###Het elfste grootste XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je had gelijk, maar er was wel iets meer voor nodig om hem los te krijgen dan een lijmtang...
[afbeelding]

Vind het eigenlijk wel raar dat ik er tijdens het rijden geen last van heb gehad...
Au! Je ziet aan de donkere plekken waar 'ie op de zuiger is gaan draaien, daar is het niet voor bedoeld. Nu heb je misschien niks gemerkt, maar als je door was blijven rijden, was het vanzelf (nog meer) stuk gegaan. Beter toch, je bent er nu op tijd bij en wellicht is het te repareren?
 
Ik was er inderdaad ook heel blij mee dat het niet meer in de soep heeft laten draaien*D De rest van het motorblok ziet er, op wat koolaanslag na, heel erg netjes uit. Glijlager van het small end zal een nieuwe voor moeten komen (iemand enig idee waar ik die kan vinden?) en ik die piston pen vervang ik ook gewoon, kost maar 15 euro bij kedo. Nou is de boring aan een kant in de zuiger wel wat bekrast omdat ik deze pen er doorheen heb geperst om hem los te krijgen, ik denk dat ik er eens mee naar een motor rivisie bedrijf ga om te kijken wat ze ervan vinden. Zuiger is verder nog goed en is een duur geintje om te vervangen...
 
Ik was er inderdaad ook heel blij mee dat het niet meer in de soep heeft laten draaien*D De rest van het motorblok ziet er, op wat koolaanslag na, heel erg netjes uit. Glijlager van het small end zal een nieuwe voor moeten komen (iemand enig idee waar ik die kan vinden?) en ik die piston pen vervang ik ook gewoon, kost maar 15 euro bij kedo. Nou is de boring aan een kant in de zuiger wel wat bekrast omdat ik deze pen er doorheen heb geperst om hem los te krijgen, ik denk dat ik er eens mee naar een motor revisie bedrijf ga om te kijken wat ze ervan vinden. Zuiger is verder nog goed en is een duur geintje om te vervangen...
Lager is niet los te koop, loopt direct in het metaal van de drijfstang. Het wordt of een nieuw bigend of laten kotteren en er een bronzen bus in laten persen. (Heb ik ooit eens ,met succes,bij een DR500 gedaan).
Zuiger mag bij de verzameling van iemand OF je moet er een iets dikkere zuigerpen in zetten. Nadeel is dan dat je dan bij elke nieuwe zuiger dat gat moet ruimen en de groeven van de circlip kotteren. Kost je waarschijnlijk net zoveel als een nieuwe zuiger.

Btw, wat was het olieverbruik? Bodem van de zuiger zegt:behoorlijk wat (schone randen).
@Bolski: weer een diagnose :+
 
Hij verbruikte inderdaad wel wat olie ja... Maar had meer het idee dat dat kwam omdat hij nogal zweette bij de voet en koppakking. Nieuw bigend word ik niet zo vrolijk van, dan zal ik 't blok moeten splitsen :X

Maarja wat mot dat mot hea... :z
 
4652311219_185d442fbf_b.jpg
 
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar het beschermplaatje dat op de uitlaatbochten van een XT600E uit 2000 wordt bevestigd. Deze ben ik net tijdens het rijden kwijtgeraakt. Heeft iemand die toevallig liggen?
 
Weet iemand in hoeverre een xt600 voorvork op een 550 past? Moeten er ook andere kroonplaten op bijvoorbeeld? Nou ik toch de hele motor aan het verbouwen ben :+ Zit ik eraan te denken deze erop te zetten i.v.m. de schijfrem...
 
Weet iemand in hoeverre een xt600 voorvork op een 550 past? Moeten er ook andere kroonplaten op bijvoorbeeld? Nou ik toch de hele motor aan het verbouwen ben :+ Zit ik eraan te denken deze erop te zetten i.v.m. de schijfrem...
nee hooguit een andere stuurpen

die kun je evt laten maken
 
Weet iemand in hoeverre een xt600 voorvork op een 550 past? Moeten er ook andere kroonplaten op bijvoorbeeld? Nou ik toch de hele motor aan het verbouwen ben :+ Zit ik eraan te denken deze erop te zetten i.v.m. de schijfrem...
Dat moet je vooral doen! Want ik heb nog wel een 600 voorvork over incl wiel en remmerij. :) En de kroonplaten. :P
 
Ha, ik blijf bezig...
een nieuwe toerenteller besteld bij een motorwinkel aangezien die van mij in de soep was gelopen :+
Past echter voor geen meter.. hij is veel te groot kon ik niet echt zien op de (kleine) foto
qHJ0HHb.jpg

Iemand enig idee van wat voor motor deze komt? zit een temperatuurmeter op en hij gaat pas in het rood bij 9500rpm, redelijk veel voor een xt550.
Bij de advertentie stond xt550 toerenteller en volgens mij hebben deze altijd dezelfde tellers gehad...
Nu even een mailtje terug gestuurd naar de motorzaak ben benieuwd wat ze er van vinden. Maar het leek me dus wel leuk om te weten van wat voor motor deze teller komt :?
 
660 heeft toch ronde tellers?

Welke xt heeft waterkoeling?


Heb even in de toerentellerbak gekeken en vond nog een 550 teller.
Rode gebied begint bij 7000rpm.
 
Waarom zou er een andere stuurpen nodig zijn als de kroonplaten het zelfde kunnen blijven? Pen zou ik evt. ook zelf kunnen draaien dat is het probleem niet...

Dat hoeft idd alleen bij andere kroonplaten omdat ie dan vaak korter of langer of dikker of dunner moet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan