Het Ducati Multistrada Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Reed eerst met originele pirelli's. Te zacht rubber, goede grip maar te snel vierkant gereden. (achter 7000km, voor 9000km)
Nu met michelins pilot roads. Perfect sturen.
Tank is 20 l, lampje brand al na 7l verstookt te hebben, dus daar kijk ik niet meer naar.
Verbruik is leeg ca. 1:19.8, vol bepakt ook! (blok warm, langere stukken etc)
Dus tanken vanaf ca. 250 -300 km, in buitenland met lagere pompdichtheid vanaf 250 km. No worries ;)

Verbaasde mij ook dat ie met kofferset niet meer verbruikt als zonder...Fantastisch!

leukste tankstop gemaakt in Italia bij een AGIP: pompbediende:
Rossi: :N
Stoner & Ducati :Y

Wat een feest, dan smaakt je capuchino nog net ff beter :}
 
leukste tankstop gemaakt in Italia bij een AGIP: pompbediende:
Rossi: :N
Stoner & Ducati :Y

Wat een feest, dan smaakt je capuchino nog net ff beter :}
Dat valt mee.

:+


lekker bakkie cappu gaat er altijd in...

full



Ik reed in Italie met mijn Rossi helm op een Ducati..

Die combi vonden ze nog beter 8-)

full
 
Laatst bewerkt:
Yep, dit topic is helemaal super! Eindelijk helemaal alleen voor de Multi...
Ik heb mijn Multi vanaf maart en heb toe gelijk een nieuwe Scorpion erop laten leggen achter (oude waren vierkant en dat maakt de motor naar mijn smaak iets te spannend in de bochten ;) Misschien volgende keer weer eens iets anders proberen (ligt er ook aan hoe lang deze meegaan, want vind ze wel erg mooi staan.)
Met de nieuwe band weer erg veel plezier en probeer hem zo rond mogelijk te houden (nog 1 cm schaamrandje... lukt nog niet om deze weg te krijgen hahaha).

Wil nog graag het tourruitje erop. Mensen ervaring mee of dat heel veel scheelt met het standaard ruitje?
Het zadel zat er ook op toen ik hem kocht. Is overtrokken met iets van Alcantara-/ textiel-achtigs. Zit wel heerlijk vast, maar op lange ritten kreeg ik zeker in het begin wel een houten kont. Zat gelijk te denken aan het comfort-zadel (iemand daar nog ervaring mee?), maar moet ook zeggen dat het langzaam maar zeker went.

Voor de rest zit ik wel eens te denken aan een open koppelingsdeksel, maar wil de motor het hele jaar door gebruiken (tenzij er pekel ligt enzo...). Is het dan verstandiger om er een dicht koppelingsdeksel op te houden (wil dan wel de carbon versie erop hebben)? Dit ivm nat worden etc.

Groet aan alle mede-liefhebbers!!!,
Roy
full
 
Groet aan alle mede-liefhebbers!!!,
Roy[afbeelding]


Hey Roy,

wil je deze foto in de OP of de andere...


Ik zal morgen ook eens wat foto's maken van mijn Multi (als het niet regent tenminste... :X kan mijn camera niet tegen :+ )
Ga hem dan eindelijk ophalen. Staat nu sinds vorige week donderdag bij mijn maat in de garage en morgen ga ik ruimte maken in mijn eigen schuur zodat er 2 in passen.

(is niet zo groot....)

Zadel hard??? Ben niet anders gewend meer na de Monster en de SSie..
Moet zeggen dat ik minder last heb van een houten kont dan met andere merken.
Vind het wel lekker zo'n harde plank en je zit er toch maximaal 2 tot 3 uurtjes gemiddeld op...


Open deksel heb ik geen idee. Zit er ook over na te denken maar als er al gepimpt wordt dan zijn het eerst (top) koffers.
Vering die er op zit is door H.K. suspension onder handen genomen dus dat zit wel snor (althans... ik moet er nog mee rijden... morgen dus :X)

groeten terug :W


p.s.: Schaamranden zijn een toonbeeld van beheersing... kunst is om niet los gereden te worden en toch van die mooie dikke randen over te houden...
Die bijnaam heb ik inmiddels ook met mijn SSie gekregen 8-)
 
verhoogde ruit: positief, neemt aardig wat winddruk wek en zit net boven de turbulentie
toerzadel DP: Postief, niet te zacht en honderden km's vol te houden totdat je moet tanken
 
RR: doe deze maar in de OP (thnx). En veel plezier natuurlijk morgen. Ik ga nu nog maar eens rondje rijden (het zonnetje schijnt nog!)
JéJé: dank voor de info... zeker dat ruitje lijkt me een aanwinst! Zit nog wel eens op de snelweg en dat mag best iets comfortabeler... Zeker met windje tegen.. Kunnen we weer iets beter doorrijden 8-)
 
@Jantah: Wat heb je met jouw velgen gedaan (zie foto OP)

Is zo te zien geen standaard grijs. Laten poedercoaten??

Mooi hoor! :9


8-)
 
Laatst bewerkt:
RR: doe deze maar in de OP (thnx). En veel plezier natuurlijk morgen. Ik ga nu nog maar eens rondje rijden (het zonnetje schijnt nog!)
JéJé: dank voor de info... zeker dat ruitje lijkt me een aanwinst! Zit nog wel eens op de snelweg en dat mag best iets comfortabeler... Zeker met windje tegen.. Kunnen we weer iets beter doorrijden 8-)


8-)
 
@Jantah: Wat heb je met jouw velgen gedaan (zie foto OP)

Is zo te zien geen standaard grijs. Laten poedercoaten??

Mooi hoor! :9


8-)
Dat zijn Marchesini's die van een 748 komen. Beetje de donkerbruine kleur die rond 2000 een tijdje standaard is geweest op andere Ducati modellen.

full


Zilvergrijs heb ik een hele tijd heel mooi gevonden, maar dat was ik op een gegeven moment toch een beetje zat. Zwart was me te simpel, dit vond ik gewoon erg geslaagd 8-)
 
Leuk om wat te lezen van Multi-rijders in Nederland. Tot nu toe altijd op multistrada.net gekeken, maar dit is toch leuker. Zelf heb ik een gijze multi uit 2004. Heerlijke fiets om lekker buiten te spelen...

Ben nog wel aan het denken voor een oplossing voor de brandstof meter. Sensor uitlezen, omzetten naar het juiste signaal en dat dan naar het dashboard sturen... Iemand interesse als het lukt?

Ben ik eigenlijk de enige die gewoon happy is met de kleur van de velgen?
 
Leuk om wat te lezen van Multi-rijders in Nederland. Tot nu toe altijd op multistrada.net gekeken, maar dit is toch leuker. Zelf heb ik een gijze multi uit 2004. Heerlijke fiets om lekker buiten te spelen...

Ben nog wel aan het denken voor een oplossing voor de brandstof meter. Sensor uitlezen, omzetten naar het juiste signaal en dat dan naar het dashboard sturen... Iemand interesse als het lukt?

Ben ik eigenlijk de enige die gewoon happy is met de kleur van de velgen?

:W


Welkom... zet je straks wel in de OP... heb je ook een foto :?


enne... ik ben blij met mijn velgjes... alhoewel ik ook hele mooie gezien heb maar die zijn duuuuuur....

full
 
voorlopig gebruik ik de dagteller nog om wat hersengymnastiek te doen. maar laat die aanpassing maar komen voor als het hier boven niet meer werkt :z
 
voorlopig gebruik ik de dagteller nog om wat hersengymnastiek te doen. maar laat die aanpassing maar komen voor als het hier boven niet meer werkt :z

Ik vind het nog steeds eeuwig zonde dat de ouderwetse benzinekraan er niet meer is...

Heerlijk was dat.. gewoon doorrijden totdat tie begon te stotteren en dan kraantje draaien en weten dat je ongeveer nog 30 tot 50 km had om een tankstation te vinden...

Het lampje kijk ik toch al nooit na en ik tank altijd rond de 200 kilometer ongeveer 10 liter erbij... heb er dan altijd nog 6 over.
Liever voortanken dan natanken :+
 
Goede morgen!

Multi net aan de acculader gehangen. Straks nog 'ns even stukje rijden als 't droog blijft hier.

Foto van 1,5 jaar geleden, in de buurt van St. Tropez.

Foto-8KCR34MQ.jpg


Altijd leuk, even bootjes kijken daar.

Foto-CEF8DGOB.jpg
 
netjes Rick, maar waarom vermeldt je niet dat de 1100 en de 620 een natte koppeling hebben......

( valt nog mee dat je het niet topic 46 hebt genoemdn > voor deze vol is rijdt rossi vast wel op de rode machine ) :P :9 :j
 
netjes Rick, maar waarom vermeldt je niet dat de 1100 en de 620 een natte koppeling hebben......

( valt nog mee dat je het niet topic 46 hebt genoemdn > voor deze vol is rijdt rossi vast wel op de rode machine ) :P :9 :j
:+


had ik er niet bijgehaald.... knippen en plakken O-)
 
Eerste rij indruk :}

Wat een makkelijke motor is dit.... heerlijk om mee te rijden. Zelfs als het regent ;)
Gelukkig had ik nog een regenpak

Zal zo eens een foto posten van een vieze Multi... :+
 
Eerste rij indruk :}

Wat een makkelijke motor is dit.... heerlijk om mee te rijden. Zelfs als het regent ;)
Gelukkig had ik nog een regenpak

Zal zo eens een foto posten van een vieze Multi... :+

Rijdt ie lekker Rick? Ik heb net ook nog klein stukje gereden op de Multi, was voor mij ook al weer een tijd geleden. Heb alleen een voorvorkpoot lek. Nog een klusje erbij deze winter.
 
Rijdt ie lekker Rick? Ik heb net ook nog klein stukje gereden op de Multi, was voor mij ook al weer een tijd geleden. Heb alleen een voorvorkpoot lek. Nog een klusje erbij deze winter.


Hij rijdt super... wat een verademing met wat ik eerst gereden heb. Monster en SSie.

totaal ander gebruik maar dit is echt heerlijk touren.
Net wat ik zocht.
En het blijft een Ducati 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan