###Het elfste grootste XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bolski schreef in het vorige topic:
Past perfect
Thanks,
Staat namelijk een complete uitlaat op mp maar die heeft in de fik gestaan.
Geen idee hoeveel hitte zo`n uitlaat kan verdragen maar zo te zien is hij geblust met een poederblusser.

Heb dr maar vanaf gezien.
 
Het zorgt ervoor dat stationair er een enorm kabaal uit mijn blok komt. Als ik rij en ik geef veel gas, dan wordt het nog erger, maar met voorzichtig gas geven kan ik met minimaal geluid honderd rijden. Wat is stuk? Hoelang kan ik er mee door rijden? Heb er zo al 80km op zitten, zit nu ter hoogte van parijs. Plaats je weddenschappen nu.
 
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn voorvork krom is, het is niet veel en er is prima mee te rijden, maar ik wil het toch graag opgelost hebben op den duur (voor augustus 2013...). Verder wil ik de motor misschien wat hoger hebben, zijn er voorvorken van andere motoren die zonder veel aanpassingen in een XT600e (bj 2000) passen? (eventueel dus een iets langere vork).

Weten jullie of een vork van een TTR600 past? (ookal verwacht ik niet dat daar makkelijk aan te komen is...)

Mocht iemand een complete vork of een setje binnenpoten over hebben of weten te liggen dan hoor ik het ook graag!
 
Je kan je vork ook altijd proberen te richten...zal nooit helemaal recht worden maar binnen acceptabele marges moet het lukken. Weet niet of het qua prijs veel zal afwijken van het kopen van een 2dehands...zure grappen zijn dat :( merkte je niets bij het inveren dan?
 
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn voorvork krom is, het is niet veel en er is prima mee te rijden, maar ik wil het toch graag opgelost hebben op den duur (voor augustus 2013...). Verder wil ik de motor misschien wat hoger hebben, zijn er voorvorken van andere motoren die zonder veel aanpassingen in een XT600e (bj 2000) passen? (eventueel dus een iets langere vork).

Weten jullie of een vork van een TTR600 past? (ookal verwacht ik niet dat daar makkelijk aan te komen is...)

Mocht iemand een complete vork of een setje binnenpoten over hebben of weten te liggen dan hoor ik het ook graag!
TheHunter heeft een KTM voorvork in een XT600 (34L) gezet. Moet je ook gelijk een nieuw wiel (of minstens een naaf) kopen.
 
Het zorgt ervoor dat stationair er een enorm kabaal uit mijn blok komt. Als ik rij en ik geef veel gas, dan wordt het nog erger, maar met voorzichtig gas geven kan ik met minimaal geluid honderd rijden. Wat is stuk? Hoelang kan ik er mee door rijden? Heb er zo al 80km op zitten, zit nu ter hoogte van parijs. Plaats je weddenschappen nu.
kapot lager of iets is losgelopen.
beide ín het blok.

rustig verder rijden inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn voorvork krom is, het is niet veel en er is prima mee te rijden, maar ik wil het toch graag opgelost hebben op den duur (voor augustus 2013...). Verder wil ik de motor misschien wat hoger hebben, zijn er voorvorken van andere motoren die zonder veel aanpassingen in een XT600e (bj 2000) passen? (eventueel dus een iets langere vork).

Weten jullie of een vork van een TTR600 past? (ookal verwacht ik niet dat daar makkelijk aan te komen is...)

Mocht iemand een complete vork of een setje binnenpoten over hebben of weten te liggen dan hoor ik het ook graag!
of deze
http://link.marktplaats.nl/579870980

en sjors heeft nog een voorvork voor een tt
http://link.marktplaats.nl/587144915
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik heb ze beide een berichtje gestuurd.

Het viel me op dat er best veel KTM-vorken op mp staan, ik heb TheHunter een pb gestuurd.



Verder vraag ik me af hoe jullie de carburatuers uit een XT600 krijgen, halen jullie daarvoor de inlaatrubbers los van het blok (met de 2 inbusbouten?) of kan dit ook anders?

klemmen van de inlaatrubbers er helemaal af, net zoals bij de luchtfilterkant. dan de luchtfilterbox een aantal bouten (onder zadel en onder accu) los, dan kan de luchtfilterbox een stuk(je) naar achter. Als je de gaskabels al los hebt dan is het even pielen en dan heb je ze in je hand. volgensmij is rechts eruit het makkelijkst
 
Beste mensen van het XT topic!

Mijn oog is gevallen op een xt600e van 1997 waar ik vanavond een kijkje ga nemen! Hebben jullie misschien tips waar ik (extra) op zou kunnen letten? Ik wil de motor voor woon-werk (kort, 12km) en stad gaan gebruiken.

Over deze motor gaat het.
 
Beste mensen van het XT topic!

Mijn oog is gevallen op een xt600e van 1997 waar ik vanavond een kijkje ga nemen! Hebben jullie misschien tips waar ik (extra) op zou kunnen letten? Ik wil de motor voor woon-werk (kort, 12km) en stad gaan gebruiken.

Over deze motor gaat het.
Leuke pekelfiets *D

Zou wel even die voorvorkpoten checken.
Die hoezen zijn zo te zien al een tijdje kaduuk. O-)
 
Ja ik zag het ook al.. Ik heb alleen geen idee wat, en of dat gevolgen heeft?
 
Ja ik zag het ook al.. Ik heb alleen geen idee wat, en of dat gevolgen heeft?


dat er vuil binnen komt, ook steenslag en daardoor kunnen de voorvorkkeerringen lek gaan. sowieso de bonnen bekijken wat er gedaan is bij de revisie (alleen top-end of ook onderblok los geweest, wat is er vervangen)
kijken voor lekkages aan het blok, remschijfdikte, staat van de ketting/tandwielen, banden. Speling op de wielen, achterbrug, balhoofd. Staat van de uitlaatbochten, die willen nog wel eens doorrotten. Verder natuurlijk proefrijden en kijken of elke versnelling het doet en alles goed klinkt. Mochten de originele remleidingen er nog op zitten dan zijn die ook al een tijdje aan vervanging toe.
 
Over deze motor gaat het.

OMG, heeft Yamaha echt dat paars gebruikt 15 jaar geleden??

1) je kunt ook de korte link uit de rechter kolom gebruiken: http://link.marktplaats.nl/590858509

2) Zo te zien zit er een Laser ProDuro onder. Is verkrijgbaar als Sport en als Legal. Zit geen verwijderbare dB-killer bij dus het is OF sport OF legal. Niet naar keuze zoals mij de modernere dempers met verwijderbare dB-killer.
 
Bedankt Lukas hier heb ik wel wat aan, heb er gelijk even een mooi lijstje van gemaakt!
 
hoop niet dat ze (ANWB) moeilijk gaan doen?

was laatst een topic over, dat de motor het nog wel waard moet zijn om af te voeren. anders moest er betaald worden.. :(

hoe hield hij er mee op? :(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan