus ik wacht maar met rijden tot ik terecht kan voor een service van de vork. Zonnetje was lekker, maar de wind maakt het toch wel fris.
Tja gebruikte voor vork kopen , heb ik ook wel eens gedaan , heb hem toen laten servicen , groot deel kon de kliko in , moet je geluk mee hebben
Maar meestal wel te herstellen
 
Tja gebruikte voor vork kopen , heb ik ook wel eens gedaan , heb hem toen laten servicen , groot deel kon de kliko in , moet je geluk mee hebben
Maar meestal wel te herstellen
Ik neem aan dat het enkel een kwestie van nieuwe keerringen is? Wat anders kan lekkage veroorzaken? Veel meer zit er toch niet in wat de kliko in kan?
 
Vandaag het eerste rondje van het jaar gereden, al was dat niet met de S4 maar met de 848 O-)
Voor de S4 heb ik wel een setje nieuwe originele distributieriemen besteld, die krengen zijn prijzig zeg :/
Ook ben ik nog even lekker bezig geweest met wat kleine dingetjes, zo zitten de originele rem- en koppelingspotjes er ook weer op.
cf868bc8-f9d5-4765-b0bd-be3c00155979.jpg


En dan zijn er nog een paar dingetjes waarvoor ik denk dat ik hier in het topic het beste terecht kan.
Op dit moment zitten er hoge termi's op de monster, en een origineel ducati performance rem/schakel setje.
Ik zou graag naar laag gemonteerde termi's willen, maar dat gaat niet met de huidige rem/schakel set, aangezien er geen bevestigingspunten aanwezig zijn.
191cab78-111d-44ab-8da0-f20d04a85212.jpg


De eerste vraag is dus, is er iemand die een origineel compleet rem/schakel setje over heeft(misschien na wissel voor iets aftermarket?)
En dan de 2e vraag, is er iemand die zijn lage termi's zou willen ruilen voor mijn high mount?
d4b204a5-ba78-4029-99ee-16cf2c38b8b8.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan