Het Ducati Monster topic *deel 44*

Vandaag het eerste rondje van het jaar gereden, al was dat niet met de S4 maar met de 848 O-)
Voor de S4 heb ik wel een setje nieuwe originele distributieriemen besteld, die krengen zijn prijzig zeg :/
Ook ben ik nog even lekker bezig geweest met wat kleine dingetjes, zo zitten de originele rem- en koppelingspotjes er ook weer op.
Bekijk bijlage 1852767

En dan zijn er nog een paar dingetjes waarvoor ik denk dat ik hier in het topic het beste terecht kan.
Op dit moment zitten er hoge termi's op de monster, en een origineel ducati performance rem/schakel setje.
Ik zou graag naar laag gemonteerde termi's willen, maar dat gaat niet met de huidige rem/schakel set, aangezien er geen bevestigingspunten aanwezig zijn.
Bekijk bijlage 1852769

De eerste vraag is dus, is er iemand die een origineel compleet rem/schakel setje over heeft(misschien na wissel voor iets aftermarket?)
En dan de 2e vraag, is er iemand die zijn lage termi's zou willen ruilen voor mijn high mount?
Bekijk bijlage 1852770
Het zijn wel dp plus ( die plaatjes zijn toe gevoegd ) , wat betreft uitlaat heb ik het zo op gelost
5E52266E-E2C6-435E-9505-C75C8084F452.png
 
Ik heb onlangs wat titanium pijp gekocht als vervanging voor de verbrande carbon hulzen van een stel Termignoni's die ik wil opknappen. De pijp was aanvankelijk blauw, maar toch niet zo mooi egaal gekleurd als de foto van de verkoper deed voorkomen,dus heb ik deze op het werk gebeitst met rvs-pasta, en nu is de pijp weer mooi zilverkleurig.
uitlaat.jpg


Nu moet ik alleen nog van die vlekken zien af te komen, en nog aan de slag met scotch brite en misschien nog wat polijsten, maar ik zag ook op Youtube dat titanium, en ook rvs met een propaanbrander mooi blauw te krijgen zijn.Nu vraag ik me enkel af of het uberhaupt wel zal passen bij een rode motor, of dat ik de hulzen toch beter zilverkleurig kan houden..

 
Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs wat titanium pijp gekocht als vervanging voor de verbrande carbon hulzen van een stel Termignoni's die ik wil opknappen. De pijp was aanvankelijk blauw, maar toch niet zo mooi egaal gekleurd als de foto van de verkoper deed voorkomen,dus heb ik deze op het werk gebeitst met rvs-pasta, en nu is de pijp weer mooi zilverkleurig.
Bekijk bijlage 1856362

Nu moet ik alleen nog van die vlekken zien af te komen, en nog aan de slag met scotch brite en misschien nog wat polijsten, maar ik zag ook op Youtube dat titanium, en ook rvs met een propaanbrander mooi blauw te krijgen zijn.Nu vraag ik me enkel af of het uberhaupt wel zal passen bij een rode motor, of dat ik de hulzen toch beter zilverkleurig kan houden..

Naar mijn mening ziet gewoon zilver het er het mooiste uit. Ik vind dat blauwe een beetje te gemaakt…
 
Ik heb het kabeltje van de jiffy beveiliging weer terug gezet , vorig jaar starte hij niet als hij op de jiffy stond
Ingespoten met contact spray en alles werkt weer
En een rondje gereden , ging best lekker zo oldskool
7D07B586-5F0E-46CE-B0C8-B3F42DDCE515.jpeg
 
Was volgens mij gisteren beter weer om te rijden? Ik moet nog twee weken wachten, dan kan ik terecht voor de voorvork keerrringen. En ik denk dat als ik de uitlaten monteer, dan ook de mapping van de motor aangepast moet worden?
 
Was volgens mij gisteren beter weer om te rijden? Ik moet nog twee weken wachten, dan kan ik terecht voor de voorvork keerrringen. En ik denk dat als ik de uitlaten monteer, dan ook de mapping van de motor aangepast moet worden?
Denk het niet dat dat nodig is , zoveel veranderd er toch niet
Ging vandaag ook wel , weg was droog , zonnetje was gisteren wel lekker
 
Daar zitten de stickers ook achterop 😁
Zou 5 cm korter niet mooier zijn ?
Je bedoelt die uitlaten op de foto, en dan nog 5cm korter? Geen idee of dat mooier is..Ik denk dat te kort ook geen gezicht is? Voorlopig laat ik het maar zo,eerst eens kijken hoe het eruit ziet als ze op de motor zitten. Ik heb ook nog andere badges voor de uitlaten, die zijn iets kleiner, maar moeten met een popnagel vast. Wat er nu op zit heeft een beetje reliëf ,is ook wel mooi. Maar toen ik ze erop geplakt had ,zag ik dat ze niet beide dezelfde tint blauw hebben :?.. En misschien moeten er nog db-killers in, want ik denk dat dit wel een beetje meer herrie gaat maken dan de Sparks die er nu op zitten?
 
Als je de kat er ook onderuit haalt als je de dempers monteerd, dan zou ik em zeker laten remappen.
Wat voor dempers zitten er nu eigenlijk op?
 
Nee, maar bij een volledige Sparks uitlaat hoeft dat ook niet. Althans volgens hun website.
Ze waren in 2008 nog niet zo arm afgesteld als tegenwoordig ( tot 5500 toeren )
Als hij met de nieuwe uitlaten niet zo lekker rijdt als met de ouwe kun je altijd hem altijd nog een keertje bij den biggelaar op de bank zetten , weet je voor 50€ ofzo of hij goed staat
 
Terug
Bovenaan Onderaan