Het einde van het beugelsot :?

Nijlpaard

Hippos, despite their size and shape, are fast.
26 feb 2002
22.480
804
Hoorde gister bij Safe een wazig verhaal.

Ff vooraf, pasgeleden las ik hier op het forum een test waarbij de tijden werden genoemd die nodig waren om een bepaald slot te verwijderen. UIt mijn hoofd was het ongeveer als volgt. (zal nog wel even zoeken naar de werkelijke cijfers)

Schijfremslot: 10 sec.
Kettingslot: 30 sec
Beugelslot: 10 to 20 minuten

Nu vertelde de verkoper bij safe me gisteren dat beugelsloten niet meer worden verkocht omdat deze geen goedkeuring meer zouden hebben :? :?

Dit zou dan inhouden dat bij diefstal de verzekering niet uitkeert. Aangezien mijn motor een leeftijd heeft waarop verzekeren tegen diefstal niet zinvol is zal het me jeuken of de verzekering uitkeert ja dan nee. Ik moet een slot hebben dat zijn werk doet, wanneer iemand mijn motor wil gebruiken voor een joy-ride o.i.d
Wanneer ze hem echt willen stelen zal ze dat toch wel lukken, maar de gelegenheidsdief wil ik toch wel zoveel mogelijk ontmoedigen.

Iemand die hier wat meer van weet want dit vind ik toch wel een raar verhaal.
 
Hoorde gister bij Safe een wazig verhaal.

Ff vooraf, pasgeleden las ik hier op het forum een test waarbij de tijden werden genoemd die nodig waren om een bepaald slot te verwijderen. UIt mijn hoofd was het ongeveer als volgt. (zal nog wel even zoeken naar de werkelijke cijfers)

Schijfremslot: 10 sec.
Kettingslot: 30 sec
Beugelslot: 10 to 20 minuten

Nu vertelde de verkoper bij safe me gisteren dat beugelsloten niet meer worden verkocht omdat deze geen goedkeuring meer zouden hebben :? :?

Dit zou dan inhouden dat bij diefstal de verzekering niet uitkeert. Aangezien mijn motor een leeftijd heeft waarop verzekeren tegen diefstal niet zinvol is zal het me jeuken of de verzekering uitkeert ja dan nee. Ik moet een slot hebben dat zijn werk doet, wanneer iemand mijn motor wil gebruiken voor een joy-ride o.i.d
Wanneer ze hem echt willen stelen zal ze dat toch wel lukken, maar de gelegenheidsdief wil ik toch wel zoveel mogelijk ontmoedigen.

Iemand die hier wat meer van weet want dit vind ik toch wel een raar verhaal.

Raarrrrrr......maar waar :? Ik zou meteen een 20 van die beugels er aan hangen. Dan koste het dus 20 x gemiddeld 15 min en dat is......300 min :)
 
Misschien dat verzekeringen alleen denken in kettingen om de motor ergens aan vast te leggen en dan in combinatie met een schijfremslot. De beugel als alternatief voor het schijfremslot is misschien gewoon over het hoofd gezien? Ik roep ook maar wat natuurlijk.
 
O ja, nog wat...eens ART goedgekeurd, altijd ART goedgekeurd.

Dus ook je Kryptonite slotje van 5 jaar oud...
 
O ja, nog wat...eens ART goedgekeurd, altijd ART goedgekeurd.

Dus ook je Kryptonite slotje van 5 jaar oud...

Maar let wel op, als je verzekering in het verleden altijd genoegen nam met een ouderwets ART goedgekeurd slot (zoals de 5/6-armige Cyclelock sloten), waarna ze ineens de polis wijzigen (en een ART klasse 4 of hoger slot eisen, wat de Cyclelock niet is), dan ben je alsnog de pineut.

En dat weten veel mensen niet.
 
Dienen ze hun klanten daar dan niet van op de hoogte te stellen?
Ik neem aan dat tussentijdse poliswijzigingen gemeld moeten worden.
 
je kan toch ook dat beugelslot als 'extra' slot aan je motor leggen? Ook al is ie niet door de verzekering goedgekeurd.... Ik hoef van mijn verzekering namelijk maar 1 ART 4* goedgekeurd slot te gebruiken. Ik zou zo'n beugelslot (of gewoon een kettingslot) er dan aan leggen omdat ik me dan beter beveiligd voel.

En dat slot leg je natuurlijk door het achterwiel heen (schijfslot zit immers voor) Dan zijn beide wielen tenminste 'geblokt' *D
 
je kan toch ook dat beugelslot als 'extra' slot aan je motor leggen? Ook al is ie niet door de verzekering goedgekeurd.... Ik hoef van mijn verzekering namelijk maar 1 ART 4* goedgekeurd slot te gebruiken. Ik zou zo'n beugelslot (of gewoon een kettingslot) er dan aan leggen omdat ik me dan beter beveiligd voel.

En dat slot leg je natuurlijk door het achterwiel heen (schijfslot zit immers voor) Dan zijn beide wielen tenminste 'geblokt' *D

Dit is precies wat ik zeg in mijn eerste post.
Punt is dat de verkoper bij Safe beweert dat beugelsloten niet langer worden verkocht en dus zou bovenstaande geen mogelijkheid meer zijn.

Het lijkt me sterk dat ie gelijk heeft maar je weet maar nooit, tis en blijft nederland he ;)
 
Dit is precies wat ik zeg in mijn eerste post.
Punt is dat de verkoper bij Safe beweert dat beugelsloten niet langer worden verkocht en dus zou bovenstaande geen mogelijkheid meer zijn.

Het lijkt me sterk dat ie gelijk heeft maar je weet maar nooit, tis en blijft nederland he ;)

Je kan wellicht ook twijfelen aan het advies en de deskundigheid van de adviseur...
 
Je kan wellicht ook twijfelen aan het advies en de deskundigheid van de adviseur...

Als je de laatste zin leest van de post die je quote, zie je dat ik dat ook idd doe, maar je weet het maar nooit.
 
die test met die tijden die je zo nu en dan ziet ,is al 3 jaar oud ofzo.
bepaalde sloten ,(bekende) hebben allemaal een speciaal " truukje" om open te maken denk ik. Voor sommige slote hebben proffesionele dieven een soort loper waarmee ze aan die snelle tijden kunnen komen. Voor andere sloten hebben ze een een betonschaar gebruikt van 2 meter lang. --kniiiip !!-- 3 seconden ! klaar.
Of een thermische brander waarmee ze bij de NS rails doorbranden.
 
Dat lijkt me wel heel raar, die tijden. Zowel mijn fietsenhandelaar als mijn motordealer zegden mij -onafhankelijk van elkaar- dat een ketting beter is dan een U-slot. :?

Ik ga uit van deze Test

die test met die tijden die je zo nu en dan ziet ,is al 3 jaar oud ofzo.
bepaalde sloten ,(bekende) hebben allemaal een speciaal " truukje" om open te maken denk ik. Voor sommige slote hebben proffesionele dieven een soort loper waarmee ze aan die snelle tijden kunnen komen. Voor andere sloten hebben ze een een betonschaar gebruikt van 2 meter lang. --kniiiip !!-- 3 seconden ! klaar.
Of een thermische brander waarmee ze bij de NS rails doorbranden.

Blijft staan (truukje of niet) dat deze test aangeeft dat een goed beugelslot iemand 10 minuten bezighield terwijl de rest amper boven de halve minuut uitkwam.

Zou dat nu (3 jaar later) zo anders zijn?

Of weet iemand misschien een wat meer recentere test.
 
Laatst bewerkt:
Blijft staan (truukje of niet) dat deze test aangeeft dat een goed beugelslot iemand 10 minuten bezighield terwijl de rest amper boven de halve minuut uitkwam.
Zou dat nu (3 jaar later) zo anders zijn?
Of weet iemand misschien een wat meer recentere test.
De orginele test staat op een Franse site, maar ik kan geen datum ontdekken.
Hoe dan ook, zoals ik al zei, heb ik gister net een beugelslot gekocht en die heeft allerlei keurmerkjes waaronder ART.
 
De orginele test staat op een Franse site, maar ik kan geen datum ontdekken.
Hoe dan ook, zoals ik al zei, heb ik gister net een beugelslot gekocht en die heeft allerlei keurmerkjes waaronder ART.

Ik zal vanmiddag eens bij een andere zaak gaan kijken :)
 
Ik heb net een motor uit 1984 gekocht voor 750 euro. Moet ik daar nou echt voor 200 euro sloten bij kopen?

Had eigenlijk gedacht het een beetje in verhouding te houden?
 
Ik heb net een motor uit 1984 gekocht voor 750 euro. Moet ik daar nou echt voor 200 euro sloten bij kopen?

Had eigenlijk gedacht het een beetje in verhouding te houden?

Nee, voor diefstal kun je hem toch niet verzekeren en dat is wat je koopt wanneer je zo'n duur slot koopt.
De verzekering dat de verzekering uitbetaald (rare zin :? )

De meeste sloten zullen de verkeerde mensen niet lang tegenhouden.
Koop een goedkoop goed slot (kost zo rond de 60 euro als je een schijfremslot koopt), hiermee hou je de meeste gelegenheidsdieven wel tegen. :)
 
Ik heb net een motor uit 1984 gekocht voor 750 euro. Moet ik daar nou echt voor 200 euro sloten bij kopen?

Had eigenlijk gedacht het een beetje in verhouding te houden?
Oh... jij zet er dus een bordje bij: "Wilt u deze alstublieft meenemen?"




:+
 
Op zich wel vreemd: ik heb 2 ART schijfsloten aan mijn voorwiel hangen. Voor de verzekering voldoende, terwijl de eerste de beste ketting of beugel ergens aan vast het al een stuk lastiger maakt voor dieven.............. :?
 
Wat ik nou zo triest vind:

die verzekeringen maken er een potje van met hun eisen. Wie weet nog welk slot waaraan voldoet en of ie wel of niet verzekerd is van uitbetaling bij diefstal????

Los daarvan is dat hele ART gebeuren ook één grote grap..... Je kunt een schijfremslot dan wel een "4+" aanduiding geven, maar wat heeft dat voor zin als de schijf gewoon losgedraaid kan worden???
Maar als zo'n slot er op zit, betaalt de verzekering dus wél uit bij diefstal?? Dat maakt de onzin ervan alleen maar groter....

Ik heb ook m'n twijfels bij de juistheid van die ART aanduidingen. Als een slot die ART 4+ aanduiding heeft is het zeker niet automatisch ook het beste slot. Kortom: hoog tijd dat het ART gebeuren op de schop gaat.....
 
Je kunt een schijfremslot dan wel een "4+" aanduiding geven, maar wat heeft dat voor zin als de schijf gewoon losgedraaid kan worden???

Een schijfremslot alleen kan nooit 4+ krijgen. De + betekent dat je de motor met desbetreffens slot ergens aan vast kunt leggen. Dus zal een + slot altijd een armslot, een beugelslot of een ketting zijn.

De aanduiding 4+ betekent dus niet dat dat slot beter is dan een slot met alleen een 4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan