Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind de nieuwe R6 wat saai ogen, meer meningen?
HELP!
ik zit al een tijdje met een problem!
ik heb een Yamaha R6 van 2006 waarvan het ECU defect is geraakt. bedrijf Carmo kon deze niet meer repareren. Het is destijds geïmporteerd uit een EU land begreep ik. Type nummer van mijn ECU is 2C0-8591A-00. Inmiddels ben ik erachter dat 2C0-8591A-01 ook gewoon past zonder enige aanpassing. Nu heb ik er een hoop gevonden op EBAY maar deze eindigen op 21 of 40 enz enz.
Nu wil ik weten of die op EBAY zonder enige aanpassingen zou werken op mijn R6.
Weten jullie daar iets van?
groeten
vraag als ik terug schakel bij +/- 10000 toeren doet mijn motor op droog piepen (net of me achterwiel even blokkeerd)
https://youtu.be/htayjnkBS7Y <----- is te het te horen.
iemand enig idee of het me slipperclutch is ?
Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 2006 R6! Ik heb al wat in het lessen topic gepost maar het word nu tijd om met de grote meisjes en jongetjes mee te praten dacht ik zo.
Natuurlijk heb ik al wat rond gereden en het apparaat is echt geweldig. Waar ik niet echt aan kan wennen of niet helemaal snap is de draaicirkel van een supersport motor. Een GSXR600 die ik heb proefgereden merkte ik het ook. Als ik een langzame draai wil doen (±10kmpu) word m'n draaicirkel behoorlijk groot, groter als de breedte van een normale straat (6m denk ik). Als ik langzamer ga dan dat lazer ik er bijna vanaf.
Lessen ging altijd met een MT07 of CBR500 uit 93'. Met die motoren haalde ik het gemakkelijk als ik deed afschuinen. Met de R6 is afschuinen nauwelijks te doen omdat ik dan met de polsen de tank raak.
Mijn vraag is dus, klopt dit en is het normaal.. of moet ik eens wat meer oefenen..?
Goeiemiddag heren,
Bijdeze wil ik mij hier ook aanmelden..
Ik ben Jeroen, kom uit het mooie Elburg en heb eind Augustus een Yamaha R6 2007 circuitmotor gekocht. Altijd al Yamaha man geweest. Op straat rijd ik een Suzuki GSXR 600 K6. Wou eigenlijk een R6 vanaf 2008 maar de GSXR was een stukje goedkoper en zat wat minder sportief.
In september mijn eerste circuitdag gedaan met de R6 op het circuit in Zolder.
Hieronder een actie foto en een foto hoe de bike er op dit moment bij staat
Fiets word momenteel voorzien van een PCV, quickshifter, nieuwe accu, Brembo RCS19 overbouwen van de Suzuki naar de Yamaha. Brembo koppelingshevel, Motul 5w40 olie, nieuw filtertje, remhevelprotector, nieuwe handvaten, nieuw ruitje, en ben nog opzoek naar een ander spruitstuk zonder kat. Heb een Akrapovic slip on. Deze past helaas alleen op de originele bocht. Dus die Akrapovic is te koop. Is wel het oude type. 2006 dus.
[afbeelding]
[afbeelding]
vraag als ik terug schakel bij +/- 10000 toeren doet mijn motor op droog piepen (net of me achterwiel even blokkeerd)
https://youtu.be/htayjnkBS7Y <----- is te het te horen.
iemand enig idee of het me slipperclutch is ?
Misschien dat 't wel gewoon in de GEBRUIKERS handleiding van je fiets staat?
Als je niet zo'n boekje hebt dan ben je zwaar genaaid....Tenzij je even op de site van Yamaha een nieuw boekje download en eventueel uitprint
Yamaha Gebruikershandleidingen - Yamaha Motor Europe, branche Nederland