Het enige echte Yamaha YZF-R6 topic Deel 47 "Andere Tijden"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil deze winterstop een aantal zaken aan mijn R6 verversen/vervangen. Vorig jaar heb ik alleen olie en oliefilter vervangen maar dit jaar wil ik ook de bougies, luchtfilter en remvloeistof vervangen. Gebruiken jullie een handig apparaatje om de remvloeistof te vervangen? Er zijn zoveel soorten bleederkits etc. te koop dat ik niet meer weet welke ik ga kopen!
 
Hallo allen,

Kan een bochtenset van de R6 voor 2006 ook op de modellen vanaf 2006?
Op de afbeeldingen die ik heb gevonden lijken ze het zelfde. Behalve dat voor 2006 die lelijke dikke bak en katalysator er nog niet in zat.
 
HELP!

ik zit al een tijdje met een problem!

ik heb een Yamaha R6 van 2006 waarvan het ECU defect is geraakt. bedrijf Carmo kon deze niet meer repareren. Het is destijds geïmporteerd uit een EU land begreep ik. Type nummer van mijn ECU is 2C0-8591A-00. Inmiddels ben ik erachter dat 2C0-8591A-01 ook gewoon past zonder enige aanpassing. Nu heb ik er een hoop gevonden op EBAY maar deze eindigen op 21 of 40 enz enz.

Nu wil ik weten of die op EBAY zonder enige aanpassingen zou werken op mijn R6.

Weten jullie daar iets van?

groeten
 
HELP!

ik zit al een tijdje met een problem!

ik heb een Yamaha R6 van 2006 waarvan het ECU defect is geraakt. bedrijf Carmo kon deze niet meer repareren. Het is destijds geïmporteerd uit een EU land begreep ik. Type nummer van mijn ECU is 2C0-8591A-00. Inmiddels ben ik erachter dat 2C0-8591A-01 ook gewoon past zonder enige aanpassing. Nu heb ik er een hoop gevonden op EBAY maar deze eindigen op 21 of 40 enz enz.

Nu wil ik weten of die op EBAY zonder enige aanpassingen zou werken op mijn R6.

Weten jullie daar iets van?

groeten

Als je eens een stukje terug scrolled in deze post inplaats van nog een keer de zelfde vraag te stellen?
 
Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 2006 R6! Ik heb al wat in het lessen topic gepost maar het word nu tijd om met de grote meisjes en jongetjes mee te praten dacht ik zo.

Natuurlijk heb ik al wat rond gereden en het apparaat is echt geweldig. Waar ik niet echt aan kan wennen of niet helemaal snap is de draaicirkel van een supersport motor. Een GSXR600 die ik heb proefgereden merkte ik het ook. Als ik een langzame draai wil doen (±10kmpu) word m'n draaicirkel behoorlijk groot, groter als de breedte van een normale straat (6m denk ik). Als ik langzamer ga dan dat lazer ik er bijna vanaf.

Lessen ging altijd met een MT07 of CBR500 uit 93'. Met die motoren haalde ik het gemakkelijk als ik deed afschuinen. Met de R6 is afschuinen nauwelijks te doen omdat ik dan met de polsen de tank raak.

Mijn vraag is dus, klopt dit en is het normaal.. of moet ik eens wat meer oefenen..? :X
 
Goeiemiddag heren,

Bijdeze wil ik mij hier ook aanmelden..

Ik ben Jeroen, kom uit het mooie Elburg en heb eind Augustus een Yamaha R6 2007 circuitmotor gekocht. Altijd al Yamaha man geweest. Op straat rijd ik een Suzuki GSXR 600 K6. Wou eigenlijk een R6 vanaf 2008 maar de GSXR was een stukje goedkoper en zat wat minder sportief.

In september mijn eerste circuitdag gedaan met de R6 op het circuit in Zolder.

Hieronder een actie foto en een foto hoe de bike er op dit moment bij staat :+
Fiets word momenteel voorzien van een PCV, quickshifter, nieuwe accu, Brembo RCS19 overbouwen van de Suzuki naar de Yamaha. Brembo koppelingshevel, Motul 5w40 olie, nieuw filtertje, remhevelprotector, nieuwe handvaten, nieuw ruitje, en ben nog opzoek naar een ander spruitstuk zonder kat. Heb een Akrapovic slip on. Deze past helaas alleen op de originele bocht. Dus die Akrapovic is te koop. Is wel het oude type. 2006 dus.

25us4fm.jpg


3310i09.jpg
 
Laatst bewerkt:
vraag als ik terug schakel bij +/- 10000 toeren doet mijn motor op droog piepen (net of me achterwiel even blokkeerd)

https://youtu.be/htayjnkBS7Y <----- is te het te horen.

iemand enig idee of het me slipperclutch is ?

Het is ook je achterband.
Op 1:20 zie je goed dat je band snelheid even minder wordt (trager) en dan weer omhoog (dus hoog-laag-hoog en tijdens het laag hoor je ook de piep.

Wiel blokkeert niet, maar er is wel snelheid verschil tussen de grond en het wiel door het terug schakelen.

(Als ik het zo zie O-) , verder heb ik geen idee )
 
Sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een 2006 R6! Ik heb al wat in het lessen topic gepost maar het word nu tijd om met de grote meisjes en jongetjes mee te praten dacht ik zo.

Natuurlijk heb ik al wat rond gereden en het apparaat is echt geweldig. Waar ik niet echt aan kan wennen of niet helemaal snap is de draaicirkel van een supersport motor. Een GSXR600 die ik heb proefgereden merkte ik het ook. Als ik een langzame draai wil doen (±10kmpu) word m'n draaicirkel behoorlijk groot, groter als de breedte van een normale straat (6m denk ik). Als ik langzamer ga dan dat lazer ik er bijna vanaf.

Lessen ging altijd met een MT07 of CBR500 uit 93'. Met die motoren haalde ik het gemakkelijk als ik deed afschuinen. Met de R6 is afschuinen nauwelijks te doen omdat ik dan met de polsen de tank raak.

Mijn vraag is dus, klopt dit en is het normaal.. of moet ik eens wat meer oefenen..? :X

Je moet nog een beetje oefenen :+
Hier doet iemand het ff voor, ligt niet niet aan de motor :]
 
Goeiemiddag heren,

Bijdeze wil ik mij hier ook aanmelden..

Ik ben Jeroen, kom uit het mooie Elburg en heb eind Augustus een Yamaha R6 2007 circuitmotor gekocht. Altijd al Yamaha man geweest. Op straat rijd ik een Suzuki GSXR 600 K6. Wou eigenlijk een R6 vanaf 2008 maar de GSXR was een stukje goedkoper en zat wat minder sportief.

In september mijn eerste circuitdag gedaan met de R6 op het circuit in Zolder.

Hieronder een actie foto en een foto hoe de bike er op dit moment bij staat :+
Fiets word momenteel voorzien van een PCV, quickshifter, nieuwe accu, Brembo RCS19 overbouwen van de Suzuki naar de Yamaha. Brembo koppelingshevel, Motul 5w40 olie, nieuw filtertje, remhevelprotector, nieuwe handvaten, nieuw ruitje, en ben nog opzoek naar een ander spruitstuk zonder kat. Heb een Akrapovic slip on. Deze past helaas alleen op de originele bocht. Dus die Akrapovic is te koop. Is wel het oude type. 2006 dus.

[afbeelding]

[afbeelding]

foto van de akra? :P
 
Weet toevallig iemand de zekering van het signaleringssysteem te zitten bij een r6 van 2006? Perongeluk kortsluiting gemaakt...
 
Dan zal ik er nog een reactie bij zetten. Nr 2496!

En ik heb nog originele kleine R6 delen over. Nieuw.
Remhendel, koppelingshendel
set clipons 50 mm
1 complete rem/schakelset ( schetsplaten, voetsteunen L+R, hielplaat, rem en schakelpedaal en schakelstang (verkocht onder voorbehoud)
schakelpedaal
rempedaal
schetsplaat L+R
1 x voetsteun rechts
8 uitlaatringen

Gebruikt:
1 balhoofdlagerset
1 standaard achterschokdemper (verkocht onder voorbehoud)
1 set EXUP kabels
benzine injectorset (bovenste in de luchtfilterkast)
Gelijkrichter
2 sets remblokken voorzijde origineel Yamaha (1 NIEUW en 1 gebruikt) 20 euro per set
2 sets remblokken Performance Friction Carbon Metallic nog 3mm 20 euro per set
diverse bougies
pakking koppelingsdeksel NIEUW
pakking pickupdeksel gebruikt
pakking dynamodeksel gebruikt

werkplaatshandboek PDF
 
Laatst bewerkt:
op dit moment druk met m'n racer.

Motor krijgt kleurstelling van Chaz Davies z'n ParkinGo R6 uit 2011.
Alleen dan wel met eigen sponsoren erop.

vorige week een leuke aankoop gedaan..

2a9ppxy.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan