Het Ducati Monster topic *deel 44*

Dikkere kabels heb ik er vandaag in gezet met passen en meten. De + kabel had van accu naar startrelais wel wat langer gemogen.
20230528_143336.jpg
20230528_143339.jpg
20230528_143353.jpg
20230527_172425.jpg
 
Mijn ouwe monster starte al een tijdje slecht als ie koud was , maar met een beetje remreiniger deed hij het wel gelijk
Maar dat hoort niet ,maar gisteren liep ook slecht
Dus gisteren avond de temperatuur sensor aan gepakt , stekker goed schoongemaakt, en de pinnetjes van de sensor schoon gekrapt en geborsteld en wat contactspray erop
Wat denk je van morgen , starte gelijk in een seconde en loopt weer als een zonnetje
 
Mijn ouwe monster starte al een tijdje slecht als ie koud was , maar met een beetje remreiniger deed hij het wel gelijk
Maar dat hoort niet ,maar gisteren liep ook slecht
Dus gisteren avond de temperatuur sensor aan gepakt , stekker goed schoongemaakt, en de pinnetjes van de sensor schoon gekrapt en geborsteld en wat contactspray erop
Wat denk je van morgen , starte gelijk in een seconde en loopt weer als een zonnetje
Zal dat ook eens proberen. Als ik dat diagnose programma erop aansluit zie ik soms -20 ipv de normale temperatuur. En de motor loopt beroert, slaat af en zwarte bougies.
 
Mooi klusje voor de zonnige namiddag: tijdens het tanken viel het rubber dat onder de tankopening zit in de tank |(Niet dat het uit zichzelf erin viel, ik zal t er wel af hebben geduwd met het vulpistool. Dus hop naar huis, gereedschap in de aanslag en schroeven maar. Gelukkig geen moeilijke klus: kon er met de hand bij (wel natte vingers) en t was snel weer gefixt. En de mooie rit naderhand maakte alles weer goed!
 
Heb vandaag , voor zover dat ging, met een tandenborstel, wasbenzine en een emmer sop de achterbrug wat gereinigd .Zal toch eens kijken voor een dop om het achterwiel te verwijderen , dan zal het een stuk makkelijker gaan.

20230603_181825.jpg



En tot slot nog met die schuimzooi aan de gang geweest

20230603_180747.jpg
 
Die dop is ff een investering, heb em laatst gekocht voor mn 748, was uiteindelijk bijna €60,- kwijt.
 
Ja, ik moest mn achterband vervangen, en aangezien ik alles zelf wil doen, heb je af en toe een nieuw stukje gereedschap nodig.
 
Onlangs nieuwe remblokken gemonteerd .(gesinterd) .nu piepen ze behoorlijk bij zacht remmen, bij harder remmen hoor je niets. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn??
 
Volgens mij heeft de monster(of iig de S2r/S4r) dezelfde achter wielmoer als een 748/916/996.
Ik heb bewust een "dure" dop gekocht, degene die ik heb is van Laser Tools, aan 2 kanten te gebruiken(41 voor de tandwieldrager en 46 voor de wielmoer) en is zo gemaakt dat ie ook in de as valt(zoals een paddockstand) zodat ie niet weg kantelen kan als je veel kracht moet zetten, zie foto.
1685861994313.png
 
Volgens mij heeft de monster(of iig de S2r/S4r) dezelfde achter wielmoer als een 748/916/996.
Ik heb bewust een "dure" dop gekocht, degene die ik heb is van Laser Tools, aan 2 kanten te gebruiken(41 voor de tandwieldrager en 46 voor de wielmoer) en is zo gemaakt dat ie ook in de as valt(zoals een paddockstand) zodat ie niet weg kantelen kan als je veel kracht moet zetten, zie foto.
Bekijk bijlage 1887365
Dat heeft wel wat voordelen die z’n prijs rechtvaardigen, bedankt voor je uitleg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan