Het Ducati Multistrada Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
63.000
7.678
Hoorn
Ducati Multistrada


Zondag 6 Juni 2010



toerbuffeldag1-kopie.jpg


Multistrada dag in de Rijp


ducati_multistrada_1100.jpg




==============================================================================

Toen acht jaar geleden - tijdens Milaan Motorshow in 2001 - de Multistrada voor het eerst aan het wereldpubliek werd voorgesteld waren de meningen meer dan verdeeld. Hoe Terblache, de geestelijke vader van dit ontwerp, het in zijn hoofd had gehaald om zoiets lelijks te ontwerpen.
De motor kreeg al snel het predikaat lelijkste ontwerp ooit en velen hadden de stille hoop dat het studiemodel nooit de status productiemodel zou krijgen.
In het geheim was echter al drie jaar lang gewerkt aan de motor en het studiemodel stond dan ook veel dichter bij productie dan menigeen op dat moment hoopte (of vreesde).

2006-ducati-multistrada-1-1_460x0w.jpg



The Multistrada is a model of motorcycle introduced by Ducati in 2003. The word Multistrada is Italian for "many roads" as the bike is designed to handle asphalt and dirt road riding with equal agility. Essentially the bike is a hybrid of a Supermoto and a Sport Touring bike. Its upright riding position gives it a stronger appeal for those who like touring but want something smaller than a touring bike. Designed by Ducati's head designer Pierre Terblanche as an evolution to Tereblanche's previous design the Cagiva Gran Canyon, the Multistrada has always received mixed reviews for its aesthetics. One magazine reviewer said the bike looked like a "wet cat with a large forehead". The Multistrada's most impressive technological advancement was the fuel tank that runs all the way to the rear of the back seat. The bike inspired the Ducati sponsored Centopassi "Competitive Motorcycle Adventure" in Italy in July 2003.

The Multistrada competes in the same niche market as do other multi purpose motorcycles such as the BMW GS, but even according to the owners manual the Multistrada is not intended for off-road use despite its off-road inspired design. The Multistrada is much lighter, more responsive and has better handling manners than most of the bikes in the same genre, such as the Suzuki DL1000 V-Strom and KTM Adventure due to many of the Ducati's race-track components such as the Brembo Brakes and extremely light 17 inch wheels. In 2007 Triumph released the 1050 cc Tiger, which has become the only bike to directly compete with the Multistrada.



Historie


f05.jpg



2003–2004
De eerste versie had in 2003 een 1000 cc blok, maar een kleinere Multistrada 620 cc versie werd geïntroduceerd in 2005.




Ducati_Multistrada_1000S.jpg



2005–2006
In 2005, kreeg de 1000DS Multistrada een gemodificeerde zijstandaard (de 2003–2004 zijstandaard was te te klein en de motor kon om vallen), vernieuwde zitting met zachtere kussens en minder scherpe vormen, verbeterde spiegels met langere stang voor betere zicht en de optionele tourscherm van de 2003–2004 model jaar werd standaard.
2005 was ook de introductie van de 1000DS S model met Öhlins vering, zwarte wielen en carbonfiber riemdeksels en voorspatbord. Het S-model had ook een aluminium stuur dat de vibraties beter reduceerde en de handling verbeterde.



Ducati_Multistrada_1100_2007_02_1024x768.jpg


2007
In 2007, de 1000 cc motor was vervangen door de 1100 cc motor en de 620 ging uit de collectie.
De S en het standaard model had nu zwarte wielen maar de vering op het standaard model werd "downgraded" van Showa componenten van eerdere jaren naar Marzocchi voorvork en een Sachs achterveer om het S-model "aantrekkelijker" te maken.



br_2008DucatiMultistrada1100S_1lg.jpg


2008
In 2008 kreeg de Multistrada kleine wijzigingen in de stickers die nu dichter bij de graphics van de Ducati 1098 kwamen, upgraden Brembo voorremmen en Marchesini stickers op de velgen (alhoewel de wielen gemaakt werden door Brembo en niet veranderd waren de voorgaande jaren).
En al laatste kreeg dit model een sticker met "Moto GP Campioni Del Mondo" op de benzinekap ter ere van Casey Stoner's Desmosedici Moto GP Kampioenschap in 2007.



ducati_multistrada_1100_s_01.jpg



2009
De Multistrada is feitelijk onveranderd t.o.v. het 2008 model maar het S model werd nu ook in Pearl White met een "racing grey" frame leverbaar.
De S en het standaard model zijn beide leverbaar in rood en zwart.




2010

Multistrada 1200


update volgt

Ducati Multistrada Motorcycles – Enduro Models

09_jpg_700.jpg




==============================================================================




De rijders van het MotorForum-topic

black MTS

DSC01162.jpg



Jéjé

full



Flavio

full



RideRick

full





Jantah

full



123veloce

80beklimmingcoldelacayo.jpg



Duc900

Foto-ECW7NQUB.jpg



metung

full



Dreamer

full



hobbelduif


Foto-7INJ4S7D-D.jpg



duc 750 ssex ie

full



lucky luck

thumb



karelducati

full


Multi1100

full




chrisabc

full



Malandro

foto 8-)

Multi03

foto 8-)


gizmo88

noknee

Pimmy


Zondag 6 Juni 2010

de Multistradadag in de Rijp​

==============================================================================

Diverse bruikbare links

Ducati Club Nederland Multistrada Forum overzicht

Multistrada.net

Multistrada.nu

Ducati Startpagina







images.aspx
 
Laatst bewerkt:
moet je weer je eige topic RR B| B|

zijn we weer niet goed genoeg voor je in het Ducati Topic? B|
 
Hey Thijs.. heb je ook een link naar een album?
Zet ik die erbij in de opening..
 
*O*

Ik wist wel dat er behoefte was aan een eigen topic.

De Monsters en Racers hadden er ook 1 dus...
De tijd was rijp voor dit topic.
Gaan jullie ook allemaal op 18 oktober naar de Vallende Bladeren Tocht :?
Parkeren we ze bij elkaar.
 
Present!

Yesss, eindelijk. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

(liep zelf al een poosje met dit idee :9 , maar goed om te zien dat dit leeft!) :}

Mooie O.P.!


8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan