###Het elfste grootste XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een vraagje tussendoor: is zo'n XT600Z (1VJ) echt zo zuinig?
Op 10liter rijd ik ruim 240kms? Waarvan 200kms Offroad met een gemiddelde van ruim 40kmh en de rest naar werk +/-3km (binnen BBK) heen, en 20-30km Offroad terug (lucky me).
Hang af en toe ook toch redelijk aan het gas, 80+kmh op de zandpaden/veldwegen met een top van 109 (GPS) is het ding niet vies van (figuurlijk).
 
met zo'n lage gemiddelde snelheid verbaast me dat niks nee

ik heb van de week 450 km met de XT gereden met m'n vriendin achterop. Hiervan was bijna 300 km snelweg en de overige 450 was lekker tuffen over de Veluwe waarbij ik niet boven de 100 ben gekomen geloof ik. Natuurlijk ook rustig/vloeiend gereden voor de passagiere.

Over dat hele stuk heb ik een verbruik van 1 op 22 genoteerd. Waarvan dus zoals gezegd ca 280 km snelweg met 120 km/h ;)

op de volgende volle tank ga ik eens kijken hoe zuinig het ding is in m'n up en rustig woon-werk verkeer. Denk dat ik dan best op de 1 op 24 uit moet kunnen komen
 
Laatst bewerkt:
met zo'n lage gemiddelde snelheid verbaast me dat niks nee

ik heb van de week 450 km met de XT gereden met m'n vriendin achterop. Hiervan was bijna 300 km snelweg en de overige 450 was lekker tuffen over de Veluwe waarbij ik niet boven de 100 ben gekomen geloof ik. Natuurlijk ook rustig/vloeiend gereden voor de passagiere.

Over dat hele stuk heb ik een verbruik van 1 op 22 genoteerd. Waarvan dus zoals gezegd ca 280 km snelweg met 120 km/h ;)

op de volgende volle tank ga ik eens kijken hoe zuinig het ding is in m'n up en rustig woon-werk verkeer. Denk dat ik dan best op de 1 op 24 uit moet kunnen komen
Dat zijn echte Offroad kms , los zand, modder, kruipsluip enz en niet met een gangetje van 40Kmh rondtokkelen ;) . Mijn KTM komt op dezelfde route dan uit op ongeveer 1:10/11, gemiddelde snelheid komt daarmee net onder de 50Kmh.

Maar het is dus normaal voor zo'n 600 , bedankt.
 
Dat zijn echte Offroad kms , los zand, modder, kruipsluip enz en niet met een gangetje van 40Kmh rondtokkelen ;) . Mijn KTM komt op dezelfde route dan uit op ongeveer 1:10/11, gemiddelde snelheid komt daarmee net onder de 50Kmh.

Maar het is dus normaal voor zo'n 600 , bedankt.
ah dus dan hang je nog redelijk aan het gas. Nouja, het lijkt me nog steeds niet heel gek. Ik heb al die kilometers dus met 60 extra kilogrammen achterop gemaakt en dat is natuurlijk ook nogal wat voor zo'n lichte fiets dus dat moet in het verbruik duidelijk merkbaar zijn. Misschien dat dat ongeveer overeenkomt met offroad rijden :P
 
Ik heb op en neer naar Parijs met een 3AJ met constant 120 op de GPS 1 op 24 gereden, maar dat vond ik vrij uitzonderlijk, met offroad mag ik blij zijn als ik de 1:15 haal.
 
ik heb weleens boven de 1:30 gereden, ook op de snelweg (vakantie)

sallaint detail: had toen ron91 in de tank zitten (Duitsland).
 
477237_371064466332214_113340227_o.jpg


Eindelijk mijn eerste motor gekocht.
Ik ben er iig nu al blij mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan