###Het elfste grootste XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
m'n toerenteller is er mee gestopt :(

kabeltje zal wel door zijn. Enig idee waar ik die vandaan kan halen? Heb me rot gezocht maar kan ze alleen vinden voor oude types XT600 (rond 1990 allemaal). Weet niet of die hetzelfde zijn?

Heb dus een 3TB uit 98 .

Oh en weet iemand wat voor lampjes er in de tellers gaan? Als ik dan toch bezig ben dan vervang ik gelijk het lampje voor in de toerenteller, doet die het ook weer.
 
m'n toerenteller is er mee gestopt :(

kabeltje zal wel door zijn. Enig idee waar ik die vandaan kan halen? Heb me rot gezocht maar kan ze alleen vinden voor oude types XT600 (rond 1990 allemaal). Weet niet of die hetzelfde zijn?

Heb dus een 3TB uit 98 .

Oh en weet iemand wat voor lampjes er in de tellers gaan? Als ik dan toch bezig ben dan vervang ik gelijk het lampje voor in de toerenteller, doet die het ook weer.

ik heb een donkerbruin vermoeden dat ze hetzelfde zijn.
heb hem zelf onlangs vervangen maar weet niet meer met wat :P de buitenmantel was een andere aansluiting maar de lengte was goed en hij doet het weer.zou van een xr400 geweest kunnen zijn, als je wilt zoek ik het op.
het kan ook het aandrijfmechanisme zijn,dat is wel vrij duur.

kijk anders hier even:
Yamaha XT600EC 1995 (S) CALIFORNIA METER - buy original METER spares online
 
Laatst bewerkt:
Je kan het ook lezen alsin: zorg dat je het eerst goed uitzoekt, anders niet doen! :P

Kijk dát bedoel ik dus! Ik wil het goed uitzoeken voordat ik begin! Vandaar mijn eerste vraag hier.
Hebben jullie misschien tips om me op weg te helpen?
Overigens ben ik van een beetje sleutelen niet vies.
 
Kijk dát bedoel ik dus! Ik wil het goed uitzoeken voordat ik begin! Vandaar mijn eerste vraag hier.
Hebben jullie misschien tips om me op weg te helpen?
Overigens ben ik van een beetje sleutelen niet vies.

Ik word ook pas vies als ik veel sleutel...
volgens mij had bolski een mooi lijstje gemaakt welke blokken waarin passen, wou dat destijds in de OP zetten, maarja wil wel meer :P .
zit met zelfde euvel dat ik er ook liefst tijdelijk ander blok onder zet, ik ken mijn tempo bij dit soort dingen..maar denk niet dat er veel te krijgen is.

herstel :P :
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
Dat lijstje had ik bij onze Duitse xt-vrienden geleend, en ik heb het alleen maar vertaald. Als we nou echt een keer werk gaan maken van een OP dan wil ik hem wel eens opzoeken.

Maar gek genoeg: Laatst had ik een 34L met een e-start blok er in, volgens de Duitsers past dat niet, en toch zat het er in.
 
Dat lijstje had ik bij onze Duitse xt-vrienden geleend, en ik heb het alleen maar vertaald. Als we nou echt een keer werk gaan maken van een OP dan wil ik hem wel eens opzoeken.

Maar gek genoeg: Laatst had ik een 34L met een e-start blok er in, volgens de Duitsers past dat niet, en toch zat het er in.

De link misschien doorsturen naar karma en een heeeele erge straf verzinnen voor iemand die NIET de links uit de oude OpeningsPost herbruikt voor een nieuw topic :9
 
Dat lijstje had ik bij onze Duitse xt-vrienden geleend, en ik heb het alleen maar vertaald. Als we nou echt een keer werk gaan maken van een OP dan wil ik hem wel eens opzoeken.

Maar gek genoeg: Laatst had ik een 34L met een e-start blok er in, volgens de Duitsers past dat niet, en toch zat het er in.


www.xt600.de

Als je iets zoekt over de 600 moet je daar zijn, kun je bijna alles vinden.
 
Laatst kwam ik op internet een "carter-becshermer" tegen in de vorm van een soort kettinggeleider rond het voortandwiel. Dit als bescherming voor als de ketting breekt. Is zoiets nuttig op een XT600 (bj 2000)? Ik ga in augustis met de XT op reis (5 maanden) en een gat in het carter zou voor bijna 100% zeker betekenen dat de reis voorbij is.

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Was dat ding niet voor de 500 bedoeld ?
 
m'n toerenteller is er mee gestopt :(

kabeltje zal wel door zijn. Enig idee waar ik die vandaan kan halen? Heb me rot gezocht maar kan ze alleen vinden voor oude types XT600 (rond 1990 allemaal). Weet niet of die hetzelfde zijn?

Heb dus een 3TB uit 98 .

Oh en weet iemand wat voor lampjes er in de tellers gaan? Als ik dan toch bezig ben dan vervang ik gelijk het lampje voor in de toerenteller, doet die het ook weer.

Het type lampje staat omschreven in mijn post hiervoor naar csmnl.
de kabel die ik gebruikt heb is 341-83560-00
de buitenkabel was anders maar kon iig de binnenkabel vervangen, je zou de kabel eerst even los kunnen halen om te kijken of de binnenkabel gebroken is.

Bij mij was hij vlak na het aandrijfmechanisme verroest en gebroken, door het lange gedeelte erin te doen kon ik zien dat de kabel wel draaide en het mechanisme het nog wel deed.(het zou maar allebei tegelijk zijn).

kabel kost 14 euro.

succes.
 
Even hardop twijfelen, vooral omdat ik geen uitgebreide sleutelruimte meer heb (maar wel nog bijna alle tools en know-how en 414 pages wphb). Laatst een 3YF XTZ660 uit 92 met ~72 Kkm gekocht, maar die bonkt toch een beetje en drinkt olie, heeft wat goed nakijkwerk en onderhoud nodig, ook de pro-link wil nieuwe lagers/asjes en zo verder.

Zal ik nu een onbekend maar mogelijk goed blok kopen en over proppen, of toch open maken en de boel reviseren (big-end lager dan dus wsch ook overmaat wellicht, kop nakijken/kleppen inslijpen, nieuwe pakkingset ed) Blok/motor wat er nu inzit rijdt verder goed, en blok overhangen is relatief snelst, qua door kunnen rijden (geen ander vervoer, ja trapfiets) maar heb liever betrouwbaardere spullen, zeker als ik er ook mee op vakantie wil

Ik zie hier en daar mooie/interessante blokken voor onder de € 500,- en onder de 30 Kkm, of ladingen parts van HJS Racing Team (vlakschuiven? :] ) MZ, XTZ...

Advies of aanbiedingen welkom (ook als PM/email)
 
Even hardop twijfelen, vooral omdat ik geen uitgebreide sleutelruimte meer heb (maar wel nog bijna alle tools en know-how en 414 pages wphb). Laatst een 3YF XTZ660 uit 92 met ~72 Kkm gekocht, maar die bonkt toch een beetje en drinkt olie, heeft wat goed nakijkwerk en onderhoud nodig, ook de pro-link wil nieuwe lagers/asjes en zo verder.
Lijkt mij een ovale cilinder, was bij de mijne rond die km stand ook het geval. Wordt de olie verbrand, oftewel blauwe rook? Opboren naar eerste overmaat en koprevisie.
 
Wat een gemis hiero zeg, geen 'like' buttons...

thanks beide, ja krukasmoer hmm, en bij starten ruik en zie je m, een beetje, vermoedelijk is ook t balletje onderin de koppelingcarter lek van de dry sump, dus olie verbruik is lastig inschatten
 
Laatst bewerkt:
Hee die rijdt dus ook nog steeds rond. 8-)

DSC_8088-XL.jpg
 
maar heb liever betrouwbaardere spullen, zeker als ik er ook mee op vakantie wil
)
Dan zou ík toch de binnenkant willen hebben gezien.
Beetje gemoedsrust kan geen kwaad wanneer je er lange stukken mee gaat rijden.
O-)

ik weet het, het volgende is vrij standaard maar herhaal het toch:

koop je een ander blok, moet je altijd maar zien wat je hebt gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan